Bosch SMV63M60EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV63M60EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

rens koopman 28-07-2015
Geschreven voor: Bosch SMV63M60EU

De vaatwasser hebben we inmiddels al jaren.
Draait nog steeds goed, de reden voor mijn review is dat het naast een goedwerkende machine ook een heel stille vaatwasser is.
Hij staat bij ons in de (woon) keuken, waarbij je tijdens het draaien gewoon in de keuken kunt praten, of lezen zonder irritante geluiden.
Een nadeel kan zijn dat het programma wat langer duurt (2 uur +), dit hangt ook af van welk programma je selecteert, maar ja, we moeten de natuur zijn werk ook laten doen; inwerken van zeep heeft gewoon de tijd nodig, net zoals het naspoelen.
Als je hem s'avonds aanzet, is dit natuurlijk geen enkel probleem.
In zijn geheel dus erg tevreden met deze Bosch vaatwasser.
vr. groeten, Rens Koopman

camicaro 12-12-2014
Geschreven voor: Bosch SMV63M60EU

Ruim 3 jaar in het bezit van deze vaatwasser. We wilden een deugdelijke machine die lang (toch minimaal 8 jaar) mee zou gaan en Bosch hadden we goede ervaring mee met de wasmachine.

Positief aan de vaatwasser is dat hij vrij stil is en meer dan voldoende programma's heeft. Wassen doet hij redelijk, moet wel op het heetste programma en vooral geen restjes laten zitten, want die restjes komen er dan niet af. Drogen gaat ook redelijk goed, ik houd wel een theedoek bij de hand, want de onderkant van kopjes blijft wat water in staan (ondanks dat het drogen op Intensief staat afgesteld). Gebruiksgemak is redelijk, je kunt delen opklappen onder in om meer borden kwijt te kunnen, maar dat is een vervelend systeem, want de klemmetjes werken niet zo goed mee.

Duurzaamheid is wel echt onder de maat.
Na 3 jaar is het verwarmingselement al kapot, dat blijkt vaker bij Siemens en Bosch vaatwassers voor te komen. Het ligt niet aan verkeerd gebruik. Je verwacht dat zo'n machine toch wel langer mee gaat zonder problemen.

corona12 18-03-2014
Geschreven voor: Bosch SMV63M60EU

Na 15 jaar tevreden een Miele te hebben gehad viel de keuze op een Bosch. We kregen dit type geleverd omdat de eerste keus niet meer leverbaar was, maar dit was een beter type dus wat ons betreft geen probleem. Achteraf hebben we zo een spijt van onze keuze. De Miele maakte beter schoon ook met een hele volle vaat, maar de Bosch helemaal NIET. Veel blijft vies of vettig. Met name het glaswerk of de koffiebekers. We hebben al heel veel soorten vaatwastabletten geprobeerd maar niets hielp. Ook het bijvullen van glansmiddel en zout doen we altijd netjes maar echt helpen doet het niet. Tis iedere keer maar hopen dat de vaat schoon is. Het mandje wat erbij zit is te laag en onhandig t.o.v. de Miele. Oja een paar positieve dingen, de bediening is prima ook de instellingen en de stilte en het lampje tijdens actief zijn. Voor ons na deze geen Bosch meer. Wat een onding!

marcel1234 12-05-2013
Geschreven voor: Bosch SMV63M60EU

Na 15 jaar mijn oude Bosch Vaatwasser weggedaan. Dus weer een Bosch. Het energie verbruik is een stuk beter geworden. Royaal lager dan 1 Kwh per Auto-wasbeurt. Ook is dit model een stuk rustiger, je hoort 'm nog wel onze open keuken, maar is niet storend. Het enige wat mij opviel tov mijn oude vaatwasser is dat hij er langer over doet (van 90 minuten naar ~ 150), en dat de vaat niet altijd geheel droog is. Dit is op te lossen door:
1) de fabrieks instelling te wijzigen (altijd intensief drogen), gevolg is dat alle programma's ~10 minuten langer zijn.
2) Voor snelheid: Snelheids button indrukken (variospeed). Echter, het stroomverbruik stijgt dan bijv van 0.8 Kwh naar 1.2 Kwh bij het ECO programma.
Maar daar is zeker mee te leven. Niet altijd hoeft alles snel.
De AUTO instelling geeft zelfs betere resultaten qua verbruik , terwijl de vaat ook schoon wordt.
Al met al een prima machine.

jpatem 11-07-2012
Geschreven voor: Bosch SMV63M60EU

Aller eerst willen wij VEILIGKOPEN.NL en transport bedrijf FIEGE feliciteren met de hoge service die zij geleverd hebben. Daar wij zeer sceptisch waren om duurzame goederen via internet te kopen ,heeft het onze verwachtingen ruim overtroffen. Wij hadden een Bosch vaatwasser(SMV51 E00EU)op het oog, deze was door de consumentenbond als beste getest in 2011.Daar deze niet te leveren was, hebben wij de Bosch SMV63M60EU als alternatief aangeboden gekregen. Deze machine was uitgebreider dan de SMV51E00EU en werd voor de zelfde prijs geleverd. Wij hebben hem nu 3 weken ingebruik en bevalt uitstekend. Wat opvalt is, dat hij heel stil is (44 db) en energie zuinig A++. Verder vinden de indeling praktisch en komt de vaat er op alle programma’s schoon en droog uit. Wij kunnen dan ook zeer tevreden zijn over onze Bosch aankoop via Veiligkopen.nl
Fam. JPATEM

Primax 25-10-2011
Geschreven voor: Bosch SMV63M60EU

Ik had eiegnlijk het type SMV63m10eu besteld, omdat deze met een gemiddeld cijfer 9,1 in de revieuws is beoordeeld. Omdat deze niet meer leverbaar was (besteld op veilig kopen.nl) kreeg ik het nieuwste vergelijkbare product type SMV63m60eu geleverd, Deze machine heb ik nu een week in gebruik en bevalt prima. Het is een machine met voor het huis tuin en keuken gebruik voldoende programma mogelijkheden. Naast 6 typen programma's kun je aanvullend nog kiezen voor 3 extra functies (tijd besparen = gelijk programma kan met 20 tot 50% in tijd worden verkort, makkelijikk als je een snellere afwas wenst; Halve belading = bij gelijk programma met half gevulde machine werkt dit energiebesparend; Aansluting voor warm water = alleen te gebruiken als je de machine aansluit op een warm water kraan, dus meestal niet van toepassing. Wat verder opvalt is dat de machine zeer stil is. Samegevat een prima machine voor het normaale gebruik

Yausef 10-08-2011
Geschreven voor: Bosch SMV63M60EU

Mooie vaatwasser. Oorspronkelijk de smv63m10besteld. Maar uiteindelijk een nieuwere versie ontvangen daar ze deze niet meer op voorraad hadden. Ook is er de mogelijkheid om je extra te verzekeren. Deze dingen gaan minstens 5 jaar mee als je er goed mee omgaat. Niet gedaan dus. Levering en service van de witgoeddiscounter was top. Netjes gebeld voor de wijziging en tijdstip van levering. Mocht ik ooit weer iets nodig hebben dan heeft deze mijn voorkuer.
Wat betreft het product.
Vaatwasser doet zijn werk prima. Wat me wel opvalt is dat hij zeer stil is ten opzichte van mijn oude Bosch vaatwasser. Op de site van kieskeurig staat niet vermeld hoe zuinig deze is. Hij is zuiniger dan de SMV63m10. OP de doos stond A+.
Helaas vind ik de indeling minder prettig. Mijn vorige bosch kon ik meer in kwijt terwijl het apparaat dezelfde afmeting had. Dit neem ik voor lief. Hij is het geld meer dan waard. Mijn vaat is schoon zoals het hoort. Ik kan zien wanneer het apparaat aan staat door middel van een rood lichtpunt op de vloer. Oh ja hij heeft ook een warmwateraansluiting. Gebruik deze niet omdat ik geen zonneboiler of andere zuinige bron/boiler heb.
Heb het laten installeren door een ervaren monteur voor 70 euro. Mocht je vragen hebben kun je mij gewoon mailen.