Miele G 4380 SCVi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 52 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele G 4380 SCVi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

m***********@k*********** 02-06-2023

Tegenvallend Miele-product

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Van meet af aan luidruchtige machine waarvan de pomp kapot is gegaan na slechts 4 jaar en 7 maanden te hebben ‘gewerkt’ in een 2-persoons huishouden. Het handmatig voorspoelen van de vaat zou de oorzaak van de kapotte waterpomp zijn. Kortom: duurkoop!

Pluspunten

• Wast schoon
  • Besteklade

Minpunten

• Luidruchtigheid
  • Kapotte waterpomp na 4 jaar en 7 maanden

fam. uit Nederland 09-12-2022

Te snel afscheid...

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

We hoopten lang vooruit te kunnen door te kiezen voor een Miele vaatwasser. Aanvankelijk blij met de aanschaf: degelijke, fijne plaatsingsrekken en de eco-stand duurt lang, maar wast goed. Ook het geluid acceptabel.

Echter nu na 4 jaar al problemen met de afvoerpomp. Geen garantie meer en reparatie is (te) duur. We hadden een langere levensduur verwacht.

Pluspunten

• wast goed
  • ook in eco modus

Minpunten

• na 4 jaar defect
  • lange wastijd

Uitstekende vaatwasser, er is geen betere 25-09-2020

Zeer goede MIELE vaatwasser

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Wast erg goed, zuinig in gebruik, goede programma's en erg stil. Ook in onderhoud zeer goed te behandelen en indeling voor groot gezin is uitstekend.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Geluid
  • Eco
  • Besteklade

Suzan 19-08-2020

goed, gebruiksvriendelijk, geluidsarm

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Ideaal ivm besteklade. Makkelijk te bedienen. Startuitstel mogelijk. Had voorheen een Miele en wilde weer een besteklade ivm ruimte.

Pluspunten

• startuitstel
  • geluidsarm
  • Besteklade

Elmer 04-05-2020

Droogt extreem slecht, vaat komt er goeddeels te nat uit

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Machine is de keus van Kieskeurig. Daarom deze machine gekozen. Hij doet het prima, maar ... en dat is toch echt een thema, hij droogt extreem slecht. Hoe en waarom andere kritieken hier niet op ingaan is ons een groot raadsel. Ook de besteklade is een drama; kost erg veel energie en levert qua wasresultaat geen enkel voordeel op. Sterker nog, deze lade beperkt de ruimte voor de belading van het bovenrek. Whatever, o.g.v. de slechte droging is deze machine voor een Miele, wat ons betreft een inferieur product.

Minpunten

• droogt extreem slecht
  • besteklade is geen pre maar juist een nadeel

E vd Berg 02-05-2020

Fijne vaatwasser

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Inmiddels een half jaar in gebruik. Veel ruimte voor de vaat. Besteklade erg fijn. Bovenrek kun je schuin zetten, zodat het water er beter afloopt.
Droogt slecht, je moet de deur open zetten om te laten drogen en alles moet goed schuin staan. De eco-stand duurt bijna 4 uur en als je deur dan niet open zet, omdat je al op bed ligt, is de vaat ‘s morgens nog nat.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Verstelbaar bovenrek
  • Besteklade
  • Is stil

Minpunten

• Eco-programma duurt erg lang
  • Droogt slecht

Elmer 04-05-2020

Hallo E, wij hebben deze vaatwasser ook gekocht en ons valt ook op dat hij zeer (extreem) slecht droogt. Zelfs kopjes die in de vorige (ook Miele) echt droog waren hebben nu een natte bodem. We begrijpen daarom de lovende kritieken van alle anderen hier niet. Ook lijkt het me niet de bedoeling om het bovenrek schuin te zetten t.b.v. een betere droging. Ik denk dat wij de machine retourneren vanwege het waardeloze droog resultaat. Ik hoor graag van je. Dank en groetjes, Elmer Schouten :-)

Arie 31-03-2020

Veel ruimte en stevige rekken/uitschuiflades

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Prima vaatwasser , vooral ook stevige rekken en een heel fijne besteklade. Zeker in het onderste rek veel ruimte omdat je geen bestekbak meer hebt. Het bestek is nu na de afwasbeurt ook schoner en veel sneller op te ruimen dan met een bestekbak, toch een leuk voordeel!

Elmer 04-05-2020

Hallo Arie, wij hebben deze vaatwasser ook gekocht en ons valt op dat hij zeer slecht droogt. Zelfs kopjes die in de vorige (ook Miele) echt droog waren hebben nu een natte bodem. We begrijpen daarom de lovende kritieken niet. Hoe is het bij jullie? Ik hoor graag van je. Dank en groetjes, Elmer Schouten :-)

Gs 11-03-2020

Heerlijke machine

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Deze vaatwasser is super gebruiksvriendelijk. De lades rollen heel soepel en zonder 'hobbeltje'.
Tijdens het wassen maakt de machine weinig geluid. De vaat komt er brandschoon en droog uit.
Kortom, een aanrader.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Filters makkelijk schoon te maken

Elmer 04-05-2020

Hallo Gs, wij hebben deze vaatwasser ook gekocht en ons valt op dat hij juist zeer slecht droogt. Zelfs kopjes die in de vorige (ook Miele) echt droog waren hebben nu een natte bodem. We begrijpen daarom de lovende kritieken niet en ook niet uw opmerking dat de vaat er droog uitkomt. Is dat echt zo? Ik hoor graag van u. Dank en groetjes, Elmer Schouten :-)

Dijkstra 23-02-2020

Flexibele indeling dus zeer handig in gebruik

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Nadat onze vaatwasser stuk was gegaan werd het dus tijd voor een nieuwe. Onze oude was van een ander merk, maar had wel een besteklade bovenin. Dit bracht ons in de winkel bij de Miele, want dit wilden we graag weer. De machine bevalt goed. De besteklade bovenin is een grote plus. Ook omdat er nog een verdiept stuk in zit zodat je grotere opscheplepels etc. goed kwijt kunt. Tevens zit er nog een spoelarm boven de besteklade, waardoor het bestek goed schoon wordt. Dus de machine heeft 3 spoelarmen ipv 2. Verder is er veel ruimte in het onderste rek, waardoor je grote pannen of borden makkelijk kwijt kunt. Wanneer dit niet nodig is kun je het middelste rek lager zetten. De machine kenmerkt zich door flexibele indeling van de ruimte. De vaat wordt goed schoon en de bediening van de machine is makkelijk.

Pluspunten

• besteklade met verdiept stuk
  • verstelbare middenrek
  • drie spoelarmen
  • hoog onderste rek

Minpunten

• A++ gezien de prijs zou ik A+++ verwachten

Elmer 04-05-2020

Hallo mijnheer/mevrouw Dijkstra, wij hebben deze vaatwasser ook gekocht en ons valt op dat hij zeer slecht droogt. Zelfs kopjes die in de vorige (ook Miele) echt droog waren hebben nu een natte bodem. We begrijpen daarom de lovende kritieken niet. Hoe is het bij jullie? Ik hoor graag van je. Dank en groetjes, Elmer Schouten :-)

Henk 28-01-2020

Mooie vaatwasser indeling goed.

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Mooie vaatwasser, goede indeling, overzichtelijk, en de besteklade vind ik ideaal. Alles kun je goed
sorteren. Ik heb voor deze vaatwasser gekozen omdat ik andere merken al ik heb geprobeerd en nu toch wel voor een Miele wou gaan.

Pluspunten

• besteklade
  • ruimte voor inpakken

Elmer 04-05-2020

Hallo Henk, wij hebben deze vaatwasser ook gekocht en ons valt op dat hij zeer slecht droogt. Zelfs kopjes die in de vorige (ook Miele) echt droog waren hebben nu een natte bodem. We begrijpen daarom de lovende kritieken niet. Hoe is het bij jullie? Ik hoor graag van je. Dank en groetjes, Elmer Schouten :-)

Tries 19-01-2020

Beste vaatwasser ooit

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Nadat wij een nieuw huis kochten hebben we vrijwel meteen de (vrij nieuwe)vaatwasser vervangen voor deze Miele vaatwasser.

Deze miele vaatwasser heeft zo veel logische ruimte.
Gebruiksvriendelijk en zuinig. Vrij stil wanneer hij wast. Alleen al de rekken uitschuiven is zo soepel !

Erg blij mee!

Pluspunten

• Logische indeling
  • Gebruiksvriendelijk

Elmer 04-05-2020

Hallo Tries, wij hebben deze vaatwasser ook gekocht en ons valt op dat hij zeer slecht droogt. Zelfs kopjes die in de vorige (ook Miele) echt droog waren hebben nu een natte bodem. We begrijpen daarom de lovende kritieken niet. Hoe is het bij jullie? Ik hoor graag van je. Dank en groetjes, Elmer Schouten :-)

Mevr HB Grave 16-01-2020

Fijne machiene

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

We hebben de miele vaatwasser gekozen, nadat ik in de winkel diverse machienes heb bekeken, ik vond de mandjes steviger, en meer onderdelen er goed stevig uitzien. Daarbij komt we zijn in 50 jaar aan de derde wasmachiene, en die bevallen ons ook zeer goed,

Pluspunten

• Ziet er super uit!

Elmer 04-05-2020

Hallo mevrouw Grave, wij hebben deze vaatwasser ook gekocht en ons valt op dat hij zeer slecht droogt. Zelfs kopjes die in de vorige (ook Miele) echt droog waren hebben nu een natte bodem. We begrijpen daarom de lovende kritieken niet. Hoe is het bij jullie? Ik hoor graag van je. Dank en groetjes, Elmer Schouten :-)

Andre 03-01-2020

Kwaliteit. De vaat is superschoon.

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

In de winkel kreeg ik 100 euro cashback (actie van Miele; jan-feb 2020).
Je voelt de kwaliteit van deze Miele. Lades rollen super licht, rammelen niet. Deur gaat zeer licht open en dicht (Kracht is bij inbouw verstelbaar!!). Machine heeft een bestek lade boven in de machine. Hierdoor is er geen bestek bak in de onderste lade. Dit levert zeer veel ruimte op. De 2e lade is in hoogte verstelbaar. Hoge pannen passen er beter in. De vaat is super schoon. Eenvoudige bediening door beperkt aantal knoppen. Rest tijd indicatie vind ik ook handig.

Pluspunten

• Veel ruimte voor de vaat door besteklade boven
  • Ruimte voor hoge pannen, rek in hoogte verstelbaar
  • Vaat is super schoon
  • Piepjes zijn uit schakelbaar
  • .; Niet te veel knoppen, genoeg programma's.

Minpunten

• Machine is niet super stil. Kan beter.
  • A++ niet super zuinig.

Andre 06-05-2020

Ik heb niets gezegd over hoe droog de vaat is idd. Dit omdat het volgens mij niet heel goed of slecht is. Wat ik er over zeggen wil is dat ik niet verwacht dat als de machine klaar is de vaat direct super droog is. Het bestek kun je zelfs nog niet pakken omdat het te heet is dan.
Een paar tips:
- glanspoel middel zorgt er voor dat de vaat droogt.
-De blazer zit links onder in de machine. Zet daar geen snijplank oid voor. Dan wordt deze geblokkeerd.
- laat de vaat afkoelen.
- niet te vreden zet de deur op een kier. Hoe zwaar de deur gaat kun je stellen door schroeven op de plint van de machine(ook al zoiets moois van deze machine)

Elmer 04-05-2020

Hallo Andre, wij hebben deze vaatwasser ook gekocht en ons valt op dat hij zeer slecht droogt. Zelfs kopjes die in de vorige (ook Miele) echt droog waren hebben nu een natte bodem. We begrijpen daarom de lovende kritieken niet. Hoe is het bij jullie? Ik hoor graag van je. Dank en groetjes, Elmer Schouten :-)

Joeri 02-01-2020

G 4383 SCVi

Geschreven voor: Miele G 4380 SCVi

Hij is erg stil, simpele bediening.
De bestek la is prettig en daardoor genoeg ruimte om in te ruimen.
Is wat aan de hoge prijs, maar je merkt verschil.

De moeite waard.

Pluspunten

• Stil
  • Goed schoon

Minpunten

• Eco stand droogt niet goed
  • Geen lampje op de vloer

Harm 30-12-2019

De juiste keuze!!

Geschreven voor: Miele 11062740

Doordat ik wat vaker problemen heb gehad met andere merken, nu gekozen voor Miele. Dit merk staat bekend om de lange(re) levensduur en dus kwaliteit. Nu is deze vaatwasser de wat goedkopere versie van Miele, maar daarentegen is de kwaliteit gewoon zoals je mag verwachten van Miele. Geen poespas of speciale technieken maar gewoon een vaatwasser die doet wat hij moet doen.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Duurzaam
  • Energiezuinig
  • Eenvoudig

Fred 20-12-2019

Fris en schoon

Geschreven voor: Miele 11062740

Nu weer een Miele vaatwasser gekocht, fijne bestekla bovenin. Kun je het bestek netjes in sorteren. Machine is stil maar krachtig, als keurig schoon en droog. Energie label A++. Echt een genot om te gebruiken.

Elmer 04-05-2020

Hallo Fred, wij hebben deze vaatwasser ook gekocht en ons valt op dat hij juist zeer slecht droogt. Zelfs kopjes die in de vorige (ook Miele) echt droog waren hebben nu een natte bodem. We begrijpen daarom de lovende kritieken niet. Droogt hij bij jullie echt goed? Ik hoor graag van je. Dank en groetjes, Elmer Schouten :-)

DvA 13-09-2019

Mooie inbouw vaatwasser

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

De eerste Miele vaatwasser die ik heb gekocht, maar een perfecte machine. Reinigt goed en heeft een zeer acceptabel geluidsniveau ( gewoon stil ) . Dit product is zeker een aanrader zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding. Top!

Mario 08-09-2019

Nieuwe vaatwasser

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Toen wij toe waren aan een nieuwe vaatwasser hebben we ons goed laten informeren. We zijn dan ook erg goed en vakkundig geholpen bij EP van Houwelingen in Brandwijk. Ons oog is uiteindelijk gevallen op een Miele, die met zijn €949,-
voor ons weliswaar best aan de dure kant was. Maar ik moet wel zeggen dat hij het ook vele malen beter doet dan onze vorige vaatwasser. Die was nog maar een paar jaar oud, en met zijn prijskaartje van nog geen €500,- ook een stuk goedkoper. Maar die heeft het dus wel begeven na een relatief korte tijd. Hopelijk hebben we met deze meer geluk. De vooruitzichten zijn in ieder geval meer dan goed. We hebben hem nu een paar weken in gebruik en alles komt er altijd schoon en vooral droog uit. Nooit meer afdrogen nadat de vaatwasser klaar is, is ook wat waard!

Pluspunten

• Alles schoon en droog
  • Grote manden, en extra bestek lade

Minpunten

• Nog niet gevonden

Mieke 03-09-2019

"Stille" super vaatwasser

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

We hebben de vaatwasser nu 4 weken in gebruik en zijn er zeer blij mee.
Door de besteklade is er in de rekken extra veel ruimte over voor borden, pannen en schalen.
De vaat komt er glanzend schoon uit en, na de instelling van het glansspoelmiddel wat te hebben verhoogd, ook goed droog.
De machine is mooi afgewerkt, maar van Miele mag je dat verwachten, de rekjes/lades lopen soepel en hebben een handige indeling.
Er zit een duidelijke handleiding bij, waardoor je alle mogelijkheden en programma's goed kunt benutten.
De machine werkt bijna geruisloos en dat is vooral met een open keuken heel fijn.
Kortom wij zijn dik tevreden met onze aankoop.

Pluspunten

• geruisloos
  • glanzende, droge vaat
  • veel ruimte voor pannen en servies
  • handige besteklade

Minpunten

• geen

jur 30-08-2019

Prima vaatwasser!

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Prima vaatwasser tegen een nette prijs. Doet wat die moet doen. Handige indeling, voldoende keuze programma's en vaat is mooi zuiver. Aanrader!

Pluspunten

• Nette prijs

Miele 21-08-2019

Perfect

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Het is gewoon kwaliteit miele wast perfect en erg comfortabel ik heb hem in prinsenbeek gekocht bij electro world perfecte service ook m v g

Pluspunten

• Comfort
  • Kwalireit

Donja 15-08-2019

Miele G4382SCVi

Geschreven voor: Miele G 4380 SCVi

Miele staat voor kwaliteit. Ik had hiervoor een 12 jaar oude Miele vaatwasser die ik intensief gebruikt hebt. Nu heb ik weer voor Miele gekozen. Een fijne besteklade geen onhandige mandjes die los in de vaatwasser staan, veel ruimte onderin zelfs voor grotere borden. Wat meer functies zoals zelf detecteren hoe vuil de vaat is en bepaald zelf zijn eindtijd dan. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• Besteklade ruim
  • Onderin veel ruimte voor borden

BHoffer 29-07-2019

Mooie design vaatwasser met ruime indeling.

Geschreven voor: Miele G 4380 SCVi

Ik heb de Miele vaatwasser gekozen omdat deze als best getest is en Miele heeft meestal een lange levensduur en goeie service.
Indeling is ruim en verstelbaar met een ruims besteklade

Pluspunten

• Zuinig in gebruik
  • Stille vaatwasser
  • Overzichtelijke ruime indeling
  • Makkelijk te bedienen
  • Schoon resultaat

fam. Tjalma 21-07-2019

Betrouwbaar

Geschreven voor: Miele G 4380 SCVi

Energiezuinige inbouw vaatwasser met besteklade en in hoogte verstelbare lade voor glazen en servies. Wij kochten deze Miele 15 jaar (!) geleden ook en konden tussentijds rekenen op betrouwbaar servicegarantie onderhoud vanuit Vianen bij een machine storing.
Het gemak, acceptabele prijs en levensduur maakte dat wij opnieuw voor dezelfde vaatwasser kozen (alleen bedieningsknoppen zijn licht gewijzigd) zodat de inbouw in 40 min. geregeld was!

Dirk 19-07-2019

Prima keukenhulp

Geschreven voor: Miele G 4382 SCVi

Is een prachtig apparaat werkt prima heel eenvoudig te bedienen vaat komt er stralend uit moet alleen nog leren omgaan met de besteklade maar komt goed .
En maakt niet veel herrie dat is ook mee genomen.

Pluspunten

• Bediening
  • Geluid

Minpunten

• Besteklade omleren gaan .