De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA VW842N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

r********@g******** 10-08-2023

Deze ETNA is een aanrader.

Geschreven voor: ETNA VW842N

Ik heb gedurende enkele weken de vaatwasser mogen testen. Wij waren reeds in het bezit van een vaatwasser, maar deze was inmiddels 15 jaar oud. Ondanks dat we tevreden waren over deze vaatwasser, vonden wij deze toch wel wat geluid maken en waren benieuwd of de ETNA ons hierin tevreden zou stellen.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. De ETNA was inderdaad veel stiller dan onze oude vaatwasser. Wel was de ETNA iets kleiner. Doordat onze zoon het huis uit was hoefden wij niet meer iedere dag de vaatwasser aan te zetten, dus dat was geen probleem. Handig is ook de verlichting in de vaatwasser.
Na installatie vonden wij de ETNA een moderne machine, met zijn hierboven genoemde verlichting in de vaatwasser, maar ook door de handige touch bediening en de uitgebreide keuze in programma's.Zoals met ieder nieuw apparaat duurde het even voordat wij de vaatwasmachine volledig naar onze wensen ingesteld hebben. Met behulp van de handleiding hebben we uiteindelijk de instellingen naar onze wens gekregen. Het enige wat wij niet plezierig vinden is de bestekbak. Hier zit een deksel op, waar het bestek in 'gehangen' kan worden. Wij hebben deze eraf gehaald waardoor je een lage, brede bestekbak krijgt. Het bestek valt daardoor wat uit elkaar.
Uiteraard is het ook van belang of de ETNA de was good schoonmaakt en droogt. Ook daar zijn wij tevreden over. Wij zijn zeer tevreden over het wasresultaat en ook het drogen gaat erg goed. Er is zelfs een instelling waarbij tijdens het droogproces de deur opengaat (op een kiertje), waardoor het drogen een nog beter resultaat oplevert. Dat hebben we met opzet getest en het is werkelijk zo. Een beter resultaat!

Al met al hebben we met veel plezier met de ETNA gewerkt. Het is een moderne, stille machine, die goed was en droogt.

Pluspunten

• Stil
  • Wast schoon
  • Droogt goed

Minpunten

• Onderste rek gaat soms uit begeleiders

Officiele reactie van Atag 11-08-2023

Beste heer / mevrouw,

Wat leuk om te lezen dat jullie deze vaatwasser hebben mogen testen.
Het geeft best een verschil met de vorige vaatwasser, die inmiddels 15 jaar oud is.

Naast dat de ETNA vaatwasser stil is in gebruik, wast en droogt het gelukkig ook goed.
Ook de luxere bediening en binnenverlichting zijn jou goed bevallen.

We willen je bedanken voor deze mooie beoordeling!

Suzan

piet 05-08-2023

nu lekker samen op de bank ipv afwassen

Geschreven voor: ETNA VW842N

duidelijke website, prijs/kwaliteit goede verhouding, heel goede service. blij mee.

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit
  • heel goede service
  • duidelijke website/ aanbiedingen

Officiele reactie van Atag 07-08-2023

Beste Piet,

Dank je wel voor het schrijven van deze review. Het doet ons goed om te lezen dat je tevreden bent met jouw vaatwasser.
We wensen je veel plezier met jouw aankoop.

Marijke

TXTom 29-04-2023

Een goede aanwinst voor in huis!

Geschreven voor: ETNA VW842N

Gedurende een aantal weken mocht ik de Etna VW842N vaatwasser uitproberen. In een 4-persoons gezin met 2 jonge kinderen, draaien we dagelijks zeker wel een vaat. De eerste indruk van de vaatwasser is positief. Het oogt modern vanwege het lampje binnenin, touch panel bediening, de ruime indeling en de modulaire bestekkorf die verschoven kan worden.

Na het doornemen van de handleiding, ben ik begonnen met het instellen van de correcte hardheid van het water, de gewenste hoeveelheid glansspoelmiddel en dat ik tabs gebruik in plaats van waspoeder. Ook heb ik gelijk het geluidsniveau van de piepjes aangepast. Kwestie van nog geen 10 minuten.

De lades voelen iets fragieler/dunner aan dan mijn ervaring met andere merken, daardoor was ik in het begin iets voorzichtiger met het in- en uitladen. Na een paar weken went het en merk je dat het qua stevigheid wel goed zit.

De bovenste korflade heeft inklapbare steunen om kleine bordjes en schaaltjes te plaatsen. Helaas passen onze schaaltjes daar niet makkelijk in omdat de steunen te ver uit elkaar staan, daardoor is het soms even puzzelen hoe de vaat er het beste in kan. Gelukkig heeft niet iedereen hetzelfde servies!

In een huishouden met twee jonge kinderen hebben we gemengd servies, waarvan het een en ander nog uit plastic bestaat. Met andere vaatwassers hebben we de ervaring dat plastic servies het niet goed droogt, de Etna vaatwasser heeft me op dit gebied verrast! Het plastic servies is niet volledig droog maar wel beter dan wat ik normaliter gewend ben.

De algemene wasprestaties zijn verrassend goed bij gebruik van de eco-stand. Als onderdeel van het droogproces gaat de deur van de vaatwasser trouwens (optioneel) automatisch open!

Pluspunten

• Stil
  • Energiezuinig
  • Waterbesparend
  • Wasresultaat
  • Droogresultaat

Minpunten

• Indeling bordsteunen bovenkorf
  • Materiaal voelt een beetje fragiel aan

t*****@k********** 29-04-2023

geen aanrader als je lang met een vaatwasser wilt doen

Geschreven voor: ETNA VW842N

ik mocht de vaatwasser twee weken testen. eerlijk gezegd valt me de vaatwasser erg tegen wat betreft de ruimte in de vaatwasser. diepe borden kunnen niet rechtop in de vaatwasser, die vallen om. er is weinig ruimte voor kookpannen als er al een aantal borden in staan. de kwaliteit van de gebruikte materialen van de vaatwasser zijn erg slecht. er is gebruik gemaakt van slap kunststof wat denk ik snel kan breken bij veelvuldig gebruik. Op de lades/korven zit erg veel speling en de onderste lade/korf loopt niet soepel over de deur maar moet een stukje opgetild worden om hem uit te trekken.
De vaatwasser doet zijn werk wel goed. De vaat komt er goed en schoon uit. Er zijn vele verschillende programma's voor verschillende soorten vaat en vuilheid. het geluid wat de vaatwasser maakt is minimaal en zeker niet storend. het bestekmandje is deelbaar en daardoor aan de zijde van de korf te bevestigen waardoor het minder ruimte inneemt helaas is de kwaliteit van het gebruikte materiaal slecht. Ook de verlichting in de vaatwasser is erg handig. Het filter is eenvoudig te reinigen en ook het bijvullen van zout, glansspoelmiddel en afwasblokje is goed te doen.
kortom: ik had van Etna meer kwaliteit verwacht wat betreft de gebruikte materialen. ik verwacht niet dat je 10/15 jaar met deze vaatwasser zult kunnen doen zonder nieuwe onderdelen te moeten kopen.
prijs/kwaliteit materialen is slecht

Pluspunten

• verlichting
  • veel programma's
  • stil
  • schoon en goed droog
  • eco stand

Minpunten

• slechte kwaliteit materiaal
  • diepe borden kunnen niet staan
  • onderste korf optillen om hem uit te trekken

IngridB 27-04-2023

Een stille vaatwasser

Geschreven voor: ETNA VW842N

De Etna vaatwasser VW842N heb ik een aantal weken mogen testen. Ik gebruik al jaren een vaatwasser en wat me bij deze het meeste opvalt is het geluid. Je hoort hem bijna niet! Als je de deur opent, gaat de binnenverlichting aan. Zo heb je een beter overzicht over wat er in de machine staat en waar nog plaats is.
Er zijn ook een aantal minpunten te noemen: ik ben een middenklasser-vaatwasser gewend. Als je bij deze Etna- vaatwasser een van de lades naar je toe trekt, voelt het materiaal een beetje ielig aan. Ook vind ik de montage van het frontpaneel op de vaatwasserdeur met een soort nokjes, waar de deur dan over heen schuift, niet zo stevig aanvoelen.
En nu het belangrijkste: het wasresultaat. Dit is goed. Voor wat betreft het droogresultaat vind ik de machine redelijk. De machine heeft de mogelijkheid om na het wasprogramma de deur open te zetten, om goed te drogen. Dit kan ik helaas niet doen, omdat de keukenkastjes daar niet op gemaakt zijn.

Pluspunten

• stil
  • wasresultaat is goed
  • binnenverlichting

Minpunten

• beetje ielig uitgevoerd
  • droogresultaat redelijk

Officiele reactie van Atag 28-04-2023

Beste Ingrid,

Wat leuk dat jij de vaatwasser getest hebt en jouw ervaringen met ons deelt. Een mooie 7 geeft aan dat jij behoorlijk tevreden bent. Dat doet ons natuurlijk goed!
Vooral het geluidsniveau bevalt jou erg goed, maar jij bent ook tevreden met het gebruiksgemak en wasresultaat. Het droogresultaat is inderdaad echt optimaal wanneer de deur geopend kan worden door middel van de automatische deuropening aan het eind van het programma.

Wij willen jou bedanken voor het delen van jouw ervaringen en wensen jou heel veel plezier van de vaatwasser!

Ellen

Patricia 25-04-2023

Toch wel wat tegenvallen

Geschreven voor: ETNA VW842N

Ik had de kans om de ETNA VW842N een paar weken te testen.

Het 1e wat me opviel is dat de deur zwaar dicht ging. Of we waren erg gewend dat onze andere vaatwasser erg licht ging.

Als de vaatwasser aanstaat hoor je het water goed klotsen, maar dit was niet storend. Verder zitten er veel programma’s op. Er zit een hygiëne programma op, dit is voor mij heel fijn doordat ik gastouder ben en veel flesjes etc. gebruik.

Het automatisch openen van de deur als hij klaar is, is erg fijn. Zo kan gelijk de eerste hitte eruit en als hij in de nacht opengaat kan de vaat nog verder drogen. Jammer genoeg moest ik vaak nog steeds toch wel even de plastic bekers en bordjes nadrogen.

Het rare is wel dat welk programma ik ook gebruik, mijn koekenpannen (met antiaanbaklaag) bijna altijd vies eruit kwamen. Er zat dan een vieze witte laag op waardoor ik ze nogmaals met de hand moest wassen. En ook waren de pannen en borden niet altijd helemaal schoon.

Het bovenste rek is heel gemakkelijk in hoogte te verstellen, ook als hij beladen is. Het onderste rek trekt vaak scheef als je hem eruit trekt en hij beladen is. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar ook de andere gezinsleden liepen hier tegenaan. Het is licht materiaal, voor mij persoonlijk te slap, zou daar graag wat meer kwaliteit in zien. Ook het bestekbakje had van mij wat hoger gemogen. Al moet ik daar wel bij vermelden dat ik de bovenkant van de bestekbakjes eraf had gehaald, dit vond ik niet handig. Heb ook geprobeerd de bestek bak aan de voorkant te bevestigen, maar kreeg dit niet voor elkaar.

Het lichtje in de vaatwasser is handig, maar ik had hem liever iets meer in het midden en hoger willen hebben. Het lichtje onder de vaatwasser (als hij aanstaat) is heel duidelijk zichtbaar.

Pluspunten

• Lampje op de vloer
  • Lampje in de vaatwasser
  • Deur openen nadat hij klaar is
  • Bovenrek makkelijk verstelbaar

Minpunten

• Licht materiaal
  • Vaat niet altijd 100% schoon
  • deur gaat zwaar

Officiele reactie van Atag 26-04-2023

Beste Patricia,

Bedankt voor het schrijven van deze uitgebreide review!
Leuk dat jij de vaatwasser getest hebt en jouw ervaringen deelt.

Je geeft aan dat de deur wat zwaar gaat, dit kan inderdaad gewenning zijn. De deurveren zijn wel af te stellen, het zou kunnen dat je de deur wat lichter kan zetten. Let wel op, wanneer de deur te licht staat kan deze openvallen, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. :-)

De vele programma's van dit toestel zijn natuurlijk ideaal, zo kan je het precies afstemmen op wat jij nodig hebt.

De deur van deze machine opent automatisch, daarmee verbetert het droogproces en verbruikt het toestel minder energie. Kunststof droogt inderdaad slecht, kunststof reageert niet goed op glansmiddel, waardoor de vaat niet droogt.

Vervelend dat de pannen niet altijd goed schoon worden, op het pannenprogramma zou dit beter moeten gaan, mocht dit niet helpen kan je eens contact opnemen met onze serviceafdeling. Wij kijken natuurlijk graag met jou mee om dit te verbeteren. Een witte laag op de vaat wordt vaak veroorzaakt door een te laag zoutgehalte.

Handig natuurlijk dat de verstelbare korf, zo kan je ook de grote borden of pannen goed kwijt in de vaatwasser. Jammer dat je niet helemaal tevreden bent over de onderkorf. Wij nemen deze feedback mee in de ontwikkeling van onze vaatwassers.

Ook de verlichting in de vaatwasser is natuurlijk handig, net iets beter zicht bij het in en uitruimen.

Wij wensen jou nog heel veel plezier van de vaatwasser en mocht je nog ergens vragen over hebben staan mijn collega's van de serviceafdeling voor jou klaar!

Ellen