Bosch SBV68IX01N - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Type/soort
vaatwasser

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Els Sandee 07-04-2018

Bosch SBV68IX01N Serie 6 EXCLUSIV

Wij zijn erg blij met onze vaatwasser, na 3 pogingen van een ander bedrijf is het de kundige vakmensen van van Rij uiteindelijk gelukt de machine in te bouwen.

Francisca 05-04-2018

‘Extra droog’ functie of de afdroogdoek

Mijn vorige Siemens/Bosch vaatwasser heeft het 21 jaar uitstekend gedaan. De merkkeuze was dus eenvoudig.
De nieuwe machine is zeer geluidsarm. Je hoort amper dat hij aanstaat. Daarom zou het lichtpunt met statusindicatie dat op deze machine zit, handig zijn. Dit functioneert helaas niet. Er wordt door de installateur uitgezocht wat de reden hiervan is.
De programmakeuze is groot. De Eco stand wordt aanbevolen. Deze is het meest energiezuinig. Echter, de vaat is dan niet optimaal droog, ondanks extra toevoeging van glansspoelmiddel en de Zeolith binnenbekleding van de vaatwasser. De andere programma’s heb ik ook geprobeerd. Wil je een echt droge vaat, dan moet je bij ieder programma de functie: ‘extra droog’ indrukken. Tja, dan blijkt zo’n machine minder zuinig dan verwacht.
De vaat wordt wel schoon en de neerklapbare rekjes zijn handig.

Pluspunten

• Zeer geluidsarm
  • Ruime programmakeuze

Minpunten

• Extra droogfunctie aan te bevelen

Theo 05-04-2018

Nieuwe vaatwasser

Had hiervoor een AEG vaatwasser en dat was echt een vreselijk baggerapparaat. Glazen en rek vielen geregeld om. Nu voor Bosch gekozen (net als koelkast) en hij draait nu voor de eerste keer en werkt als een zonnetje. Betere indeling, groter. Leuk projectieschermpje op de vloer. Als die nu ook nog 12 jaar meegaat ben ik bijzonder gelukkig.
(AEG in 5 jaar stuk, gelukkig wel, kon dat kreng weg)

Pluspunten

• groot
  • droog
  • Projectie op vloer
  • Stevig

Minpunten

• kost wel wat geld

Anja 01-04-2018

Bosch vaatwasser

Ik vind het een fijne afwasmachine, stil, droogt goed en is makkelijk in het gebruik. Als de vaatwasser aanstaat kun, door middel van een weergave op de grond, duidelijk zien hoe lang het programma nog loopt. Ideaal!

• Droogt goed

Dirkjan 30-03-2018

Eindelijk weer schone en DROGE vaat!

deze vaatwasser is geweldige machine, super gebruiksgemak qua bediening en perfect was- en droogresultaat. ruime keuze aan wasprogramma's en heel veel ruimte voor grote pannen en schalen.
was altijd miele fan maar ben nu helemaal ' om'

Pluspunten

• geruisloos
  • veel ruimte voor grote pannen

Frans Rosink 27-03-2018

Mooie geintregeerde Bosch vaatwasser met zeoliet droging

Onze eerste bevindingen waren positief, de hele vaat kwam er heel droog uit , mede door het gebruik van de extra droging
( Zeoliet )

Pluspunten

• Droging v/d vaat

Mark S 26-03-2018

Stille goeddrogende vaatwasser

Super stille vaatwasser, fijn dat de bovenste korf eenvoudig in hoogte verstelbaar is, de deur sluit automatisch/voelt solide, de resterende tijdsduur wordt op de vloer geprojecteerd en dat is een handige gadget. Ik ben blij met het droogresultaat (plastic bakjes/flesjes van onze baby komen nu tenminste droog uit de vaatwasser!) en de hygiene+ instelling is een fijne gedachte dat de vaat er dan extra hygiënisch uitkomt voor onze kleine. De machine is ook erg stil, zeker vergeleken met de AEG vaatwasser die ik hiervoor had en de geest heeft gegeven. Ik ben erg blij met deze aankoop, prima keus geweest en de prijs viel mij nog mee in relatie tot Miele machines en de functionaliteit die deze vaatwasser biedt.

Pluspunten

• Droogt plastic bakjes ook top!
  • Hygiene+ instelling voor babyflesjes
  • Voelt solide aan

Minpunten

• Tiptoetsen reageren soms niet lekker

Jansen 25-03-2018

Geweldige vaatwasser

Omdat onze oude Siemens vaatwasser van 11.5 jaar oud steeds meer kuren begon te vertonen, hebben we hem preventief laten vervangen door een nieuwe (van Bosch, maar dat is hetzelfde als Siemens). Gekozen voor een relatief duur model, maar die steekt dan ook met kop en schouders uit boven goedkopere modellen. Je hebt een zeer ruime keuze aan verschillende programma's en kan van alles veranderen aan de instellingen (waterhardheid, glanspoelmiddel, droging, etc. etc.). Mooiste aan deze vaatwasser is dat hij de resterende tijd van het programma op de grond projecteert (in uren en minuten). Nog mooier, maar van buiten niet zichtbaar, is dat deze vaatwasser de vaat na afloop ook droogt: vooral bij kunststof materialen waren die bij de oude vaatwasser altijd nog erg nat: bij deze zijn ze perfect droog (je kan ook nog kiezen voor extra droog, maar dat blijkt in de praktijk niet nodig te zijn). Slechts 3 kleine puntjes van kritiek: de bovenste lade is in 3 hoogtes te verstellen, maar de hoogste stand is nog altijd relatief laag vergeleken met de oude vaatwasser (en als je lang bent moet je dus lager bukken (maar tegelijkertijd is het voordeel dat lange wijnglazen nu ook in de bovenste lade passen)). Er is maar 1 korf meegeleverd voor bestek: dus als je vaatwasser draait en je verzamelt nieuwe vaat, dan kan je niet direct het bestek in een korf doen (gelukkig hebben we de 2 (!) korven die bij de oude vaatswasser zaten bewaard en die passen ook prima). De oude vaatwasser had een sproeikop die je kon monteren als je de bovenste lade er uit haalde: dit kan je doen bij erg lange voorwerpen zoals een bakplaat. Maar helaas....die wordt er niet meer bijgeleverd (is wel apart via internet te bestellen). Dit laatste zou je bij zo'n dure vaatwasser toch wel verwachten. Maar al met al: top product als je het kan betalen.

Pluspunten

• veel programma's en instelmogelijkheden
  • projecteerd resttijd (uren/minuten) op de vloer
  • droogt perfect

Minpunten

• slechts 1 bestekkorf
  • geen aparte sproeikop voor bakplaten

22-03 2018 22-03-2018

afwasmachine Bosch SMV681X01N serie 6 exclusief

onze oude afwasmachine defect en Radio v Dijk kon gelijk dezelfde machine leveren.
Omdat de oude 15 jaar heeft gewerkt hoop ik dat deze ook zolang meegaat.

Nathalie 19-03-2018

Goede vaatwasser

Het is een fijne vaatwasser.hij maakt goed schoon ook zonder voorspoelen en hij droogt de vaat ook goed alleen plastiek schaaltjes zijn soms wat vochtig. Tevens heeft de vaatwasser veel inhoud.

• Goed droog
  • Goed schoon

Minpunten

• Plastiek niet altijd droog

Peter 28-02-2018

Stevige, stille en zuinige vaatwasser

Zuinige vaatwasser met een breed scala aan beschikbare programma's. Normale geluidsniveau bedraagt 42 Db maar dit valt met een aangepast Eco programma nog naar 40 Db terug te brengen. Ofwel: erg stil!
Betreft een degelijk gebouwde machine met een goed werkend touch screen. Een aardig maar bovenal handig gadget is de verlichting op de grond voor de machine waaruit valt af te lezen waar in het programma de machine zich bevindt en hoe lang hij er nog over doet totdat hij klaar is. En verder doet hij natuurlijk wat hij moet doen: een schone vaat opleveren!

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Zuinigheid

Minpunten

• n.b.

Harry 15-02-2018

Mooie fijne vaatwasser

Hij is zuinig, veel keuzes in snelheid met o.a. vario-speed, temperatuur en keuze programma's. Behoorlijk stil, met goede indeling.

Peter Giling 09-02-2018

Schoon en goed

Perfect geplaatst door de dealer, en een fijne vaatwasser in gebruik.
Eenvoudige bediening waardoor je niet elke keer de gebruiksaanwijzing hoeft te raadplegen.
En het resultaat? Ach het is van Bosch dus dat zit wel goed.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • zeer geluidsarm

Minpunten

• ???
  • ???

Wetjens 06-02-2018

Fijne stille vaatwasser, hoog model

Het is een fijne vaatwasser, hoog model, eenvoudige luxe bediening, en een handig snufje: je kunt op de grond zien wanneer de vaatwasser klaar is.

Pluspunten

• Hoog model
  • eenvoudig te bedienen
  • aan de buitenkant zien wanneer hij klaar is
  • touch knoppen

Ronald 02-02-2018

Prima bediening; zuinig; maakt plastic goed droog!

Door de Zeolith is alle vaat in de vaatwasser zeer goed droog. Vooral plastic (Tupperware).Duidelijke functies. Alles wordt goed schoon in de vaatwasser.

Pluspunten

• Zeolith
  • Droge vaat
  • Alles goed schoon
  • Bovenste rek is verplaatsbaar

Minpunten

• Tiptoetsen reageren niet altijd gelijk op vingers

ikke 28-11-2017

fijne stille goedwerkende vaatwasser

Dit hogere model vaatwasser heeft een ruime binnenkant, korf is in hoogte verstelbaar wat fijn is bij dingen met afwijkend formaat.
lekker stil in gebruik.
Vaat is goed droog na afloop ook het plastic servies goed.
geeft aan hoelang het proces nog duurt met licht op de vloer.

Pluspunten

• vrij stil
  • variabele korven
  • droog resultaat