Bosch SBV68PX01N - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
42 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

Fred 16-11-2018

solide vaatwasser, lekker stil

Hij is zeer stil, maakt uitstekend schoon. Is ook robuust (bewegende delen glijden soepel en stevig).

Pluspunten

• stil
  • maakt goed schoon

Karianne 16-11-2018

perfect drogende vaatwasser

We hebben een Bosch Zeoliet vaatwasmachine gekocht en zijn zeer tevreden. Je hoort hem bijna niet. Er zijn diverse programma's die je kan kiezen. Hij droogt prima door het nieuwe systeem. Aflopende tijdprojectie is een leuk dingetje. Apart systeem voor glazen erbij is handig. Blij dat we na 1½ week afwassen alles weer de machine in kan.

Pluspunten

• droogt goed
  • geruisloos
  • aflopende tijdprojectie op de vloer
  • lampje als je hem aan zet
  • apart rekje voor grote messen

Minpunten

• nog niet gevonden

jansendeventer 14-11-2018

uitstekende vaatwasser

voorheen een Siemens gehad die het na 11 jaar trouwe dienst begaf. We zochten een stille, ruime, betrouwbare machine die vooral ook en goed droog resultaat(ook voor plastic) heeft en ook goed schoon maakt. Wellicht heel iets duurder, maar het is het meer dan waard. En uiteindelijk verdien je het wel terug door het lage energiegebruik A+++
ook fijn is de resttijd indicator die de te verwachten tijd duidelijk op de vloer projecteert, en de binnenverlichting is ook handig . De tiptoetsen zijn mooi weg gewerkt, maar hadden net iets gevoeliger afgesteld mogen worden, maar dat is spijkers op laag water zoeken.

Pluspunten

• zuinig A+++
  • uitstekend droogresultaat
  • stil
  • goed schoon
  • resttijdsindicator ipv alleen infolight

Minpunten

• bijgleverde wijnglazenrekje onhandig groot
  • een paar onderdelen voelen minder stevig

Jack 20-07-2018

Komt er superdroog uit.

Alles komt er superdroog uit. Erg fijn is de keus van de tijdsduur van de spoelbeurt, en de uitgestelde starttijd. (Wij hebben nacht-stroom)
Ook display van de resterende tijd op de vloer is erg handig.
Alleen jammer dat de ruimte voor de kopjes net iets te smal is om iets grotere mokken te plaatsen. Maar ja, de indeling is ook naar keus in te stellen. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat het hele gezin aan de nieuwe indeling is gewend.
De bovenste afstelbak komt een beetje gammel over. (Speling links-rechts)
Het geluidniveau is lager als onze vorige vaatwasser (ook van Bosch).
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Deursen 12-04-2018

Geweldige machine

Inbouw ging gemakkelijk, enige afwijking zat in de boormal waardoor extra werk met uitmeten.
Verder een hele fijne machine, stil, schoon en droog.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

RMa 28-03-2018

Fijne vaatwasser, degelijk

De vaat was goed schoon en droog. Erg stil. Jammer dat de inbouwvoorschriften alleen zijn weergegeven in plaatjes waardoor de aftekenmal niet lijkt te kloppen. Maar met wat goed meten lukt het wel.

Pluspunten

• Droge vaat
  • Fijne indeling

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

pierre 23-03-2018

geweldige keuze

onze oude inbouw afwasmachine ging kapot na 18 jaar en dat was ook een bosch ,dus kozen we weer voor een bosch .
Maar deze heeft veel meer functies en is veel stiller en zuiniger en het resultaat is veel beter en je kan mooi onder op de vloer kijken hoelang hij nog loopt. Dus nou een goeie en zuinige machine gekocht voor een betaalbare prijs.

Pluspunten

• makkelijk en overzichtelijk
  • heel stil
  • goed resultaat
  • zuinig en betaalbaar

Peter Laros 23-03-2018

Vaatwasser met grondlicht

Nieuwe vaatwasser van Bosch staat nu in te draaien. Eerste indruk: veel stillere vaatwasser dan vorig type. Fijn om geruis in plaats van lawaai te horen.
Is voorzien van een prachtig wijnglazenrek. Speciaal ontworpen voor glazen met lange stelen. Geweldige vondst van Bosch. En........... als klap op de vuurpijl:
Grondverlichting. De vaatwasser houd je via een ledprojectie op de grond op de hoogte van het wasprogramma en de resterende tijd. Geweldige uitvinding Bosch!. Innovatief merk.
We zijn weer blij. Met een hartelijke groet, Peter Laros

Pluspunten

• grondverlichting met programma-info
  • wijnglazenopbergrek tegen breuk
  • veel stiller dan eerdere vaatwasser
  • mooie indeling

p 23-03-2018

De vaatwasser houdt je.....etc.

Eric 16-03-2018

Stil en schoon!

De vaatwasser is echt stil en levert een perfect schone vaat op. Daarnaast komt de vaat echt droog uit het apparaat. De projectie van het programmaverloop en de resterende tijd op de vloer ervaren wij als een nuttige aanvulling. Wij zijn er zeer content mee!

• Vaat wordt echt droog
  • Goede indeling binnenruimte

Minpunten

• Hoge prijs

patrick 09-03-2018

mooi apparaat

Goede vaatwasser en wat groter dan standaard waardoor mijn pannen beter passen. Installatie is simpel voor een inbouw apparaat. Let alleen op dat deze past in je keuken, hij is wat hoger dan normaal maar prima voor de meeste aanrechtbladen die hoger worden geinstalleerd.

Pluspunten

• meer inhoud
  • stil
  • strake uitstraling met tiptoestsen

Jacqueline 03-03-2018

Zeolith Bosch vaatwasser

Zeolith, ingebouwd in de vaatwasser; fantastisch, alles droog geen druppels op de schone vaat en.....geen druppels op de houten vloer.

slagter 24-02-2018

Bosch vaatwasser SBV68PX01N

Na wat speurwerk op deze vaatwasser uitgekomen. Voor de beste droog resultaten werd een vaatwasser met zeoliet aanbevolen. Deze zijn wat duurder, maar ook weer iets zuiniger.

De installatie handleiding is er zo een als van IKEA, maar dan in het kwadraat ;-)
Installatie ging gemakkelijk. Alleen zijn de bevestigingsbeugels die je nodig ehbt als de vaatwasser op een hoek staat niet mee geleverd. Gelukkig had ik hiervoor ook een Bosch en kon ik ze daar nog afhalen. Dit had wel duidelijker vermeld mogen worden.

Pas een paar wasbeurten gedaan en die waren prima.

Duurzaamheid kan ik niets van zeggen, moet zich nog bewijzen. Als hij net als de vorige 15 jaar mee gaat vind ik het prima.

Pluspunten

• duidelijk display (timelight)
  • redelijk stil
  • zuinig
  • ruim
  • binnen verlichting

Minpunten

• bevestigingset 00622456 niet standaard meegeleverd

Jaap Roos 22-02-2018

vaatwasser

Een geweldige vaatwasser zou hem aan iedereen aan bevelen niet te duur en ziet er gewoon goed uit en is erg zuinig in gebruiken fluister stil en makkelijk te programmeren.

Pluspunten

• erg stil
  • erg zuinig

Minpunten

• nog gevonden.

Marco 12-02-2018

Stille, robuuste vaatwasser

Een A+++ vaatwasser (10 jaar levensduur) bespaart voor ons € 20,-/jr en is ongeveer tweehonderd euro duurder dan een A-klasse. Lood om oud ijzer. Deze vaatwasser had echter € 50,- cashback, is een van de stilste en voorzien van alle mogelijke snufjes. Hij projecteert programmastap en -resttijd op de vloer, droogt de vaat na afloop (anders dan met restwarmte) en heeft veel programma's. Dat laatste is overigens minder belangrijk, in de praktijk kiest ik doorgaans toch maar 1 of 2 programma's. Het inbouwen ging goed, alhoewel de op A2-formaat instructie alleen uit afbeeldingen bestaat. Liever had ik er een stukje tekst bij gehad. En een instructie op maat en niet één voor alle types vaatwasser.
De eerste resultaten zijn erg goed. De vaatwasser is zeer stil en het ECO-programma van 3u15m heeft een zeer schone vaat opgeleverd, inclusief de pannen. Kortom: zeer stil, zuinig, degelijk. Blij mee.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • degelijk

Minpunten

• inbouwinstructie vergt studie

Maartje 11-02-2018

Mooie, stille vaatwasser met luxe uitstraling!

Mooie, stille vaatwasser met luxe uitstraling! Gaat automatisch uit na zijn programma. Heel prettig!
Leuk detail is de resttijd indicatie die op de vloer geprojecteerd is. Binnenverlichting is heel fijn.
Super droogresultaat en veel keus uit programma's.

Enige nadeel in service en voorbereiding van de aanschaf; Wanneer je deze volledig geïntegreerde vaatwasser koopt er geen bevestiging set bij geleverd zit. Terwijl dat bij volledig inbouw wel nodig is! Deze moet je apart bij Bosch zelf kopen. Dat stond nergens vermeld bij Coolblue of Bosch site zelf, dat is voor de klant toch wel prettig om van tevoren te weten. Had ons wat tijd en gedoe gescheeld bij Coolblue!

Pluspunten

• Droogresultaat
  • Verschillende programmakeuzes
  • Restijdindicator
  • Binnenverlichting

Minpunten

• Zit geen bevestigingsset bij deze vaatwasser

pvanzet 08-02-2018

weinig omgeven lawaai
Speciaal voor ,,glas,,werk, prefecte droging

Beoordeling Bosch vaatwasser. 06-02-2018

Vaatwasser

Wij zijn 4 jaar geleden verhuisd en zijn toen opnieuw begonnen met nieuw witgoed. Wij hebben toen een wasautomaat en een warmtepompdroger gekocht. Deze bevallen zo goed, dat we weer bij Bosch terecht gekomen zijn.

• Energiezuinig
  • Positieve ervaringen met Bosch in het verleden.