Bosch SMI88TS46E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMI88TS46E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maartje 28-11-2020

Schone vaat. Drogen valt tegen

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Veel keuze w.b.t programma's. Droogresultaten vallen tegen. Bij vorige Boschmachine bij alle programma's altijd droge vaat. Ook kunststof. Wil je zeker zijn van droge vaat dan de extra optie instellen.

Minpunten

• Vaatwerk vaak nat na afloop programma

Van Dommelen 21-06-2020

Stil, handig instelbaar

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Veel indelingsmogelijkheden, stil, goed drogend, genoeg programmakeuze. De vaat komt er schoon uit, wat uiteindelijk het doel van de aanschaf was.

Pluspunten

• Stil
  • Veel indelingsmogelijkheden
  • Droge vaat
  • Schone vaat
  • Ruime keuze aan programma's

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

Bes 21-03-2019

Na bijna 4 maanden geruik nog steeds zeer tevreden

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Na een maand of 4 gebruik zijn we nog steeds heel tevreden. We gebruiken hoofdzakelijk het eco programma en daar komt de afwas altijd brandschoon uit. Plastic voorwerpen zijn niet altijd 100% droog en bij bijvoorbeeld mokken met aan de onderkant een opstaand randje blijft wat water staan, waarschijnlijk omdat je ze niet schuin genoeg kan neerzetten, bij de vorige vaatwasser hadden we daar geen last van.

Pluspunten

• Brandschoon resultaat
  • Stil

Minpunten

• Plastic niet altijd droog (eco programma)

Bosch SM88TS46E 14-01-2019

Super stil

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

wij hebben de vaatwasser SMi88TS46E gekocht en wat een mooi en super apparaat. goede indeling mogelijkheden en super stil.
Wij zijn tevreden en nog geen echte minpunten dan alleen dat wij geen wsp knop op ons bedrijfsnetwerk hebben dus is het wat meer handelingen om hem aan te sluiten op homeconnect.

Pluspunten

• Mooi desing.
  • Stil.
  • Bestek la vinden wij handig.
  • Veel mogelijkheden voor inruimen.
  • Droogt heel goed.

Koos van Chastelet 13-01-2019

prima vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Mooie machine, de binnenverlichting is echt handig. Maakt weinig geluid, hierdoor zeer geschikt voor een open keuken. Maakt de vaat goed schoon en droogt ook de glazen zeer netjes.

Pluspunten

• zeer geschikt voor een open keuken.
  • vaat goed schoon
  • droogt ook de glazen zeer netjes.

Minpunten

• mogelijkheid tot WIFI, maak ik geen gebruik van

Dr. Penguin 11-01-2019

Stil en Schoon

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Doet wat 'ie moet doen, zeer stil, veel indelingsmogelijkheden, makkelijk te bedienen. Er kan veel in, wat overigens ook een nadeel kan zijn: zet ik 'm 's avonds halfvol aan, of wacht ik een dag tot ie vol is? Plastic wordt niet droog, dat is bij geen enkele vaatwaaser zo denk ik. Een week in huis, dus nog geen oordeel over duurzaamheid. Zelf ingebouwd, dat was wel even puzzelen en friemelen in het gootsteenkastje.

Pluspunten

• Stil
  • grote capaciteit
  • makkelijk te bedienen

Marian 04-01-2019

Ruime geruisloze, zuinige vaatwasser.

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Goede prijs-kwaliteit verhouding. Heel stil en zuinig. Duidelijke en makkelijke bediening. Veel ruimte en met een wijnglazenhouder (los erbij). Heel blij mee.

Pluspunten

• Stil
  • Ruim
  • Zuinig

A Cortvriendt 26-12-2018

Bijzonder gebruiksvriendelijk en stil!

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Deze vaatwasser ter vervanging van onze defecte bauknecht. Een bijzonder stille en gebruiksvriendelijke machine die prachtig schoon wast en de vaat droog aflevert. Top, zeer blij met deze aankoop

Pluspunten

• stil
  • gemakkelijk te monteren
  • duidelijke gebruiksaanwijzing

Tom 23-12-2018

Goede kwaliteit. Deur gaat zwaar open.

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

De kwaliteit van Bosch is uiteindelijk de rede om voor deze SMI88TS46E vaatwasser te kiezen.
De lades zijn bijzonder multifunctioneel doordat je de borden- en glazen rekjes kunt inklappen.
Enig minpunt is da de deur erg zwaar open gaat.

• Geluidsarm
  • Gebruiksgemak
  • Multifunctioneel in te delen lades!

Minpunten

• De deur gaat zwaar open

BjornB 10-12-2018

Van A tot Z een TOP apparaat!

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Na lang wikken en wegen toch besloten een duurdere Bosch vaatwasser aan te schaffen. Alle mooie reviews gelezen enkan niet anders zeggen, alles klopt! Stil, zuinig, gemakkelijk qua bediening en erg duidelijk! Kortom een Topper en zeker de centen waard!

Pluspunten

• Stil
  • Eenvoudige maar uitgebreide bediening
  • Home Connect

Aimee Grosfeld 10-12-2018

SUPER AFWASMACHINE

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Deze afwasmachine voldoet aan alles, je kunt hem via de app aanzetten, er kan veel in en alles wordt super schoon en het is droog ..zelfs plastic..een echte aanrader !

Pluspunten

• stil
  • droog
  • schoon

Bes 01-12-2018

De eerste ervaringen zijn goed

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Nog maar net 2 x gebruikt, dus veel ervaring hebben we er nog niet mee, maar de eerste twee afwasbeurten zijn perfect. De glazen zijn nog nooit zo glimmend uit de vaatwasser gekomen en ook vuile pannen en servies komt er brandschoon uit. Er zijn veel mogelijkheden in het verstellen en indelen van de lades, waardoor het altijd wel passend te krijgen is. Anders dan op sommige sites staat, geeft de display duidelijk aan hoe laat de afwas klaar is en ook via de app kun je dit zien.

Helaas had de installatie handleiding wel wat duidelijker gemogen. Het heeft heel wat tijd gekost om het te snappen (voor iemand die nog nooit eerder een vaatwasser heeft geïnstalleerd). Zo leek het op de tekening dat een rubberen matje op de bovenkant van de machine geplakt moest worden. Nadat we echter met heel veel moeite de machine netjes recht en strak onder het aanrecht hadden gemonteerd, kwamen we bij het plaatje waaruit bleek dat die lap juist onderaan de machine geplakt moest worden, balen dus, want de machine moest dus weer onder het aanrecht vandaan gehaald worden. En zo waren er nog wel wat raadsels op te lossen.

Maar al die ellende is snel vergeten als het apparaat eenmaal staat en werkt.

Pluspunten

• Schone glimmende vaat
  • Veel programma's van Eco tot supersnel
  • Duidelijke display met status en eindtijd
  • Stil

Minpunten

• De installatiehandleiding

Mark Lambrix 21-11-2018

Simpel, makkelijk en top

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Wij gebruiken veel plastic bakjes, en omdat in deze wasmachine gebruik wordt gemaakt van zeolith is dit voor ons de beste vaatwasser. En ook nog te gebruiken via de iPhone.

Pluspunten

• Zeolith
  • Gebruiksgemak
  • Besteklade

FiliusGron 09-11-2018

Veel opties, Degelijk apparaat

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Afgelopen week hebben wij in verband met het kapotgaan van onze vorige vaatwasser besloten deze Bosch machine aan te schaffen. We kozen deze vaatwasser vanwege de grote flexibiliteit van indeling in de waskorven. Ook geven wij de voorkeur aan een besteklade in plaats van een bestekmand. Daarnaast werd op de website van de verkoper aangegeven dat dit apparaat voor zowel de waskwaliteit als de bouwkwaliteit in de topklasse staat.

Het installeren van het apparaat is goed zelf te doen. Ik heb het nooit eerder gedaan en het ging vrij gemakkelijk. Je moet er wel even de tijd voor nemen om het netjes te doen. Zeker omdat wij het frontje van onze bestaande keuken er weer goed voor wilden hebben. Op een groot vel papier staat alles helder uitgelegd met duidelijke tekeningen. Dit vel is tevens het sjabloon voor het aftekenen van de boorgaten voor het keukenfront. In alles ervaar ik degelijkheid, doordachtheid en duidelijkheid. Een nadeel vind ik dat je veel verschillende gereedschappen nodig hebt om de installatie te volbrengen.

Het gebruik vind ik ook fijn. De eerste ingebruikname staat duidelijk op een klein papier omschreven. Even een waterhardheidstest erbij om de juiste instelling op de machine te gebruiken. Appeltje eitje, zo gepiept. Het akoestische eindsignaal van de vaatwasser is iets waar we van tevoren tegenop zagen, maar deze is instelbaar en zoals de fabriek dit aflevert echt voor ons niet storend. Het menu en de opties selecteren en instellen is ook heel eenvoudig en eenduidig te doen. De flexibiliteit van de korven is gelijk een goede keuze geweest. De pannen, verschillende maten borden en glazen en bestek passen er allemaal mooi in. De machine is relatief stil en bescheiden in de informatievoorziening op het frontdisplay (geen felle kleuren, onnodige informatie of non-informatie).

Kortom: een heel fijn en degelijk apparaat waar we nog lang plezier van hopen te hebben!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • eenvoudig in te stellen
  • Goede bouwkwaliteit
  • zeer flexibel in te delen korven
  • goede waskwaliteit

Minpunten

• veel gereedschappen nodig om te installeren

Kees 14-07-2018

Fluisterstille en uitstekend drogende vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Nadat de vorige vaatwasser (SMEG PL148X) defect wat geraakt en na 10 jaar gebruik repareren geen alternatief was, op zoek naar een nieuwe stille vaatwasser. Gekozen voor een A+++ en fluisterstil uitgekomen op deze Bosch. Ontstellend stil en maakt goed schoon. Ook plastic voorwerpen zijn nu - in tegenstelling van de vorige - wel droog. Wel tamelijk prijzig, maar het geld dubbel en dwars waard. Even wennen aan de besteklade in plaats van een mandje, maar dat went snel.

De app (hoe verzinnen ze het) voegt niets toe. Op afstand zien dat de vaat klaar is, of de machine aan zetten is kul omdat er ook een timer aanwezig is. Duurzaamheid is nog weinig over te melden. In ieder geval erg tevreden over de machine. Overigens, de knoppen zitten op de bovenrand, de machine is om te zien daardoor erg "rustig", mooi design!

Pluspunten

• Ongelooflijk stil
  • Ook plastic bakjes zijn droog
  • Energiezuinig

Minpunten

• Tamelijk prijzig
  • App voegt werkelijk niets toe

Kees 16-05-2020

Inmiddels bijna 2 jaar verder en nog steeds erg tevreden. Zo af en toe komt er eens een melding dat er iets geüpdated moet worden, maar er staat nooit bij wat het is. Functionaliteit komt er nooit bij volgens mij, dus ik denk dat het veiligheidsupdates zijn voor WiFi. Vandaag de houder voor wijnglazen weggegooid na 2 jaar ongebruikt in de kast gestaan te hebben. De app vind ik nog steeds grote onzin, daar kan je werkelijk niets zinnigs mee uitvoeren.

J. Van Elsen 26-06-2018

Vaat komt er nat uit!

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Vaat komt er nat uit zelfs bij het extradroog programma. Er is iemand langs geweest die zei dat glansspoelmiddel het euvel zou moeten oplossen. Bij mijn oude siemens was dat niet nodig. Dus extra kosten . Ook geurt de vaatwasser.

Pluspunten

• Schoon

Minpunten

• Stank
  • Niet droog
  • Moet extra glansmiddel toevoegen

illy 13-04-2018

mooie indeling licht ook zeer prettig energie zuinig

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

mooie machine en zeer stil vele functies wat zeer prettig is prima prijs kwaliteit verhouding zeker aanrader voor grote gezinnen

Pluspunten

• licht in machine
  • zeer schone vaat
  • veel programma's
  • zeer stil
  • ruime indeling

Minpunten

• geen

Madeleine 09-04-2018

zeer stil en efficient

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Ter vervanging van een Bosch Silence uit 1993 direct gekozen voor het nieuwe equivalent van Bosch.
Nu 3 weken in gebruik. De machine is nog stiller dan de vorige.

Pluspunten

• stil
  • veel keuzes voor gebruik
  • er gaat veel in

Sjanie Vonk 21-03-2018

vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Fijne vaatwasser. Erg stil. Droogt eindelijk ook de plastic artikelen. Even wennen aan besteklade in plaats van korf.

Anoniem 17-03-2018

Stille vaatwasmachine

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Bij de keuze van de nieuwe vaatwasmachine hebben wij met name geselecteerd op het geluidsniveau. De Bosch SMI88TS46E heeft als omschrijving staan 41 decibels. Wij hebben de machine een keer gebruikt en het is een wereld van verschil met de oude. Hij is echt stil.

Pluspunten

• stil
  • energiezuinig

Herman 24-02-2018

Na 16 maar weer een nieuwe Bosch

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Na jarenlang (meer dan 16 jaar) zonder problemen gebruik te hebben gemaakt van een Bosch vaatwasser, was er voor ons geen enkele twijfel: wij willen weer een Bosch. Twee dingen eigenschappen waren belangrijk: stil en de bediening aan de bovenkant van de klep. Dit is gelukt. daarnaast is het apparaat door een medewerker van Expert netjes geplaatst en wij zijn dus nu (hopelijk en naar verwachting) weer voor 15 jaar klaar.
Beoordeling hieronder is van de Bosch die wij 16 jaar hebben gehad en ik hoop/verwacht dat dit apparaat minimaal net zo goed zal zijn (maar misschien niet zo lang mee zal gaan, want 16 jaar is wel heel lang).

Pluspunten

• Stil, stil en nog eens stil
  • Bediening op de bovenkant klep heel prettig

Minpunten

• Niet goedkoop, maar goedkoop is duurkoop

Bart 16-02-2018

Super stil, energiezuinig, solide

Geschreven voor: Bosch SMI88TS46E

Dit product gekocht nadat de motor van de vorige Bosch vaatwasser het na 10 jaar begaf; Nieuwe machine gekozen vanwege de energieaanduiding (A+++) en de stilte i.v.m. plaatsing in een open keuken.
De machine voldoet aan alle verwachtingen.

Pluspunten

• energiezuinig
  • super stil
  • binnenverlichting
  • strak design

Minpunten

• nog geen kunnen ontdekken