Bosch SMI88TS46E - Reviews

tile-Max. belading
14 couverts maximale belading
Geluidsniveau
41 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

FiliusGron 09-11-2018

Veel opties, Degelijk apparaat

Afgelopen week hebben wij in verband met het kapotgaan van onze vorige vaatwasser besloten deze Bosch machine aan te schaffen. We kozen deze vaatwasser vanwege de grote flexibiliteit van indeling in de waskorven. Ook geven wij de voorkeur aan een besteklade in plaats van een bestekmand. Daarnaast werd op de website van de verkoper aangegeven dat dit apparaat voor zowel de waskwaliteit als de bouwkwaliteit in de topklasse staat.

Het installeren van het apparaat is goed zelf te doen. Ik heb het nooit eerder gedaan en het ging vrij gemakkelijk. Je moet er wel even de tijd voor nemen om het netjes te doen. Zeker omdat wij het frontje van onze bestaande keuken er weer goed voor wilden hebben. Op een groot vel papier staat alles helder uitgelegd met duidelijke tekeningen. Dit vel is tevens het sjabloon voor het aftekenen van de boorgaten voor het keukenfront. In alles ervaar ik degelijkheid, doordachtheid en duidelijkheid. Een nadeel vind ik dat je veel verschillende gereedschappen nodig hebt om de installatie te volbrengen.

Het gebruik vind ik ook fijn. De eerste ingebruikname staat duidelijk op een klein papier omschreven. Even een waterhardheidstest erbij om de juiste instelling op de machine te gebruiken. Appeltje eitje, zo gepiept. Het akoestische eindsignaal van de vaatwasser is iets waar we van tevoren tegenop zagen, maar deze is instelbaar en zoals de fabriek dit aflevert echt voor ons niet storend. Het menu en de opties selecteren en instellen is ook heel eenvoudig en eenduidig te doen. De flexibiliteit van de korven is gelijk een goede keuze geweest. De pannen, verschillende maten borden en glazen en bestek passen er allemaal mooi in. De machine is relatief stil en bescheiden in de informatievoorziening op het frontdisplay (geen felle kleuren, onnodige informatie of non-informatie).

Kortom: een heel fijn en degelijk apparaat waar we nog lang plezier van hopen te hebben!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • eenvoudig in te stellen
  • Goede bouwkwaliteit
  • zeer flexibel in te delen korven
  • goede waskwaliteit

Minpunten

• veel gereedschappen nodig om te installeren

Kees 14-07-2018

Fluisterstille en uitstekend drogende vaatwasser

Nadat de vorige vaatwasser (SMEG PL148X) defect wat geraakt en na 10 jaar gebruik repareren geen alternatief was, op zoek naar een nieuwe stille vaatwasser. Gekozen voor een A+++ en fluisterstil uitgekomen op deze Bosch. Ontstellend stil en maakt goed schoon. Ook plastic voorwerpen zijn nu - in tegenstelling van de vorige - wel droog. Wel tamelijk prijzig, maar het geld dubbel en dwars waard. Even wennen aan de besteklade in plaats van een mandje, maar dat went snel.

De app (hoe verzinnen ze het) voegt niets toe. Op afstand zien dat de vaat klaar is, of de machine aan zetten is kul omdat er ook een timer aanwezig is. Duurzaamheid is nog weinig over te melden. In ieder geval erg tevreden over de machine. Overigens, de knoppen zitten op de bovenrand, de machine is om te zien daardoor erg "rustig", mooi design!

Pluspunten

• Ongelooflijk stil
  • Ook plastic bakjes zijn droog
  • Energiezuinig

Minpunten

• Tamelijk prijzig
  • App voegt werkelijk niets toe

J. Van Elsen 26-06-2018

Vaat komt er nat uit!

Vaat komt er nat uit zelfs bij het extradroog programma. Er is iemand langs geweest die zei dat glansspoelmiddel het euvel zou moeten oplossen. Bij mijn oude siemens was dat niet nodig. Dus extra kosten . Ook geurt de vaatwasser.

Pluspunten

• Schoon

Minpunten

• Stank
  • Niet droog
  • Moet extra glansmiddel toevoegen

illy 13-04-2018

mooie indeling licht ook zeer prettig energie zuinig

mooie machine en zeer stil vele functies wat zeer prettig is prima prijs kwaliteit verhouding zeker aanrader voor grote gezinnen

Pluspunten

• licht in machine
  • zeer schone vaat
  • veel programma's
  • zeer stil
  • ruime indeling

Madeleine 09-04-2018

zeer stil en efficient

Ter vervanging van een Bosch Silence uit 1993 direct gekozen voor het nieuwe equivalent van Bosch.
Nu 3 weken in gebruik. De machine is nog stiller dan de vorige.

Pluspunten

• stil
  • veel keuzes voor gebruik
  • er gaat veel in

Sjanie Vonk 21-03-2018

vaatwasser

Fijne vaatwasser. Erg stil. Droogt eindelijk ook de plastic artikelen. Even wennen aan besteklade in plaats van korf.

Anoniem 17-03-2018

Stille vaatwasmachine

Bij de keuze van de nieuwe vaatwasmachine hebben wij met name geselecteerd op het geluidsniveau. De Bosch SMI88TS46E heeft als omschrijving staan 41 decibels. Wij hebben de machine een keer gebruikt en het is een wereld van verschil met de oude. Hij is echt stil.

Pluspunten

• stil
  • energiezuinig

Paul 17-03-2018

Fluisterstille perfecte vaatwasser

Deze vaatwasser doet precies wat BOSCH belooft en is nog stiller dan in de beschrijving staat. Na 2 maanden gebruik blijkt de machine inderdaad zeer energiezuinig en het mooie is dat de machine met onze zonnepanelen communiceert en onze groene energie dus optimaal benut. Ook de mobiele app werkt fantastisch.

Herman 24-02-2018

Na 16 maar weer een nieuwe Bosch

Na jarenlang (meer dan 16 jaar) zonder problemen gebruik te hebben gemaakt van een Bosch vaatwasser, was er voor ons geen enkele twijfel: wij willen weer een Bosch. Twee dingen eigenschappen waren belangrijk: stil en de bediening aan de bovenkant van de klep. Dit is gelukt. daarnaast is het apparaat door een medewerker van Expert netjes geplaatst en wij zijn dus nu (hopelijk en naar verwachting) weer voor 15 jaar klaar.
Beoordeling hieronder is van de Bosch die wij 16 jaar hebben gehad en ik hoop/verwacht dat dit apparaat minimaal net zo goed zal zijn (maar misschien niet zo lang mee zal gaan, want 16 jaar is wel heel lang).

Pluspunten

• Stil, stil en nog eens stil
  • Bediening op de bovenkant klep heel prettig

Minpunten

• Niet goedkoop, maar goedkoop is duurkoop

Bart 16-02-2018

Super stil, energiezuinig, solide

Dit product gekocht nadat de motor van de vorige Bosch vaatwasser het na 10 jaar begaf; Nieuwe machine gekozen vanwege de energieaanduiding (A+++) en de stilte i.v.m. plaatsing in een open keuken.
De machine voldoet aan alle verwachtingen.

Pluspunten

• energiezuinig
  • super stil
  • binnenverlichting
  • strak design

Minpunten

• nog geen kunnen ontdekken

WillemSG 30-01-2018

Geweldig apparaat

Zeer tevreden met dit apparaat. De vaatwasser is super stil, je hoort nauwelijks dat hij loopt. Wasresultaat is tot nu toe 100% schoon. De besteklade is ook erg handig.
Nog geen minpunten gevonden.

marcus 16-12-2017

FIJN

Fantastisch apparaat stil zuinig en degelijk.Wasresultaat ook fantastisch.

min punt is dat de bediening op afstand aangezet moet worden op het apparaat zelf.(Wordt wel eens vergeten)