Bosch Serie 8 SMV88TX36E - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
42 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 8 SMV88TX36E op Kieskeurig.nl.

9,1

Paul Heijmans 11-12-2018

Mooie, stijlvolle vaatwasser.

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Vaatwasser ziet er mooi en stijlvol uit. Veel programma mogelijkheden welke aanpassen naar omstandigheden mogelijk maakt (lees: energie besparing). Verder heeft deze vaatwasser nog een handigheidje: een ingebouwde sensor past automatisch programmaduur aan indien de vaat eerder schoon is als initieel gepland.
Verder was deze vaatwasser (volledig geintegreerd) makkelijk zelf in de bouwen.

Pluspunten

• veelheid aan programma's
  • prijs
  • makkelijk zelf in te bouwen
  • grote borden passen er makkelijk in

Minpunten

• indeling middelste lade

Roberto 09-12-2018

Lekker stil

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

De vorige Bosch vaatwasser was al een fijn apparaat. Deze is nog beter. Stiller, gemakkelijk in gebruik. Veel mogelijkheden. Kortom goede koop

• Droog resultaat

Minpunten

• Houdt programma niet vast

Schillie 04-12-2018

Maakt waar wat er over geschreven is.

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Deze vaatwasser is wel wat we ervan verwacht hadden.
Stil, Zuinig, en wast zeer schoon Ook het plastic is droog na het wassen.

Astrid Bekkers 04-12-2018

Perfecte droging

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Bosch vaatwasser Perfect Dry bevalt uitstekend, alle glazen en al de plastic vaat wordt streeploos droog.

Stipjes 17-11-2018

Praktisch, stil en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Deze vaatwasser doet wat hij moet doen. De afwas komt er droog en glanzend schoon uit. De besteklade is gemakkelijk en ook het bijgeleverde rekje voor wijnglazen is praktisch in gebruik. De vaatwasser is zeer stil als hij aanstaat. Je kunt hem handmatig bedienen en als je wilt ook nog via de app. Helemaal van deze tijd dus. Hopelijk hebben we er jaren plezieren van.

Erik 04-11-2018

Droogt erg goed.

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Wij zijn erg tevreden over de vaatwasser. Vuile vast komt er eigenlijk altijd schoon uit. En alles mooi droog, ook het plastic. Je moet hem dan wel op extra drogen zetten en glansspoelmiddel gebruiken. Echt een top product!

Marc 01-05-2018

Fijne, vaatwasser met slimme indeling en veel functies

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

We gebruiken deze vaatwasser nu een maand het hij wast en droogt uitstekend! Gekocht omdat onze vorige Pelgrim inbouwvaatwasser na 15 jaar kapot was gegaan.
Het is precies dezelfde als de Siemens SX678X36TE, maar we konden hem voor minder aanschaffen (€819 bij Coolbue, en via Bosch €70 cashback).
Het Zeoliet mineraal lijkt prima te werken, want inderdaad is de vaat uitstekend droog, ja ook kunststof, zelfs bij het eco-programma.
Dit programma duurt weliswaar zo’n 4 uur, maar dat is prima: we laten hem ‘s nachts wassen. Ook is de droogtijd daarbij inbegrepen.
De keren dat hij overdag gewassen heeft viel het ons op hoe stil hij is in de eco stand, en dan is er ook nog een ‘stille’ modus; die is inderdaad bijna onhoorbaar. Bij een ‘steviger’ programma is er wel beduidend meer geluid.
De verlichting blijkt verrassend prettig, zeker omdat de korven niet wit zijn.
Ook opvallend slim is de indeling: vrijwel alles aan de korven is verstelbaar: de bordenhouders; de diepte van de besteklade; de hoogte van de bovenste korf. Wat ook heel prettig is, is een neerklapbaar rekje achteraan de benedenkorf: die dient als houder voor hoge wijnglazen en kan tevens schaaltjes of een pollepel bevatten. Tot onze verrassing zat er nog een aparte, Bosch wijnglazenhouder bij, maar door het rekje hebben we die nog niet gebruikt.
De besteklade is ten opzichte van een bestekkorf wel even wennen: het inruimen van het bestek kost meer tijd, maar als je dat geordend doet kan er veel in en kost het uitruimen juist minder tijd dan bij een bestekkorf. Ook kun je in de besteklade klein spul goed kwijt, zoals doppen en kleine schaaltjes.
Voor wat betreft de app: die zat erbij en ik dacht dat dat weinig zou toevoegen, maar ook dat verraste me: het blijkt dat je in de app instellingen kunt doen waarvoor je normaal, met de handleiding erbij, allemaal ingewikkelde knopjes moet indrukken. In de app kun je die instellingen simpelweg kiezen. Ook de tablettenteller is, hoewel niet heel zinvol, wel een leuke extra: je geeft aan hoeveel tabletten je hebt, en de app telt dan af, waarbij de kleur van het tablet icoontje van groen, naar oranje naar rood gaat. Qua interface is er nog wel een slag te slaan: die is wat gedateerd en niet zo duidelijk. Wat ook jammer is, is dat je de vaatwasser alleen aan kunt zetten met de app, als je vóór het sluiten van de klep op de Home-connect knop drukt. Dat moet telkens opnieuw, nadat je de klep weer open gedaan hebt. Ik vermoed dat dat een veiligheidsmaatregel is: een hacker kan zodoende nooit je vaatwasser bedienen zonder fysieke toegang tot het apparaat. Daarna kun je in de app sommige dingen, zoals een verlate start, eenvoudiger instellen dan met de knopjes,
Het luxe TFT scherm geeft duidelijke informatie, wat het bedienen zonder app eenvoudiger maakt.
De klep gaat soepel open en dicht.

• Goed schoon
  • Veel functies
  • Alle functies via de app goed te bedienen
  • Verlichting

Minpunten

• Inschakelen via app pas na indrukken Home-connect
  • In uiterste hoekjes besteklade niet altijd schoon
  • Interface app wat onduidelijk en gedateerd

SJPost 19-04-2018

Prima vaatwasser

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Met eco programma alles al prima schoon. Alleen plastic blijft dan iets vochtig. Met normaal programma ook perfect schoon en kurkdroog. Jammer dat we niet eerder onze oude machine hebben vervangen door deze.

Pluspunten

• Goed wasresultaat
  • Droogt perfect
  • Wi-Fi koppeling en app is leuk speelgoed.

Minpunten

• Is ten opzichte van oude ma hine iets dieper.

Ingrid 06-04-2018

Heel erg droog

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Wow! Wat een prachtige vaatwasser! Handig dat er een aparte besteklade is. Een handig display lampje op de vloer geeft aan hoe ver de vaatwasser is. Het is een vrij stille vaatwasser, maakt prima schoon en droogt uitstekend! Ik ben er ontzettend blij mee! Fijn dat hij ook nog energiezuinig is.

Pluspunten

• aparte besteklade
  • goed droog
  • handig display lampje
  • energiezuinig
  • handig wijnglazenrekje

JR 05-04-2018

Vaatwasser

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Makkelijk in gebruik en maakt de vaat goed schoon en droog. De bestek lade was een must en echt een aanrader.
De app is een leuke gadget.

Pluspunten

• Schone vaat
  • Keuze programma's

P. Wijburg 02-04-2018

Doet wat men belooft

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Ik heb zocht naar een vaatwasser die stil is en goed droogt. Uiteindelijk bij deze Bosch uitgekomen en hij maakt de verwachtingen meer dan waar.

- Hij is echt stil
- De vaat is goed schoon en droog.
- Eenvoudig in te stellen display is duidelijk en behoeft weinig uitleg
- Meegeleverde tekeningen en sjabloon om het deurtje af te hangen
- Het projectie display op de vloer is helder ook op onze bijna witte vloer.
- Bedieningspaneel is eenvoudig schoon te houden. (geen vervelende knopjes)

Een aanrader!

Pluspunten

• Vaat is goed droog
  • Heel stil

John 31-03-2018

Mooi toestel duidelijk display en erg stil

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Lang gezocht via internet en uiteindelijk dit product gekocht. Wat een weelde wij vinden het toestel perfect. Heel duidelijk display met veel mogelijkheden bijzonder stil ende vaat is perfect schoon en droog. Verder duidelijk tijdaanduiding via
digitale weergave op de vloer. Gewoon weg een goede keuze voor een goede prijs. Zeker willen wij deze vaatwasser aanraden aan iedereen. wij zijn in ieder geval tevreden.

Pluspunten

• duidelijk display
  • geluid
  • vaat mooi en schoon en droog
  • digitale weergave op de vloer

Rob Pols 23-03-2018

Bosch Perfect Dry vaatwasser

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Ik heb dit apparaat al heel lang in gebruik. De indeling voor glazen boorden messen en vorken is perfect. Ook de mogelijkheid om de lades zelf op de juiste hoogte te stellen is makkelijk. Verlichting is heel goed als wel de bediening. Ook handig is dat er op de grond een display schijnt die aangeeft hoe lang de vaat nog duurt. En een zeer beschaafd piepje als het klaar is. Al met al een zeeg goed apparaat.

Pluspunten

• Gebruikers vrienedlijkheid
  • Zelf lades van op hoogte stellen
  • Zeer goed vaat resultaat

Onno S. 20-03-2018

fijne machine

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Veel opties en mogelijkheden. Ook geruisloos. Ingebouwde verlichting is erg prettig. Aanrader zeker met cash back actie.

Pluspunten

• veel programma's
  • app
  • interne verlichting
  • indicator geprojecteerd op de vloer

Michael 19-03-2018

Zuinige stille en goede vaatwasser die erg goed droogt!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Nadat onze "oude" vaatwasser kapot moesten we op zoek naar een nieuwe vaatwasser. We gingen natuurlijk niet terug naar het stenentijdperk van het zelf afwassen ;-). Na een korte zoektocht kwamen we uit op het merk Bosch. Deze vaatwasser heeft het Zeoliet droog systeem en dit zou zelfs plastic flessen drogen, erg handig met een baby'tje! Nu was de gadgetfreak in mij ook helemaal blij met het Wi-Fi systeem en de app!

De vaatwasser is nu een kleine week in gebruik en we zijn er heel tevreden over, hij maakt uitmuntend schoon en zelfde de flesjes en plasticbakjes zijn kurkdroog. Iets wat in onze oude vaatwasser ondenkbaar was! Ook is hij een stuk zuiniger en de telefoon app werkt ook erg goed. Enige minpuntje is wel dat je niet moet vergeten de HomeConnect knop in te drukken anders kan je hem niet op afstand aanzetten. Op zich niet echt een probleem aangezien er ook een wasblokje in moet, maar als je daarna nog snel iets in de vaatwasser zet is de HomeConnect weer uitgeschakeld. Verder niks dan lof voor deze uitmuntende vaatwasser, die wel wat aan de prijs is.

Pluspunten

• Droogt heel goed
  • Maakt goed schoon
  • Te verbinden via WiFi!
  • Zuinig

Minpunten

• HomeConnect (wifi) moet handmatig aangezet worden
  • Vrij prijzig (wel zijn geld waard)
  • Tip toetsen moet je wel goed indrukken

Daniel K 16-03-2018

stevig en robuust.

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Wat heel slim is, is de verlichting in de vaatwasser. Was ook heel goed, heb het nu 3 weken kunnen testen. Moet het bestek wel van tevoren goed afspoelen omdat het anders niet goed schoon wordt. Vind alleen de rek voor de wijnglazen groot en lomp, waardoor het onder veel plaats in neemt. Maar dat hoeft je ook niet altijd te gebruiken. Vindt het wel duur in verhouding met een Miele (15 jaar)die ik voorheen had. Maar de toekomst moet maar uitwijzen of het ook lang genoeg zonder problemen kan doordraaien.

Pluspunten

• licht binnen
  • leuk scherm op de vloer met tijd en actie
  • zit wifi op, maar zie het nut nog niet van in

Minpunten

• groot wijnrek
  • onderste slede loopt snel uit gelid.

Jaap 08-03-2018

Enorme verbetering

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

De oude vaatwasser had het na meer dan 10 jaar begeven dus op zoek naar een nieuwe. Gezien de goede ervaringen met Bosch apparatuur ook nu weer bij een Bosch uitgekomen. Mooie, zuinige en stille machine met een veel beter wasresultaat vergeleken bij de vorige droger.

Karel 06-03-2018

Top vaatwasmachine voor een redelijke prijs!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Een geweldige vaatwasmachine waar je echt alles op kan instellen. Stil, veel keuzeprogramma's, met Home Connect (App) en statusprojectie op de vloer.

Pluspunten

• Stille machine
  • Veel voorkeuzeprogramma's
  • Statusprojectie op de vloer
  • Home Connect
  • Veel variatie mogelijk met inruimen

Olaf 24-02-2018

Bosch Vaatwasser met home connect

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Prachtige machine met smart functies zodat je het apparaat op afstand in de gaten kunt houden. Geeft ook een melding in de app als de machine klaar is, er geen blokje in zit, en allerlei handige tips

Pluspunten

• besteklade is verwijderbaar
  • mooie machine
  • home connect remote control
  • wast prachtig
  • cash back

Minpunten

• relatief duur
  • kan maar 1 vaatwasblokje tegelijk in.

Dirk Honing 23-02-2018

Energie zuinig

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMV88TX36E

Met het uitpakken kwam ik er achter dat hij degelijk gebouwd was goede instructie voor het inbouwen en hij is zelfs aangesloten via mijn WIFI/
In 1 woord geweldig

Pluspunten

• Makelijk bedienbaar
  • Extra verlichting als je de deur opent
  • Wifi aansluiting

Minpunten

• Kan ik niet bedenken