Bosch Serie 8 SBV88TX36E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 8 SBV88TX36E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Cliff 19-04-2019

Stil, wast goed, degelijk

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SBV88TX36E

Na 10 jaar heeft onze vorige vaatwasser het begeven, we waren tevreden over de vorige, dus we hebben weer een Bosch aangeschaft. Geen moment spijt van gehad.
Het LCD scherm is erg intuïtief in gebruik, wijst zich allemaal wel vanzelf.
Je kan het zelfs via een smartphone app besturen, maar daar moeten we nog even induiken.
Bevat erg veel functies tov onze vorige vaatwasser, maar het belangrijkste is: de vaat komt er schoon uit!

Pluspunten

• Stil
  • LCD scherm
  • Gebruiksvriendelijk
  • Resterende-tijd indicatie

Z. B. 26-02-2019

Een echte vaatwasser!!!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SBV88TX36E

Na juiste maten te hebben bepaald, zoeken, vergelijken, reviews lezen, enz. kwam ik er uit bij dit vaatwasser. Een tijd de prijsontwikkelingen gevolgd en uiteindelijk voor een zeer gunstige prijs de vaatwasser eindelijk aangeschaft. Zelf geïnstalleerd. Ook al ben ik zelf erg handig, de handleiding wat er bij zit is compleet en duidelijk, kortom goed.
De mogelijkheden kwa aanpassen van de rekken in de vaatwasser, zoals bijvoorbeeld de hoogte, zijn erg handig. Verschillende programma's met goede tijdsindicatie op de digitale display doen hun werk goed.
De tijd aanduiding geprojecteerd op de vloer is zeker handig.
De app heeft zijn voordelen en kan soms erg handig zijn maar de app heeft nog ruimte tot verbeteringen.
En als laatste maar eigenlijk de meest belangrijke, de was en droog resultaten zijn tot nu toe super!

Een aanrader voor ieder die op zoek is naar een echte vaatwasser! ;)

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Droogresultaat
  • Uitstel mogelijkheid
  • Opties binnen de app

Jan willem 19-01-2019

Top afwasmacjine

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SBV88TX36E

Na goed internet onderzoek en vergelijking van prijzen en specs met de bekende merken gekozen voor deze Bosch vaatwasser
die voor ons het meest geschikt is met de beste afwasresultaten met daarbij een zeer laag water- en energieverbruik!!

Pluspunten

• Interieur ingericht voor maximale belading
  • Zeer laag energie verbruik
  • Degelijke rekken voor een lange levensduur
  • Programmavoortgang geprojecteerd op de vloer
  • Stil

MIVR 04-01-2019

Lekker ruim

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SBV88TX36E

De vaatwasser is helemaal naar onze wens. Lekker ruim qua indeling en ook nog lekker stil. Een juiste keus.

Pluspunten

• Lekker ruim
  • stil
  • Indeling aan te passen naar je eigen wensen

Pascal 31-12-2018

Hele fijne machine!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SBV88TX36E

We hebbend deze vaatwasser nu enkele dagen in huis. We hebben sterk getwijfeld tussen een iets goedkopere klasse of deze, die met een cashback actie zo'n €250 duurder uitviel dan de goedkopere klasse. Uiteindelijk toch voor deze gekozen, vooral vanwege zijn flexibiliteit en zuinigheid. Over de hele levensduur haal je de besparing er wel uit, maar in de tussentijd ben je ook nog wat milieuvriendelijker bezig.

De flexibiliteit zit 'm b.v. in de mogelijkheid om de middelste lade in hoogte te verstellen. Dat is super handig als je ook wat ontbijtbordjes in die lade kwijt wilt, bijvoorbeeld.

De besteklade zorgt verder voor veel extra ruimte onderin omdat het mandje ontbreekt. Al met al kunnen we er zeker 25% meer in kwijt dan in onze vorige vaatwasser, wat ook weer de nodige besparing oplevert.

De vaatwasser lijkt overigens wel geoptimaliseerd te zijn voor de fervente wijndrinker, want er zijn diverse mogelijkheden ingebouwd om wijnglazen goed in te ruimen. Dat gezegd hebbende: hij droogt ze ook erg goed. Waar bij onze vorige Siemens er nog wel eens een druppel aan de rand bleef hangen is dat hier niet het geval.

Het koppelen van de app verliep overigens niet heel soepel: het duurde even voordat ik eindelijk connectie had gemaakt. Maar eenmaal geïnstalleerd werkt ie prima.

Pluspunten

• Ruim
  • Flexibele indeling
  • Stil
  • Wast en droogt super

Minpunten

• Het koppelen van de app was lastig

A. 22-12-2018

Mooi en stil apparaat

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SBV88TX36E

Mooie stille vaatwasser. Deze is net iets groter dan onze vorige. De Xl versie past ook perfect in onze keuken. De extra ruimte scheelt enorm in het gemak.
Grote borden passen nu wel.
App is een leuke aanvulling, maar geen must.

Pluspunten

• Stil
  • Mooi apparaat
  • Verlichting is erg handig
  • Veel ruimte
  • Wasresultaat

Minpunten

• Tot nu to nog geen ontdekt

Matthe 20-12-2018

prima aparaat

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SBV88TX36E

mooi aparaat, lekker stil en verlichting binnen ideaal. mooi dat je een apparte bestekla heb. tevens lekker zuinig

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Jacob Smink 20-11-2018

Vaatwasser inbouw

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SBV88TX36E

praktische indeling, voldoende ruimte voor een grote vaat. perfecte droging van de vaat door PerfectDry systeem

Pluspunten

• voldoende ruimte
  • perfect droog systeem
  • door indeling eenvoudig in de uit halen.
  • stil
  • energie zuinig

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Liesbeth 17-03-2018

Bosch vaatwasser

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SBV88TX36E

Mooie strakke vaatwasser met fijne indeling en stevige bestek lade. Wat er vreemd aan is is dat de verlichting alleen aan gaat als je op de power knop drukt (dus alleen als je een programma gaat kiezen). De vaatwasser is dan al volledig ingericht dus dan heeft het niet zoveel zin meer. Het drogen van de vaatwasser valt me een beetje tegen. Met de nieuwe technologie aan boord had ik iets meer verwacht. Managing expectations zullen we maar zeggen. Het drogen van borden etc. gaat trouwens wel erg goed.

Pluspunten

• ruim en fijne indeling
  • stevige bestelade
  • mooie schone vaat

Minpunten

• binnenverlichting
  • drogen nog niet echt spectaculair.

Bosch Serie 8 SBV88TX36E 11-03-2018

Bosch Serie 8 SBV88TX36E vaatwasser

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SBV88TX36E

De rest van de keukenapparatuur was ook Bosch en heeft het altijd prima gedaan. Wilde het toch een geheel laten zijn. De ervaringen zijn welwisselend van Bosch maar deze machine lijkt goed (twee dagen in gebruik).

Pluspunten

• verlichting
  • makkelijke instalatie
  • derde bestek rek
  • goed was resultaat

Minpunten

• toch nog iets stiller verwacht

E. Arbouw 21-02-2018

Prachtige machine

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SBV88TX36E

Wij hebben een open keuken. We hebben deze Bosch vaatwasser gekozen vanwege zijn A+++ label en zijn lage geluidsniveau. Dat bleek allemaal prima in orde te zijn. Na aankomst bleek dat het inwendige op vele manieren in te stellen is voor een groot aantal verschillende typen serviesgoed. Reuze handig. En de vaat wordt schoon en kurkdroog, het kan zo de kast in.

Pluspunten

• Laag energiegebruik
  • Weinig geluid
  • Vloerprojectie, je ziet hoe lang het nog duurt.
  • Zeer flexibele inrinchting binnenwerk
  • Instelbaar binnenwerk

Minpunten

• Geen uitleg over binnenwerk in brochure