Bauknecht BCIO 3T344 DEL - Reviews

Type/soort
vaatwasser

Ben 04-11-2017

Ervaring met Bauknecht BCIO 3T344 DEL

Sinds een aantal weken hebben wij een Bauknecht BCIO 3T344 DEL vaatwasser in gebruik.
Als fervente Miele aanhangers zijn wij uiteindelijk gezwicht voor de Bauknecht en hebben hier zeker geen spijt van.
Waarom deze vaatwasser?
Wij hadden al tig jaar een Miele met besteklade en wilden dit weer graag terug vanwege de ruimte die een bestekkorf inneemt. Tevens speelt hierbij een rol dat je verzilverd of zilver bestek in de vaatwasser kan doen naast je andere bestek.
Maar aangezien een Miele, met gelijke specificaties 2 x zo duur is, hebben voor de Bauknecht gekozen. Daarbij komt ook nog eens dat de Bauknecht extra mogelijkheden heeft met de indeling van de 3 laden. Als je alles bij elkaar optelt, heeft de Bauknecht meer ruimte en mogelijkheden voor de helft van de prijs. En wat betreft geluid, dit is stil en dan ook stil. Je hoort alleen het water wegpompen en dat is alles.
Het gebruik.
We kunnen niet anders zeggen dan dat wij uitzonderlijk tevreden zijn met de vaat die eruit komt. Schoon en droog zoals het ook beloofd wordt.
Wel hebben wij ons moeten “aanpassen” aan de Bauknecht met betrekking tot het gebruik en leegmaken. Bijvoorbeeeld, 1 uurs programma is met drogen (uitwasemen) 1.5 uur voor het uitruimen. Dus wel beetje geduld en extra tijd bij de opgegeven tijdindicaties en het resultaat is prima. Wij kunnen niet anders dan tevreden zijn.
PS, ik schrijf nooit een review oid, maar omdat wij ook niets over dit apparaat konden vinden, hebben we maar onze eigen ervaring neergezet zodat het andere(n) kan helpen

Pluspunten

• de vele mogelijkheden en stil
  • prijs / kwaliteit / mogelijkheden