Siemens SX678X36TE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SX678X36TE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Fluisterstil, krachtig en zuinig; met die woorden kun je de Siemens SX678X36TE beschrijven. Met ruimte voor 13 couverts is de vaatwasmachine klaar voor elke soort vaat. Het Brilliantshine systeem met Zeolith-droging zorgt bijvoorbeeld voor schitterend schone glazen. En met Vario-Speedplus kun je tot drie keer sneller reinigen en drogen. Ook aan gebruiksgemak is gedacht, zo projecteert de Timelight-functie de resterende tijd op elk vloertype. Tevens is de binnenverlichting naar wens aan te passen, zodat deze naadloos aan te passen is aan je interieur of stemming. Dankzij Home Connect kun je de Siemens SX678X36TE ten slotte besturen via je smartphone.

Patrick van den Hoogen 09-03-2022

Vooral Droog.

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Mooi apparaat maar toch minder stil dan ik had gedacht, maar veel belangrijker hij wast super schoon en droogt geweldig...zelfs plastic.

Pluspunten

• schoon
  • Droog

Minpunten

• geluid

Valentino 14-03-2021

Tegenvaller....

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Ik had hoge verwachtingen van deze vaatwasser maar het valt allemaal erg tegen. Vaat niet droog, stinkt als een visafslag en vette aanslag zit overal in de machine. We zorgen er voor dat de borden zonder etensresten in de machine gezet worden. Elke week draaien we sowieso het zwaarste programma om de machine van binnen te reinigen. Ondanks dat meurt dat ding de pan uit. Ook een oranje vettige aanslag op de sproeiers terwijl die toch het meeste water om hun oren krijgen. Ook het filter super smerig elke keer... Onze vorige Siemens draaide als een tierelier en nooit bovenstaande problemen gehad...

Minpunten

• Vaat vaak niet droog
  • Stinkt

Mark 01-07-2020

Maakt vlekkeloos schoon

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Een fijne vaatwasser. Stil, doet zijn werk goed en vlekkeloos en de indicator die aangeeft hoeveel tijd nog nodig is op de grond (projectie) een leuke gadget.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Bestekslade verminderd ruimte bovenste rek

Harmen 31-05-2019

Echt een hele fijne vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Mooie vaatwasser, veel programma’s, besteklade erg handig. Zeolith functie zorgt voor goed droge vaat. Makkelijk zelf te plaatsen met handleiding. Ook fijn dat deze iets hoger is er er dus meer in kan.

• Programma’s
  • Besteklade
  • Droogfunctie

Mike 18-03-2019

Wat een topapparaat!

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Ik heb lang gezocht naar een goede vaatwasser, want ik ben EN kritisch met apparaten en de vorige (een ATAG) had toch wat minpunten. Dus de nieuwe moest EN stil EN grondig zijn en daarnaast vooral GOED DROGEN. Bij de oude moest ik alles nog met een handdoek droog maken. Bij de siemens : amper tot niet! Zeker niet als je de optie Glansdrogen aanzet, dan is zelfs plastic droog! En ja hij is STIL en GRONDIG en dan ook nog op afstand bedienen.......geweldig apparaat. Zoek je een top vaatwasser : neem deze, simpel!

Pluspunten

• stil
  • DROOG
  • grondig
  • op afstand bedienen
  • handige indeling

Mich 02-06-2018

goede droogfuctie zeer stil in het gebruik

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

De Vaatwasser is erg stil en de vaat kotmt er zeer droog uit. Het standaard eco programma duurt wel lang maar de variospeed programma's zijn daarintegen zeer snel voltooid. De verlichting en infolight zijn leuke toevoegingen maar niet bijzonder nuttig. De besteklade is wel handig alleen zorgt het wel voor weinig ruimte in de bovenlade voor bijvoorbeeld wijnglazen. de bediening is duidelijk en het apparaat geeft zelf aan wanneer bijvoorbeeld zout moet worden bijgevuld. Vaat wordt goed schoon zoal je zou verwachten.

Pluspunten

• Zeer droge schone vaat
  • Zeer stil
  • Duidelijke bediening
  • Genoeg programma keuze voor elke vaat

Minpunten

• minder ruimte in de bovenlade door besteklade
  • standaard eco programma duurt best lang

Hennie 30-05-2018

prijs-kwaliteitsverhouding niet oké

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Het apparaat ziet er mooi en luxe uit, maar de prestaties vallen ronduit tegen: vaat die niet goed schoon is, bestek in de besteklade met droogplekken, glaswerk met droogplekken, servies dat zienderogen achteruitgaat. Deze klachten met vorige machine nooit gehad.
Advies van Siemens is andere vaatwastabletten en niet ‘s nachts een vaatwasser draaien vanwege het type droging van deze machine. Had ik dat vooraf geweten, dan had ik deze machine zeker niet aangeschaft.

Pluspunten

• uiterlijk

Minpunten

• slecht schoonmaken
  • slecht drogen
  • slijten serviesgoed

SD 04-04-2018

Flitsende, geavanceerde vaatwasmachine

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Fijne vaatwasmachine, mooi ontwerp, prettig ingedeeld en energiezuinig. Ondanks alle 'snufjes' lekker gebruiksvriendelijk. Hopelijk gaat deze langer mee dan zijn voorganger (zelfde type, een eerder model), die er na 5,5 jaar mee ophield :-(!

Pluspunten

• design
  • gebruiksvriendelijk

Bas 08-12-2017

Gevoelig voor vervuiling

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

We hadden eerst een miele nu een siemens, wat opvalt is dat we veel vaker de zeef schoon moeten maken en dat alles wat minder robuust lijkt. Wassen gaat goed maar ik ben er niet zeker van dat de siemens het net zo lang volhoudt als de miele. Tijd zal het leren.

Pluspunten

• Machine verteld precies wat er aan de hand is
  • Wast en droogt goed

Minpunten

• Zeef vervuilt sneller dan bij de oude miele
  • lijkt minder robuust

Hugo 29-10-2017

Na enkele maanden gebruik minder tevreden

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Het was- én droogresultaat zijn onvoldoende en beduidend minder dan onze meer dan 10 jaar oude Miele

Pluspunten

• hip, mooi, connected

Minpunten

• onvoldoende wasresultaat
  • onvoldoende droogresultaat

Yvonne 21-10-2017

Superstil met luxe uitstraling

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Mooi apparaat met binnenverlichting, luxe binnenwerk met besteklade en Zeolith droging. Vele programmamogelijkheden en superzuinig (A+++). Toont resterende wastijd als projectie op de vloer. Beduidend beter was- en droog resultaat dan mijn vorige vaatwasser (ook een Siemens).

Bij installatie bleek het achterste pootje te kort, moest hem om die reden vervangen met het pootje van mijn oude vaatwasser.

Pluspunten

• A+++ dus zuing met energie
  • Ook sneller (minder zuinig) programma mogelijk
  • Perfecte was en droogresultaten
  • Stil

Minpunten

• Pootje aan de achterzijde tekort
  • Onduidelijke installatiehandleiding

Richard NL 23-08-2017

Luxe zeer goed drogende connected vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Wij hebben voor dit product gekozen vanwege een aantal aspecten.
De eerste praktische was de maatvoering (hij paste zo op de plek van de oude vaatwasser).
Echter de belangrijkste overwegingen waren het wasresultaat, de handigheid dat hij connected is met internet, de droog kwaliteit door Zeolith (echt veel beter droog dan de vorige), hoe stil hij is en de handige indeling.
Dat hij verbonden is met een app is achteraf erg handig omdat je de vaatwasser makkelijk kan instellen aan de hand van een aantal simpele vragen en hij doet dan de rest. Daarnaast vind ik het makkelijk dat ik een bericht krijgt dat hij is afgelopen wat je overigens ook op de vloer middels duidelijke led ziet.

Kortom een tevreden consument

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Droogkwaliteit
  • Connected met app
  • Ledverlichting op de vloer
  • Handige indeling

bas 11-08-2017

Goede programmakeuze opties

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Heldere toelichting op de verschillende programma's en ook eenvoudig te onthouden en selecteren. Geeft een goed gevoel in control te zijn over wat de vaatwasser gaat doen

Pluspunten

• veel mogelijkheden met inruimen, en veel ruimte
  • duidelijke programma's

Minpunten

• minder handige besteklade dan Miele
  • 2e la is niet in hoogte verstelbaar

Oscar 06-08-2017

Veel ruimte, fijne besteklade, op afstand te bedienen

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

De vaatwasser nu een paar dagen in gebruik en deze bevalt goed. Veel ruimte en de besteklade, waarop we deze vaatwasser o.a. op hebben uitgekozen, voldoet prima. Er zijn veel keuzeprogramma's, waarvan je er uiteindelijk waarschijnlijk maar max. 2 gaat gebruiken, maar het is prettig die keuze te hebben. Leuk feature dat de vaatwasser via een app te bedienen is. En wat heel handig is, is dat de machine op de grond weergeeft hoe lang de vaatwasser nog bezig is.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Besteklade
  • Verlichte binnenkant
  • Resttijdaanduiding op de grond geprojecteerd
  • Groot aantal keuzeprogramma's

Minpunten

• Niet goedkoop

Maarten 31-07-2017

Super schoon, en belangrijk droog zonder stepen

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Oude bosch van 17 jaar vervangen door dit hogere model. Hier ondanks de extra kosten van hoger model geen enkel spijt van. Vaatwasser is heel makkelijk in te delen en zelfs de grotere ontbijt borden passen nu in de middelste lade.
Daarnaast gebruik ik losse schoonmaak middelen, (sun zout, los poeder en glans spoeling). en zelfs in de normale ECO stand al ons tupperware en plastic drinkbekers van de kinderen altijd schoon EN droog!! dit laatste gebeurde echt niet in de oude Bosch. Hierbij heb ik de instellingen standaard staan (nog geen extra drogen geselecteerd). Tot op heden nog geen noodzaak gehad om andere programma's te gebruiken, Eco modus doet zijn werk en met uitgestelde start altijd in de avond draaien.
Hierbij heb ik dan ook geen last van de extra draaitijd die hier mee samenkomt. Wil je snel tussendoor draaien, gebruik ander programma + versnelde mode. Dit is dan wel iets minder zuinig, maar nog steeds 3 keer zuiniger dan wat de oude vaatwasser deed.

Pluspunten

• Alles Droog!!!
  • Goed schoon

Minpunten

• clips voor lichte plastic bekers los erbij kopen

Mathieu 14-07-2017

Vaatwasser SX678X36TE

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Beste aankoop ooit van vaatwassers.

nog nooit een beter apparaat gezien dan deze voor mij nooit meer een andere 3,5 jaar een ander merk gehad maar na deze aankoop komt onze vaat er tenminste schoon en fijn uit.

en natuurlijk WiFi wat een hip ding beter kan je niet treffen super makkelijk push up bericht op je iPhone/apple watch met dat je vaatwasser klaar is. of dat je zout of glasspoel op is. vaatwasser blokken teller handig kan je precies zien hoeveel vaatwassen je draait.

Pluspunten

• Verlichting
  • keuze aan programmas
  • WiFi
  • Stil
  • Weinig water verbruik

Minpunten

• N.V.T.

mieke 13-07-2017

Siemens vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

als je vaatwasser stuk is ben je niet blij. maar ik wel want ik heb nu een Siemens SX678X36TE. buiten de fantastische prijs is het me toch een juweeltje. Supersonische, lichtjes op de grond. licht binnen. alles tiptoets.ik ben als een kind zo blij hij is geruisloos. een mogelijkheden waar mijn hoofd van duizelt. zelfs met je smartphone af te stellen voor gebruik. Ik zou zeggen onthoud dit type en nu maar duimen dat je vaatwasser stuk gaat.

Pluspunten

• geruisloos
  • verlichting
  • prijs

Minpunten

• Niet ontdekt

Hugo 11-07-2017

Top apparaat!

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Van verre de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Google even naar de voordeligste leverancier. Een robuust apparaat, voorzien van vele luxe opties!

Pluspunten

• Robuust
  • Stil
  • Schone vaat

Minpunten

• Slechts 2 jaar garantie

Mark 01-07-2017

Efficient in gebruik

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Het was lang zoeken naar een vaatwasser, ze zijn er in allerlei verschillende prijsklassen en merken. Onze vorige vaatwasser stopte er na 5,5 jaar accuut mee en de reperatie kosten waren (te) hoog.

Na veel machines vergeleken te hebben ging het tussen de machine van AEG en Siemens, de doorslag van de Siemens gaf de binnenverlichting en het kinderslot, beide machines hadden zelfde energie verbruik. De beveiliging tegen waterschade ligt bij Siemens ook hoger dan bij de AEG.

De inbouw via Coolblue ging flitsend en we zijn erg tevreden met onze aanschaf.

Pluspunten

• Verlichting in de vaatwasser
  • Resttijd indicator op de vloer
  • Voelt degelijk

Minpunten

• Toch wel hoge prijs

Bert 25-06-2017

ZEER GOED DROOG RESULTAAT

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Al twee eerdere Siemens vaatwassers gehad. Vorige niet (echt) lang mee kunnen doen helaas. Toch weer gekozen voor een Siemens SX678X636TE. De eerste resultaten zijn verbluffend. Een zeer droog resultaat. Enorm blij mee.

Pluspunten

• droogresultaat
  • uiterlijk
  • verlichting

DIogo 21-06-2017

Great product

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Great product. Very functional, easy to use, adaptable and working perfectly. Very silent as well. Also great that it has wi-fi.

Pluspunten

• Silent
  • Program options

Minpunten

• Price

Bart 15-06-2017

Zuinige, moderne, duurzame vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Een mooie, moderne vaatwasser van Siemens. Ik heb me goed via internet laten informeren en ook diverse winkels bezocht. Siemens, Miele en Bosch kwamen daar altijd als beste merken uit naar voren. Kijkend naar mijn portemonnee en de prestaties alsmede ook de duurzaamheid ben ik uitgekomen op dit model. Er zullen vast goedkopere, beter presterende machines zijn. Maar deze voldoet, iig op papier, aan al mijn wensen. Inmiddels is apparaat ingebouwd en zijn de eerste wasbeurten gedraaid. Naar volledige tevredenheid

Pluspunten

• stil
  • zeolith
  • besteklade ipv korf
  • bediening op afstand
  • eenvoudige bediening op vaatwasser zelf

Minpunten

• eco 50 graden duurt wel erg lang
  • iets kleiner qua couverts dan Miele

Ricky 12-06-2017

doet wat hij zegt dat hij doet, en zegt wat hij doet

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

een geweldig apparaat; over elk onderdeel is nagedacht.
Installeren, plug and play, niets moeilijks aan. Ziet er allemaal uitermate solide uit

indeling: werkelijk elk onderdeel van de korven is nog eens aan te passen ook. In de besteklade passen ook kleinere stukken serviesgoed (bijv citruspersje, sausschaaltje) of groot kookgerei zoals de staafmixer
Hierdoor hou je in de onderkorf een zeeeeee van ruimte over.
Door de extra benutting van de hoogte/diepte heb je door de bestekkorf geen concessies te doen in de bovenste korf. Grote wijnglazen met gemak.
Ook hoef je minder vaak te bukken voor de bestekkorf.

Verschillende programma keuzes en aanpassingen mogelijk. Extra droog, uitstel, extra kracht sproeiers onderkorf etc.

Wast brandschoon

Een luxedingetje; licht in de vaatwasser.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • indeling
  • grootte
  • geuidsarm
  • zuinig

Marco 05-06-2017

De perfecte vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

We zijn erg tevreden met deze mooie in bouwvaatwasser hij doet percies wat we van hem verlangen ,een schone vaat en hij is lekker modern met een mooie blauweverlichting en een bedienings app op de telefoon .Hij is zuinig met water en energie maar vooral ook erg stil dat maakt hem tot de perfecte vaatwasser .Ik heb dit type gekozen voor de ruime indeling je kan er erg veel in kwijt.

Pluspunten

• verlichting
  • ruime indeling
  • zuinig
  • projectie van programma en tijd op de vloer
  • stil

Minpunten

• geen

Jacqueline 27-05-2017

Super stil besteklade geweldig

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Goed resultaat. Super stil Had nooit gedacht dat ik een besteklade zo fijn zou vinden lekker ruim.

Pluspunten

• Uit lezen tijdsaanduiding op vloer
  • Stil

Minpunten

• Nog niet ondervonden