Siemens iQ700 SN678X36TE - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
42 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ700 SN678X36TE op Kieskeurig.nl.

9,1

De iQ700 SN678X36TE is voorzien van de iQdrive-motor van Siemens. Dat betekent dat de vaatwasser zuinig, duurzaam en stil is. Dat is echter niet het enige bijzondere aan dit apparaat. Met de VarioSpeedPlus-functie kun je de vaatwasprogramma’s namelijk tot wel 66 procent verkorten. Ideaal voor als je eens haast hebt. Hoe lang het duurt voordat de vaatwasser klaar is, wordt dankzij de TimeLight-functie trouwens op de grond geprojecteerd. Minstens net zo innovatief is het feit dat je de Siemens iQ700 SN678X36TE van afstand kunt bedienen middels de Home Connect App. Bedien en stel je apparaat in, waar je ook bent.

Dobby 02-03-2019

Uitstekende machine, behalve het droogresultaat..

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Nu 4 weken in gebruik, ter vervanging van onze 22 jaar oude vorige machine. Eerst was het wennen aan de andere indeling (borden kwartslag gedraaid, totaal andere besteklade.. echt even wennen.. daarna wennen aan het verstelbaar zijn van een heel groot deel van de indeling.. Na wat proberen werkt dat eigenlijk best wel prettig en kan je er ook veel odd-sized dingen in kwijt. Dan het geluid.. dat is uitstekend, echt stil, met zelfs nog een optie voor een nog stiller programma, niet gebruikt. Natuurlijk ook het water en stroom verbruik (main choice).. dat is echt netjes.. de lange duur van eco programma (pakweg 3 uur en 3 kwartier) is totaal geen probleem, stel de start in om 23:00, en de vaat is ’s morgens klaar. Als het sneller moet de normale programma's met ook nog de optie om e.e.a. te versnellen ("tot 66% sneller".. nog niet nodig gehad). Wasresultaten zijn ook erg goed, als test bv een niet voorbehandelde lasagnaschaal; ook puree pannen werden zonder problemen schoon. Alles glimt ook mooi, geen kalk vlekken. Maar goed - een groot bezwaar: hij droogt erg slecht.. eerst natuurlijk het eco programma zonder meer geprobeerd, maar veel blijft nat en ook ligt er nog water op dingen (de bodem van kopjes e.d. als ze geen "leegloop gaatjes" hebben). Ook de Shine and Dry optie maakt de spullen nog niet droog, net zoals het auto programma, al dan niet met gecombineerd met Shine and Dry. Verder waren wij gewend om bij onze vorige machine de deur op een kiertje te zetten als de machine klaar was (laatste beetje vocht verdampen, niet muf van binnen worden en het was in 1 keer duidelijk dat de machine niet aan stond. (De tijd/status vloerprojectie van de machine valt achter de plint van mijn keuken, dus die zie ik niet). Nu blijft de deur van onze nieuwe Siemens niet echt op een kiertje staan, er zit een hele sterke veer achter. Maar misschien dat die nog een beetje soepeler gaat worden na een paar maanden gebruik.. Ook komt de hele machine iets minder degelijk over (veel kunststof ipv metaal, hij weegt ook een stuk minder dan de vorige) maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn, en zullen we pas later na flink wat wasbeurten weten, vooralsnog heb ik daar geen problemen mee.. De verlichting is ook heel handig, ik ben er nu zo aan gewend dat ik het echt zou missen als ik die niet meer had. Ook een punt van gewenning: de waterstraal is blijkbaar veel sterker dan m'n oude machine – je moet oppassen met losse dekseltjes of plastic schaaltjes/bekers, die lagen in het begin na afloop verspreid door de machine. Nu met wat beleid (en de los gekochte klemmetjes) is dat onder controle, niets aand de hand. Het feit dat er geen blote verwarmingsspiraal toegankelijk is maakt het ook minder erg als er wat door de machine vliegt. Verder is de koppeling met een externe App (geen Windows, maar wel Android en vast wel ook iOS) wel leuk. Die waarschuwt als de voorraad afwas tabletten, of het spoelglans reservoir indien in gebruik bijna op is, kan status opvragen, programmeren (maar start mogelijkheid moet wel per keer op de machine zelf aangezet worden). Al met al als je het droog resultaat niet meerekent een uitstekende machine, ruim 9 sterren out of 10, en anders haalt het droogresultaat de score terug naar een magere 7/10 waardering, die misschien na verdere gewenning nog wel omhoog gaat; als dat zo is dan zal ik me over een maand of 2 nog terugmelden om dit review aan te passen als dat dan nog kan. Deze machine is toch wel een (w)aardige vervanger voor m'n vorige!

Kris1214 27-07-2017

Handige besteklade

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Ik heb deze vaatwasser nu en paar weken. Veel extra ruimte door een aparte besteklade en extra sproeiarm. Hij is erg stil en zeer zuinig met water (klasse A) en electriciteit (A+++). Nog belangrijker; eindelijk heb ik weer schone vaat. Ook erg handig is de Zeolith functie voor het drogen van kunststof (bekers, broodtrommels, bakjes en bordjes e.d. van de kinderen). Dat moest ik voorheen altijd nog nadrogen met een theedoek.

Dobby 02-03-2019

Uitstekende machine, behalve het droogresultaat..

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Nu 4 weken in gebruik, ter vervanging van onze 22 jaar oude Miele. Eerst was het wennen aan de andere indeling (borden kwartslag gedraaid, totaal andere besteklade.. echt even wennen.. daarna wennen aan het verstelbaar zijn van een heel groot deel van de indeling.. Na wat proberen werkt dat eigenlijk best wel prettig en kan je er ook veel odd-sized dingen in kwijt. Dan het geluid.. dat is uitstekend, echt stil, met zelfs nog een optie voor een nog stiller programma, niet gebruikt. Natuurlijk ook het water en stroom verbruik (main choice).. dat is echt netjes.. de lange duur van eco programma (pakweg 3 uur en 3 kwartier) is totaal geen probleem, stel de start in om 23:00, en de vaat is ’s morgens klaar. Als het sneller moet de normale programma's met ook nog de optie om e.e.a. te versnellen ("tot 60% sneller".. nog niet nodig gehad). Wasresultaten zijn ook erg goed, als test bv een niet voorbehandelde lasagnaschaal; ook puree pannen werden zonder problemen schoon. Alles glimt ook mooi, geen kalk vlekken. Maar goed - een groot bezwaar: hij droogt erg slecht.. eerst natuurlijk het eco programma zonder meer geprobeerd, maar veel blijft nat en ook ligt er nog water op dingen (de bodem van kopjes e.d. als ze geen "ikea gaatjes" hebben). Ook de Shine and Dry optie maakt de spullen nog niet droog, net zoals het auto programma, al dan niet met gecombineerd met Shine and Dry. Verder waren wij gewend om bij onze vorige machine de deur op een kiertje te zetten als de machine klaar was (laatste beetje vocht verdampen, niet muf van binnen worden en het was in 1 keer duidelijk dat de machine niet aan stond. (De tijd/status vloerprojectie van de machine valt achter de plint van mijn keuken, dus die zie ik niet). Nu blijft de deur van onze nieuwe Siemens niet echt op een kiertje staan, er zit een hele sterke veer achter. Maar misschien dat die nog een beetje soepeler gaat worden na een paar maanden gebruik.. Ook komt de hele machine iets minder degelijk over (veel kunststof ipv metaal, hij weegt ook een stuk minder dan de vorige) maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn, en zullen we pas later na flink wat wasbeurten weten, vooralsnog heb ik daar geen problemen mee.. De verlichting is ook heel handig, ik ben er nu zo aan gewend dat ik het echt zou missen als ik die niet meer had. Ook een punt van gewenning: de waterstraal is blijkbaar veel sterker dan m'n oude machine – je moet oppassen met losse dekseltjes of plastic schaaltjes/bekers, die lagen in het begin na afloop verspreid door de machine. Nu met wat beleid (en de los gekochte klemmetjes) is dat onder controle, niets aand de hand.

Al met al als je het droog resultaat niet meerekent een uitstekende machine, ruim 9 sterren out of 10, en anders haalt het droogresultaat de score terug naar een magere 7/10 waardering, die misschien na verdere gewenning nog wel omhoog gaat; als dat zo is dan zal ik me over een maand of 2 nog terugmelden om dit review aan te passen als dat dan nog kan. Deze machine is zeker een volwaardige vervanger van m'n vorige!

MarjanT 10-02-2019

Vaatwasser met geweldig schoon resultaat!

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Na een vaatwasser van een ander merk gebruikt te hebben, is deze vaatwasser een verademing; eenvoudig in gebruik met voldoende capaciteit en programma’s voor een schone vaat!

H. van Dijk 20-05-2020

Eindelijke een schone vaat

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Fijne wasmachine, eindelijke een schone en droge vaat! veel instel mogelijkheden, bediening met app (Home Connect) mogelijk. Enige minpunt is het ontbreken van een fatsoenlijk bestekbakje, gelukkig had ik dit al gelezen en mijn oude bakje (ook Siemens) bewaart.

Pluspunten

• Schone vaat
  • Veel instel mogelijkheden

Minpunten

• Ontbreken bestekbakje

Michel 18-05-2020

Topmodel deels geïntegreerde inbouwvaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

De TE is alweer het oude, maar uitstekende model. Eigenlijk heb ik nu als de iQ700 678S36UE, net iets nieuwe, maar bij enkele aanbieders nauwelijks duurder. Het verschil tussen TE en UE is een beetje vaag en je komt er moeilijk achter. Ik raad je aan om via de website van Siemens Home te chatten met een medewerker daar, dat gaat beter zelfs dan bellen. Volgens specificatie verbruikt de UE een pietsie meer water (7,7 om 7,5 liter) maar heeft de UE naast de specificatie van 42dB no een extra stil programma van 40dB. Ik kan niet vergelijken, maar hij is daadwerkelijk zeer, zeer stil.
Op veel specificaties van de TE en van de UE staat dat de display geen resttijd zou aangeven, dat is natuurlijk gewoon wel het geval, je kan zelfs instellen of je resttijd wilt laten aangeven of eindtijd.
Zelf geplaatst, als je een beetje handig bent lukt dat wel. Hoewel ik nog wel een paar tips zou hebben voor de montagehandleiding (Ikea doet het echt beter) is er wel iets moois met QR-codes die je via je telefoon leiden naar een instructiefilmpje per montagestap. Als ze dat nou gewoon duidelijk hadden opgeschreven (in plaats van met een onbegrijpelijk icoontje) , was ik daar niet pas bij montagestap 5 achtergekomen...
Het stellen van de enkele poot aan de achterzijde van deze machine gaat heel erg goed, daar heb ik ook slechte ervaringen mee, bij andere merken.
Tip: download montagehandleiding en gebruiksaanwijzing van Siemens Home website voordat je hem koopt, dan kom je echt veel te weten.
Nog een tip: het monteren van frontje gaat vrij makkelijk en is heel duidelijk beschreven. Je kan ook een los rvs front kopen, orde 175 euro. Siemens levert passtrips voor als je een oud front gebruikt bij de machine, hoef je niet apart te kopen.
Veel succes met de keuze.

Pluspunten

• topmodel van een goed merk
  • staat ook goed getest bij Consumentenbond
  • al te koop orde 60% adviesprijs
  • goed verstelbare rekken
  • topscores, reinigen en drogen

Minpunten

• sommigen vinden blauw licht niet fijn
  • voor mij mogen de bedieningsknoppen voorop

Groot Rouwen 14-05-2020

Heel mooi

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Vooral de aanwijzingen zijn goed, en goed schoon te maken [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 06-05-2020

Zeer goed!

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Alles weer als vanouds schoon! Prachtig resultaat komt er uit deze fluisterstille machine. Chapeau! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ellen333 27-04-2020

Fantastische vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Super fijne vaatwasser. Verstelbare manden en rekjes. Hij maakt weinig geluid, wast goed en droogt goed. Je kunt verschillende programma's kiezen, genoeg keuze! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

edebruboz 21-04-2020

Fijne vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Fijne vaatwasser. Mooie bediening met tiptoetsen. Mooi is ook de projectie met voortgang op de vloer. Fijn ook de grote besteklade en indeelmogelijkheden. Enige minpuntje: het eco programma (dat we bij voorkeur gebruiken) doet er tweeenhalf uur over. We laten m daarom bij voorkeur de nachts draaien. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Margriet 18-04-2020

Een waanzinnige fijne afwashulp

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Zo welkom in onze familie : rustig, eigentijds en nooit is hem iets teveel.
Doet altijd wat hij moet doen, moppert niet maar staat dag en nacht voor ons klaar en altijd opgeruimd,fris en schoon .
Dit maatje laten we niet meer gaan!! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Vaat vaak niet schoon uit 22-03-2020

Vaat komt er vaak niet schoon uit

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Het valt zwaar tegen dat de vaat vaak niet schoon uit de machine komt [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Henk 04-03-2020

mooie machine

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Na enkele klachten door verkeerd geleverde machine. Waar paar keer monteur voor geweest is die erg hun best hebben gedaan. Hebben we als nog nieuwe machine gekregen. Deze werkt goed is makkelijk te installeren en te bedienen. Wel wilt in de eco stand het vuil soms op de vaat slaan mocht de vaat die erin gezet is vuil zijn. De auto stand lost dit probleem op. En zorgt voor dat alles weer als nieuw uit ziet.

Al met al een goede machine met goede services! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

A van Olffen 10-02-2020

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

doet datgene wat je van een vaatwasser mag verwachten [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Mlock 09-02-2020

In geen jaren meer zulke schone vaat gehad

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Mooie stijlvolle vaatwasser met mooie vormgeving. Het zeolith systeem zou er voor zorgen dat je gaat helemaal droog is ook het plastic, althans dat zei de verkoper. Dat is mij tot op heden nog niet gelukt. Maar verder doet hij z'n werk prima, zelf de vuilste vaat wordt mooi schoon (ik heb m'n vaat al jaren niet meer zo zien glimmen). Op de grond wordt geprojecteerd hoe laat hij klaar is en wat hij momenteel aan het doen is. Erg interessant voor de kleine man hier in huis. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Theo 26-01-2020

Perfecte droging

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

super goede afwasmachine, elke keer weer komt de vaat er goed schoon en perfect droog uit, ook de plastic bakjes [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Martine van Dijk 19-01-2020

Super vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Fijne indeling met aparte besteklade, verlichting, met de app te bedienen, vrijwel geen geluid. Topper. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Knijnenburg 13-12-2019

Mooie machine

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Zeer snel en doet alles wat hij moet doen ben er erg blij mee [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ruud 11-12-2019

Prima vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Deze machine werkt perfect en doet het goed wat die moet doen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ivo1 01-12-2019

Prima vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Deze vaatwasser heeft een erg praktische indeling door de besteklade en flexibele indeling. Verder is hij erg stil en droogt de vaat meestal goed. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]