Siemens speedmatic - volledig integreerbare vaatwasser 60 cm sn66n097eu

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Siemens speedmatic - volledig integreerbare vaatwasser 60 cm sn66n097eu op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

A. van Vleeren 05-11-2016

Na 3 jaar ervaring : Geen Siemens meer

In April 2013 hebben wij deze vaatwasser als onderdeel van onze nieuwe keuken gekocht. Daarvoor hadden wij ervaringen met Constructa en Bosch vaatwassers, welke goed waren.

Vanaf dag 1 een redelijke ervaring, maar dat ging rap achteruit. De standaard stand maakte niet echt goed schoon, waardoor zij hem al snel op de max temperatuur instelden. In het eerste jaar al 2x de Siemens reperateur langs gehad ivm storingen, kwam ook opdagen zonder een afspraak met ons gemaakt te hebben (namen we hem niet kwalijk en we waren toevallig thuis)

Zo af en toe een E0x melding (kies maar een willekeurige uit de handleiding).
Tot maart dit jaar (2016). Een hartnekkige E15 melding, waarna hij 2 dagen gewoon niks meer deed.

De leverancier (Super Keukens) gebeld, welke doorverwezen naar Siemens. Dus een duidelijk kastje muur verhaal, maar niemand die het apparaat wilde repareren.

Dus na veel gedoe maar een lokale witgoed monteur binnengehaald welke concludeerde dat het waterlabyrint verstopt zat. (Dat kwam vaker voor met de nieuwe eco modellen van Siemens werd ons verteld).

Dus maar laten repareren aangezien hij nog maar 3 jaar oud is.
Nog steeds af en toe de E15 melding. maar 3/4 kans dat hij een programma afmaakt. En nu vandaag (05-11-2016) is het echt einde met een E09 melding dat de verwarmpomp defect is.

Voor ons NOOIT meer een siemens product.
- Slechte producten (ook nagatieve ervaring met een Combi-oven van Siemens),
- Waardeloze service.

Pluspunten

• kunt hem vervangen door een ander merk

Minpunten

• prijs
  • kwaliteit
  • service
  • maakt niet goed schoon
  • fout gevoelig