Bosch SBV93M60NL

Beoordeling op basis van 16 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Harry 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

Topaankoop, enorm blij mee!

Na 11 jaar was onze oude Siemens afwasmachine kapot gegaan, na intensief gebruik in een gezin van 4 personen. Omdat we een vehoogd keukenblad hebben, 91 cm, was een extra hoge afwasmachine een optie (later begreep ik dat ook een normale hoogte had gekund maar die hadden ze dan op een verhoging moeten plaatsen, net zoals de oude, maar dat wist ik niet). Het zusje van deze Bosch kwam enorm goed uit de testen van de consumentenbond en had positieve reviews op internet. Inmiddels heeft de machine een paar keer gedraaid. Hij is enorm stil en wast echt wonderschoon. Klein minpuntje is de duur van de standaardprogrammas, het ecoprogramma duurt ruim 3 uur. Wel heel grappig en mooi dat na afloop van dit programma de deur vanzelf opengaat. De duurnvan de automatische programmas vallen uiteindelijk erg mee, er wordt bij ons tot nu toe altijd fors ingelopen op de eerst aangegeven duur. En dat brengt mij meteen tot wat ik het mooiste vind aan het apparaat, en mede daarom ook voor deze gekozen: de tijdsindicatie die wordt weergegeven op de vloer. Ander geinig aspect is de verlichting in de machine als ie aanstaat en dat de machine zichzelf uitzet na afloop van een programma; hierdoor veel minder kans op brand/onnodig lang op standby staan en dus ook energiebesparend. Oh ja en deze XL versie brengt in de praktijk ook fijn wat extra ruimte in het bovengedeelte, waardoor hogere spullen er nu wel inpassen en in onze oude machine niet. Dus: topaankoop, enorm blij mee!
En....als de machine na installatie voor het eerst leeg wordt gedraaid, schrik dan niet van het geluid. Ik was op dat moment behoorlijk teleurgesteld omdat het apparaat juist heel stil zou moeten zijn: en dat is ie ook echt als hij volgeladen draait.😄

Pluspunten

• Wast giga schoon
  • Tijdsindicatie op grond

Minpunten

• Duur van het ecoprogramma

Alles Bosch 07-11-2016 Product paar dagen in bezit

Stil en schoon

Gekozen voor deze vaatwasser vanwege de goede recensies, maar zeker ook vanwege het feit dat hij stil is. Verrast waren wij met de melding op de grond van de resterende tijd, maar ook toen wij bemerkten dat de deur open springt als de vaatwasser helemaal klaar is.

Gijs 11-09-2016 Product paar weken in bezit

Stille vaatwasser met leuk projectielampje

Erg stille vaatwasser die gewoon goed zijn werk doet. Verder is het leuk (en handig) dat een projectielampje op de vloer aangeeft hoe lang het programma nog duurt. Zeer tevreden met dit apparaat!

Pluspunten

• Erg stil
  • Projectielampje

The Godfather 15-07-2016 Product maand in bezit

Afwasplaatje

Deze vaatwasser is een pronkstuk in iedere keuken. En wat een mogelijkheden voor ieder huishouden. Was resultaat is afhankelijk van mate waarin de vaatwasser wordt gevuld. Hoe (over)vollerhoe minder resultaat. Zeer duidelijke weergave van voortgang en eindsignaal welk naar eigen voorkeur is in te stellen.

Theo 12-08-2017 Product paar maanden in bezit

Ruime verstelbare rekken

Deze makkelijk bedienbare vaatwasser heeft veel mogelijkheden voor het kiezen van een juist programma. Door de iets hogere ruimte in de vaatwasser en het kunnen verstellen van de rekken kun je ook bijzondere producten met grotere afmetingen makkelijk kwijt.

Pluspunten

• ruim
  • stil
  • makkelijk

Adwm 09-05-2017

Wennen aan rust

Machine nauwelijks hoorbaar, fantastisch schoon resultaat en de status aanduiding op de keukenvloer geprojecteerd maakt het nog een blikvanger ook!

Dani 28-03-2017 Product paar weken in bezit

geruisloos, super schoon, heerlijk apparaat

goede indeling, geruisloos, overzichtelijk, makkelijk in gebruik, vaat komt er schoon uit en droog, veel functies

Pluspunten

• geruisloos
  • veel mogelijkheden
  • makkelijk in gebruik

Luc Kerkvliet 05-03-2017 Product paar weken in bezit

Ruime vaatwasser en makkelijk in gebruik

Gebruikte hiervoor ook een inbouw Bosch vaatwasser en het product is verbeterd, ondanks dat ik met de vorige vaatwasser ook zeer tevreden was.
10 cm extra hoogte maakt het bovenrek functioneler, het bestekmandje is op alle plekken in het onderrek te plaatsen en het achterste borden rek is gedeeltelijk neerklapbaar. Absoluut extra prettig al deze vernieuwingen. Het was- en droogresultaat is goed.

Pluspunten

• deelsneerklapbaar borden rek onderste korf
  • bestekmand verplaatsbaar in de gehele onderkorf
  • wijnglasrek

Harry jacques 22-01-2017

Heel erg blij mee!

Na 11 jaar was onze oude Siemens afwasmachine kapot gegaan, na intensief gebruik in een gezin van 4 personen. Omdat we een verhoogd keukenblad hebben, 91 cm, was een extra hoge afwasmachine een optie (later begreep ik dat ook een normale hoogte had gekund maar die hadden ze dan op een verhoging moeten plaatsen, net zoals de oude, maar dat wist ik niet). Het zusje van deze Bosch kwam enorm goed uit de testen van de consumentenbond en had positieve reviews op internet. Inmiddels heeft de machine een paar keer gedraaid. Hij is enorm stil en wast echt wonderschoon. Klein minpuntje is de duur van de standaardprogrammas, het ecoprogramma duurt ruim 3 uur. Wel heel grappig en mooi dat na afloop van dit programma de deur vanzelf opengaat. De duur van de automatische programmas vallen uiteindelijk erg mee, er wordt bij ons tot nu toe altijd fors ingelopen op de eerst aangegeven duur. En dat brengt mij meteen tot wat ik het mooiste vind aan het apparaat, en mede daarom ook voor deze gekozen: de tijdsindicatie die wordt weergegeven op de vloer. Ander geinig aspect is de verlichting in de machine als ie aanstaat en dat de machine zichzelf uitzet na afloop van een programma; hierdoor veel minder kans op brand/onnodig lang op standby staan en dus ook energiebesparend. Oh ja en deze XL versie brengt in de praktijk ook fijn wat extra ruimte in het bovengedeelte, waardoor hogere spullen er nu wel inpassen en in onze oude machine niet. Dus: topaankoop, enorm blij mee!
En....als de machine na installatie voor het eerst leeg wordt gedraaid, schrik dan niet van het geluid. Ik was op dat moment behoorlijk teleurgesteld omdat het apparaat juist behoorlijk stil zou moeten zijn: en dat is ie ook echt als hij volgeladen draait.

Mike 10-11-2016

Meestal heel goed

Goeie vaatwasser. Enige minpunt na mijn mening is dat als je de auto-uit functie wilt gebruiken, dan schakel je ook de mooie led verlichting helemaal uit. Heeeel stom. Ik wíl wél dat de verlichting werkt als ik de deur open doen. Maar ik wil ook dat de vaatwasser uitschakelt als ie klaar is om 1 uur s'ochtends. Waarom kunnen deze functies niet samen bestaan???

CHHB 02-11-2016

Prima apparaat

Wast goed schoon. In alle programma's. Is zeer stil. De aparte wijnglas "molen" is niet echt van toegevoegde waarde.

Roos 31-07-2016

Praktisch

De vaatwasser is handig ingedeeld. Afhankelijk van wat er afgewassen moet worden kunnen rekjes in of uitgeklapt worden. Een kleine ruimte voor waar kleine losse spulletjes onkunde zoals een dopje. De vaatwasser is zeer stil, zelfs zodat ik soms twijfel of,hij wel aanstaat. De verschillende mogelijke programma s zijn duidelijk. Een lampje erin is makkelijk en het eindsignaal is ook handig. De afwasmkomt er echt schoon uit. Dit had ik niet verwacht omdat ik dacht dat mijn oude machine krachtiger was.

Smit1965 28-07-2016

Zeer fijne vaatwasser

De vaatwasser heeft een ruime keuze aan programma's en werkt zeer stil. Zo kun je kiezen voor een energiezuinig nachtprogramma of een minder energiezuinig snel programma. De droog resultaten zijn uitstekend. De indeling van de vaatwasser is zeer prettig. Zo is er een aparte lade voor spatels en messen. De vaatwasser wordt geleverd met een speciaal rekje voor wijnglazen.

khanen 11-07-2016

Superfijne machine

Deze afwasmachine bevalt ons zeer goed! Het is fijn dat het licht aangaat als je de machine openmaakt. Dat hebben de meeste andere afwasmachines niet. En wat ook heel fijn is, is dat er een tijdsaanduiding op de grond verschijnt als de machine in werking is. Je kunt dan tijdens het programma zien hoelang het programma nog duurt. Kortom: een superfijne machine!!

prosier 15-04-2016

Prima vaatwasser

Stil, snel, zuinig. vaat komt er schoon en droog uit, zeker met de optie extra-droog. De verlichting is een pluspunt! Kost wat, maar dan heb je ook wat. Voordelig online kopen!

Fransijn1 11-04-2016

Royale afwasser

Prima afwasmachine met veel programma's, handig met een tijdklok erop en reuze stil. Jammer is, dat er bovenin aan beide zijde 2 wieltjes zitten. Daar kan kennelijk nog een rek in, mijn tip, lever het rek erbij. Of laat de wieltjes weg, soms lastig met hoge glazen.