Bosch SMI86N05EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMI86N05EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

E. 01-03-2017

Super (eenvoudig)

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Super (eenvoudig) vaatwasser + extreem stil + hele makkelijke bediening + energiezuinig + goed schoon. TOP

Pluspunten

• Bediening
  • Geluid (stil)

marloes 28-02-2017

stilloos

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Wij zijn heel blij met onze nieuwe vaatwasser. Het apparaat is erg stilloos en als de machine klaar is zet het zichzelf uit. Dit scheelt weer wat euro'tjes.
Het handige aan de bovenste inruimvak is dat je de hoogte kunt instellen, hierdoor kunnen we ook grotere vaat in de vaatwasser doen.

Pluspunten

• stilloos
  • zet zichzelf uit als de machine klaar is

Minne 07-02-2017

Mooie display simpel in te bouwen met goede tekening.

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Was nood gedwongen op zoek naar een andere vaatwasser de Bosch vaatwasser werd bij verschillende winkels aanbevolen, vandaar een Bosch
we zijn er zeeeeeeer content wat betreft het geluid, je hoort praktisch niets
en de vaat komt er super schoon en droog uit maakt niet uit op wat voor programma je hem instelt.

Pluspunten

• geluid
  • schone vaat
  • prijs/kwaliteit top

Minpunten

• nog niet ondervonden

Ger 26-01-2017

prima zuinige en zeer stille vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

De vaatwasser levert de prestaties zoals ze in de specificaties worden aangegeven.
Heb de vaatwasser zelf gemonteerd met een duidelijke handleiding.
De bediening van de vaatwasser is zeer eenvoudig en daarom gemakkelijk in te stellen.
Hij is zeer stil en droogt ook zeer goed. Wij zetten hem 's nachts aan op de stand eco 50 graden. Na afloop springt de deur een stukje open en droogt hij optimaal.
Wij zijn zeer tevreden met dit apparaat

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • droogt zeer goed

Minpunten

• nog niet gevonden

Pieter (Helmond) 23-01-2017

Mooi design, stil en functionele programma's

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Mooi design maar belangrijker stil en goede indeling voor optimale vulling van de vaatwasmachine. Eenvoudige aanpassing van het rek op de te reinigen attributen met een afwijkend formaat en hoogte verstelling boven rek. Functionele programma's voor elke situatie de juiste keuze.

Pluspunten

• Functionaliteit rek
  • Functionele programma's
  • Stil

Minpunten

• (te)beknopte handleiding

Hans de Krosse 18-01-2017

Wat een genot zo'n Bosch vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

De vorige vaatwasser is 12 jaar meegegaan, daarom gingen we weer voor een Bosch. Hoewel dit type vaatwasser in prijs iets hoger is dan de gemiddelde prijs voor een vaatwasser, hebben we er toch voor gekozen vanwege het lage energieverbruik en besparing op het water. Door het lagere verbruik verdien je de meerprijs dik terug en is het voor het milieu een stuk minder belastend. Bovendien is het een mooi design en zitten er bruikbare functionaliteiten op zoals een hygiëneplus-programma en extra drogen. Erg handig! De eerste wasresultaten zijn uitstekend. Zoals verwacht. Maar ja, het is ook een Bosch.

Pluspunten

• Energiezuinig en waterbesparend
  • Handige extra functionaliteiten

Dijkje 25-12-2016

Inbouw vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Mooi en keurig product, wel een beetje puzzelen met de inbouwbeschrijving.
Maar goed blijven lezen dan komt het goed.
Zelf ingebouwd, oude vaatwasser vervangen.
Deze vaatwasser is zeker erg stil en handig in het gebruik, ik kan iedereen hem aan bevelen.
De keuze om deze vaatwasser te kopen was zijn geringe geluid, zuinigheid met energie en water en zijn RVS bodem.

Pluspunten

• Zuinig
  • Gehele RVS binnenkant

Jeannet van Offeren 24-11-2016

Fijne vaatwasser van Bosch

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Ik ben super blij met mijn nieuwe vaatwasser van Bosch! Wast super schoon en droogt alles perfect. Hoop er weer jaren plezier van te hebben.

WB 22-11-2016

Doordacht en gebruiksvriendelijk, met oog voor duurzaamheid

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Wij maken nu enkele weken gebruik van dit apparaat en is een verademing t.o.v. zijn voorganger.

Het resultaat na een afwasbeurt is tot op heden telkens prima. Glas en servies voelen glad en schoon aan, geen restjes. Korven voelen duurzaam en stevig aan en er is veel flexibiliteit in indeling mogelijk. Wat verder direct opvalt is hoe stil deze machine is! We zijn ook zeer blij met de vele innovaties die zijn toegepast om het water- en energieverbruik zoveel mogelijk te beperken.

Pluspunten

• superschone vaat :)
  • erg stil
  • gebruikt relatief weinig water en energie
  • flexibele indeling korven

Minpunten

• geen lichtje voor als het donker is

F. Olde Riekerink 19-11-2016

Vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Het apparaat maakt zeer weinig geluid, is gebruikvriendelijk en heeft een energielabel van A++. Gekozen voor deze vaatwasser vanwege de klantenservice van de leverancier en zijn advies. Tevens zochten wij een vaatwasser met frontbediening i.v.m. inbouw.

Pluspunten

• Geluid
  • Frontbediening

Minpunten

• prijs

Maarten 14-11-2016

Wast net zo goed als mijn voorgaande Bosch.

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Had hiervoor een 12 jaar oude bosch vaatwasser. Deze heeft het altijd goed gedaan met een prima wasresultaat. Nadat hij het begaf uiteraard weer besloten voor een Bosch. Deze is zuiniger met stroom en water en toch weer het zelfde goede resultaat met wassen. Wordt elke dag gebruikt (volle machine) inbouwen was geen probleem staat weer netjes zoals de oude
Voordeel nieuwe tov oude machine
Is zuiniger ook wat stiller De deur wordt autmatich geopend bij ecco.
Ook blijft de deur open in een goede stand gefixeerd staan.
Schakelt autmatisch uit.

Pluspunten

• prima wasresultaat
  • zuinig met energie en water
  • Lade's rollen heel soepel
  • Bestekbak lekker groot

Minpunten

• bovenlade kunnen niet alle bordenhouder platgelegd

Netje 09-11-2016

bosch inbouw vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Geweldig fijne vaatwasser. geruisloos en fijn kort programma
bestekmandje is verschuifbaar. en pannen gaan er goed in doordat het
rekje plat gelegd kan worden

Pluspunten

• geruisloos
  • bestekmandje te verzetten
  • pannen passen goed

Hans 07-11-2016

Geruisloos

Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

We hebben gekozen voor de Bosch omdat dit de beste vaatwasser was welke in de buurt van onze oude kwam. Hij is zeer geluidsarm en heeft veel meer programma's dan onze oude.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Prijs
  • Kwaliteit

Minpunten

• niets

Faessen 03-02-2016
Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Wij zijn erg tevreden over onze nieuwe vaatwasser! Erg praktische indeling en mogelijkheden! De duurzaamheid kunnen we nog niet beoordelen omdat we de vaatwasser pas 10 dagen hebben. Wij gaan we van uit dat dat ook wel goed zit!

Jilly 22-01-2016
Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Na 6 jaar een afwasmachine van een ander merk nu een Bosch, dit is een apparaat uit de 6 serie, volop mogelijkheden van deze tijd. Verder doet het apparaat wat het moet doen, de namelijk de afwas zoals het moet, schoon en droog komt het eruit. Tot nu toe volledig tevreden!

SCHAAP 01-01-2016
Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

we hadden een bosch hiervoor en hebben nu weer een bosch. een goed merk. dus : niet veranderen.
GERUISLOOS/KWALITEIT.

Gaby 29-12-2015
Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Een zeer stille machine met veel mogelijkheden, ook energiebesparende programma's. Droogresultaat minder dan gehoopt

Bart 26-12-2015
Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

erg stille vaatwasser, met goede indeling, alleen jammer dat de wat dikker deksels niet goed passen. Meer dan voldoende wasprogramma's. Goed bedacht dat het vaatwasblokje opgevangen wordt in de houder aan de bovenste rek, dit voor een optimale verdeling tijdens het wasprogramma.

Van Etten 12-12-2015
Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

een goed en degelijk product met goede indeling.
Makkelijk in het gebruik en goede vormgeving. Op goede wijze geinstalleerd.

Riet Looren 08-12-2015
Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Evenals de Bosch Wasmachine hebben wij het volste vertrouwen in deze vaatwasmachine. Ook nu we inmiddels enkele malen de machine hebben gebruikt op ECO stand zijn wij zeer tevreden. Wel is de tijdsduur van 3.15 uur lang, maar als we 's - nachts de machine laten draaien is deze 's morgens keurig gereed. Dan is alles droog en kan meteen de kast in.

Dhr Veldman 25-11-2015
Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Het is een mooie vaatwasser. Ik heb hem vooral gekozen voor de zuinigheid en de RVS kuip omdat die beter drogen en langer meegaan.De vaatwasser gaat ook vanzelf uit bij programma einde.De extra optie als start uitstel is super en de vaatwasser is stil tijdens het draaien van een programma. en wat helemaal geweldig is 8 jaar garantie(actie)op dit type vaatwasser.

Stijn 22-11-2015
Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Mooie, praktische vaatwasser. Wast de vaat keurig schoon. Glazen glimmen. Alles is droog. Aanrader.

julia 24-10-2015
Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Mijn vaatwasser heeft het na 10 jr begeven, was kortsluiting. nieuwe electronica is al een halve vaatwasser. Omdat de vorige zo goed is bevallen, heb ik nu weer exact hetzelfde model van Bosch gekozen. Alleen is deze in tien jaar tijd natuurlijk veel zuiniger en veel stiller.

wilco buijsen 03-10-2015
Geschreven voor: Bosch SMI86N05EU

Zeer goed was en droogresultaat. Veel beter dan ik gewend was van mijn voorgaande Whirlpool vaatwasser. Indeling is ook super handig. Ook is de machine erg stil. Ik hoor hem bijna niet.