Bosch SMI86N05EU - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
44 dB

Beoordeling op basis van 28 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

E. 01-03-2017 Product paar dagen in bezit

Super (eenvoudig)

Super (eenvoudig) vaatwasser + extreem stil + hele makkelijke bediening + energiezuinig + goed schoon. TOP

Pluspunten

• Bediening
  • Geluid (stil)

marloes 28-02-2017 Product paar weken in bezit

stilloos

Wij zijn heel blij met onze nieuwe vaatwasser. Het apparaat is erg stilloos en als de machine klaar is zet het zichzelf uit. Dit scheelt weer wat euro'tjes.
Het handige aan de bovenste inruimvak is dat je de hoogte kunt instellen, hierdoor kunnen we ook grotere vaat in de vaatwasser doen.

Pluspunten

• stilloos
  • zet zichzelf uit als de machine klaar is

Minne 07-02-2017 Product paar weken in bezit

Mooie display simpel in te bouwen met goede tekening.

Was nood gedwongen op zoek naar een andere vaatwasser de Bosch vaatwasser werd bij verschillende winkels aanbevolen, vandaar een Bosch
we zijn er zeeeeeeer content wat betreft het geluid, je hoort praktisch niets
en de vaat komt er super schoon en droog uit maakt niet uit op wat voor programma je hem instelt.

Pluspunten

• geluid
  • schone vaat
  • prijs/kwaliteit top

Minpunten

• nog niet ondervonden

Ger 26-01-2017 Product paar dagen in bezit

prima zuinige en zeer stille vaatwasser

De vaatwasser levert de prestaties zoals ze in de specificaties worden aangegeven.
Heb de vaatwasser zelf gemonteerd met een duidelijke handleiding.
De bediening van de vaatwasser is zeer eenvoudig en daarom gemakkelijk in te stellen.
Hij is zeer stil en droogt ook zeer goed. Wij zetten hem 's nachts aan op de stand eco 50 graden. Na afloop springt de deur een stukje open en droogt hij optimaal.
Wij zijn zeer tevreden met dit apparaat

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • droogt zeer goed

Minpunten

• nog niet gevonden

Pieter (Helmond) 23-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi design, stil en functionele programma's

Mooi design maar belangrijker stil en goede indeling voor optimale vulling van de vaatwasmachine. Eenvoudige aanpassing van het rek op de te reinigen attributen met een afwijkend formaat en hoogte verstelling boven rek. Functionele programma's voor elke situatie de juiste keuze.

Pluspunten

• Functionaliteit rek
  • Functionele programma's

Minpunten

• (te)beknopte handleiding

Hans de Krosse 18-01-2017 Product paar dagen in bezit

Wat een genot zo'n Bosch vaatwasser

De vorige vaatwasser is 12 jaar meegegaan, daarom gingen we weer voor een Bosch. Hoewel dit type vaatwasser in prijs iets hoger is dan de gemiddelde prijs voor een vaatwasser, hebben we er toch voor gekozen vanwege het lage energieverbruik en besparing op het water. Door het lagere verbruik verdien je de meerprijs dik terug en is het voor het milieu een stuk minder belastend. Bovendien is het een mooi design en zitten er bruikbare functionaliteiten op zoals een hygiëneplus-programma en extra drogen. Erg handig! De eerste wasresultaten zijn uitstekend. Zoals verwacht. Maar ja, het is ook een Bosch.

Pluspunten

• Energiezuinig en waterbesparend
  • Handige extra functionaliteiten

Dijkje 25-12-2016 Product paar dagen in bezit

Inbouw vaatwasser

Mooi en keurig product, wel een beetje puzzelen met de inbouwbeschrijving.
Maar goed blijven lezen dan komt het goed.
Zelf ingebouwd, oude vaatwasser vervangen.
Deze vaatwasser is zeker erg stil en handig in het gebruik, ik kan iedereen hem aan bevelen.
De keuze om deze vaatwasser te kopen was zijn geringe geluid, zuinigheid met energie en water en zijn RVS bodem.

Pluspunten

• Zuinig
  • Gehele RVS binnenkant

Guus 26-11-2016

Geweldige vaatwasser.

Wast perfect schoon. Is zeer stil. 2 weken na eerste gebruik komt het glaswerk echter stroef aanvoelend uit de vaatwasser. Hiervoor de leverancier benaderd wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. Krijg binnenkort bericht hierover.

Jeannet van Offeren 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne vaatwasser van Bosch

Ik ben super blij met mijn nieuwe vaatwasser van Bosch! Wast super schoon en droogt alles perfect. Hoop er weer jaren plezier van te hebben.

WB 22-11-2016 Product paar weken in bezit

Doordacht en gebruiksvriendelijk, met oog voor duurzaamheid

Wij maken nu enkele weken gebruik van dit apparaat en is een verademing t.o.v. zijn voorganger.

Het resultaat na een afwasbeurt is tot op heden telkens prima. Glas en servies voelen glad en schoon aan, geen restjes. Korven voelen duurzaam en stevig aan en er is veel flexibiliteit in indeling mogelijk. Wat verder direct opvalt is hoe stil deze machine is! We zijn ook zeer blij met de vele innovaties die zijn toegepast om het water- en energieverbruik zoveel mogelijk te beperken.

Pluspunten

• superschone vaat :)
  • erg stil
  • gebruikt relatief weinig water en energie
  • flexibele indeling korven

Minpunten

• geen lichtje voor als het donker is

F. Olde Riekerink 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Vaatwasser

Het apparaat maakt zeer weinig geluid, is gebruikvriendelijk en heeft een energielabel van A++. Gekozen voor deze vaatwasser vanwege de klantenservice van de leverancier en zijn advies. Tevens zochten wij een vaatwasser met frontbediening i.v.m. inbouw.

• Frontbediening

Minpunten

• prijs

Maarten 14-11-2016 Product paar dagen in bezit

Wast net zo goed als mijn voorgaande Bosch.

Had hiervoor een 12 jaar oude bosch vaatwasser. Deze heeft het altijd goed gedaan met een prima wasresultaat. Nadat hij het begaf uiteraard weer besloten voor een Bosch. Deze is zuiniger met stroom en water en toch weer het zelfde goede resultaat met wassen. Wordt elke dag gebruikt (volle machine) inbouwen was geen probleem staat weer netjes zoals de oude
Voordeel nieuwe tov oude machine
Is zuiniger ook wat stiller De deur wordt autmatich geopend bij ecco.
Ook blijft de deur open in een goede stand gefixeerd staan.
Schakelt autmatisch uit.

Pluspunten

• prima wasresultaat
  • zuinig met energie en water
  • Lade's rollen heel soepel
  • Bestekbak lekker groot

Minpunten

• bovenlade kunnen niet alle bordenhouder platgelegd

Netje 09-11-2016 Product paar dagen in bezit

bosch inbouw vaatwasser

Geweldig fijne vaatwasser. geruisloos en fijn kort programma
bestekmandje is verschuifbaar. en pannen gaan er goed in doordat het
rekje plat gelegd kan worden

Pluspunten

• geruisloos
  • bestekmandje te verzetten
  • pannen passen goed

Hans 07-11-2016 Product paar dagen in bezit

Geruisloos

We hebben gekozen voor de Bosch omdat dit de beste vaatwasser was welke in de buurt van onze oude kwam. Hij is zeer geluidsarm en heeft veel meer programma's dan onze oude.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Kwaliteit

Minpunten

• niets

Carina 22-08-2016

Super stil

Heel stil, vooral het nachtprogramma. Het geluidsniveau was bij de keuze voor ons erg belangrijk ivm open keuken. Tot nu toe prima resultaten qua schoon en droog. Staat er nu 2 weken. Ik zou meer ruimte willen hebben voor grote borden, minder voor kleine bordjes, maar machines van andere merken hadden zo'n beetje dezelfde indeling.

rsm1 22-04-2016

Baanbrekend vernieuwend in vaatwassen

Zeer goed de HYGIENE-toets in combinatie met de TURBO- toets.
In slechts 79 minuten een schone vaat en daarbij wordt door de 70 graden
(hygiene-toets) de afwasmachine ook zeer goed "gereinigd" en daardoor heeft
ook de afvoerleiding nauwelijks of geen kans van aankoeken van vetten.

Dit in tegenstelling tot uitsluitend eco afwassen.Hierbij is sprake van een win-
win situatie. Dit is een hoofdregel en dus deze machine verdient alle lof door de hygiene-toets. Hierbij speelt als klap op de vuurpijl ook het zeer weinige waterverbruik en beperkte energieverbruik een zeer positieve rol.
Voor mijn dus een 10 met een griffel.

Wat wil je als consument nog meer ?

Faessen 03-02-2016 Product paar dagen in bezit

Wij zijn erg tevreden over onze nieuwe vaatwasser! Erg praktische indeling en mogelijkheden! De duurzaamheid kunnen we nog niet beoordelen omdat we de vaatwasser pas 10 dagen hebben. Wij gaan we van uit dat dat ook wel goed zit!

Jilly 22-01-2016 Product paar dagen in bezit

Na 6 jaar een afwasmachine van een ander merk nu een Bosch, dit is een apparaat uit de 6 serie, volop mogelijkheden van deze tijd. Verder doet het apparaat wat het moet doen, de namelijk de afwas zoals het moet, schoon en droog komt het eruit. Tot nu toe volledig tevreden!

SCHAAP 01-01-2016 Product paar dagen in bezit

7,6
we hadden een bosch hiervoor en hebben nu weer een bosch. een goed merk. dus : niet veranderen.
GERUISLOOS/KWALITEIT.

Gaby 29-12-2015 Product paar weken in bezit

Een zeer stille machine met veel mogelijkheden, ook energiebesparende programma's. Droogresultaat minder dan gehoopt