Bosch SMV93M70NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 154 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV93M70NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Theo J 31-08-2017

Prima afwasmachine, doet alles wat hij beloofd.

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Prima afwasmachine, diverse mogelijkheden voor programmatuur, een perfect wassend en drogend kort programma voor verjaardagen (30-40 min.) perfecte korfindeling.
Kortom kies je voor een andere machine dan loop je een hoop comfort mis.

Dantuma 14-08-2017

Spijt van keuze: slechte indeling rekken

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Nu 3 maanden in gebruik. Spijt van keuze voor deze Bosch vaatwasser: vooral omdat verschillende dingen van ons servies slecht past in de rekken. Waardeloze indeling. Die rekken zijn bovendien niet in hoogte verstelbaar. In onze vorige bosch konden we bovenin twee rijen schaaltjes kwijt, maar nu is het bovenste rekje (extra verdieping zeg maar) zó hoog gemonteerd dat daar alleen nog maar hele platte dingen in passen. Bovendien zitten aan de zijkanten geen opstaande randjes waardoor schaaltjes er ook afglijden. Er past daardoor gewoon minder in. Bestekmandje is vrij ondiep en heeft één vak dat om onverklaarbare reden heel groot en daardoor onhandig is. Tenslotte blijft er ná het draaien water in de sproeier staan waardoor alle schone vaat in het onderste rek nat wordt als je het bovenste rek er als eerste uittrekt.
Op zich goede prestaties qua wassen en drogen, maar wij balen vooral van de zeer onhandige indeling qua rekken. Tip: koop niet ongezien! Eerst naar winkel en neem eigen glaswerk mee!

Pluspunten

• Wassen
  • Drogen
  • Verkorten programmaduur

Minpunten

• Indeling serviesrekken
  • Blijft water in sproeier staan
  • Rekjes hebben geen randjes
  • Bovenste rek te hoog gemonteerd

Richard & Alyona 11-06-2017

Perfect

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Omdat mij whirlpool vaatwasser na 7 jaar stuk was wist ik het zeker. Nooit geen rommel meer in huis van whirlpool. Nu deze machine gekocht en wat een kwaliteit. Ik heb een open keuken en de whirlpool was duidelijk hoorbaar maar deze van Bosch is fluisterstil. Echt een fantastische aankoop. De vaat is echt droog en schoon. Voor mij nooit her whirlpool meer. Bosch is een perfecte keuze.

Pluspunten

• Stil
  • Schoon
  • Droog

Theo J 13-05-2017

Met deze vaatwasser een topklasser

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Nadat onze vorige Bosch machine na 14 jaar nog niet kapot was, maar er een onderdeel vervangen moest worden wat tegen de € 100 liep hebben wij besloten deze machine met Zeolith aan te schaffen. Wederom een perfecte en prima vaatwasser uit de Bosch fabriek. Stil,energiezuinig, wast en droogt perfect. Zelfs de wasbeurt van 45 minuten, is nagenoeg droog als je de deur gelijk opent.
Extra gadget, LED verlichting op de vloer geeft de tijdsduur aan en na afloop schakelt de machine zichzelf uit. Wij hopen op wederom 14 jaar, maar voor ons is Bosch de no.1 van de vaatwassers.
Wij hebben hem gekocht via BCC en door hen laten inbouwen. In een half uur was hij ingebouwd. Prima service.

Pluspunten

• Alles schoon en droog
  • O.a. snelle wasbeurt van 45 min.
  • Tijdklok in te stellen 6 uur vooruit
  • Machine schakelt zichzelf uit
  • Lades in hoogte verstelbaar

Minpunten

• GEEN

Giel 08-03-2017

Werkt perfect

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Beter dan de oude Bosch die we hadden. Deze heeft na 11 jaar intensief gebruik de geest gegeven. Nu zuiniger wat water betreft en de stroom. Alles is beter schoon dan de vorige. Prima apparaat.

Aart van Hell 02-03-2017

Zuinig en uitgebreid programma

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

De machine ging was boven ons budget, maar toch voor gekozen vanwege het uitgebreide programma waarbij een aantal extra zuinige programma's. De machine is behoorlijk stil en wast uitstekend schoon. Geen spijt van deze aankoop!

maja 22-02-2017

super vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

heb pas deze vaatwasser en ben nu al blij, dankzij het zeoliet droogt alles nu veel beter, ook het plastic. Zit een lekker kort progamma bij zodat niet al te vieze vaat in driekwartier schoon is. Het zijn ruime korfen die je ook nog in verschillende standen kan zetten of neerklappen voor bv je pannen. Ook is het makkerlijk dat je de resterende tijd op je grond ziet verschijnen weet je ook hoelang hij nog moet. Enige minpuntje is dat de deur te snel naar beneden klapt als je hem opendoet ik hoop niet dat dit op ten duur problemen geeft, verder een super apparaat.

Pluspunten

• droogt super
  • wast snel
  • ruime verstelbare korfen
  • maakt weinig geluid
  • resterende tijd op je vloer te zien

Minpunten

• deur klapt te soepel open

Bart Raijmakers 18-02-2017

vaatwasser

hebben op 27-01-2017 vaatwasser smv93m70nl gekocht
zeer goed over tevreden is heel stil bijzonder handig indicatie op de vloer
weet precies hoe ver hij is
willen nooit geen andere meer

Pluspunten

• zeer stil
  • handige indeling
  • vaat komt er heel droog uit
  • gewoon perfecte machine

Minpunten

• geen minpunten kunnen ondekken

Dave 07-02-2017

Verlicht én projectie

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Erg tevreden met de inbouw van de nieuwe vaatwasser. Top wasresultaat en zeer makkelijk te bedienen. Lekker stil en volgens de opgave ook nog zuinig. Alleen de programma's duren wel wat lang.

Pluspunten

• Verlichting
  • projectie op de grond
  • wasresultaat

Minpunten

• Duur van de programma's

karin voorn 06-02-2017

goede, stille vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

hiervoor ook een bosch vaatwasser gehad, heeft 12 jaar goed gewerkt, dus nu ook weer de keuze voor Bosch. Vaatwasser wast goed schoon en droogt perfect. Handig het lampje dat aangeeft op de vloer hoe lang de vaatwasser nog aan staat.

Pluspunten

• droogt perfect
  • tijdweergave
  • indeling
  • stil

Frans 05-02-2017

Schoon, stil, supermachine

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Oude machine ging kapot, heb enige tijd naar een nieuwe gezocht. Ik ken Bosch als een prima merk. Ik liep tegen een aanbieding bij BCC aan, inclusief inbouwen en oude machine weghalen.
Mooie prijs, mooie machine. Handig en ruim ingedeeld. Prettig dat het bestekbakje handig te (ver)plaatsen is. Machine is stil en maakt goed schoon.
Nachtoptie werkt goed. Machine met een uur of wat vertraging kunnen laten lopen is ook erg prettig.

Pluspunten

• stil
  • maakt goed schoon
  • timer

Martine 05-02-2017

Uitgebreide programmakeuze!

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Super zuinige inbouw vaatwasser met uitgebreide programmakeuze.
Goede indeling en superhandige timer geprojecteerd op de grond.

Erik 05-02-2017

Vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Door waterschade aan onze vorige Bosch vaatwasser. Ja klinkt raar maar waar😀 Toch weer voor voor een Bosch gekozen. Prima machine lekker stil en vaat ziet er prima uit. Afwaskwast kan weer in kast. 😀

Jan Willem 05-02-2017

Super vaatwasser!

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Hiervoor hadden wij een NEFF vaatwasser. Deze heeft 18 jaar zijn werk gedaan. We wilden graag een Bosch, omdat deze vanuit de zelfde fabriek gemaakt word.

De nieuwe vaatwasser is heel erg stil. En maakt perfect schoon. Ook komt de vaat er droog uit, behalve als je de vaat na een programma direct uit de vaatwasser haalt, dan is het iets minder droog.
Verder is het handig dat je het bestekmandje kunt verplaatsen. Door de iets te grote gaatjes onderin het mandje steekt soms wel eens bestek uit. Je moet het voor de wasbeurt even controleren of goed inruimen. Ook de led-lampjes in de vaatwasser zijn erg handig. En de display op de vloer van het wasprogramma en de duur is duidelijk. Wat ik ook een dikke plus vind t.o.v. onze oude vaatwasser is dat hij na het programma automatisch uitgaat.

We hebben de vaatwasser zelf ingebouwd. Dat is prima te doen. Afvoer en aanvoer van de leidingen hadden we al van onze vorige vaatwasser. Dat scheelde een hoop tijd natuurlijk.

De montage handleiding is niet zo geweldig. Als je het weet is het wel een duidelijke handleiding. Maar sommige handelingen lees je heel snel overheen. En voorbeeld: dat je de afvoer/ kabel bevestiging moet verwijderen achterop de vaatwasser. Dit staat heel subtiel allemaal in 1 afbeelding beschreven. TIP voor Bosch!!! Ook zit er een rubberen mat bij, daar hebben we ook eerst naar moeten zoeken wat dat precies was, omdat het niet duidelijk staat beschreven. We zijn er ongeveer 3 uur mee bezig geweest om de vaatwasser in te bouwen. Dit kan veel sneller als de handleiding iets duidelijker was geweest.

Verder geen minpunten. Ik zou zeker voor de luxe uitvoering gaan! Prijs kwaliteit is goed! Wij hebben de vaatwasser bij BCC gekocht. Goede service! En goede prijs!

Pluspunten

• Stil
  • Schoon
  • Verlichting in de vaatwasser
  • Ruime en handige indeling
  • Na een wasprogramma gaat de vaatwasser uit,

Minpunten

• Montage handleiding
  • Bestekmandje kan beter (gaatjes zijn te groot)
  • Verder geen minpunten

Charissa 04-02-2017

Multifunctionele vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

3 jaar geleden in mijn vorige woning alle apparatuur uitgekozen van bosch en er ontzettend veel plezier van gehad. Nu na verhuizing was de vaatwasser aan vervanging toe en wederom gekozen voor Bosch. De vaatwasser voldoet aan alle eisen die een mens kan hebben, blinkend schoon, geruisloos, efficiënt, praktische indeling. Kortom een topper onder de vaatwassers

Pluspunten

• Geruisloos
  • Goede Prijs/kwaliteit
  • Veel verschillende functies
  • Makkelijk te bedienen

Bedaf 04-02-2017

Doet wat het beloofd

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

De reden dat wij voor deze vaatwasser hebben gekozen is:
-energiezuinigheid (nog niets over te zeggen)
-de belofte van een blinkende vaat, deze is uitgekomen en maakt het waar.
- de extra droogfunctie , deze is niet nodig zelfs de plastic bekers zijn weer droog

Pluspunten

• laat zicht makkelijk inbouwen
  • duidelijk en overzichtelijk instructie
  • vrij indeelbaar en grote inhoud

Minpunten

• ophangsysteem frontje anders dan oude

Will 03-02-2017

Schoon en handig

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

De vaat komt er schoon en droog uit. Het lampje op de vloer is erg handig en het automatisch uitschakelen is een uitkomst.

Wat wel jammer is, is dat ondanks dat dit een stille vaatwasser is t.o.v. onze oude er duidelijk hoorbaar tijdens het drogen een ventilator wordt ingeschakeld die ongeveer 20 minuten lang een monotoon tril geluid maakt (blijkt normaal bij navraag).

Disclaimer: De vaatwasser nu 3 dagen in gebruik.

Pluspunten

• schoon
  • droog
  • stiller dan oudere types
  • schakel automatisch uit

Minpunten

• Monotoon ventilator geluid (zeoliet drogen)
  • Maatvoering wijkt iets af van oudere

MvD 02-02-2017

Zo luxe

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Heel stil. Mooi de tijdsindicatie op de vloer. Maar belangrijkste voordeel vaat wordt schoon en droogt uitstekend.

Pluspunten

• Droogt goed
  • Tijdsindicatie op de vloer

Carla 02-02-2017

mooie uitstraling

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

ik heb hem nog maar kort maar hij bevalt uitstekend, vaat is goed schoon, maakt zeer weinig geluid en de vaat komt er mooi droog uit. Top.

Pluspunten

• weinig geluid
  • droge vaat
  • schoon

Geurts 02-02-2017

Handig in gebruik

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Mooi en stil apparaat dat makkelijk in gebruik is. Zou ik iedereen aanraden. Ook is de vaatwasser erg stil. Dit is mooi zodat hij ook 's avonds aangezet kan worden.

Pluspunten

• geluid
  • gemak

Minpunten

• geen
  • geen

Mark 02-02-2017

Vaat weer schoon en droog

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Deze is gekocht als vervanging van onze 14 jaar oude bosch vaatwasser.
Inbouwen verliep soepeltjes, het frontje van de oude vaatwasser kon nagenoeg 1 op 1 overgezet worden. Slangen aangesloten, stekker in het stopcontact en draaien maar.
Bij het onderste rek kunnen de houders omgeklapt worden waardoor grote pannen gemakkelijk in de vaatwasser geplaatst kunnen worden. Ook de bestekmand kan op meerdere plekken worden geplaatst waardoor het inladen van grote pannen of schalen makkelijker gemaakt wordt.
Vaatwasser maakt alles zonder problemen keurig schoon en het komt er perfect droog uitzetten.
Kortom een aanrader en voor ons weer jarenlang vaatwasser plezier

Pluspunten

• Inbouwgemak
  • Variabele plek voor de bestekmand

Minpunten

• Geen ontdekt

Fam. v.d. Bruinhorst 01-02-2017

Glanzende en droge vaat

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Nadat na 11 jaar trouwe dienst onze oude Bosch vaatwasser het heeft begeven, hebben we weer voor een Bosch vaatwasser gekozen. Het is type SMV93M70NL geworden. Onder meer omdat deze Energieklasse A+++ heeft. In de praktijk is hij bovendien erg stil. Wasresultaat is uitstekend schoon en droog. Erg handig is ook dat de resterende tijd wordt geprojecteerd op de vloer. Oftewel gewoon een topproduct voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• stil
  • energieklasse A+++
  • perfect resultaat

bosman 31-01-2017

geweldige machine

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Onze oude machine deed het nog maar moest vaak div. spullen opnieuw afwassen, met deze is echt alles perfect schoon, blij dat ik deze machine heb aangeschaft, goede indeling weinig geluid, verlichting, kortom had ik dit maar eerder gedaan.

Pluspunten

• perfect schoon
  • geluid
  • verlichting

Minpunten

• geen

vd meer 30-01-2017

smv93m70nl vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Nog maar kort geleden aangeschaft, nu al veel plezier van.
leuk indicatielampje, stil en gemakkelijk in gebruik. Een aanrader.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • stil

Jantine R 30-01-2017

Vaatwasser met zeolith

Geschreven voor: Bosch SMV93M70NL

Deze vaatwasser gekozen om de stalen binnenkant, het lage geluidsniveau en de toepassing met zeolith wat een zeer droog resultaat zou geven. De eerste keer was veel vaat nog nat en bij droging allemaal vlekjes. Erg vervelend en ik baalde erg. De volgende keren alles mooi droog, zelfs de kunststof voorwerpen. Achteraf bleek dat ik de eerste keer nog geen zout had toegevoegd maar of dat de oorzaak was van het niet goed drogen? De vaat kan direct na afloop uitgeruimd worden. Deze vaatwasser is erg stil. Soms hoor je niet eens dat hij aanstaat. Het grote "timelight" op de vloer is goed af te lezen. We zijn tot nu toe erg blij met deze keuze.

Pluspunten

• Zeolith toepassing waardoor mooi droog
  • Stalen binnenkant waardoor droger
  • Weinig geluid
  • Mooi groot, goed leesbaar "timelight" op de vloer