Bosch SMV93M70NL - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
44 dB

Beoordeling op basis van 198 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Jan Willem 05-02-2017 Product paar weken in bezit

Super vaatwasser!

Hiervoor hadden wij een NEFF vaatwasser. Deze heeft 18 jaar zijn werk gedaan. We wilden graag een Bosch, omdat deze vanuit de zelfde fabriek gemaakt word.

De nieuwe vaatwasser is heel erg stil. En maakt perfect schoon. Ook komt de vaat er droog uit, behalve als je de vaat na een programma direct uit de vaatwasser haalt, dan is het iets minder droog.
Verder is het handig dat je het bestekmandje kunt verplaatsen. Door de iets te grote gaatjes onderin het mandje steekt soms wel eens bestek uit. Je moet het voor de wasbeurt even controleren of goed inruimen. Ook de led-lampjes in de vaatwasser zijn erg handig. En de display op de vloer van het wasprogramma en de duur is duidelijk. Wat ik ook een dikke plus vind t.o.v. onze oude vaatwasser is dat hij na het programma automatisch uitgaat.

We hebben de vaatwasser zelf ingebouwd. Dat is prima te doen. Afvoer en aanvoer van de leidingen hadden we al van onze vorige vaatwasser. Dat scheelde een hoop tijd natuurlijk.

De montage handleiding is niet zo geweldig. Als je het weet is het wel een duidelijke handleiding. Maar sommige handelingen lees je heel snel overheen. En voorbeeld: dat je de afvoer/ kabel bevestiging moet verwijderen achterop de vaatwasser. Dit staat heel subtiel allemaal in 1 afbeelding beschreven. TIP voor Bosch!!! Ook zit er een rubberen mat bij, daar hebben we ook eerst naar moeten zoeken wat dat precies was, omdat het niet duidelijk staat beschreven. We zijn er ongeveer 3 uur mee bezig geweest om de vaatwasser in te bouwen. Dit kan veel sneller als de handleiding iets duidelijker was geweest.

Verder geen minpunten. Ik zou zeker voor de luxe uitvoering gaan! Prijs kwaliteit is goed! Wij hebben de vaatwasser bij BCC gekocht. Goede service! En goede prijs!

• Schoon
  • Verlichting in de vaatwasser
  • Ruime en handige indeling
  • Na een wasprogramma gaat de vaatwasser uit,

Minpunten

• Montage handleiding
  • Bestekmandje kan beter (gaatjes zijn te groot)
  • Verder geen minpunten

Kamstra 03-11-2016 Product paar weken in bezit

Machine met beter droogresultaat, volledig inbouwbaar

De vorig vaatwasser was defect, en de nieuwe machine die we moest een beter droog resultaat bieden , en uitgebreide mogelijkheden hebben en volledig integreerbaar zijn in de keuken.
De beoordeling is zeer goed, de machine is voorzien van een ZEOLITH droogsysteem, het werkt ook in de praktijk, de vaat is sneller droog.
Ook de extra gadgets zoals tijdsduur indicatie op de grond is gemakkelijk weet je meteen hoever het programma is en de rest tijd word goed aangegeven op de vloer. ( is ook eventueel uit te zetten.)
Ook zeer handig is de Led verlichting in de machine.
De indeling is aan te passen met neerklapbare rekjes naar eigen inzicht.
Tevens is de nacht stand zeer stil en de tijduitstel van begin van programma is ook gemakkelijk.
Kortom een prima product voor een goede acceptabele prij

Pluspunten

• resttijd op vloer geprojecteerd
  • Zeer goede droging / ledverlichtin
  • Eco stand
  • Starttijduitstel
  • Zeer stil in gebruik

Oparie 01-02-2016 Product paar weken in bezit

15 jaar geleden afscheid genomen van onze eerste en Bosch vaatwasser. Na 17 jaren trouwe dienst weggegeven aan kennissen. Omdat in onze nieuwe keuken een AEG vaatwasser werd meegeleverd. Daar hebben we er inmiddels 2 van versleten. Inclusief een extra bestekmand en bovenrek. Inplaats van een 3e AEG weer terug naar ons Bosch succes.
Wat een verademing om weer de stevigheid van de Bosch terug te vinden. Precies de goede volgorde in de handleiding om hem zelf in te bouwen. Prima overzicht van instellingen voor zout en glansmiddel. Mooie stevige maanden/korven met veel ruimte om makkelijk te vullen. Stil en erg handig informatie geprojecteerd op de grond zodat je de machine nooit te vroeg open trekt. Veel programma keuzes of gewoon auto😊.
Duurzaamheid nog niet kunnen vaststellen. Maat de look and feel doen mij vermoeden dat het weer een echte Bosch ervaring wordt. Lang en plezierig.
Oh enige minpunt wat mij betreft de looptijd van de programma's. Maar dat is meer een zuinig met water en elektra fenomeen. En dat is zelfs te overbruggen door de Snel toets te gebruiken. Minder eco maar voor feesten en partijen en welkome uitzondering.

Cynthia 20-05-2016 Product kwartaal in bezit

Wast goed af, mooi resultaat, maar zeer slechte droging!

Ik vind dat de machine zijn wasprogramma goed doet, alles is mooi schoon en glanzend. Maar het droogprogramma vind ik erg slecht. De helft van de vaat is nog nat en er blijven druppels in hangen. Ik heb de waterhardheid en de toevoeging van glansmiddel goed ingesteld, dus daar kan het niet aan liggen.

Wieke 18-02-2016 Product kwartaal in bezit

Fantastische vaatwasser die perfect wast en droogt en heel weinig geluid produceert. Door de gedeeltelijk open keuken was dit voor ons een belangrijk criterium. Het was- en droogresultaat is een heel prettige bijkomstigheid.

JP de Wit 17-02-2016 Product paar weken in bezit

Dit apparaat twee weken in gebruik. Bevalt tot nu toe prima. Alles goed schoon, ook in de eco-stand en het verkorte programma. Ook lekker stil. De meeste programma's hebben wel veel tijd nodig: max. bijna 4 uur!

Bakker 14-02-2016 Product paar weken in bezit

Tot nu toe een stil apparaat, wast heel goed schoon. De projectie op de vloer is zeer handig, je ziet precies waar hij mee bezig is.
De hoogte maat wijkt wel af van onze vorige Bosch machine waardoor er nu ruimte zit tussen keukenblok en machine.

Joan 25-01-2017

Je zou kunnen overwegen om wat tegels of bakstenen onder de machinepootjes te zetten.

C de Klerk 28-01-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte vaatwasser

Nadat de vorige Bosch het heeft begeven na 14 jaar nu toch weer voor Bosch gekozen . Een wereld van verschil echte aanrader. Zeolith droogsysteem en vele andere gadgets zoals verlichting in de machine en een instelbare tijdsduur. Kortom een aanrader?

Pluspunten

• Zeer droog
  • Stil in gebruik
  • Zeolith stand
  • Led-verlichting

Matthijs 28-02-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is de beste vaatwasser die we ooit gehad hebben. Duurder, maar beter. Wast beter af dan de vorige en droogt ook beter.

Pauline 12-02-2016 Product paar weken in bezit

Het is nog even wennen aan nieuwe programma. Indeling is prima. Droogt op nachtprogramma goed al blijft het wat vochtig in de machine. Kijken of hij zij AAA status waarmaakt.

Marlies 09-02-2016 Product paar dagen in bezit

Een fantastisch apparaat met veel programma's en toch zeer gebruiksvriendelijk. Heel handig is ook het snelle programma. Wast prachtig schoon. Het lichtje dat op de vloer schijnt is een mooie gadget.

Rdemaat 11-07-2017

Topapparaat voor goede prijs

Lastig om de goede vaatwasser te selecteren, maar dit apparaat heeft alles wat we nodig hebben: voldoende capaciteit, lekker stil, zuinige programma's, en helemaal leuk: binnenverlichting. Beetje shoppen, en je vindt het voor een goede prijs. Heel blij met deze keuze
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

sibilla59 04-07-2017

Perfect apparaat

Doet wat hij moet doen, goed afwassen, goed drogen, goede verdeling, heel weinig geluid, goede binnen verlichting en mooie verlichte weergave van tijd en programma op de vloer.

Pdej 17-06-2017

Droogt plastic beter

Het plastic droogt beter met zeolith. Hopelijk ook zuiniger maar ik heb hem pas net. De vorige ging 11 jaar mee en waa ook een bosch

Richard & Alyona 11-06-2017 Product paar weken in bezit

Perfect

Omdat mij whirlpool vaatwasser na 7 jaar stuk was wist ik het zeker. Nooit geen rommel meer in huis van whirlpool. Nu deze machine gekocht en wat een kwaliteit. Ik heb een open keuken en de whirlpool was duidelijk hoorbaar maar deze van Bosch is fluisterstil. Echt een fantastische aankoop. De vaat is echt droog en schoon. Voor mij nooit her whirlpool meer. Bosch is een perfecte keuze.

• Schoon
  • Droog

Lilian 07-06-2017

Geweldige vaatwasser

Een fantastisch product. Superzuinig, geruisloos, handige indeling.
Mooi afgewerkt. Een echte Bosch dus! We hebben meerder Bosch producten tot grote tevredenheid.

engelsj 05-06-2017

Mooie vaatwasser

Vaatwasser SMV93M70NL voldoet zeer goed aan de verwachtingen. Is zeer geruisloos en vaat komt er goed schoon uit. Ook vette pannen

Danny 31-05-2017

Zeer kwalitatief goed product

In vergelijking met oude Bosch vaatwasser die 12,5 jaar oud was, is deze Bosch vaatwasser echt een hele verbetering. Vooral droogresultaat is echt stuk verbeterd door de zeoliet technologie. Ook vind de projectie op grond met duur van programma ontzettend handig. En vooral dat vaatwasser na beeindiging van programma zich zelf uitschakeld is echt heel fijn.

rubs83 29-05-2017

Stil, schoon en handig in gebruik

Na aardig speurwerk en het vergelijken van verschillende vaatwassers, kwam deze als beste naar voren. Dit klopt ook. Het is een fijne vaartwasser, die handig in bediening is, goed stil en zorgt voor een droge en schone vaat.
1 minpunt is dat niet alle bordenhouders omgeklapt kunnen worden, hierdoor is de indeling van de vaat niet altijd handig.

andre 24-05-2017

goede vaatwasser me duidelijke programma's

de vaatwasser is geruisloos, vooral in een open keuken erg prettig. het lichtsignaal op de vloer over het programma verloop is handig. duidelijke overzichtelijke en de juiste programma's . precies voldoende met makkelijke bediening. Hij vast goed schoon. Alleen het bij het eco programma is wel het glansprogramma nodig om de glazen mooi schoon te krijgen.