Siemens SN69M002NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SN69M002NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Aart 04-12-2018

Voor ons een "slechte" machine

Goedemorgen lezer,
Wij hebben ook deze vaatwasser gekocht met 2 jaar garantie.
U voelt hem al aankomen, maar na 2 jaar en 2 weken, ging de printplaat kapot, er waren wat van die zwarte "dingen" die doorgebrand waren.
Ondanks een hele kleine coulance kostte deze reparatie toch een 206 euro op een apparaat van 550 euro.
Ondanks dat wij veel materiaal van Siemens in huis hebben, vond ik dit toch een behoorlijke tegenvaller van Siemens..
Voor mij geen Siemens vaatwasser meer.

Pluspunten

• wast, als hij het doet goed schoon
  • is geluidsarm

Minpunten

• printplaat snel stuk
  • dure reparaties

Nick 22-06-2017

Degelijk, duidelijk, stil en schoon

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Eerste impressie, na een weekje wassen; erg tevreden! De machine is bijzonder stil. Gelukkig is er een lampje die erop wijst of ie nog bezig is. Indeling was even wennen voor mij, maar alles past erin en de in hoogte verstelbare boventray is erg handig. Bediening is eenvoudig en duidelijk. Instellen van glansspoelmiddel moest even via een toetscombinatie, maar ook dat is gelukt. De machine voelt duurzaam aan. Eens kijken of deze het net zo lang blijft doen als de vorige (13 jaar).

Pluspunten

• Erg stille werking
  • Duidelijk instellingenpaneel
  • Keuze om de wastijd te halveren

Minpunten

• Onderste tray, bordenhouders niet neerklapbaar
  • Bijvullen glansspoelmiddel blijft onhandig

Kees Jacobs 06-04-2017

praktisch interieur

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Bijzonder mooi afgewerkte vaatwasser, met erg praktische indeling, de bediening is simpel en wijst zichzelf en bijzonder stil tijdens het gebruik.

Pluspunten

• praktisch interieur
  • stil

Pieter L 26-03-2017

Prima, degelijke vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Prima, degelijke vaatwasser. Maakt goed schoon. Geen overbodige knoppen, hier maken we ook geen gebruik van. Soms iets wat luidruchtig.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Soms wat luidruchtig

Stille vaatwasser 13-03-2017

Stille vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Naast het perfect schoonmaken en de diverse keuze menu's. Valt het mij vooral op dat je deze vaatwasser nauwelijks tot niet hoort. Een leuk bijkomend handigheidje is dat een blauw laserlampje gericht op de vloer aangeeft dat de vaatwasser nog bezig is.

Fam vd Outenaar 02-01-2017

Leuke verrassing

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Wij waren aangenaam verrast door het lichtje op de grond dat aangeeft hoe lang de vaatwasser nog moet draaien. Heel handig! Verder gewoon tevreden over het was- en droogresultaat. We hopen nog lang plezier te hebben van dit apparaat. De vorige Siemens ging 10 jaar mee, maar we hebben ook een mindere ervaring met een Bosch die 5 jaar mee ging. Plaatsen ging eenvoudig.

Pluspunten

• lichtje op grond met tijdsindicatie
  • gemakkelijk te plaatsen

Siemens SN69M002NL 27-12-2016

Siemens SN69M002NL

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Perfecte machine, qua prijs / prestatie verhouding. Plaatsing is erg eenvoudig en een goed leesbare handleiding (ook in het nederlands).

Pluspunten

• Led die op de vloer schijnt als de machine draait.
  • Rest tijd indicatie

Ton 20-12-2016

Vaatwasser Siemens SN69M002NL bij Wehkamp 24uurs dienst

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Voor de prijs/kwaliteit verhouding bij een eerdere defecte vaatwasmachine, gegaan voor deze vaatwasser. Goed zelf te installeren en in te stellen. Goede beschrijving die je even goed tot je laat doordringen en dan aan de slag. Binnen 3 uur op z'n plek inclusief frontpaneel op dit volledige inbouw apparaat. Bijgeleverde inbouwplaat is tevens mal voor bevestiging keukenpaneel. Ingesteld en meteen gedraaid. Goed afleesbaar display, makkelijk in te stellen, Waterhardheid getest via bijgeleverde strip en ingesteld volgens voorschrift. Vrijwel geheel geruisloos cq niet hinderend geluid. Ook zeer tevreden met het resultaat.

Roos 18-12-2016

Heerlijk stil en overzichtelijk

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Wat een heerlijke vaatwasser is dit. Hiervoor hadden we ook al een Siemens dus ik wist al dat de indeling superhandig is maar daarnaast heeft deze ook nog een indicatielampje en is hij veel stiller. En wat maakt hij alles goed schoon!

Floris 14-12-2016

Wast alles blinkend schoon !

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Onze oude AEG vaatwasser had het in november begeven na bijna 10 jaar.
Na de goede recensies uitgekomen op de Siemens SN69M002NL.

Verbruik
Het verbruik van water en energie is zuiniger dan onze vorige vaatwasser.
Met aan A+ label is het niet het zuinigste model, maar met de huidige energieprijzen is dit wel de beste keuze.

Geluid
De vaatwasser is soms iets minder stil dan onze oude AEG, maar die maakte ook niet grondig schoon.
Dankzij het blauwe lampje weet je wel of de vaatwasser nog in bedrijf is.

Indeling
Iedere keer staan we weer versteld hoeveel er eigenlijk in de vaatwasser past.
De indeling is ontzettend fijn en ook naar wens aan te passen.
De hoogte van de bovenste lade kan aangepast worden voor het grotere werk.
De bestekkorf kan eenvoudig, eventueel voor de helft, aangepast worden voor grote bestekstukken.
De onderste lade geeft je de mogelijkheid de pinnetjes in te klappen voor pannen etc.
Wel jammer dat deze meteen over de gehele breedte ingeklapt moeten worden.

Bovenin zit er ook nog eens een extra soort van plankje waar spatels en grote messen opgelegd kunnen worden.
Veel handiger dan dat de grote messen tussen de kopjes en schaaltjes in de lade gelegd moeten worden.

Resultaat
Het wasresultaat is iedere keer weer subliem.Alle vaat is mooi schoon en blinkt aan alle kanten.
Waar onze vorige vaatwasser van AEG hier nog wel moeite mee had met minder vaat.
Bijvoorbeeld dat op de vaat een laagje zat wanneer een pan met resten aardappelpurree in de vaatwasser werd gezet.
Zelfs de plastic snijplanken worden mooi schoon! Zéér tevreden dus !
Ook het droogresultaat is erg goed.

Vaatwastablet
Wat we voorheen ook nog wel eens hadden was dat het vaatwasblokje ergens op was gevallen en niet was opgelost.
In deze vaatwasser zit een opvangbakje, waardoor het blokje altijd in het bakje valt en dus ook altijd oplost.

Duurzaamheid
Over de duurzaamheid kan ik na 1 maand nog niks zeggen.

Al met al erg tevreden over de vaatwasser en kan dan ook twijfelaars aanraden om deze vaatwasser te kiezen.

Pluspunten

• Was mooi schoon en droog
  • Fijne indeling
  • Lampje wanneer in bedrijf
  • Zuinig in verbruik
  • Extra bakje voor de spatels

Minpunten

• Eco stand duurt 3,5 uur
  • Iets minder stil dan de vorige(4 db)
  • Indeling aanpassen alleen over de gehele breedte

Peter 14-12-2016

Vaatwasser

prijskwaliteit OK
doet wat ie moet doen
eenvoudig te bedienen
simpel inbouwen
maakt wel meer geluid als vorige ariston vaatwasser

susan 13-12-2016

vaatwasser ia stil en maakt goed schoon

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Mijn oude siemens deed na 15 jaar zijn werk niet goed meer, weer voor Siemens gekozen. De vaatwasser is stil en maakt goed schoon. programma's duren wel lang in vergelijking met de oude.

Pluspunten

• stil
  • maakt goed schoon

Minpunten

• programma's duren lang

Herder 10-12-2016

Vaatwasser siemens

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Prima vaatwasser voor een goede prijs!
Voldoende en makkelijk in te ruimen vaatwasser. Wast goed schoon en handige lichtje schijnt op de vloer tijdens het programma

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Kort prigramma

wimjanse 08-12-2016

vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

goede prijs kwaliteit en goede ervaring met vorige siemens vaatwasser de motor van de machine is zeer stil,wast goed schoon en droogt het vaatwerk prima minpunten geen

Ooms 08-12-2016

Mooie vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Gister net ontvangen. Makkelijk zelf in je keuken zetten.
Makkelijk in gebruik.
Handig zo n lampje op de grond.

Colin 03-12-2016

Perfecte vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Vaatwasser is perfect geschikt voor het huishouden van 2 personen. Ook met de boost knop werkt het super handig voor een kleine vaat.

Pluspunten

• Eenvoudig programma
  • Ruim opgezet
  • Kleine ruimte voor bestek bovenin

Onbekend 30-11-2016

Goede vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Na jaren een Siemens te hebben gehad was het tijd voor een nieuwe. De prijs/kwaliteit verhouding van deze nieuwe was in vele klant beoordelingen erg goed. vandaar de keuze voor deze vaatwasser.
Installatie was een eitje en meteen draaien zorgde weer voor een schone frisse vaat.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit
  • Installatie

Minpunten

• spoelprogramma ontbreekt

Ruhuut 26-11-2016

Eens een Siemens altijd een Siemens

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Deze nieuwe Siemens is een wat goedkopere versie dan onze oude vaatwasser.(die had een mooi display met tekst en veel meer instellingen, die we overigens nooit gebruikt hebben, we gebruikten één functie, afwassen.)
Deze vaatwasser heeft vier standen en dat is meer dan genoeg, we gebruiken overigens nog steeds maar één stand. Op het aanwezige display
wordt weergegeven wat je nodig hebt, meer niet, is ook niet nodig.
verder is het weer een stille machine met voldoende inruim mogelijkheden.

Pluspunten

• stil
  • ruim

Paulus 24-11-2016

Mooie machine voor een aantrekkelijk prijs

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

De machine hebben we gekocht als vervanger van onze Bosch vaatwasmachine die maar liefst 13 jaar meeging. We hebben op deze machine wat minder opties, opties zoals inweken en voorspoelen, opties die we nog nooit gebruikt hadden. De machine is stil maar niet extreem stil. De vaatwas komt er schoon en droog uit hoewel de rekken van de Bosch (eigenlijk gelijk aan de Siemens Machines) vooral het glazen en kopjes schuiner hadden staan waardoor deze beter droogden.
Het inbouwen (zelf gedaan) verliep eenvoudig en is goed te doen. Wat wel opviel is dat deze machine weer net een tikkeltje goedkoper gemaakt is dan de oudere Bosch machine (zoals tegenwoordig alles goedkoper gebouwd wordt). De geleiding loopt net iets minder soepel, de bevestiging van de frontpanelen en net wat eenvoudige qua materiaal en ook de bevestiging van de machine in de keuken is net iets minder degelijk. Toch denk ik dat deze machine qua prijs/prestatie heel goed uit de bus komt. Zal deze zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Prijs
  • Externe indicator (blauw lampje op de grond)

Minpunten

• Degelijkheid
  • Bevestigingsmateriaal

Kees 24-11-2016

stil en schoon

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Nadat na ruim 10 jaar onze vorige siemens vaatwasser de geest gaf ,opnieuw gekozen voor een siemens. Een zeer snelle levering door AO.nl en daarna eenvoudig te installeren en wederom doet de vaatwasser stil zijn werk en komt de vaat er schon en droog uit. Een klasse vaatwasser voor een goede prijs.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • stil
  • schone vaat
  • droogt goed

De Jong 22-11-2016

Goede vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

De vaatwasser stond als beste getest op internet en dit maakt hij zeker waar. Goed wasresultaat en de machine is behoorlijk stil. Het lichtje op de vloer is heel handig om te zien of het programma nog loopt.

Pluspunten

• Behoorlijk stil
  • Degelijke constructie
  • Vertraagde start van programma
  • Eenvoudige installatie (inbouw)

Sherry 16-11-2016

Top vaatwasser met goede indeling!

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

De vaatwasser heeft een fijne indeling. De ruimte bovenin is groter dan veel andere vaatwassers. Bestekbak die erin zit heeft grote gaten voor het bestek.

Hij maakt goed schoon en beschikt ook over een eco-functie. Blauw led-lampje zorgt voor een fraaie uitstraling.

Pluspunten

• Fijne indeling
  • Eco-functie
  • Vaatwasser trekt zichtzelf dicht, softclose

Minpunten

• Bestekbak zit niet vast, kan omkiepen

Remster 10-11-2016

Fijne, stevige en degelijke vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Ik vind deze Siemens vaatwasser ideaal. Hij oogt en voelt zeer degelijk aan. Dit in tegenstelling tot een AEG die ik eerst had besteld. Die kon direct weer terug. De Siemens installeert ook makkelijk. De afsluitrubbers zijn al voor gemonteerd, dis hoef je niet zelf te plakken. Ook komen er weinig schroeven aan te pas. Het indicatielampje op de vloer is ook prettig. Ook is de vaatwasser een stuk stiller dan onze vorige ATAG. De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Nu hopen dat ie lekker lang meegaat ;-)

aanschaf nieuwe vaatwasser 09-11-2016

Veel betere resultaten

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

Ik ben heel tevreden met dit product, is zeker een verbeterde versie van onze vorige vaarwasser van Siemens, die overigens 18 jaar dienst heeft gedaan.
We hopen hiervan minstens zoveel plezier te hebben.

Pluspunten

• minder watergebruik
  • zuiniger in energieverbruik

Gert 06-11-2016

prima apparaat

Geschreven voor: Siemens SN69M002NL

prima vaatwasmachine, wast en droogt erg goed. Design is erg mooi vooral als de vaatwasser s'avonds aanstaat (led lampje) brandt onder het apparaat. Ook de indeling is prima.

Pluspunten

• stil
  • wast schoon
  • prima indeling