Bosch SBV93M50NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SBV93M50NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wolfkamp 18-02-2017

Prima vaatwasser!

Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

De vaatwasser werkt voor ons prima. De functies zijn precies voldoende. Erg handig is het om in te kunnen stellen dat de vaatwasser over enkele uren pas zijn vaat doet. Ook het lichtsignaal is handig. De vaatwasser is erg stil en de ruimte voor de vaat is ruim voldoende.

Pluspunten

• Ruimte
  • Geluidsniveau
  • Vooraf instellen op tijd

Minpunten

• geen

Jennie 04-02-2017

STIL,OOK PLASTIC PRIMA DROOG, EEN PRIMA VAATWASSER

Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Na 12 jaar mijn Siemens kapot.gekozen voor deze omdat b.v. een glasprogramma opzit.het drogen( van plastic) beter gaat,veel stiller, instelbaar nachtprogramma , en duidelijk te zien wanneer machine bezig is en ook klaar is .
met als laatste ook nog een intensief program ,Bosch heeft met deze machine aan al onze wensen voldaan .Resultaat een stralende vaat

Pluspunten

• Stil
  • instellen voor 3 in 1 tablet(geen zout/ spoelmid)
  • aanzienlijk schoner resultaat
  • verloop programma te volgen
  • uitstekende prijs/kwaliteit

Minpunten

• heb ze niet kunnen vinden

J. Sikkens 29-01-2017

Het is stil in de keuken

Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Helaas hebben wij te vroeg afscheid moeten nemen van onze vorige Pelgrim vaatwasser. Slechts 5 jaar heeft hij/zij voor ons gewerkt. Wij hebben nu een nieuwe hulp in de huishouding, de Bosch SBV93M50NL. Wat een heerlijke stille vaatwasser. Bovendien komt de vaat er superschoon en superdroog uit. Een aanbeveling.

Pluspunten

• Stil
  • super schone vaat

Noord 26-01-2017

super stil

Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Hoog model, ideaal voor grootte borden.
Het is een genot dat deze vaatwasser zo lekker stil is.
schakelt automatisch uit.
Mooie afwerking

Pluspunten

• geluid

R. B. 04-01-2017

Zeer praktische vaatwasser!

Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Na ruim 12 jaar dagelijks gebruik, hield onze Siemens vaatwasser ermee op. Vanwege goede ervaringen met Siemens en Bosch, wilde ik weer een vaatwasser van één van deze twee merken. Bij het uitzoeken van een nieuwe, heb ik vooral gelet op de indeling en mogelijkheden qua programma's. Tevens moest de vaatwasser extra hoog zijn omdat wij een hoger aanrecht hebben. Bosch had meer keuze wat betreft leverbare modellen, dus zodoende heb ik voor een Bosch gekozen, welke snel en zeer netjes door AO.nl geleverd is.
Het eerste wat opviel is dat deze vaatwasser net wat meer binnenruimte heeft dan onze oude Siemens. Ik kan er iets meer in kwijt. Waar ze die extra ruimte vandaan halen, weet ik niet (vorige Siemens was ook extra hoog), maar ik ben er blij mee!
Bij de bovenste korf zijn de voorste bordenhouders inklapbaar en bij de onderste korf zijn de achterste bordenhouders inklapbaar, waardoor je meer mogelijkheden hebt met inruimen. Het bestekmandje is variabel te plaatsen, erg handig! Minpuntje aan het bestekmandje vind ik dat er sleuven aan de onderkant van de handgreep zitten, waar water in blijft hangen en dat is lastig bij het uitruimen omdat je handen dan nat worden en dus ook de vaat.
De vaatwasser heeft veel programma's, waaronder diverse snelle programma's (handig bij veel visite) en ook een intensief programma voor vieze pannen.
Ik gebruik meestal de automatische stand (ben geen fan van het eco-programma, sinds een monteur mij dat heeft afgeraden ivm het behoud van de vaatwasser) en het valt mij op dat de vaatwasser erg schoon wast. Mijn theeglazen zijn nog nooit zo schoon geweest!
Tot nu toe ben ik erg tevreden!
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar ik hoop dat deze Bosch ook weer minstens 12 jaar meegaat.

Pluspunten

• Erg schoon afwasresultaat
  • Veel programma's
  • Veel binnenruimte
  • Variabel in te delen korven
  • Zuinig met water

Minpunten

• Handgreep bestekkorf blijft nat

Ton 14-12-2016

superstille vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Ik heb heel wat reviews gelezen en dit apparaat sprak me echt aan. Hij is superstil en heeft aardig wat mogelijkheden. Erg goed is het ledlampje dat rood brandt als hij in werking is en groen als hij klaar is. Een erg goede keuze.

Pluspunten

• Degelijk merk
  • Meer dan genoeg programmas
  • A++

Minpunten

• nvt

faassen 14-12-2016

zuinig en stille vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

makkelijk bedienbaar ,fijn indeling ,stil en als het goed is ook zuinig.
Ik moet de lange termijn nog afwachten.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • makkelijke bediening
  • fijne indeling

Minpunten

• geen

Wilbert van Abswoude 19-11-2016

Heerlijk om weer een Bosch afwasmachine te hebben!!

Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Na enkele jaren een ander fabricage vaatwasser gehad te hebben, hebben we na de eerste manketentjes direct weer een Bosch aangeschaft. Dit omdat deze veel robuuster is dan andere vaatwasmachines........

Pluspunten

• stil
  • robuust
  • ruim
  • veel inrichtingsmogelijkheden

Minpunten

• geen

B. de Boer 07-09-2016

Prima vaatwasser!

Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Makkelijk te bedienen. handige extra programma's en opties, zoals turbo speed voor als je een feestje hebt en uitgestelde start om van nachttarief te kunnen profiteren.

Pluspunten

• Handige opties
  • Stil

Minpunten

• Halve lading geen optie

Cato 07-07-2016

Aanrader!!

Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Ik was op zoek naar een vaatwasser, die aan een aantal eisen moest voldoen. Hij moest stil zijn, een goede reputatie hebben en qua kosten niet de hoofdprijs zijn. Nou, dat is met deze machine goed gelukt. Beste koop volgens de Consumentenbond, laagste prijs bij BCC, wij horen 'm niet wanneer een programma draait, veel ruimte en een hele goede indeling. O ja, en super zuinig in verbruik met water en electra. Voor het eco programma moet je wel wat (geduld) over hebben, 195 minuten. Vanwege het nagenoeg geluidloze draaien van het programma kan de machine zonder geluidsoverlast 's nachts draaien. Kortom: uitsluitend voordelen. Mijn advies: gewoon doen!

Karin Bos 04-07-2016

Mijn nieuwe geruisloze assistente

Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Wat een gedoe, een nieuwe vaatwasser nodig in mijn inbouwkeuken. Even de maat opnemen... Wat een gedoe. Helaas bleek de keuze voor een nieuw apparaat zeer beperkt, maar wat ben ik blij met de keuze die we hebben gemaakt. Een mooie gebruiksvriendelijke machine, aluminium binnenkant en heel zuinig met water en daarnaast hoor je hem ook niet. Ik ben super tevreden. Afwassen was best weer gezellig een paar dagen, maar nu doet mijn Vaatwasser de afwas weer...

OTan 09-02-2016
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Goed was/droog resultaat en fijne indeling.

Kan duurzaamheid nog niet beoordelen.

Hoewel het apparaat "stil" zou moeten zijn lijkt het geluidsniveau hoger dan mijn vorige vaatwasser welke in 2007 was aangeschaft.

Ikke 06-02-2016
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Goede vaatwasser, maakt goed schoon en droog. Is even wennen bij start tov oude Siemens, zit een vertraging in. Maakt iets meer geluid

Hil 03-02-2016
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Pas een paar dagen in bezit maar nu al erg tevreden met mijn aankoop. Je hoort het bijna niet, gelukkig wordt op de vloer een lampje geprojecteerd. Vaat is heel erg schoon en de glazen glansen weer als nieuw.

P van Vemde 31-01-2016
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Uitgebreid apparaat, zeker in verhouding tot onze oude Bosch vaatwasser die al bijna 10 jaar oud was...
Fijne indeling en alles is mooi schoon en droog!

Coosje 30-01-2016
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Het is wel wennen: na zeventien jaar een nieuwe afwasmachine. Maar hij voelt nu al vertrouwd. En hij malt aanzienlijk minder geluid. Heerlijk stil.

Marco 09-01-2016
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Oude Bosch na 11jr kapot, dus tijd voor een nieuwe Bosch omdat de andere ook beviel. Met alle modellen is het flink puzzelen :-(. Twijfel tussen de SMV93M70NL en de SBV93M50NL. De laatste is het geworden, de 70NL was plots 150 euro duurder en de 50NL is een verhoogd model.
Het installeren is simpel, met wat aanpassingen paste de oude frontdeur (onderste "houder moest 1 ga naar beneden, jammer!).

De bovenplaat (waar mijn oude vaatwasser nog aan vast zat) hoef je niet te verwijderen is min of meer hetzelfde en deze vaatwasser wordt er niet aan bevestigt. Wat echt een simpele verbetering is het stuk rubber wat aan de onderkant wordt bevestigd, helaas staat er in de tekening niet geheel duidelijk waar je deze exact moet plakken (neem je de uitsparing dan zit het voor mijn gevoel dus te hoog).

Na het programma, gaat hij vanzelf uit :-). De bestekkorf kan je van links naar rechts-plaatsen, de (wijn of bier)glazen boven staan erg "vast", kunnen niet tegen elkaar botsen. Benieuwd hoe de vaatwasser kan zien dat je een 3-in-1 blokje gebruikt zodat zout en dergelijk niet nodig zijn.

De eerste vaat kwam er blinkend uit met een snel progr., daaraan kan je zien dat onze 10jr oudere Bosch toch steekjes liet vallen.

Kortom op dit moment tevreden en over de duurzaamheid valt niets te zeggen. Gaan er vanuit dat deze min. 10jr meegaat.

Huisvrouw 05-12-2015
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

De vaatwasser paneel ziet er duidelijk en overzichtelijk uit. De vaatwasser geeft een prima afwas resultaat. Tot nu toe zeer tevreden met de aankoop

jprvdb 26-04-2015
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Prima vaatwasser: stil, ruim en hij maakt goed schoon. Handig is het lampje dat op de grond schijnt als hij aan staat. Omdat hij zo stil is is dat echt wel nodig. Over duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen, hij is net nieuw.

wessels23 21-04-2015
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

er is goed over nagedacht om de vaatwasser in te kunen pakken vooral de wijnglazen steun is handig de vaatwasser is gemakkelijk in gebruik en veel mogelijkheden van progammas

Jellebart 18-03-2015
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Goed apparaat, heel stil!
Prettige bediening,, 20 minuten functie is heel handig.
Machine vervangt een vergelijkbaar exemplaar van Bosch dat het 13 jaar probleemloos gedaan heeft.

Brouwer57 13-03-2015
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Zeer tevreden met deze inbouwvaatwasser van Bosch.
Vaatwasser kent meerdere praktische programma's die zich snel wijzen. Vooral de 20 minuten snelwas bij een feest is zeer aantrekkelijk. Vaat komt er schoon, droog en glanzend uit.

Willem van den Gerstenkamp 12-03-2015
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

De machine is echt extreem stil. Toen we de machine voor de eerste keer lieten "draaien" dachten we dat hij niet werkte, maar naar zeer aandachtig luisteren hoorden toch een zacht gezoem. Verder is de vaat ook zeer schoon, de glazen en de rvs pannen komen er zeer glanzend uit en zijn mooi droog en dat met het ECO-program, super!!!

ikkkke 11-03-2015
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Super Kwaliteit vaatwasser. Is Gebruiksvriendelijk. Heeft genoeg keuze programma's en werkt heel stil.

Kooistra 1973 05-03-2015
Geschreven voor: Bosch SBV93M50NL

Prachtig model, zeer rustig, erg handig die indicatie onder de vaatwasser. Meerdere mogelijkheden qua te gebruiken tijd.