Bosch SMV99T10NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV99T10NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Disaster-Master 03-11-2014
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Onze eerste vaatwasser. Gezien onze hele keuken uit Bosch bestaat heb ik ook niet verder gekeken dan Bosch en uiteindelijk dit model besteld. Erg prettig is de besteklade, ook prettig dat je deze heel ver uit kan schuiven; de lade komt voldoende onder het keukenblad vandaan. De hoogte verstelling van de middelste lade is handig voor als je in die lade of juist in de lade eronder wat hogere spullen wilt plaatsen. Ook de verlaging links en rechts in de besteklade zijn handig. Geeft net even wat meer ruimte.

Wij zijn tevreden over het wasresultaat.
Wij gebruiken de goedkope vaatblokjes van de Aldi (una alles in 1) en het is altijd keurig schoon. Ook vaat wat ik expres niet heb afgespoeld en wat er 1/2 dagen in stond te staan. Pannen ook altijd goed schoon. Drogen is goed, maar had ik net iets beter verwacht, vaak staat in randjes van kopjes of kuiltjes van glazen toch nog net een klein beetje water. Maar dat is misschien een beetje zeuren, de rest is altijd goed droog. Het verlengen van de droogtijd met 15 minuten zorgt voor dat alles wel echt droog is maar dan is wel de vaat bloedheet als de vaatwasser net klaar is. Dan kun je hem gewoon nog niet uitruimen.

Erg fijn is ook dat hij stil is. Daar hebben we hem op uitgezocht. Wel de piepjes uitgezet als hij klaar is.
Projectie op de vloer is erg handig en de kat vind het ook leuk haha.

Enige minpuntje is dat deze niet is uitgerust met een functie voor halve belading. De variospeedplus is wel handig voor als het snel moet, het kortste programma met glansdrogen (want drogen zit niet standaard in het korte programma) duurt pakweg 40 minuten. Met het variospeedplus programma maakt de vaatwasser wel meer herrie.

Kortom; wij zijn erg tevreden en ik raad mensen deze vaatwasser aan.

mave123 17-09-2014
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Na bijna 6 weken wachten !!!!! ( Bosch zou problemen hebben met de Zeoliet, eindelijk de vaatwasser.

De machine is erg stil, dit is prettig bij een open keuken.
Besteklade is even wennen, maar als je het eenmaal door hebt hoe je die het beste in kunt laden, zal het zeker een hoop gemak geven. Je sorteert netjes soorten bestek bij elkaar, waardoor je bij het uitruimen in 1 greep een groot aantal messen er uit haalt. Bukken is ook niet meer nodig.

Wat ons enorm tegenvalt is de binnenverlichting, deze is VEEL TE ZWAK. Temeer omdat de verlichting blauw is, geeft het ons geen enkele meerwaarde bij in/uitruimen. We hebben deze dan ook uitgeschakeld. Bosch heeft in vriezers ook verlichting, die is wel fel genoeg, dus wellicht iets om over na te denken.

De inruiming van borden gaat nu van links naar echts, de oude vaatwasser stonden ze voor elkaar. Dat is ook best wennen. Veel steunen zijn neerklapbaar waardoor er grotere ruimte ontstaat voor bijv. een pan. Toch gaan die wel makkelijk schuiven als ze niet over de pinnetjes staan.

De tijdsindicatie op de vloer is handig, zeker in het begin is het leuk, maar we betwijfelen of je er vaak naar kijkt. Laten we eerlijk zijn, mensen zitten voor de tv en staan echt niet op om te kijken hoe lang het nog duurt. Dus echt een must is het niet.

Over duurzaamheid kunnen we niets zeggen, daarvoor hebben we de machine te kort.

e.soer 20-12-2015

Ik snap je punten die je hebt gegeven niet helemaal? Je geeft wasrsultaat en mogelijkheden een 7? Is de vaat niet schoon dan? Over welke mogelijkheden heb je het?
Een 6 voor gebruiks gemak en indeling snap ik ook niet, is dat omdat je moet wennen aan een andere machine? Dat is toch geen 6? Zeuren over een lampje begrijp ik ook niet, je vult de machine toch niet 's nachts?
Hoe bevalt de machine na een jaar?

Vandersnee 01-01-2014
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Op zoek gegaan naar een zuinige kwaliteitsvaatwasser. De resultaten zijn echter nog niet naar tevredenheid. De machine droogt namelijk onvoldoende. Het lijkt een technisch probleem, dus Bosch komt deze week langs. Keurig en snel gereageerd op de klachtmelding. Hopelijk voldoet het apparaat snel aan onze verwachtingen. Ik zal de review daarna updaten.

e.soer 20-12-2015

Vandersnee; hoe is het nu?

gjmbes6 20-05-2014

Bij ons is het drogen ninet meer naar tevredenheid. Na +- 3 maanden goed gewerkt te hebben is het nu om te huilen. De vaat wordt niet goed droog en er komen grijzige vlekken op de vaat.
Bosch heeft 3x een monteur langs gestuurd helaas zonder resultaat.

Ik ben benieuwd of het droog probleem bij jullie is verholpen.

rasn 23-12-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Na 18 jaar trouwe dienst van de oude Bosch Vaatwasser en vervanging van de keuken, wederom gekozen voor Bosch keukenapparatuur. Gekozen voor deze energiezuinige SMV99T10NL. Na ruim een maand gebruik kan ik me aansluiten bij de lovende reviews. De vaat wordt mooi schoon en komt er droog uit. De extra besteklade is erg handig en biedt daardoor meer plaatsingsruimte in de onderste lade,zelfs pizza borden passen nu. De geprojecteerde tijdsindicatie op de grond van het wasprogramma is erg handig. Aan de koele blauwachtige led verlichting moesten we even wennen. Wat betreft de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, maar gezien de goede ervaringen met de vorige Bosch zal dit wel goed zitten.

aruijter 27-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Het is een prachtige afwasmachine, goede kwaliteit, heerlijk stil. De instelmogelijkheden zijn enorm, maar in de praktijk gebruiken we ze weinig. Gewoon aanzetten en starten in het standaard eco programma, dat voldoet prima.
Maar, zoals bij de meeste machines in eco mode, als je veel plastic hebt of een niet zo volle machine dan laat het drogen te wensen over. Het extra droog programma komt dan wel van pas, dat helpt enorm.
Een lichtje is best prettig bij het inruimen, maar of het nu handig is dat Bosch voor blauw heeft gekozen? Al met al: een prima machine.

Ben03061954 19-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

De vaatmachine een maand in bezit goed was resultaat zeer tevreden. Klein minpuntje de glazen zijn met standaard programma niet helemaal droog wel met extra droog programma

gjmbes6 05-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

De machine maakt netjes schoon. Handig is dat je uit kunt stellen wanneer hij aan zn programma begint. Min puntje is dat als je hem automatisch aan het einde van zn programma uit laat zetten, de blauwe led verlichting aan de binnenkant niet aan gaat als je de deur open doet.Verder een prima apparaat.

Jeroen31 03-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Dit is mijn tweede vaatwasser van Bosch (de vorige was een vrijstaande), en wederom een topproduct! De blauwe led-verlichting geeft een moderne uitstraling maar is ook erg praktisch, net als de projectie van de resterende programmaduur op de vloer. In het gebruik is deze vaatwasser erg stil. Je hebt keuze uit zeer veel verschillende programma's, al mis ik ten opzichte van mijn vorige Bosch wel een programma voor halve belading.

De besteklade bovenin is erg praktisch en zorgt ervoor dat je in de onderste bak meer ruimte hebt voor pannen. Het kleine minpunt daarvan is dat er door de besteklade wel iets minder ruimte is in de bovenste bak, waardoor bijvoorbeeld wijnglazen en kleine borden daar niet in passen en allemaal in de onderste bak moeten.

Door de droogtechniek met zeoliet wordt bijvoorbeeld ook plastic netjes droog, maar op glazen blijft vaak wel nog een druppel achter. Dat is nog steeds een verbeterpunt dus.

Al met al een prima vaatwasser.

afwassen is leuk 31-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Dit is mijn eerste ervaring met een afwasautomaat. Deze automaat voldoet volledig aan mijn vooraf gestelde eisen. De besteklade is ideaal en daardoor ook de ruimte voor grote pannen.
De bedienbaarheid en de daarbij behorende keuzemogelijkheid is prima . Ik werk veel met de extra functies Variospeed en Halve belading.
De Zeoliet-droging is natuurlijk een technisch hoogstandje waar je trots op kunt zijn !

rfdeboer 05-11-2015

Medewerker van Bosch?

Zeoliet een hoogstandje. Is al een "oud" en beproefd droog middle . niets meer dan minerale korreltje die het vocht opnemen.
Na drie jaar is van mijn (bosch) vaatwasser zeolietvat stuk vocht in de ventilator etc. etc. weer dure reparatie etc.

S 09-07-2017

Kunt u mij vertellen wat er precies aan de hand was? Na onze vakantie blijkt er water op de bodemplaat te liggen . Na onderzoek blijkt dat tijdens het droogproces het water begint te lekken en niet tijdens het wasproces. Had u dit ook?

Ando 26-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Het is even wennen aan de indeling zonder bestekbak. Leuk dat tijd op de vloer geprojecteerd wordt.
Helaas worden vette pannen niet altijd even schoon als je eco stand gebruikt. Er blijven dan vetspetters achter op de pan.
Ook droogt onze vorige oude vaatwasser beter. Dus op zich een prima apparaat, maar ik had voor zo'n duur apparaat eigenlijk nog wat beter verwacht.

JVH77 17-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Heb me van tevoren goed verdiept in de diverse modellen en mogelijkheden. Bewust gekozen voor deze Bosch met zeoliet.
Had eerlijk gezegd toch een wat drogere afwas verwacht... Natuurlijk kan je 'm na afloop openzetten, zodat-ie beter opdroogt. Maar dan nog merk ik niet gek veel verschil met onze vroegere vaatwasser (Siemens).
Geluidsniveau is wel prettig laag, inwendige (blauwe) verlichting praktisch en tijdsaanduiding op de vloer voelt zelfs luxe!
Moet nog wat wennen aan de besteklade bovenin. Aan de ene kant meer ruimte onderin, maar je moet wel elke vork, mes en lepel apart in de besteklade plaatsen, waar je ze vroeger met z'n allen tegelijk in de bestekkorf kegelde... ;-). Daarnaast passen onze borden en kopjes net wat minder handig dan voorheen, maar dat lijkt me heel persoonlijk. Over duurzaamheid kan ik uiteraard nog niet veel zeggen, maar alles voelt wel goed en solide aan. En maak me bij Bosch wat dat betreft weinig zorgen; een gerenommeerde naam op het vlak van vaatwassers!
Ben niet zo van de ’10-en’ uitdelen. Daarom deze wat meer afgewogen scores.

rhg56 09-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Ik ben heel blij met deze aankoop!
Mijn afwas komt glanzend schoon en droog eruit
Hij is zuinig, stil en heeft veel opties
Ik vind het uitneembare bestek la handig en het staat niet in de weg
Alle rekken en lades zijn in te delen zoals je wilt.
Heel handig bij deze volledig geïntegreerde vaatwasser is het licht dat schijnt op de vloer met de resttijd en de vaatwasser heeft een mooi licht erin zodat je alles in het donker kunt zien.

Anoniem 07-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Na 21 jaar onze oude Bosch SMI 9022 vervangen door deze machine. Een grote technologische stap voorwaarts. De besteklade is meer dan prima. Daardoor veel ruimte in beide onderliggende korven. De verstelbaarheid van de bovenste korf gebruiken we niet of nauwelijks. De binnenverlichting is prettig. De geprojecteerde tijd op de vloer fantastisch. De machine is uiterst stil. Het wasresultaat is goed. Alleen het drogen was bij onze vorige machine beter. Bij het ecoprogramma is toch nog vaak een theedoek noodzakelijk.

paanghel 22-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

I replaced my 12 year old Bosch dishwasher with this top of the line model. Personally, I chose Bosch for reliability. I was never disappointed with the built quality from Bosch. I cannot comment on reliability for this machine because I only had it for a few weeks. One of the features I find useful is the possibility to adjust the hight of the middle drawer to fit bigger items either on the lower drawer or on the middle drawer itself. Washing is perfect. Run a pre-rinse if you have dried up food stubbornly stuck to your plates. The intensive zone program is perfect for dirty pans. Most of the time I use the Auto setting which adjusts itself based on load and dirt. I am very happy with my purchase. It is not a cheap product, but at lest with Bosch you know you pay for quality.

Hoeden 21-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Hadden we deze maar meteen gekocht, besteklade is geweldig, middelste rek goed in hoogte verstelbaar, indeling kan je alle kanten mee op. In deze passen wel alle grote borden, machine is superstil en zuinig. Het is de duurste maar het geld dubbel en dwars waard! Vaat altijd schoon en als het moet zelfs in een uurtje. Tijdsindicator op de vloer en interne verlichting hele fijne gimmicks.

kwileentaart 19-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Zeer mooie inbouwmachine met volop keus waar je alles wilt leggen of zetten.
Mooie verlichting in de machine
Ook een pluim voor Expert Wijchen waar we de vaatwasser kochten
Vrijdagavond 20.00 uur gekocht
Andere ochtend om 10.00 uur reeds geplaatst

kwileentaart 19-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Zeer mooie machine met volop keus hoe je alles wilt leggen of zetten.
Ook een pluim voor Expert Wijchen waar we de machine gekocht hebben.
Vrijdagsavond 20.00 uur gekocht .
De volgende ochtend om 10.00 uur reeds ingebouwd
We hopen er weer lang plezier van te hebben

kikkel66 10-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

hebben deze vaatwasser nog maar net, maar de eerste resultaten zijn geweldig, extreem stil en schoon. fijn dat de tijdsindicatie geprojecteerd word. erg duidelijk.

DianavR 14-08-2013

Na enig speurwerk gekozen voor een Bosch vaatwasser SMV99T10NL
De vaatwasser is gebruiksvriendelijk, en heeft een fijne indeling.
Verder zijn de allernieuwste snufjes aanwezig.
Tijdsindicator op de vloer, verlichting, besteklade. Speciale nieuwe droogmethode met zeoliet

Angelagoene 10-08-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Op 20 juli 2013 hebben wij ons een Bosch SMV99T10NL aangeschaft voor de prijs van 1099,00 euro
Misschien wel wat veel geld, maar voor ons betekende het de dat wij er een hele zuinige vaatwasser voor terug zouden krijgen een A+++ met een super mooie uitstraling. Het blauwe licht die de vaatwasser van binnen verlicht geeft het een ruimtelijk tintje aan. Wat echter voor ons ook de doorslag gaf was dat de ruimte binnen in naar gelang je wenst, ingedeeld kan worden. De bovenste lade kan naar beneden gezet worden zodat er in de bovenste lade meer ruimte ontstaat. De besteklade helemaal boven in vonden wij geweldig. Geen bestekbak meer onderin die ruimte inneemt. Het bestek komt naast elkaar te liggen.
Alles war donker grijs is, kan neergeklapt of rechtop gezet worden voor eventueel nog meer ruimte. Een apart wijnglazenrek maakt het allemaal af. Dan heb ik het nog niet eens over de talloze programma's gehad, zoveel !
En hij is zuinig, heel zuinig.
Wij zijn er enorm blij mee en een compliment voor Electro-world aan de Groningerstraat in Assen zij gaven een geweldige service en hun monteur heeft het supergoed ingebouwd ondanks dat het buiten 32 graden was :)

53henny 18-07-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

V.w.b. de duurzaamheid is het nog afwachten, maar ik heb er goede verwachting van nu mij gebleken is dat op alle andere onderdelen een 10-waardering niets te veel zegt. Met zeoliet in de ECO-stand bovendien superzuinig met water en stroomverbruik. En je moet soms goed luisteren of hij wel werkt, zo stil is hij (al kan je het op de vloer natuurlijk wel zien met de resttijd-aanduiding)

53henny 20-01-2014

We zijn inmiddels een half jaar verder, en onverminderd enthousiast over deze vaatwasser. Zo stil, zo schoon afleverend. En inderdaad, wat de verlichting binnenin betreft, handig, maar wellicht meer futuristisch dan praktisch maar zeker voldoende.

JohnWi 04-09-2013

Hallo, Wij staan op het punt deze machine aan te schaffen. Ik wilde vragen hoe lang het heetste was programma duurt en of de afwas er droog uitkomt.
Hoor het graag. alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
John

sanne-b 12-07-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Na lang zoeken toch gekozen voor een vaatwasser uit het topsegment van Bosch/Siemens. Vanwege o.a. de besteklade en verlichting gekozen voor deze, en de Bosch was wel leverbaar i.t.t. de identieke Siemens.
Direct een snel programma uitgeprobeerd met een aangekoekte overschaal en resultaat is beter dan onze oude AEG. Die gaf de geest na een stomme druppelende lekkage waardoor alle electronica, verwarmingselement en pomp kapot waren. We verwachten op dat punt meer van deze Bosch, als we vaatwassers van Bosch mogen vergelijken met onze al jaren zonder problemen werkende wasmachine en droger van Bosch. Daarom ook de duurzaamheid maar met een 10 gescoord.
A+++ water en stroomverbruik geloven we maar uit de folder, dat was de reden om uiteindelijk niet moeilijk te doen over de laatste 150 euro voor de aanschaf van deze prijzige Bosch.

dwazeduitser01 03-07-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Super vaatwasser!! Mooie verlichting en een handige indeling.
Het wasresultaat is ook prima. En hij is natuurlijk superzuinig.

Dorien V 28-06-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Zeer gebruiksvriendelijke vaatwasser. De indeling met besteklade Vario Plus is echt een aanrader! Hierdoor kan er zoveel meer vaat in de vaatwasser. Leuke gadget is de projectie van het draaiende programma en de resterende tijd op de vloer!!
We zijn zeer tevreden met onze keuze.

Anastazja 02-06-2013
Geschreven voor: Bosch SMV99T10NL

Zeer mooi werkende vaatwasser, tal van programma mogelijkheden. Gebruiksvriendelijk. Derhalve een prima cijfer.