De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG FSE63637P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Kees 14-06-2021

Fijne vaatwasser met onduifdelijke instructie

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Deze vaatwasser heb ik nu een paar dagen en wat ik tot nu toe gezien heb is goed. Ik heb een 8 gegeven omdat ik nog te weinig ervaring met deze machine heb. Maar om anderen een zoektocht te besparen schrijf ik nu al vast een review. Ik had namelijk erg veel moeite met het instellen van het juiste wateronthardingsniveau. Bij de fabrieksstand (niveau 5) staat 5L. Wat die L betekende vroeg ik me af: liters? Maar dan klopt het niet bij de tabellen: 5 liter water hoort bij niveau 8, en niet bij 5!. Uiteindelijk vond ik op internet de oplossing: 5L betekent gewoon niveau 5. Ik moest niveau 2 invoeren, en daarmee was mijn voorbereiding vóór de in gebruik name af.

Leeuw478 10-12-2020

Topmachine!

Geschreven voor: AEG FSE63637P

We hebben deze vaatwasser nu ruim drie weken in gebruik en we zijn er zeer tevreden over. Onze oude vaatwasser was aan vervanging toe en dat we deze mochten testen kwam precies op het juiste moment. Hij bevalt dus erg goed en mag daarom ook blijven.
Ideaal is de airdry. De vaatwasser opent automatisch aan het eind van elk programma de deur zo’n tien centimeter. Daardoor droogt de vaat verder aan de lucht en is alles goed droog wanneer je hem uitpakt.
Wat ook erg handig is , is de softgrip. Dit zorgt ervoor dat met name de glazen niet zo schuiven.
Ook is er aan de wijn glazen gedacht, hiervoor zit een houdertje zodat je het pootje vast kunt zetten. De wijn glazen gaan echt geen kant op.
De vaatwasser is handig te bedienen door middel van het touch paneel. Je kunt uit verschillende programma’s kiezen, net wat op dat moment nodig is voor je vaat. Ook heeft hij Beam on Floor verlichting. Dit is een rood lampje wat op de grond schijnt zodat je kunt zien dat de vaatwasser aan het werk is. Best handig want hij is vrij stil en zo kun je zien dat hij bezig is. Qua ruimte is hij ook ideaal. Deze vaatwasser kan ik nog weer veel efficiënter inpakken dan onze vorige machine, erg prettig. Doordat hij drie sproei armen heeft die ervoor zorgt dat het water op alle plekken komt wordt de vaat echt super schoon.
Het zout is makkelijk bij te vullen en ook het filter is makkelijk los te halen en te reinigen. Met onze vorige vaatwasser was ik je nog wel eens mee aan het klungelen met het filter maar nu is het zo gepiept.
Het viel ons echt op hoe schoon de afwas is en zijn dan ook echt tevreden.

Pluspunten

• Airdry
  • Softgrip
  • Beam on Floor verlichting
  • Stil apparaat
  • Super schone vaat

Rene 09-12-2020

Zuinige xxl vaatwasser

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Goede vaatwasser met veel ruimte en geweldig zuinig, A+++. Ik gebruik de vaatwasser nu 3 weken en bevalt prima. Er zijn veel mogelijkheden om met klepjes extra ruimte te creëren. Als de vaatwasser in gebruik is dan schijnt er een rood licht op de grond. Na het wasprogramma springt de deur enkele centimeters open voor een goed droog resultaat. In de Eco stand duurt een programma 4 uur, waarvan het laatste uur enkel voor het drogen. Maar met het uitgestelde programma kan je hem lekker 's nachts laten draaien en is hij in de ochtend klaar.

Pluspunten

• Zuinig, A+++
  • Ruim
  • Flexibel in te delen
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Geen besteklade
  • Verbruikt redelijk veel water

ER 05-12-2020

Top vaatwasser!

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Wij hebben nu bijna 4 weken de AEG vaatwasser in gebruik en zouden geen andere vaatwasser meer willen! De vaatwasser is stil in gebruik en werkt voor ons dagelijks gebruik perfect. Het servies en de glazen worden mooi schoon, ongeacht welke stand je gebruikt. Ik denk dat dit te maken heeft met de ultra lange sproei arm. Het touch bedieningspaneel maakt de strakke look van de vaatwasser helemaal af. Wat ook fijn is aan deze vaatwasser, is dat het aangeeft als het zout en glansspoelmiddel aangevuld moeten worden, waardoor je nooit zonder zit! De glazen blijven netjes op hun plek staan door het rubberen systeem in de vaatwasser. Wij zijn heel erg tevreden over het product en zouden deze vaatwasser zeker aanraden!

Pluspunten

• Stille vaatwasser
  • Ultra lange sproeiarm
  • Touch bedieningspaneel

fgoestoh 05-12-2020

Heerlijke droge vaat en super schoon

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Is dat even lekker genieten want het was resultaat is echt zoveel beter als de oude Bosch van 10 jaar geleden. Wat als eerste opvalt is de andere indeling die de vaatwasser heeft. Dat is natuurlijk even wennen maar dat gaat na een week prima. We zijn gewoonte mensen dus aanpassen kost tijd. De softgrip (rode stroeve rubber delen) zijn echt handig voor neerzetten van je glazen en tegen gaan van verschuiven. De instelbaarheid en wasprogramma mogelijkheden zijn ruim en voldoende. Wij vinden vooral het kort en snel belangrijk om tussendoor even te kunnen afwassen als het nodig is. Maar belangrijkste is de Eco modus voor de nacht bijv met beperking van energie gebruik en een prima score voor de hoeveel water verbruik. Maar het gaat om het resultaat toch! Dat is echt super. Alles is goed schoon maar echt aanwinst is dat de vaat ook echt droog uit de machine komt. Geen water meer in holletjes van kopjes en bekers. Geen theedoek meer nodig en gewoon alles zo de kast in – heerlijk. Het installeren gaat eenvoudig met voldoende slanglengtes etc. De voorpootjes zijn even lastig om goed uit te draaien (tip draai ze eerst zo veel mogelijk uit voor je hen in de nis gaat schuiven). Ook de handleiding voor eerste keer instellen kan wel duidelijker maar ach dat doe je maar een keer bij ingebruikname en ik denk dat veel mensen dit zelfs overslaan.

Al met al een super goede vaatwasser en vaatdroger die van de modernste technieken voorzien is en waarvan AEG ook goed aan het milieu gedacht heeft. Wij zouden hem zeker willen aanraden.

Pluspunten

• Indeling
  • Energie gebruik
  • Waterverbruik
  • Softgrip

Minpunten

• Handleiding voor eerste gebruik
  • Bestekmandje grote open gatten

Marian 05-12-2020

Weer een schone vaat

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Nadat bij onze oude vaatwasser het bij elke wasbeurt voorkwam dat er verschillende artikelelen nog met de hand afgewassen moesten worden omdat het niet goed schoon werd, en alles flink handmatig nagedroogd moest worden was ik blij dat ik een nieuwe vaatwasser uit mocht testen.
Als ik namelijk graag met de hand af zou wassen zou ik geen vaatwasser gebruiken!

Deze AEG werd mooi gemonteerd en was na een snel programma klaar voor gebruik.
Nu moet ik zeggen dat ik nog niet veel programma's heb uitgetest, toch vooral de standaardprogramma's voor vervuilde vaat en het eco-programma, maar deze bevallen ook goed.
De vaat wordt goed schoon, glanst en komt droog uit de vaatwasser.

Het is prettig dat de deur vanzelf al een stukje opengaat zodat de vaat goed kan drogen.

De oude vaatwasser had een besteklade, deze heeft een bestekmandje en dat vind ik toch wel wennen. Het bestekmandje neemt heel veel plek in beslag, terwijl ik hem meestal nog niet voor de helft gevuld heb. Het zou fijn zijn als je het mandje zou kunnen verkleinen of inklappen om beter gebruik te kunnen maken van de ruimte in de vaatwasser.
Als ik bestek netjes via het rekje erin zet steken ze snel via de zijkant er weer uit, ik moet wel echt opletten wat ik doen en het er niet zomaar in laten vallen.

Ik krijg ook maar 6 diepe borden prettig ingeladen, maar dat kan ook aan mij liggen.

Door het bestekmandje is er bovenin wel veel meer ruimte, dingen die ik eerst met de hand af moest wassen (bijvoorbeeld wijnglazen) passen er nu wel in.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • deur gaat vanzelf open

Minpunten

• bestekmandje is erg groot

pietemir 27-11-2020

Eindelijk weer een schone afwas en heldere glazen

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Sinds twee weken in het bezit van deze vaatwasser, nadat de vorige het na 12 jaar niet meer zag zitten.
Het valt nu pas op hoe helder onze glazen nu zijn, het bestek blinkt en alles echt schoon is!

Bijkomend voordeel is de speciale grip in het boven rek waarbij ieder wijn glas vast te klemmen is aan het pootje, het glas blijft de gehele wasbeurt staan en de kans op breuk is nihil, toch fijner dan alle glazen met de hand poetsen!

Als je het programma start, een programma is met het touchscreen heel eenvoudig, verschijnt er een rood licht op de vloer, een duidelijk teken dat de machine nog draait. Een tiental minuten voor het einde van het programma opent de deur automatisch een 8 centimeter om de afwas beter te laten drogen. Nog even wachten op het groene lampje en de afwas is weer gedaan.

Zoals ik al aangaf, het display is eenvoudig te bedienen en door het wrijven met je vinger kan je diverse temperaturen, stiltes en programma's voor extra schoon aantikken.

Naast alle voordelen valt me op dat de losse bestekbak erg veel ruimte heeft halverwege. Als je het bestek er zo in laat "zakken" schieten meerdere onderdelen er via de zijkant uit.
Ook voelt de bovenlade erg wiebelig en wat los, waarschijnlijk het gevoel want er is tot nu toe niks gevallen of gebroken.

Kortom voor de prijs een degelijke machine en een prima vervanger voor de dagelijkse afwas!

Pluspunten

• glazen houder
  • schone vaat
  • helder glaswerk

Minpunten

• bestekbak heeft grote gaten aan de zijkant
  • bovenlade is wiebelig