Siemens SN45L530EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SN45L530EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Arjan 02-01-2017

Stille, zuinige vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

De vaatwasser gaat stil te werk en het eindresultaat is een schone en bijna droge afwas. Er past behoorlijk veel in. Er is boven de normale ruimte nog een rekje om glazen op te zetten en daardoor past er meer in dan in mijn vorige vaatwasser.

Met zijn A++ label zit het met stroom- en waterverbruik ook wel goed. Het zuinige eco-programma duurt wel 3 uur en 30 minuten. Leuk is dan weer wel dat je de resterende tijd kan zien.

Op de roestvrijstalen buitenkant zie je vingerafdrukken meteen. Gelukkig kan je dit oplossen met wat RVS spray.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig (A++)
  • Resttijd aanduiding

Minpunten

• Eco programma duurt 3 uur 30

A. Dingemans 14-12-2016

Goed overzicht en duidelijk met instellen

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Prima wasbeurt, goed inlaadbaar en instelling van de machine.
Heel geruisloos, goeddroog na wasbeurt, je hoeft niet na te drogen.
Zeer te vreden over.

Anja 03-12-2016

duidelijke tijd indicatie display

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Onze eerste vaatwasser. Na een week super tevreden met dit goede apparaat. Wast schoon en bijna geluidloos. Voldoende keuze mogelijkheden in de programma's. Goede aanschaf, en een aanrader voor iedereen.

Paul Grunn 20-11-2016

Waar voor je geld

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Een vaarwasser in het hoger segment, kost wat meer, maar wat een kwaliteit!
Degelijk materiaal, makkelijke installatie. De achterste stelpoot is aan de voorzijde omhoog of omlaag te stellen. Geniaal bedacht!
Schone droge vaat. Super ding!

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Installatie

dabro 17-11-2016

top apparaat

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Top vaatwasser echt waar voor je geld. super stil en makkelijk in gebruik. nadeel is inderdaad de vinger afdrukken op het apparaat. voor de rest heel erg tevreden!

Pluspunten

• stil
  • makkelijke bediening

Minpunten

• vingerafdrukken rvs

Angelique 14-11-2016

Zeer stille machine en wast goed schoon. Echt een aanrader!

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Een zeer fijne afwasmachine, stil in gebruik. Wast alles goed schoon en heeft een handig en gebruiksvriendelijk programma.

Pluspunten

• Zeer stille Machine
  • Wast goed schoon
  • Korte programma's ( 30 min)
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Fran 02-11-2016

Prima mogelijkheid voor kort programma

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Prijs kwaliteit verhouding prima. Ik kan er meer in kwijt. Ik vind de indeling van de rekken makkelijk door wegklapbare rekjes. Mooie vormgeving. Rvs dus je moet wel de buitenkant wat vaker schoonmaken, je ziet er nl gauw vingers op.
Maakt alleen iets meer geluid dan vorige afwasmachine ondanks zelfde aantal decibel.

Pluspunten

• Snel en goed schoon
  • Makkelijke indeling rekjes

Minpunten

• Geluid als hij niet helemaal gevuld is

Marcel 01-11-2016

Op z'n Rotterdams!

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Inbouwen, aansluiten en werken! Vorige vaatwasser heeft het 10 jaar volgehouden en nu merk je dat waatwassers in de loop der jaren minder worden. De vaat voelt weer schoner en gladder.

Pluspunten

• Resultaat
  • Bediening
  • Look & Feel

Minpunten

• Looptijd wasprogramma's

Roy 23-10-2016

Fijne vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Vaatwasser oogt lekker degelijk qua bouw en is muisstil wanneer hij zijn programma afrond. Ook de buitenkant oogt chique door de metalen voorkant.
Helemaal tevreden met de aanschaf van dit mooie apparaat.

Pluspunten

• Lekker stil in gebruik
  • Doet wat ie moet doen
  • Oogt mooi door metalen voorkaant

Minpunten

• Nog geen ontdekt

PDehing 22-10-2016

superfijne machine en goed doordacht

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Ik heb al jarenlang een Siemens vaatwasser gehad, dus die keuze was neit zo moeilijk, en werkelijk alles wat er aan veranderd is zijn ook echt wenselijk. Goede doordachte machine, fijn dat je het bestekbakje kunt verplaatsen, fijn dat je de tijd kunt aflezen.

Pluspunten

• verschuifbaar bakje voor bestek
  • fijne tijdsklok
  • makkelijke bediening

Arjan 21-10-2016

Uitstekende prijs/kwaliteit en prima schoonmaakresultaat

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Onze Bauknecht vaatwasser uit 2003 was niet meer te redden, dus op zoek naar een vervanger. Gelukkig is er voldoende keuze te vinden, en sites zoals Kieskeurig helpen daarin hartstikke goed.
Het moest een onderbouw worden, hij moest zuinig zijn en het front moest RVS worden. Het prijsverschil tussen een A++ en een A+++ is dermate groot dat de terugverdientijd 10 jaar is, dus een A++ is dan goed genoeg.
Omdat we ook al een volautomaat koffiezetter hebben van Siemens, toch maar gekeken naar dit merk. Design ziet er goed uit, inbouwen was een makkie (gelukkig heb ik twee rechterhanden) en de gebruiksaanwijzing is helder en duidelijk. Vervolgens de machine ingesteld (hardheid) en gevuld met glansspoel en zout en de eerste was aangezet. Wat een verschil met de Bauknecht, heerlijk stil (we hebben een open keuken) en na de cyclus kwam de vaat er keurig schoon én droog uit.
De medewerker van de winkel had aangegeven dat de kunststof bodem van dit model juist zou kunnen zorgen dat de vaat er niet helemaal droog uit zou kunnen komen, die theorie snap ik nog steeds niet en dat blijkt achteraf ook niet te kloppen.
Over het verbruik van de Siemens kan ik niets zeggen, wij "doen" 1 vaat per dag en de verbruiksgegevens van de oude vaatwasser kon ik niet meer achterhalen.
Dus: stil, (op papier) zuinig, keurige afwerking en hele nette gebruiksaanwijzing. Wij zouden zo weer voor een Siemens gaan, eerst maar eens kijken of deze ook de 13 jaar haalt ;-)

Pluspunten

• Stil
  • Gebruiksaanwijzing
  • Afwerking/design

Minpunten

• rekjes voelen wat iel aan

Caroline polderman 20-10-2016

Vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Geweldig weet niet wat mijn overkomt oude vaatwasser was doorgebrand en we liepen tegen deze aan wast mega schoon ruim en vrij stil ik zeg een echte aanrader

Pluspunten

• Ruime inhoud
  • Vrij stil
  • Was super schoon

Minpunten

• Nog niet ontdekt

vgelder 13-10-2016

Meer dan schoon genoeg!

Geschreven voor: Siemens SN45L530EU

Na het tragisch heengaan van de vorige vaatwasmachine, werd het tijd voor een nieuwe machine die de betrouwbaarheid en waskracht van de vorige op z'n minst kon evenaren (en natuurlijk het liefst kon overtreffen). Het was dan ook meer dan een klein feestje toen bleek dat deze prachtige Siemens de vaat flink liet schijnen - zelfs op een flink lagere temperatuur dan dat wij in het huishouden gewend zijn. Alle etensresten en andere smetjes werden na een normale wasbeurt er allemaal meteen afgewassen en toen we de proef op de som namen met wat flink vuilere vaat - borden waar de vorige vaatwasser nachtmerries van zou krijgen - werd zelfs dit glanzend schoon. Chapeau voor de mensen bij Siemens, want zo schoon hebben we de vaat nog nooit gehad. Het enige wat er aan scheelde was de gebruiksvriendelijkheid, aangezien het even wennen was om de knopjes en wasprogramma's te leren kennen - helaas hielp de gebruiksaanwijzing niet altijd even goed. Maar na even de tijd te nemen om je apparaat te leren kennen kun je al gauw vooruit - en goed ook!

Pluspunten

• Maakt de vaat brandschoon
  • Goed voor het milieu (en dus voor de rekening)
  • Binnen relatief korte tijd compleet schoon

Minpunten

• Gebruiksvriendelijkheid in het begin wat slordig