Whirlpool AKZM 762 IX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool AKZM 762 IX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

BJP 30-04-2016

Niks geleerd

Geschreven voor: Whirlpool AKZM 762 IX

Best wel veel ergernis bij deze wel nette oven. Het instellen is omslachtig en niet intuitief. Het opwarmen duurt een eeuwigheid en afkoelen nog langer (vooral storend in een open keuken, tijdens het eten zit je naar de koelende ventilator te luisteren).

Ikbeneentester 21-07-2013
Geschreven voor: Whirlpool AKZM 762 IX

Ik heb een nieuwe Whirlpool oven type AKZM 762 IX aangeschaft en ervaar het geluidssignaal als een groot probleem en dit zou voor mij de volgende keer absoluut een reden zijn niet meer voor Whirlpool te kiezen.
Het geluidsignaal, welke normaliter toch redelijk indringend en minimaal 30 seconden zou moeten waarschuwen indien de ingestelde tijd is bereikt, is zo kort en vooral zo zwak dat dit alleen met een geoefend oor in de onmiddellijke nabijheid van de oven te horen is.
Uit opnames blijkt dat het geluid zeker 15 decibel zwakker is dan het geluid van een Siemens oven en die laatste moet dan ook nog eens handmatig worden stopgezet (en zo hoort het ook).
De monteur van Whirlpool meent dat dit normaal is en de reactie van de Whirlpool klantenservice is dat het signaal aan de specificaties voldoet en daarmee basta.
Dat men daarmee feitelijk indirect stelt dat de ontwerpers van Whirlpool ovens een stel prutsers zijn die geen idee hebben wat de behoeften en verwachtingen van de klant zijn is blijkbaar niet relevant.
De klant blijft vooralsnog met lege handen en een bijzonder onaangenaam gevoel achter!