• Best Reviewed 2 keer aug 2023
  • Test panel 7.8 jun 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA OP316MZ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Bronky 03-04-2024

Wat een fijne oven!

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Ik heb voor de OP316MZ gekozen op basis van een aantal goed klantreviews. We hebben meteen zelf ervaring opgedaan met onder andere het bakken van brood en een ovenschotel. Wat vooral superfijn is, is de snelle preheat functie! Met de pizza's meteen de 300 graden stand uitgeprobeerd. Dit ging echt razendsnel en levert een knapperige korst op. De pyrolyse functie hebben we nog niet nodig gehad, omdat we de oven na elk gebruik direct schoonmaken; wellicht gaan we dit pas gebruiken als we een keer een grote groep vrienden op bezoek hebben en volle bak gebruik gaan maken van grillen / bakken / braden.

Pluspunten

• hoge temperatuur
  • fijne stevig aanvoelende draaiknoppen
  • preheat functie

Minpunten

• nog niet ontdekt

Betty 02-04-2024

Eerlijke ervaring

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Naar mijn mening bied deze oven alles wat nodig is. Diverse bakstanden/programma's, een ontdooi en voorverwarmfunctie en reiniging op basis van pyrolyse. Dat laatste vind ik na research de fijnste reinigingsmethode. De oven is makkelijk te bedienen, de handleiding helpt hierbij. Qua design is het mooi strak en modern. Qua prijs/kwaliteit verhouding vind ik dat het wel tot zijn recht komt als ik kijk naar wat je allemaal met de oven kan doen. Ik raad de
Oven hierom zeker aan!

Pluspunten

• Zelfreiniging op basis van pyrolyse
  • Diverse bakprgramma's
  • Mooi strak design

Minpunten

• Niet alle tekens staan uitgelegd in de handleiding
  • Weinig uitleg/instructie beschikbaar op intermet

g***************@k********* 09-03-2024
Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Erg goede oven, ook heel blij mee. Gisteren er nog pizza in gemaakt.
Wat minder vind ik het bijbehorende gaskookplaat. En dit m.b.t. reiniging. Olie vlekken trekken in het grafiet en dit is moeilijk te verwijderen.
Over het grote deel ben ik zeer tevreden.

Mooie oven 06-02-2024
Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Mooi design oven voor weinig geld. Ik had al een Etna en ben weer voor etna gegaan. Deze keer een mooie zwart matte design.

Zitten veel standen op en kan tot 300 graden.
Alle knopen kub je goed gebruiken ben je klaar kan je mooi de draaiknop weer terug stoppen. .

Ben er tot nu toe blij mee. Ga er veel plezier van hebben

Pluspunten

• Veel opties
  • Lampje
  • Tijd instellen
  • 300 graden

Minpunten

• Heb ik nog niet

l*******@u********* 31-01-2024

Dit is een goede oven

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Ik heb deze oven gekocht na het lezen van de recensies bij Kieskeurig.nl Ik heb deze oven nog geen week ,dus ik kan er nog niet veel over vertellen.
Voor zover ik kan beoordelen werkt hij goed en is hij gemakkelijk in te stellen,alleen zijn de knoppen niet erg duidelijk af te lezen ,daarom heb ik de streepjes op de knoppen wit gemaakt.

Pluspunten

• Een degelijk produkt
  • Goede gebruikshandleiding

Minpunten

• Onduidelijke aflezen van de knoppen

Fons 26-01-2024

Perfectie

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

De Etna oven beschikt over talloze bak-gratineer-gril -schoonmaak functies, dat was bij de oude oven wel effe anders.
Met name de installatie was perfect, een vakman, zuinig op zijn.

Pluspunten

• Moderne uitstraling
  • Duidelijke handjeiding

Sandra 25-11-2023

Een aanrader !

Ruime oven, strakke uitstraling,
helaas de gebruiksaanwijzing wat summier, dus moet zelf nog heel veel gaan ontdekken, maar ik weet wel dat het een oven is met vele mogelijkheden en tot nu toe werkt ie perfect.
Echt een aanrader !

Pluspunten

• ruime oven
  • mooie uitstraling
  • zeer veel mogelijkheden

Minpunten

• beknopte gebruiksaanwijzing

webcare-7 28-11-2023

Beste Sandra,

Wat leuk om te lezen dat ruime indeling en vele functies van de nieuwe oven je goed bevallen!

Vervelend dat je er niet zo goed uitkomt met de handleiding. Mocht je meer uitleg willen over dit toestel dan kun je een afspraak maken bij ons in het Experience Center. Dit doe je via www.etna.nl -> ontdek ETNA -> Bezoek onze showroom.

We wensen je heel veel bakplezier toe!

t****************@h********** 24-08-2023

Aanrader

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Een mooie strakke oven. Met veel mogelijkheden. A+ en vertrouwd merk. Zeer tevreden over

Pluspunten

• Uitstekende oven
  • Prijs

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Beste heer / mevrouw,

Goed om te lezen dat de oven aan jouw verwachting voldoet!
Het is zuinig in gebruik en ziet er daarnaast ook nog mooi uit, zeker niet onbelangrijk 😉

We willen je bedanken voor deze leuke beoordeling en wensen je heel veel lekkere baksels toe!

Carla 24-08-2023

Prima prijs/kwaliteit

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Deze oven nu een paar weken in gebruik. Ik heb hem al vaak gebruikt voor ovenschotels, pizza's en cakes. De oven is snel op temperatuur en is heel stil. Bij cakes stel ik de temperatuur 10° lager in, anders gaat het te hard. Het instellen van de baktijd vind ik wat lastig. Je moet de minuten en uren apart bevestigen. Dan druk je snel de verkeerde knop in en moet je opnieuw beginnen. Zal uiteindelijk wel wennen. De telescopische geleiderails vind ik héél handig. De pyrolysestand is één van de redenen, waarom ik voor deze oven heb gekozen, die had ik in mijn vorige oven ook en dat vond ik een uitkomst. Nu nog niet gebruikt. Kortom een prima voor deze prijs!

Pluspunten

• Stil
  • Telescopische geleiderails
  • Pyrolyse
  • Ruime oven

Minpunten

• Instellen baktijd even wennen
  • Snoer mag wat langer, paste maar net

Beste Carla,

Wat fijn om te lezen dat je zo geniet van jouw nieuwe oven.
De bediening is nog even wennen, maar de telescoopgeleiders zijn erg handig.

We willen je bedanken voor deze mooie beoordeling en wensen jou veel lekkere gerechten toe!

Robbert 24-08-2023

Mooi en snel kapot

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Mooi design vind ik, deur blijft koud als de oven op 250 graden is. Goede voorverwarm functie en na daarna was de oven alweer kapot binnen 2 dagen na aankoop( nieuw in de winkel)

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Goede functies

Minpunten

• Binnen 2 dagen kapot
  • Nog niet gebruikt daardoor

Beste Robbert,

Wat vervelend om te lezen dat jouw oven zo snel al een defect vertoont.

Wanneer je nog geen contact met ons opgenomen hebt adviseer ik met onze afdeling service te bellen.
We zijn telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 088 88 21 803 op werkdagen van 08:00-20:00uur en op zaterdag van 08:00-16:30uur. We kijken dan graag met je mee!

Natuurlijk hopen wij dat je snel weer kan gaan genieten van jouw oven en hier vele jaren plezier van gaat hebben.

Tiny 07-08-2023

Aanrader

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Mooie grote oven. Even wennen aan de instellingen, maar werkt heerlijk
Makkelijke functies zoals de pizzafunctie. Verder moet ik nog veel uitproberen, maar dat komt wel goed.
Tot nu toe zeer tevreden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Officiele reactie van Atag 08-08-2023

Beste Tiny,

Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent met jouw nieuwe ruime oven.
Het is nog even uitproberen met alle functies, maar deze leer je gelukkig steeds beter kennen.

We willen je bedanken voor het schrijven van deze leuke beoordeling en wensen je heel veel smakelijke gerechten toe!

j**************@g******** 27-06-2023

Goede oven, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Ik heb deze oven mogen testen. Een fijne oven die er mooi uitziet.
De oven is redelijk eenvoudig in gebruik en heeft vele mogelijkheden. Een van de prettige dingen is dat de oven snel op temperatuur is, wat ik persoonlijk jammer vind is dat de oven eerst apart moet worden voorverwarmd en dan op een andere stand moet worden gezet voor het bereiden van de maaltijd. Bij mijn vorige oven was dat 1 stand, en gaf de oven een seintje 'ik ben klaar met verwarmen' waarna de maaltijd erin kon.
De oven is erg makkelijk schoon te maken, de dubbele glazen plaat is makkelijk bereikbaar. Ook de binnenkant is goed te doen, er is zelfs een speciale setting voor die alle kleine deeltjes verbrand wat super makkelijk is.
Al met al een goede aankoop

Pluspunten

• eenvoudig schoon te maken
  • verwarmt snel

Officiele reactie van Atag 30-06-2023

Beste heer / mevrouw,

Wat leuk dat jij de oven getest hebt en jouw ervaringen hier deelt! Fijn om te lezen dat de oven jou goed bevalt en dat jij tevreden bent met het mooie design en de vele mogelijkheden. Ook het schoonmaken is natuurlijk geen leuk klusje, ideaal als dat eenvoudig en snel klaar is!

Wij wensen jou heel veel bakplezier!

Ellen

s********@h******** 19-06-2023

Een fijne, grote en mooie oven

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Wij gebruiken de oven vaak en voor veel verschillende doeleinden. Voor het bereiden van vlees, verse pizza, het bakken van brood, cakes en taarten tot een ovenschotel. Voor ons is het daarom van belang om een grote oven te hebben (en dat is deze Etna), dat deze snel op temperatuur is (in ca. 5 minuten op 200 graden via 'preheat') en dat deze strak en mooi in onze keuken past. Aan deze eisen voldoet de Etna OP316MZ.

Wat wennen is, is dat de bakplaat niet zo diep is. Voor het maken van een plaattaart of het omscheppen van bijvoorbeeld ovenpatat, is dat wat minder prettig. Ook het indrukken van de 'start-knop' was wennen. Deze vergat ik af en toe en daardoor ging de oven niet automatisch verder, dit is vooral wennen.

Bij het opwarmen geeft de oven een signaal dat deze op temperatuur is. Hierna zet je het gerecht erin en stel je de oven in op het juiste programma (de temperatuur heb je eerder al ingesteld via 'preheat'). Hierna druk je dus op start of stel je de timer in. Er zijn verschillende programma's. Meestal gebruik ik voornamelijk de 'hetelucht- stand', maar de 'pizza-stand' beviel ook goed. De bodem was erg goed!
Wat ook prettig is, is je tijdens het afkoelen goed kunt zien op welke temperatuur de oven is.

Conclusie: het gebruik is even wennen, maar je kunt er daarna prima in bakken, braden, warmhouden of stoven.

Pluspunten

• Schoonmaakfunctie (pyrolytische reiniging)
  • Formaat (past veel in)
  • Snel op temperatuur
  • Verschillende programma's

Minpunten

• Start-knop makkelijk te vergeten
  • Bakplaat niet zo diep

Officiele reactie van Atag 27-06-2023

Beste heer / mevrouw,

Hartelijk dank voor de mooie en uitgebreide review. Wij waarderen het zeer wanneer de klant de tijd neemt om een review te schrijven. Erg fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de oven. De feedback betreft de diepte van de bakplaat gaan wij meenemen in de verdere productontwikkeling. Helaas is er geen diepere bakplaat beschikbaar. Wel is er AirFry bakplaat bij te bestellen. Deze bakplaat in combinatie met de AirCrisp functie zorgt voor extra knapperige recepten.

Wij wensen jou veel bakplezier toe.

Met vriendelijke groet, Femke

t**************@l****** 17-06-2023

bakken me plezier

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Een oven met een mooi strak mat zwart design en display. Er zijn 5 insteekniveaus met zijrekjes en een nhoud van 77 ltr.Deze heeft verzinkbare draaiknoppen en touchcontrol. Met een pyrolyse functie wat inhoud dat de oven automatisch gereinigd wordt na het inschakelen van de extra functie. Door zeer hoge temperaturen worden de voedsel en vetresten tot as gereduceerd.Ook echt een plus dat de binnendeurraam los kan om schoon te maken. De oven is uigerust met 6 ovenfuncties en 4 automatische bakprogrammas. Een Steamfunctie die in combinatie met water brood bv sneller laat rijzen en een krokante korst krijgt. De Gentlebake functie voor een slowcooking gerecht als wel een pizza lekker afbakken. De Stepbakefunctie schakelt over op gratineren voor een heerlijke krokante korst op je ovenschotels. De oven verwarmt in slechts 5 minuten voor tot 200 graden. Er zijn nog heel wat functies te ontdekken en nog vele baksels uit te proberen maar tot nog toe bevalt deze oven me erg goed.

Pluspunten

• design
  • geluidsarm
  • vele functies
  • pyrolyse

Officiele reactie van Atag 20-06-2023

Beste heer / mevrouw,

Wat leuk om te lezen dat je deze oven van ETNA mag testen! Nog veel leuker vinden wij dat de oven je zo goed bevalt. Zo te lezen heb je jezelf al behoorlijk wegwijs weten te maken met de verschillende functies. 😊

Het design bevalt goed en ook het schoonmaken gaat gemakkelijk door de pyrolyse functie en de verwijderbare ruit.

We willen je bedanken voor deze mooie beoordeling en wensen je nog veel bakplezier toe!

TazzieGraham 15-06-2023

Veelzijdige oven voor een prima prijs!

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Ik heb de oven mogen testen. Het is qua design een mooie strakke oven. Door de zwarte kleur valt de oven ook niet zo op in de keuken. Tevens lijkt de oven kleiner dan die in werkelijkheid is. De twee draaiknoppen kunnen naar achter gedrukt worden zodat er een vlak paneel ontstaat. Het licht in de oven is ook voldoende, bij een dichte oven is alles goed te zien.

De bediening van de oven is vrij eenvoudig. Met de linker draaiknop wordt de functie gekozen en met de rechter draaiknop de temperatuur. Met de twee knopjes onder het display kan de tijd worden ingesteld. Een minpunt vind ik het instellen van de temperatuur. De draaiknop is zeer gevoelig waardoor je heel voorzichtig moet draaien om de juiste temperatuur te krijgen en niet 5 graden warmer of kouder.

De werking van de oven is goed. Een groot pluspunt vind ik de snelle opwarm tijd. Nadeel hierbij is wel dat de oven bij het opwarmen, in elke stand, een luid zoemend geluid maakt. Als de oven eenmaal op temperatuur is dan is de oven stil. Het bakresultaat is gewoon goed. Het geluid (melodie) dat de oven maakt als het programma klaar is vind ik ook iets te zacht. Als je geen open keuken hebt vraag ik me af of het wel hoorbaar is.

De pyrolyse heb ik helaas nog niet kunnen proberen, nog niet geknoeid tijdens het gebruik. Tijdens het gebruik van de pyrolyse mag in ieder geval niet alles in de oven blijven.
Wat ik ook handig vind is dat de ovendeur makkelijk te verwijderen om deze schoon te maken. Hierbij kan ook het glas aan de binnenzijde van de overdeur worden verwijderd zodat echt alles schoon gemaakt kan worden. Door de overdeur eruit te halen kom je ook beter bij de binnenkant van de oven.

Pluspunten

• Mooi zwart design
  • Makkelijk schoon te maken
  • Snelle opwarm tijd
  • Eenvoudige bediening
  • Grote inhoud

Minpunten

• Maakt zoemend geluid bij opwarmen

Officiele reactie van Atag 16-06-2023

Beste Tazzie,

Wat leuk om te lezen dat je deze oven mag testen!
Het design en de ruime inhoud bevallen jou gelukkig goed. Ook de snelle opwarming en gemakkelijke schoonmaken spelen mee in jouw beoordeling.

Het geluidsniveau van het eindsignaal kan eventueel aangepast worden via 'algemene instellingen'. Hoe je dit precies doet zie je op pagina 21 van de handleiding.

We willen je bedanken voor deze uitgebreide beoordeling en zullen je feedback over het geluidsniveau tijdens het opwarmen en de gevoeligheid van de linker knop meenemen in de verdere productontwikkeling.
We wensen je nog veel kook- en bakplezier toe!

BrianF 12-06-2023

Prima oven voor deze prijs!

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Ik heb deze oven mogen testen. Het is een prima oven voor deze prijsklasse. Bakresultaat is prima, afwerking kan beter maar hij doet prima wat hij hoort te doen.

Design:
De oven ziet er modern en strak uit en heeft een handig touchscreen. De oven is volledig zwart en past daardoor in veel verschillende keukens. De afwerking kan hier en daar wel beter, zo is de temperatuurknop niet perfect gecentreerd waardoor er een kleine 'gap' is bij de rand van de knop en deze niet perfect uitlijnd met de temperatuur. Ook is het snoer nu aan de bovenaan op de achterkant gepositioneerd in plaats van onderaan. In principe geen probleem maar Etna is vergeten om de stekker dan ook iets langer te maken, hierdoor kon deze niet direct aangesloten worden en moest ik een geaard verlengsnoer aanschaffen. (Nooit een oven op een stekkerdoos aansluiten!)

Werking:
Weinig op aan te merken, de oven doet wat hij moet doen. De oven heeft makkelijk te gebruiken programma's en de barkresultaten zijn top. Ook het voorverwarmen is vlug.

Schoonmaak:
De oven heeft een pyrolyse functie, deze heb ik helaas nog niet kunnen testen. Wel is eenmalig een stukje paprika op de bodem van de oven gevallen tijdens het bakken, dit heeft direct een plekje veroorzaakt op de bodem alsof het een bepaalde laag heeft beschadigd. Mogelijk kan de pyrolyse dit plekje nog weghalen.

Pluspunten

• Mooi zwart design
  • Top bakresultaten
  • Goede verlichting binnenin
  • Schoonmaak opties

Minpunten

• Te kort snoer
  • Afwerking niet perfect

Officiele reactie van Atag 13-06-2023

Beste Brian,

Bedankt voor jouw uitgebreide beoordeling. Wat leuk dat je deze oven van ETNA mag testen!
Fijn om te lezen dat de werking van de oven goed bevalt en het bakresultaat naar wens is.

Vervelend om te lezen dat de knop niet helemaal goed zit en er een plekje is ontstaan op de bodem.
We kijken graag met je mee. Zou je ons een e-mail willen sturen? Dit mag naar webcare@atagbenelux.com. We ontvangen dan graag je adres- en contactgegevens, samen met een kopie van deze review.

Tip voor het gebruik van de Pyrolyse stand. Lees goed de handleiding door. Niet alles mag in de oven blijven zitten bij het gebruik van deze stand.

We wensen je nog veel bakplezier toe!

j******@p******** 19-05-2023

Prima oven een aanrader

Geschreven voor: ETNA OP316MZ

Goed en fraaie oven met voor het geld veel mogelijkheden.

Bij het installeren was de elektra snoer net iets te kort.

Wij hebben al heerlijke pizza's gegeten met een knapperige bodem.

Top product, elke euro meer dan waard

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • pyrolyse
  • fraai uiterlijk
  • prima prijs

Minpunten

• te korte snoer

Officiele reactie van Atag 22-05-2023

Beste heer / mevrouw,

Dank je wel voor het schrijven van deze review.
Wat leuk om te lezen dat je tevreden bent met de mogelijkheden en design van de oven.
We wensen je veel bakplezier toe.

Marijke