Miele DG 6001

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele DG 6001 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

D-vid 26-11-2019

Zeer goede kwaliteit en bedieningsgemak

Geschreven voor: Miele DG 6001

Prachtige materialen en prettige bediening. Reiniginsmiddelen werken ook echt. Helaas worden er geen muurbeugels meegeleverd of geadviseerd.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • gebruikte materialen
  • reiniging

Minpunten

• geen muurbeugels
  • deur opent naar links

Mirjam 12-04-2018

Perfecte stoomoven!

Geschreven voor: Miele DG 6001

Ideaal zo’n stoomoven! Niet meer bij de pannen staan om overkoken tegen te gaan. Eerst de aardapppelen in de stoomoven en de laatste minuten de groente nog snel stomen, de stoomoven doet het werk! En de vitamines blijven behouden. Broccoli is echt super lekker uit de stoomoven, knapperig en een mooie helder groene kleur, leuk om te presenteren.

Pluspunten

• Vitamines blijven behouden
  • Geen overgekookte aardappelen meer
  • Snel schoongemaakt
  • Stil tijdens het stomen
  • Handige pieptoon aan het einde van het programma

Minpunten

• 100% stomen, geen andere ovenfuncties

Bea 12-02-2018

Zeldzaam lekkere gesttomde groente

Geschreven voor: Miele DG 6001

Deze stoomoven presteert boven verwachting. Binnen een paar minuten heerlijke verse groente op tafel, veel smakelijker dan gekookte groente en nooit eerder meegemaakt, zonder zout erg lekker. Hoe gezond kan 't zijn!

Pluspunten

• gezond
  • geen zout nodig
  • snel op tafel

Joke 07-09-2017

Stoomoven

Geschreven voor: Miele DG 6001

Gemakkelijk in gebruik eten komt er smakelijk uit vorm kleur en structuur blijft behouden
Heel maaltijd in korte tijd klaar zonder kans op verbranden ideaal

Pluspunten

• Voedsel kleur smaak goed
  • Gebruiks gemak
  • Snel apparaat schoon te maken
  • Prijs kwaliteit ok

Bert de Turck 31-07-2017

Handig, gezond en lekker!

Geschreven voor: Miele DG 6001

Dit is onze tweede hoge-druk-stoomoven. De eerste gebruikten we dagelijks en is 24 jaar meegegaan, toen kwamen er kosten aan en zijn we overgestapt naar een nieuwe. Een forse investering, maar superhandig en heerlijk eten!

Pluspunten

• gezond
  • handig en snel in gebruik
  • mooi
  • spaart gas/electra/inductiepitten uit

Minpunten

• duur in aanschaf

Margreet 29-07-2017

Super apparaat!

Geschreven voor: Miele DG 6001

Mijn stoomoven gebruik ik bijna dagelijks, het is gebruik is eenvoudig, de gerechten zijn veel smakelijker, je gebruikt veel minder zout, en het kan eigenlijk niet mislukken. Je proeft de echte smaak alles. Bovendien is het schoonmaken zo gedaan. Nooit geen aangekoekte pannen of overgekookte pasta. Ben ontzettend blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Gezond
  • Geen zout
  • Makkelijk in gebruik
  • Kan niet mislukken

Amber 13-07-2017

Heel fijn en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Miele DG 6001

Ik heb als student nooit zoveel zin en tijd om een goede maaltijd te maken, maar deze stoomoven heeft daar echt verandering in gebracht! Ik gebruik mijn kookplaat en oven nog nauwelijks en wil alleen nog maar de stoomoven gebruiken!

In de stoomoven heb ik van alles klaar gemaakt, het bijbehorende kookboek heb ik dan ook vaak gebruikt! Ideaal!

Ik was het meeste onder de indruk van de gestoomde risotto, eindelijk geen lamme arm na een hele avond in die pan te hebben staan roeren!

Maar vlees en vis, was ook heerlijk uit de stoomoven. En voor het knapperige korstje, toch nog even snel de pan in!

Ik heb alleen maar positieve ervaringen gehad met de stoomoven en gebruik het dan ook dagelijks! Echt een aanrader voor een luie kok, die wel iets lekkers op tafel wil zetten. ;)

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Duidelijke markeringen
  • Heerlijke bereidingen

Minpunten

• Staat niet mooi los op de keuken

Mark_s_food 27-06-2017

Eenvoudig te bedienen topper

Geschreven voor: Miele DG 6001

Deze stoomoven doet waar die voor bedoeld is...
Stomen! Het apparaat laat zich makkelijk bedienen met de enkele toetsen en de duidelijke display. Het losse water reservoir heeft duidelijke min max indicatie en kan eenvoudig uit en in de stoomoven geplaatst worden. De meegeleverde stoomschalen zijn in gastronorm maat namelijk: 1x 1/2 GN
2x 1/3 GN geperforeerd
Deze kunnen samen met de makkelijk uitneembare geleiders in de vaatwasser.
Het apparaat is licht van gewicht te vergelijken met een gemiddelde magnetron.

Wij hebben deze stoomoven getest met de volgende bereidingen:
- Ontdooien 50 graden (vlees en gevogelte)
- Stomen 80 graden (gevogelte)
- Stomen 100 graden (aardappelen en groente)
- Sous Vide garen (vlees, gevogelte en groente)
Op al deze bereidingswijze is deze wat ons betreft geslaagd. Het ontdooien verbaasde ons het meest. Deze behaalde goede resultaten.
------------------------------------------------------------------------
Een complete maaltijd maken met deze stoomoven is wat ons betreft niet te doen. Enkele combinaties zijn mogelijk, maar vragen een beroep op je rekenvaardigheid.
------------------------------------------------------------------------
We hebben de oven het meest gebruikt voor het ontdooien, stomen op 100 graden en Sous Vide garen. Smaken en kleuren blijven behouden en variëren kan eindeloos.

Tot slot nog:
min-punten van deze stoomoven:
- Er blijft behoorlijk veel water (gecondenseerd) op de bodem achter. Het droogmaken hiervan kost je een droge theedoek.
- Het aantal schalen wat standaard meegeleverd word is wat aan de krappe kant. Gelukkig zijn deze schalen goed verkrijgbaar.

Voor inspiratie voor de stoomoven/keuken/bbq kijk eens op BBQ&MORE op Facebook of zoek op mark_s_food op Instagram.

Wij willen Miele Nederland en Miele USA bedanken voor het mogen testen van deze oven en voor de enthousiate reacties.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede resultaten
  • Mooi uiterlijk
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Rest water op de bodem

Miele DG 6001 21-06-2017

Simpel te bedienen apparaat

Geschreven voor: Miele DG 6001

Fijn ,simpel te bedienen apparaat .In de 3 bijbehorende schalen kun je voor 6 personen een complete maaltijd klaarmaken binnen 15 min.

Pluspunten

• Klein compact apparaat
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Staat toch los op het aanrecht