Miele Drukstoomoven DGD 4635 cs - Reviews

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Emmy 11-10-2017 Product half jaar of langer in bezit

het nieuwe koken!

Ideale stoomoven. Omdat je met hoge druk kunt koken, is je eten veel sneller klaar. Bijv aardappels in 8 min, eitjes stop je er in en na 5 minuten heb je perfect gekookte eieren. Maar naast hoge drukstomen kun je er ook 'normaal' in stomen (100 graden) en zo maak je soepen, wat zachtere groentes zoals bloemkool, broccoli... ideaal apparaat. Niet alleen het eten bereiden is een gemak; ook smaakt het eten lekkerder. Zout toevoegen is niet meer nodig, smaken blijven behouden. Het is niet de goedkoopste oven, maar erg praktisch. Wij hebben naast deze oven nog een Miele combi oven (stoom/bakoven) in onze keuken; zo kunnen we groentes, aardappels en vis tegelijk stomen. Maar het is ook mogelijk om dit in 1 oven te doen (staat in het boekje hoe dit moet). Het apparaat is door Miele in de jaren 70 ontwikkeld en aan de buitenkant is sindsdien volgens mij weinig meer veranderd; die zou wellicht nog wat 'sexyer' kunnen maar verder ontzettend tevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• eten snel klaar
  • eten smaakt lekkerder
  • praktisch koken

Minpunten

• uiterlijk; geen hip schermpje
  • aansluiting op aan/afvoer van water