ATAG OX4511C - Reviews

51 liter
Boven -en onderwarmte
Inbouwhoogte
45 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG OX4511C op Kieskeurig.nl.

Marijke Visser 10-06-2017

Snel warm, en snel schoon te maken :)

Geschreven voor: ATAG OX4511C

Wat was ik blij met de mogelijkhied tot snel voorverwarmen.
Scheelt een boel onnodige wachttijd.
Gezien dat er een boel mogelijkheden inzitten tot het invoeren van specifieke recepten waarna de oven zich dan gaat aanpassen. Eens mee gespeeld met lasagne, en werkt supergoed. Na 35 minuten schoot ie zoals ingesteld over op de grill om het kaaskorstje te gratineren.
Laatste pluspunt; niets koekt aan :) Doekje erover en klaar ermee.
Minpunt, wanneer de magnetron klaar is blijft ie om ze zoveel seconden piepen tot je 'm open doet.

Pluspunten

• Snel voorverwarmen
  • Lekker snel schoon
  • extra combinatie mogelijkheden

Minpunten

• piepjes stoppen niet :(

Officiele reactie van Atag 16-06-2017

Bedankt voor uw review. We wensen u veel plezier met uw combi-oven. Met vriendelijke groet, ATAG Nederland

Joshua5 04-04-2019

Cursus nodig om mee te kunnen werken

Geschreven voor: ATAG OX4511C

Op zich doet de oven wat hij moet doen. Maar je betaald voor een groot kleurenscherm en tiptoetsen en duidelijk niet voor een UX expert. We hebben deze nu een jaar op het werk en het is telkens een plezier om nieuwe werknemers te zien sukkelen om ook maar iets gedaan te krijgen van deze oven.

Alleen al aanzetten lukt de meeste al niet. Je moet namelijk op een gedimd, dus nauwelijks zichtbaar kruisje drukken (waar heel klein een power icoontje bij staat) om hem aan te zetten. Andere logische methodes zoals de oven open doen en functie knop draaien doen niets.

Als hij dan aan staat kan je ook nog eens de pech hebben dat de functie knop nog op 'microgolf' staat van de vorige gebruiker. Dat heeft ie dan namelijk niet door. Je moet hem dan even naar stand '0' zetten en terug naar 'microgolf'.

Ok, nu zijn we er, denk je dan. Fout gedacht. Het scherm toont nu naast elkaar 2 settings die je kan veranderen: het wattage en de tijd. Maar je hebt 2 manieren om settings aan te passen: tiptoets links/rechts en draaiknop links/recht. Welke doet wat? 50% kans!

Conclusie: Maak het gebruik makkelijker, en dat kan volgens mij met enkel een firmware update, en je hebt een prima oven. Als je de eigenaardigheden leert kennen kan hij ook prima in huis. Maar plaats deze niet in een omgeving met veel gebruikers of je moet er een handleiding bij leggen met een stappenplan.

Pluspunten

• Oven werkt prima

Minpunten

• Moeilijk te gebruiken

Officiele reactie van Atag 05-04-2019

Beste Joshua, bedankt voor je review. Vervelend dat de nieuwe werknemers moeite hebben met het gebruik van de oven. Wel fijn dat jij met het sukkelen van nieuwe werknemers er plezier aan beleeft. Bedankt voor je tips ik zal deze zeker doorgeven aan de desbetreffende afdeling. Groet Priscilla Webcareteam ATAG.