Pelgrim MAC696RVS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pelgrim MAC696RVS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,6

s********@h********** 03-02-2024
  • Product gekregen
Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

De oven voldoet niet aan onze verwachtingen. Bovenkant wordt erg snel bruin, onderkant blijft regelmatig te licht of te zacht..
webcare-7 05-02-2024

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze review. Vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent met de Oven en dat hij niet aan jullie verwachtingen voldoet.
Mochten wij hierin iets kunnen betekenen, kunnen je jou NAW- contactgegevens mailen naar webcare@atagbenelux.com. Dit graag samen met een kopie van deze review.

Kim

m********@x******** 13-07-2023

NIET KOPEN

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

De ovenfunctie is waardeloos. Gerechten worden niet knapperig of gaar. Zelfs een diepvriespizza, of je die nu bakt volgens de gebruiksaanwijzing van de pizza of die van Pelgrim, blijft een slappe flap. Iedere keer weer opnieuw in de oven en dan maar extra tijd of hogere temperatuur.
Maar dan krijg je ook te maken met het gebruiksgemak. En ook dat is waardeloos. Als het gerecht zogenaamd klaar is, en je nog tijd wil bijgeven moet je alles opnieuw instellen, De tijdinstelknop is heeft meer weg van een gokkast.

Minpunten

• slechte ovenfunctie
  • geen gebruiksgemak

g***********@k********* 26-06-2023
  • Product gekregen

Niet goed werkende oven

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

De ovenfunctie werkt niet naar behoren. In mijn oude combioven bakte ik brood zonder problemen. Nu bak ik brood op de zelfde manier maar helaas brood is boven op verbrand terwijl de rest nog niet eens gaar is. Verwarm de oven 15 minuten voor op 200 graden en zet het brood zelfs op de onderste stand in de oven. Brood moet in 25 minuten gaar worden maar na 6 minuten al volledig verbrand aan de boven kant en de rest niet gaar.
Met pizza het zelfde bovenop zeg maar doorgebakken en onder klef en niet gaar.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Oven werk niet naar behoren

Officiele reactie van Atag 27-06-2023

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor uw review. vervelend om te lezen dat u zo teleurgesteld bent in het bakresultaat van de MAC696RVS. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om jou dit gevoel te geven. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, ook met de bedoeling dat onze klanten veel plezier mogen beleven van onze apparatuur. Graag ontvangen wij contact-, adresgegevens en een kopie van de geplaatste review via webcare@atagbenelux.com.

Met vriendelijke groet, Femke

i***@e********** 24-12-2022

MAC696RVS NIET ZIJN GELD WAARD

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Tsja, mijn klacht zie ik hier veelvuldig voorkomen. Bovenkant als je niet op past, zwart verbrand terwijl de onderkant nog klef is. Hoe is dat hedentendage nog mogelijk.
Ik had gehoord dat Pelgrim een goed merk was. Duur ja, maar niet goed.

Deze oven voor bijna 800 euro aangeschaft. Je moet er tenslotte een tijdje mee toe, Had hiervoor een Siemens. Nooit problemen en het eten was altijd goed gaar en gelijkmatig gaar en/of knapperig. Helaas moet ik constateren dat dat hier niet het geval is.
Daarnaast zeer onduidelijke symbolen. Als het nu gewoon als tekst in het display komt is het geen probleem, maar dat is hier niet het geval.

Ik had de eerste paar dagen een rommelend geluid. Geen idee wat het was/is. Echter toen ik een afspraak gemaakt had met een monteur, verdween het geluid. dus de beste man maar afgezegd. Nu gelukkig geen probleem meer.

Tenslotte zat er geen breed rooster bij. Alleen een klein rooster dat je op een plaat moet leggen, waarbij de plaat wel breed genoeg is om in de oven te schuiven. Echt belachelijk dat je voor dat geld niet een knap rooster erbij krijgt. Misschien dat Pelgrim mij er een gratis kan toesturen.

Als positief, ziet de magnetron er goed uit, De knoppen draaien soepel en goed. Instellen is simpel te doen. Display is duidelijk.

Officiele reactie van Atag 28-12-2022

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor de review. Vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent over het bakresultaat van de MAC696RVS. Wij raden aan, voor het beste bakresultaat, om de oven minimaal 15 minuten voor te verwarmen.

Mocht dit nog niet het gewenste bakresultaat geven adviseren wij je contact op te nemen met onze service afdeling via telefoonnummer 088-8821803. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur. Je mag ook mailen naar webcare@atagbenelux.com dan graag samen met de contact- , adresgegevens en een kopie van de geplaatste review.

Voor dit model combimagnetron is alleen de keramische bakplaat, en de emaille bakplaat met oplegrooster beschikbaar.

Fijn dat het design jou wel goed bevalt.

Ellen

jerry10 28-12-2022

Hallo Ellen, ik had natuurlijk al contact opgenomen en dat heeft niet geholpen. Kijk je koopt een oven van bijna 1000 euro (zag net een prijs van 945 euro ofzo). dan moet je die gewoon zonder problemen kunnen gebruiken. Dit moet simpel zijn en de oven moet het gewoon goed doen. Natuurlijk verwarmen we voor totdat er een signaal gaat. Dat het eten erin. Het resultaat is steeds zoals eerder beschreven. Ik snap echt niet dat een oven voor die prijs nog dit soort problemen geeft. Jullie testen die dingen toch. Dan moet het toch opvallen. En hoezo niet een normaal rooster bijgeleverd? Wat is dat voor rare bezuiniging van Pelgrim??
Er zaten ook een paar plastic bakken bij. Geef mij maar een gewoon rooster.

Als je dit soort kwaliteit levert voor 150 euro kan ik het begrijpen, maar niet voor dit geld. Niet aan te raden.

h***********@h********** 19-12-2022

Geen aanrader

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Vrijdag de nieuwe mac696rvs ontvangen. Vandaag voor de eerste keer gebruikt. De pizza was vrij donker aan de boven kant en de bodem was niet goed gaar. Ik had een Atag combioven van 28 jaar oud, jammer dat die vervangen moest worden. Niet echt blij met de aankoop.

Minpunten

• Oven verwarmd teveel en te snel van boven.
  • Onderkant is niet gaar

Officiele reactie van Atag 20-12-2022

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor de review. Vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent over het bakresultaat van de MAC696RVS. Het betreurd ons zeer wanneer een klant niet tevreden is. Wij raden aan om de oven minimaal 15 minuten voor te verwarmen.

Met vriendelijke groet, Femke
Webcare ETNA

Kathalina 22-12-2021

Pelgrim magnetron zonder rooster

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Deze MAC696RVS combi magnetron/oven werd mij aangeboden door Pelgrim omdat onze vorige regelmatig moeilijkheden gaf met de startknop. Na 2 dure reparaties werd deze dus aangeboden voor 799 euro.Vlot geplaatst en ja..alles moet wennen maar knapperig bakken lukt nog steeds niet.Er is geen los rooster bij. Het rooster ligt op een bakplaat dus aan de onderkant blijft het brood of de pizza klef. Ben zeer ontevreden!

Minpunten

• Geen los bakrooster
  • Temperatuur instellen na de start

Officiele reactie van Atag 23-12-2021

Beste Kathalina,

Wat ontzettend vervelend dat je met ons aangeboden alternatief niet tevreden bent. Graag willen wij even voor je kijken wat wij hierin kunnen betekenen. Mocht je in de gelegenheid zijn mag je je gegevens mailen naar webcare@atagbenelux.com

Met vriendelijke groet, Claudia
Webcareteam Pelgrim.

Moniekske 21-06-2021

Slecht bakresultaat

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Met de metalen rekjes om het rooster/bakplaat in te schuiven is deze oven smaller als onze voorgaande oven. Al meerdere keren onze knokkels verbrandt bij het inschuiven van een ovenschaal. Nadat de monteur geweest is en die het advies gaf om na de voorverwarmtijd de oven nog 15 minuten extra te laten voorverwarmen en alles onderin te bakken ipv het midden blijft hét bakresultaat bedroevend slecht. De klacht ligt nog bij onze keukenleverancier. Maar deze oven raad ik niemand aan, terwijl we over de rest van onze Pelgrim-inbouw apparatuur heel tevreden zijn.

Minpunten

• Binnenkant Smaller dan verwacht
  • Extra rooster aan moeten schaffen

Officiele reactie van Atag 22-06-2021

Beste Moniekske,
Bedankt voor uw review. Vervelend dat de oven/magnetron niet aan de verwachtingen voldoet. Wanneer wij hierin nog iets voor u kunnen betekenen, kunt u een mail met uw naw-gegevens sturen naar webcare@atagbenelux.com.
Chantal Webcareteam Pelgrim

B.R 31-03-2020

mac696RVS

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Ovenfunctie waardeloos, moet iedere keer de temperatuur handmatig bijstellen anders is het gerecht niet klaar, waardeloos als eters op visite zijn. garantie geen( niet aangemeld dat wij dit wanproduct gekocht hadden) konden een monteur krijgen, er vanaf gezien kostte een vermogen.

Minpunten

• vele

Officiele reactie van Atag 01-04-2020

Beste B.R,

Bedankt voor deze review. Vervelend om te lezen dat je ervaring met de ovenfunctie zo teleurstellend is. Graag wil ik met je meekijken of ik hierin nog iets voor je kan betekenen. Indien gewenst wil je dan jouw naw gegevens mailen naar webcare@atagbenelux.com.

Femke
Webcare team Pelgrim

conny 13-11-2019

oven magnetron /stoomoven

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Ik vind de magnetron functie prima .De oven functie waardeloos .De boven kant van bv stokbrood wordt op 180 graden na paar minuten al zwart terwijl de onderkant nog niet gaar is .Behoorlijk irritant .Ook cake bakken is een ramp .Bovenop zwart en binnen in moet de cake 1,5 garen .
Ik heb net met pelgrim contact gehad hopelijk kan dit opgelost worden .

Minpunten

• oven functie voldoet niet

Officiele reactie van Atag 14-11-2019

Beste Conny,
Bedankt voor het plaatsen van een review, Heel vervelend om te lezen dat je een storing aan de oven hebt, Gelukkig hebben wij telefonisch contact met elkaar gehad en een servicebezoek met onze monteur ingepland.
Met vriendelijke groet, Alice Webcare Team Pelgrim

bergwerff 19-05-2019

Zeer ontevreden

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

De oven voldoet niet aan onze verwachtingen. Bovenkant wordt erg snel bruin, onderkant blijft regelmatig te licht of te zacht. Heel raar dat het rooster alleen op de magnetronplaat kan.. de warmte lijkt ons op deze manier niet goed te kunnen circuleren. We zijn er nog steeds niet achter wanneer de oven naar op temperatuur is.. heb het niet kunnen ontdekken in het boekje.. De magnetron voldoet voor ons redelijk.. wel heel irritant dat je steeds opnieuw je knop in moet instellen.. We hebben deze gekocht omdat het een stuk goedkoper was dan de Siemens, maar wat een spijt hebben we daarvan.. we hadden het bij Siemens moeten houden zoals in onze vorige keuken..

Officiele reactie van Atag 20-05-2019

Geachte heer/ mevrouw Bergwerff,

Bedankt voor uw review, vervelend te lezen dat het gebruik van deze combi-magnetron niet aan de verwachtingen voldoet. Heeft u hierover al eens contact met onze service-afdeling gehad?
Ik zou heel graag met u mee willen kijken (en denken) wat ik hierin kan betekenen.
Zou u uw naw gegevens per mail willen sturen naar webcare@atagbenelux.com
Dan pak ik het zo snel mogelijk op.
Ursula
Webcareteam Pelgrim

DV 17-05-2018

Slecht ding, vanaf het begin

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Gekocht omdat ik zo tevreden was met de MAC694RVS, zijn voorloper. We zijn verhuisd en moesten de keuken vernieuwen. Ook de oven dus, welke we eigenlijk dezelfde wilden, maar die was niet meer leverbaar na 8 jaar.
Oven en keuken geplaatst. Direct viel al op dat de deur scheef stond. Melding gemaakt. Nog voor de monteur geweest was viel ook de rechter draaiknop er al af en deze was niet meer terug te klikken. Wij zijn heel zuinig op onze spullen en niet lomp geweest.
De monteur kon de knop niet repareren en had de verkeerde knop bij zich om het te vervangen. Later terug gekomen, met wederom een zelfde soort verkeerde knop. Uiteindelijk is de knop van onze splinternieuwe oven vastgelijmd met Loctite. Dat was niet echt wat ik hoopte.
De deur is enigszins rechtgezet. Het lijkt mijn inziens of de oven getordeerd is of zo. De sponningen kloppen gewoon niet. Maar als het werkt, nou ja... Oké dan maar.
Binnen het jaar begon hij irritant te ratelen bij gebruik. Monteur is weer geweest en het bleek de magnetronantenne te zijn die ook ronddraait bij gebruik van de ovenstand. Vraag me niet waarom, maar dat is zo. Lijkt mij alleen extra slijtage te geven. De monteur heeft de antenne en de moederprint verzet en vastgemaakt en dat was de oplossing.
Eigenlijk vanaf het begin vond ik al daar ik heel slecht pizza's kon bakken. En brood lukte ook niet echt. Steeds bleef de onderkant rauw en was de bovenkant goed. Geloof me; ik bak veel pizza en ik kan dat best aardig ;-)...
Alle standen van de oven geprobeerd, gespeeld met de temperatuur en de rooster hoogtes. Niks werkt. Ik bakte ze inmiddels voor op de bbq om de bovenkant in de oven te doen. Tot het regende en toen was de maat vol.
Ik heb met de klantenservice gebeld en hun tips geprobeerd (boekje lezen en instellingen checken, wat ik al gedaan had), maar niks hielp.
Test met twee geijkte thermometers: oven wordt maar 205 graden op stand 230, ook na 45 min voorverwarmen. En op de stand 200 graden, haalt hij de 176. Vermoedelijk is dus de onderwarmte vanaf het begin niet goed geweest. De monteur komt hiervoor morgen langs. Ik ga hem dan tevens vragen of hij wat aan het niet egaal verlichte display kan doen. Er zijn wat digits zwakker, wat niet was bij installatie.

Verder wat over de opties en specificaties.:
De oven heeft slechts een 800W magnetronfunctie, tegenover de 900W van de voorganger.
De oven heeft GEEN losse rijksstand/onder warmte stand, die de voorganger wel had. Hierdoor was mijn probleem ook niet goed testbaar.
Ook losse bovenwarmte is er niet meer, maar slechts een paar grillstanden. Ook een manco tegenover de voorganger.
De oven kan slechts tot 230 graden, waar de voorganger de 250 haalde.
Er zit wel een soort stoomstand op, maar die gebruik ik niet.
Een pre, is wel dat hij snel verwarmd, maar helaas klopt de temperatuur dus niet met wat je instelt bij mij. Overigens was de voorloper net zo vlug.
Wat ik enorm mis, is een los rooster. Er zit alleen een inlegrooster voor de keramische bakplaat bij en een bakblik. De voorganger had ook een los rooster.

Waarom koop je zoiets dan?
Omdat de keukenboer hem alleen in de folder had en niet in zijn showroom. Ik ging er vanuit dat de nieuwe alleen beter zou worden. Helaas... Alleen de witte display is een verbetering tegenover het groen van de voorganger.

Al met al veel teveel ellende voor een nieuwe oven van 1.000 euro. Ik zou hem het liefst inruilen op een andere. Ik geloof nooit, dat deze 10 jaar meegaat en het gebruiksgemak is ook niet zo, dat ik hoop dat ik er 10 jaar mee moet doen eerlijk gezegd.

Pluspunten

• Snel warm
  • Wit display

Minpunten

• Weinig magnetron vermogen
  • Maar tot 230 graden
  • Veel defecten aan gehad
  • Geen los rooster
  • Geen rijsstand/onderwarmtestand

Officiele reactie van Atag 18-05-2018

Beste DV, bedankt voor uw review. Vervelend om te lezen dat er nu al defecten zijn ontstaan en dat dit toestel niet aan uw verwachtingen voldoet. Hopelijk zijn de klachten vandaag verdwenen na het monteursbezoek.
Een tip voor de volgende keer, de opties en specificaties zijn achter in de brochure uitgebreid vermeld.

Ps. Wellicht heeft u het rooster nog van uw oude combimagnetron? Deze past namelijk in dit toestel. En anders is deze bij te bestellen als accessoire. Mocht u nog vragen hebben kunt u terecht op onze website www.pelgrimservice.nl

Groet Heidi van Webcare team Pelgrim

Kees 12-03-2018

ruit gespronegn

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Prima mogelijkheden. We waren er zeer tevreden over. Alleen jammer dat de ruit tijdens het gebruik van de over spontaan gesprongen is. Gehele keuken onder het glas. Apparaat ruim 2 jaar oud. Geen garantie. Is echt een gevaarlijke situatie. Reactie van pelgrim: Het kon zijn dat wij de ruit ergens mee beschadigd hadden en nu dit is op getreden.......jammer...

Martijn 20-12-2017

Waardeloos

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Op het 1e oog een erg mooi apparaat dat degelijk aanvoelt. Echter schijn bedriegt.

Op een rijtje mijn negatieve punten:
- Printplaat van knopjes verschoven t.o.v. RVS buitenwerk. Hierdoor blijven de knopjes soms hangen.
- Draaiknopen schuren over buitenwerk
- Max temp is maar 230 Celsius
- Houdt oven niet op temperatuur als er een gerecht in staat.
- Magnetron zou 800W moeten zijn maar presteert als 200W (flesje melk voor kind van 200cc ruim 1,20 Min. om hand warm te krijgen is niet meer van deze tijd)
- Grillstand leuk maar de grillstand is gelimiteerd aan een max temp. Dus als deze temp is bereikt slaat de gril af....dat is geen grillen!
- Oven slaat (onverklaarbaar) in storing tijdens bereiding gerecht.
-Lampje in de oven is echt MATIG.

Spijt me dat ik het moet zeggen, maar dit is echt een miskoop.

Pluspunten

• Reinigingsfunctie is handig
  • Veel mogelijkheden
  • Duidelijk display

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Overnfunctie
  • Grillfunctie
  • Magnetronfunctie
  • Verlichting intern

Officiele reactie van Atag 21-12-2017

Beste Martijn, bedankt voor uw feedback en kritische noot, ik zal de aandachtspunten intern doorgeven. Spijtig om te lezen dat dit toestel niet aan uw verwachtingen voldoet. Mocht Pelgrim hierin nog iets voor u kunnen betekenen verwijs ik u door naar onze website www.pelgrimservice.nl

Vriendelijke groet,
Heidi van Webcare team Pelgrim

Robert 17-01-2017

Magnetron met slechte oven

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Alleen de magnetron werkt de oven wordt niet heet en hierdoor worden producten in de oven niet gaar. Dus 600 euro voor een magnetron met een oven die niet werkt.
De monteur is langsgekomen maar heeft het niet verholpen. Ik koop geen Pelgrim meer. Advies: koop een vrijstaande combi van Samsung of Panasonic als je de oven graag wilt gebruiken.

Minpunten

• Oven komt niet op temperatuur
  • Oven niet bruikbaar
  • Onhandige bediening

AV 29-06-2016

Prima combimagentron

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Makkelijk in gebruik, twee platen en een rooster zijn bijgevoegd. Ziet er mooi uit. Ben heel tevreden.

Edwin 08-04-2016

Net product met matig gebruiksgemak

Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

In maart 2016 deze combimagnetron gekocht vanwege het uiterlijk, de functies (o.a. stoommandje, onder/bovenwarmte, easy clean en emaile binnenzijde), goede aanbevelingen, het merk, en de prijs.
Na installatie blijkt het product echter vies tegenvalt. Ten eerste: de draaiknoppen werkten bij ontvangst erg stroef en schuurden tegen de achterzijde (opgelost binnen garantie). Daarnaast blijft de magnetron ca. 5 minuten na ventileren met aardig lawaai om te koelen (terwijl bij magnetron gebruik van ca. 60 sec. bijna geen warmte vrijkomt). Bij gebruik van de ovenwarmte zou dit logisch zijn, bij een magnetron absurd. Vreemd is dan weer dat na het gebruik van de oven de ovenruimte extreem lang gloeiend heet blijft (lijkt moeilijk te koelen), waardoor je lang moet wachten voordat je de magnetronfunctie kunt gebruiken. Houd er bovendien rekening mee dat kruimels van afgebakken brood tussen de oven en de deur kunnen vallen, deze kun je slechts moeizaam verwijderen. Een grotere ergernis is echter dat bij de magnetronfunctie het apparaat direct naar klokstand gaat als de bereidingstijd voorbij is. Hierdoor kun je niet snel een volgende fles warm maken (terwijl de schakelaar nog steeds op magnetron staat) en je kunt ook niet nog snel even 10 sec. extra verwarmen. Je moet dus steeds de draaiknop 2x verzetten om je volgende flesje te warmen, heel storend. Overigens geeft de magnetron bij activatie een zacht reutelend geluid.
De verlichting gaat meestal aan, maar niet altijd. Tijdens korte magnetron tijden moet je soms dus zelf weer het lampje aandoen met de knop, idem voor de ovenstand. In de ovenstand kun je alleen in minuten instellen, niet in seconden. Niet heel vreemd, alleen gaat het instellen wel heeeeeeeeeel snel ophoog, zodat je onnodig veel aan de knop draait. Voor magnetron geldt dat je wel in seconden kunt instellen, maar dan weer alleen per 10 seconden. OK, prima, maar als je dan bij bijvoorbeeld 43 seconden bedenkt dat je toch extra seconden wilt toevoegen, dan schiet de teller weer naar 53 i.p.v. 50.
Door al deze tekortkomingen besef ik dat deze combioven nog een aantal overduidelijk software bugs heeft. Jammer dat updaten wat lastig is. De oven voldoet redelijk, maar voelt grondstoffelijk en niet doordacht aan. Er zijn betere alternatieven van merken die beter nadenken over gebruiksgemak.

keastone 16-10-2015
Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Oven ziet er degelijk uit is zelf makkelijk te plaatsen. Er zitten voldoende functies op. Prettig dat er geen draaiplateau in zit. Veel ovenruimte en niet luidruchtig. Jammer dat het meegeleverde ovenrekje niet los te gebruiken is al wordt dat wel aangegeven in de handleiding, we hebben er een los moeten aanschaffen.
Fijn dat er een automatische schoonmaakfunctie op zit.

duifje 1949 19-11-2015

Heeft U al broodjes gebakken erin bij ons wilde ze niet bruin worden daar de oven wel 200 graden aangaf maar de werkelijke temperatuur maar 130 graden was .
Wij zijn zelfs in Duiven de showroom geweest om het te laten zien en ze gaven ons gelijk .

duifje 1949 15-06-2015
Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Deze oven sinds ongeveer anderhalve maand in ons bezit en niet tevreden ermee.
Monteur is al 2x langs geweest om nieuwe printplaatjes erin te zetten.
Oven geeft als ik hem op heten lucht zet en dan 200 graden na 7 minuten al piepje en dan gaat het groene stipje uit terwijl hij nog lang niet op temperatuur is.
Moet hem zeker 25 minuten voor verwarmen en als ik dan broodjes bak moet ik ze halve wegen omkeren anders blijft de onderkant wit.
Pizza bakken gaat ook niet goed in het midden is hij nog koud terwijl de pizza voldoende tijd erin staat.
We hopen dat dit snel allemaal verholpen zal zijn want nu zijn we er niet blij mee.
Niets over de service want die is goed dus daar geen klacht over.

arfo 21-01-2015
Geschreven voor: Pelgrim MAC696RVS

Deze machine is makkelijk zelf te plaatsen, erin schuiven 2 schroefjes klaar. De magnetron voorziet in alles, makkelijk te bedienen en overzichtelijke display. Er worden 2 platen bijgeleverd, 1x voor alleen de magnetron en 1x voor alleen de oven, er zit ok een metalen rekje bij wat vreemd genoeg niet in de houders van de magnetron geplaatst kunnen worden (op verschillende hoogtes) maar die moet op de plaat staan. Hij heeft een vermogen van 800 watt voor de magnetron, had van mij iets meer mogen zijn, ook de oven gaat tot 230 graden, 250 was beter geweest. Er zit een lampje in van 25 watt, wat aan de lage kant en LED verlichting was prettiger geweest. Er zit wel 5 jaar garantie op (niet onbelangrijk) je moet je daarvoor wel aanmelden bij Pelgrim. Is het een aanrader.....JA ZEKER WEL, het had net iets beter gekund maar zo heeft elk apparaat wel wat. Ik heb hem bij de keukenloods besteld (is een aanrader) Telefonisch contact met een gewoon telefoonnummer en ze weten waar ze het over hebben

duifje 1949 19-11-2015

Deze oven hebben wij inmiddels niet meer heel veel problemen ermee gehad .Inmiddels is hij ingeruild voor een andere pelgrim oven de MAC 614.
Daar ook de nodige problemen mee gehad onder andere het verwarmings element dat op geblazen was gat erin. Nu alleen nog het probleem dat als je de magnetron gebruikt er de volgende dag soms nog condens in de oven is.Niet goed dus dat de oven nat blijft hier is weinig aan te doen is ons gezegd raar. Heb hiervoor een Siemens gehad 19 jaar daar nooit zoiets mee gehad. Maar we gaan nu weer kijken hoe het met deze oven gaat anders weer monteur voor de zoveelste keer.
Als ik het over mocht doen zouden wij nooit meer een Pelgrim oven kopen.

Ikorin 18-11-2015

ARFO,bent U nog steeds tevreden met de Pelgrim??????Zijn van plan om deze ook aan te schaffen. Mede door jou goede recensie!!!!!! GR.Ikorin

duifje 1949 15-06-2015

Wij hebben sinds kort ook deze combi magnetron maar tot nu toe zeer ontevreden ermee.
Monteur is al 2 x langs geweest om onder andere nieuwe printplaatjes erin te zetten.
Heten lucht oven komt niet aan de graden die hij moet zijn.
Broodjes bakken moet ik omkeren anders doet de onderkant niets.
Staat de oven op te warmen voor 200 graden geeft hij nu 7 min al een piepje en gaat het groene puntje uit en dan is hij echt nog niet op temperatuur waarvoor ik zou het niet weten monteur begreep dit ook niet.
Het opwarmen duurt zeker 20 tot 25 minuten wat ik ook niet normaal vind. En dan is bv mijn pizza na 15 minuten in de oven in het midden nog koud.
Hoop dat het binnenkort opgelost is want wij zijn zeer ontevreden met deze combimagnetron.