Siemens HS636GDS1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens HS636GDS1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Alblas 02-07-2020

Achterwand weg geroest + watertank leeg melding.

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

In november 2017 hebben wij deze oven gekocht bij onze nieuwe keuken.
Tot afgelopen week tot volle tevredenheid de oven gebruikt.

Er verscheen de melding "watertank leeg" terwijl de watertank nog goed gevuld was.
Na de watertank enige keren eruit gehaald te hebben en weer terug gezet te hebben was de storing weg. Een dag later het zelfde verhaal.

Vandaag is de service monteur langs geweest en hij constateerde roest sporen op de achterwand. Nadat het paneel was weggehaald wat op de achterwand gemonteerd zat, bleek dat de rechterhelft van de achterwand compleet was door geroest. Met je vinger prikte je door de boterzacht geworden wand heen. Voor een oven van 2,5 jaar oud is dit belachelijk.

Nu met Siemens bezig voor om kosteloos de oven om te laten ruilen.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • functies

Minpunten

• Hoeveelheid condens wat achterblijft

Jerry 19-06-2020

Geweldig apparaat; alles wat je erin maakt smaakt geweldig!

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

De huidige generatie ovens is uitgerust met voorgeprogrammeerde programma's een scala aan gerechten. Zo ook deze stoom/hetelucht oven. Door vernuftig gebruikt te maken van de gecombineerde functies van stoom en hete lucht is het resultaat van de gerechten heel lekker en smakelijk. Nooit te droog of te nat. Daarnaast is de stoomfunctie voor ontdooien ook een perfecte oplossing!

Pluspunten

• voorgeprogrammeerde programma's
  • ontdooifuntie obv stoom
  • opwarmfunctie als obv met stoom

Minpunten

• geen

Jeroen 17-11-2019

Top (Stoom)Oven

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Erg fijne oven. Eenvoudig in gebruik, duidelijk instructies op display. Heel snel op temperatuur, veel instel mogelijkheden. Voor geprogrammeerde gerechten woorden perfect bereid door de oven. Stoom functie is erg fijn en makkelijk in gebruik. Misschien voor kleinere mensen kan de klep lastig zijn om over heen te hangen zeker bij hete gerechten. Een deur is dan misschien makkelijker.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Veel voor geprogrameerde gerechten
  • Stoomfunctie

Minpunten

• Kleine watertank
  • Watertank lastig te legen

Michaela 23-07-2019

All-round stoomoven

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Een alleskunner deze oven: grillen, bakken, stomen, bakken met stoom, deeg laten rijzen, warm houden, ontdooien. Ik maak veel gebruik van de makkelijk instelbare voorgeprogrammeerde programma's. Je kiest het gerecht dat je wilt maken en volgt de aanwijzingen op het scherm. Zo hoef je niet meer na te denken over de temperatuur, de tijd en of het gegrild of gebakken moet worden en de hoogte in de oven. Een nadeel is het drogen na het gebruik van het stoomgedeelte: uitdrogen van de binnenruimte en legen van het waterreservoir. Maar dit lijkt me wel belangrijk voor de levensduur.

Pluspunten

• eenvoudig programma's instellen
  • één draaiknop die alles regelt
  • duidelijk overzichtscherm
  • grote inhoud

Minpunten

• op het display geeft geen actuele temperatuur
  • droogmaken na gebruik van de stoomoven

Frank van den Ham 26-06-2019

Mooi veel ruimte

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

TOP Product! wat een geweldig apparaat is dit. Fijn in gebruik, makkelijk te bedienen, het menu wijst zichzelf en snel en zeer zuinig. Ik heb al mijn keuken apparatuur van Siemens (9 stuks) en één voor één zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen door het menu
  • zeer snel
  • zuinig in gebruik

Minpunten

• Nergens te bekennen

U.B.Bakker 01-05-2019

Inbouwoven met stoomfunctie

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Een zeer praktische en ruime oven met diverse mogelijkheden. De instellingen zijn gemakkelijk in te voeren en duidelijk afleesbaar. Geschikt voor diverse (eigen gemaakte) producten en vanwege de twee niveaus kun je twee producten gelijktijdig bereiden.
Het vraagt in het begin enige oefening maar na deze periode voel je jezelf een keukenprins.

stoomoven 13-08-2018

ruime stoomoven, prettig in bediening en gebruik

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Mooie stoomoven voor het smakelijk en gezond bereiden van heel veel gerechten, brood(jes), groenten, rijst, kip, etc. Ruime binnenruimte doordat stoomreservoir onder het bedieningspaneel is weggewerkt. Heel makkelijk in gebruik door modern vormgegeven menu, met tips. Inclusief braadthermometer (moeten we nog uitproberen)!

Pluspunten

• bedieningsmenu
  • ruim
  • moderne vormgeving

Minpunten

• trilling oven na openen tijdens werking

Germ 31-10-2017

Prachtige vormgeving en zoveel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Ik heb deze (stoom) oven pas twee weken maar ben zo benieuwd naar alle opties. Tot nu toe al twee maal een ovengerecht bereid met de de automatische menuknoppen (met plaatjes en duidelijke beschrijving). Zo gemakkelijk en en een top resultaat!
Wij zijn wel van plan de speciale kookworkshops van Siemens te volgen als we een beetje op dreef zijn ;)

Pluspunten

• gewoon mooi
  • veel opties
  • gemakkelijk bedienbaar
  • duidelijke handleiding

Erzo 18-04-2017

Grote, goed werkende (stoom) oven die zeer snel opwarmt.

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Mooi ontwerp, handig in gebruik door uitgebreid menu en keuze mogelijkheden. Makkelijks schoon te houden door ruime afmeting. Duidelijk display door verschillende kleuren. Ook prettig is de restwarmte indicator. Draag bij aan veilig gebruik.

Pluspunten

• formaat
  • mogelijkheden
  • snelheid
  • display

Minpunten

• pas op met stoom, handschoen gebruiken
  • let op: op de "on" knop drukken na opening

Jochem 04-04-2017

Productiefouten

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Siemens Stoomoven werkt in principe perfect, we gebruiken hem dagelijks, heerlijke groente, het resultaat is subliem.

Het menu werkt goed, veel opwarmmogelijkheden, water bijvullen gaat goed, en middels de WIFI krijg ik gemakkelijk een berichtje als het programma is afgerond.

Het model bevat alleen een designfout, waardoor hij altijd wat water lekt als je hem open maakt. Als je er een warmhoudlader onder hebt zal deze gaan roesten (bij een 45 cm model), als je er houten kastjes onder hebt zullen deze waarschijnlijk waterschade krijgen (bol gaan staan op de randen in mijn geval).

Mijn gelakte keuken kan er niet tegen dat er elke dag een stroompje water overheen loopt, waardoor er dus op verschillende plekken waterschade ontstaat. Initieel gaf Siemens aan dat dit is "as-design" is, maar nu hebben ze aangeven dit model te gaan verbeteren. Mogelijk gaan ze betere en bredere rubbers aanbrengen, waardoor al het water in het opvangbakje terecht komt. Nu zijn er ook rubbers geplaatst, maar stroomt er alsnog water langs. Kan zijn dat ik een geheel nieuw apparaat krijg, of gedeeltelijk nieuwe onderdelen waarmee het probleem wordt opgelost.

Voorlopig is mijn advies om dit apparaat niet te komen, en een nieuwer model af te wachten. Mocht je denken dat wat water over je keuken geen probleem is, dan is dit wel een aanrader. Zelf zou ik volgende keer voor een Miele hogedruk Stoomoven gaan, aangezien de Siemens er 23-24 minuten over doet om mijn boontjes te stomen (3 minuten opwarmen, 20 minuten stomen).

Pluspunten

• Groot display
  • Vele verwarmmogelijkheden
  • Snel menu

Minpunten

• Lekt water
  • Geen hogedrukstoomoven

Karin 04-04-2017

Fantastische kwaliteit

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Wij gebruiken de stoomoven voor dagelijks gebruik en zijn ontzettend tevreden over de mogelijkheden, gebruiksgemak en de kwaliteit van eten die het produceert. De uitstraling in de keuken is qua design ook een plaatje.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Inhoud, grote ruimte
  • totale maaltijd te bereiden

Minpunten

• Prijs, alhoewel bij dagelijks gebruik....

MAarten 01-04-2017

Fijne grote oven met stoomfunctie

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

DE oven is inmiddels meerdere malen gebruikt. Alleen de meest basis functies zijn al geweldig. Dus voor de uitgebreidere functie kan dan alleen maar mooier worden. Zeer blij mee.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • zeer veelzijdig
  • grote ovenruimte

Nico 01-03-2017

Grote stoomoven. Lekker voor de maag. Mooi voor het oog!

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Erg tevreden over deze onlangs aangeschafte stoomoven. Doordat de waterbak achter het touchscreen zit houd je in de oven erg veel ruimte over. Erg gaaf om te zien hoe je het water bij kunt vullen.

Het stomen gaat erg goed. Wel opletten bij het openen van de deur dat de stoom erg heet is. Verder is de deur van de oven cooltouch.

Bij de oven zitten veel accesoires bijgeleverd. Oa een losse temperatuur meter welke je met een kabel in de oven kunt aansluiten.

Groot plus punt is dat de oven bijna muis stil is.
Siemens levert tevens een gratis receptenboek bij.
Het engiste wat nu nog ontbreekt is mijn kennis om lekker te koken, maar met deze oven en zijn eenvoudige voorgeprogrammeerde hulp menu's komt dat helemaal goed!

Pluspunten

• Erg stil
  • Veel ruimte
  • Veel accesoires
  • Gebruiksvriendelijk
  • Veel mogelijkheiden

Minpunten

• Geen magnetronfunctie

kees 22-01-2017

Mooie grote inbouwoven

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

We hebben dit apparaat enkele maanden in gebruik en het voldoet meer dan boven verwachting. we hebben nog niet alles gebruikt maar de bediening is zo makkelijk voor zowel de oven als de stoomfunctie. tot op heden alleen maar lovend over deze oven.

Pluspunten

• geluids niveau heel laag
  • mogelijkheden
  • standaardprogrammas
  • schoonmaakgemak

Minpunten

• geen

Sabine 14-01-2017

Grote fijne oven

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Ik vind het een hele fijne bak/stoomoven. Het biedt vele mogelijkheden om mee te koken. De inhoud is echt heel ruim. Ook de stoomoven werkt prima. Het was even wennen in de omschakeling van het koken maar in de gebruikershandleiding van ongeveer 80 pagina's staat heel duidelijk beschreven hoe je alles kunt maken. De oven is heel stil en zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Stil
  • Veel mogelijkheden
  • Warmt snel op
  • Mooi display

Minpunten

• Goed schoonmaken na stomen, snel aanslag

DHoekstra 04-01-2017

duidelijk menu en veel opties

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Nog maar net in huis, dus qua gebruik kan ik er weinig over vertellen. Hij is compleet geleverd met accessoires en het voorgeprogrammeerde menu zit vol opties. Ook handig is de gebruikershandleiding waarin staat welke temperaturen gehandhaafd kunnen worden per gerecht/vleessoort (icm de braadmeter) Kan niet wachten om het uit te proberen!

Pluspunten

• braadmeter
  • duidelijk menu
  • helemaal zelf in te stellen

MSB 19-12-2016

Fantastische oven met zo veel functies!

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Wat een geweldige combistoomoven! Ik dacht dat de stoomfunctie leuk voor erbij was, maar het is echt een integraal onderdeel van het koken geworden. Geweldig, kan niet anders zeggen! De bediening is strak, er zitten ook allerlei gerechtsuggesties in voor als je zelf even niet weet welke van de (zeer) uitgebreide opties je moet kiezen. Hij houdt zichzelf ook goed schoon, vind ik een belangrijk pluspunt. Koken is een groot genot met dit apparaat.

leeuw 06-12-2016

groot display, fraai ogend, mooie lekkere gerechten

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Fraai design, groot display, lekkere gerechten voller van smaak dan uit traditionele oven. Wel oppassen bij het open maken van deur i.v.m. stoom dat plotseling naar buiten komt.

Pluspunten

• groot display
  • lekkere gerechten

Minpunten

• oppassen met open maken deur ivm stoom

V 06-12-2016

heerlijk fijne stoomoven

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

heerlijk fijne oven om te gebruiken veel optie. Wel even je tijd nemen om door alle optie te gaan maar verder heel leuk om te gebruiken en snel

sven 29-11-2016

Mooie oven, wat omslachtig gebruik, lekker eten!

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

De over laat zich initieel eenvoudig bedienen en het eten komt er ook lekker gestoomd uit! echt een aanwinst vergeleken met 'gewoon' koken. Het reinigen en drogen is echter wel wat gedoe. Veel nattigheid door de hele oven en het drogen kost relatief veel tijd en aandacht!
Het grootste minpunt is echter dat indien je een gerecht hebt bereid of een verkeerd programma hebt gekozen waardoor de oven warm is geworden, hij voorlopig niets meer kan stomen aangezien de over dat weigert met de melding dat de binnenruimte te warm is. En als die dan is afgekoeld gaat hij als eerste opwarmen. Heel frusterend! Dit zou toch beter moeten kunnen.

Pluspunten

• lekker eten
  • Als 'gewone' over te installeren

Minpunten

• veel vocht na afloop in de hele oven
  • na warmen niet meer iets anders vanwege te 'warm'

Marcel R 11-11-2016

Snel, stil, eenvoudig en prachtig verlicht

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

De oven werkt nagenoeg intuïtief , duidelijk menustructuur en mooie plaatjes op het scherm. vergissen kan bijna niet. De layout is prachtig. Wel opletten dat je deze niet combineert met de kleinere combi-versie als je wilt dat de displays dezelfde lichtsterkte hebben. De Studioline versie heeft een zwartere achtergrond als de klok aanstaat en dat zie je. desalniettemin is deze combi ook supermooi.
De stoomfunctie is eenvoudig aan te zetten. Nog niet volledig gebruikt maar wel al bij opbakken van broodjes. De broodjes worden met toevoeging van stoom gebakken en zijn dan heerlijk vers.
En dan de verlichting.. perfect geplaatst, je ziet je gerecht goed en mooi bruin worden.
Geen spijt van deze moderne oven.

Pluspunten

• verlichting
  • duidelijke menu's
  • goed bakresultaat

Minpunten

• verschil met studioline display

J 21-12-2016

Hi Marcel,

Wij zijn voornemens deze oven te combineren met een combimagnetron StudioLine (CM836GPS1), die we al hebben.
Daarin is ook de klok uit te zetten wanneer deze standby is. Zou dit het probleem oplossen dat deze niet dezelfde lichtsterkte hebben?
Ik vind een grote Studioline stoomoven nogal aan de prijs namelijk :)

Alvast dank voor je reactie!

Jeroen

Lia 29-09-2016

duidelijk scherm

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Overzichtelijk scherm. Makkelijk te bedienen. Veel mogelijkheden voor diverse bereidingen. Nog niet alles uitgeprobeerd.

Vincent 25-09-2016

Overzichtelijke, intuïtieve bediening

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Naast een handmatige instelling, heeft de stoomoven ook een menu met gerechten en bijpassend oven-programma. Deze vooringestelde programma's werken verrassend goed! De instructies via het schermpje zijn ook duidelijk.

Pluspunten

• Makkelijk te leren menu
  • Stil
  • Goede isolatie
  • Lekker ruim

Minpunten

• Goed opletten met openen

Siebe 17-08-2016

Wat een heerlijk apparaat

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

We hebben deze oven nu een paar weken en hebben er van alles in klaar gemaakt. De bediening is super eenvoudig en de mogelijkheden zijn precies genoeg voor ons. Ook de stoomfunctie werkt goed en geeft een heerlijk resultaat.

Pluspunten

• bediening
  • stoomfunctie
  • design
  • stil

Minpunten

• stroeve uittrek roosters

Maaike 29-07-2016

Superfijne veelzijdige grote (stoom)oven

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Het is een grote oven (71ltr) met erg veel mogelijkheden. De bakresultaten zijn super! Zowel de oven als de stoomovenfunctie is erg prettig in gebruik. De gerechten uit de stoomoven is zeker boven verwachting. Alles is nog gelukt, het was lekker en dus niet aangebrand.
De bediening is erg gemakkelijk, zowel voorgeprogrammeerde gerechten wat erg makkelijk is. Maar uiteraard ook nog de vrijheid om zelf in te stellen. Ook de braadpen is ideaal, zodat je zelfs tijdens het bakken de kerntempratuur kunt meten. Nooit meer een uitgedroogd stukje vlees/vis of te rauw.
Enige minpuntje vinden we het weg gooien van het water uit het reservoir. De opening is wat klein en zit in het midden, waardoor je een beetje moet schudden.
Kortom we zijn erg tevreden en raden de oven zeker aan bij anderen. Zowel bij de geoefende (hobby)kok, als de verplichte kok, je wordt vanzelf erg gemakkelijke een echte keukenprins(es)!