AEG KM4400001M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG KM4400001M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

l*********@t********* 12-01-2024
Geschreven voor: AEG KM4400001M

Slecht apparaat.Veel condens tussen de glasplaat. Water loopt er onder uit. Lekker voor mijn vriezer die er onder staat. Schijnt een constructiefout te zijn. Bevestigd door AEG. Onze pech hij is ruim 6 jaar oud maar niet veel gebruikt ziet er wel heel goed uit. Service heel slecht te bereiken een half uur in de wacht en het contact wordt verbroken. Gemaild . Beloven contact op te nemen maar WANNEER. Vandaag weer contact opgenomen met de service en zijn we gebeld. Komen langs als we 229 euro betalen. Hopen dat de andere apparaten van AEG die we hebben langer meegaan. Hebben zojuist een nieuwe gekocht. Ander merk natuurlijk. Het meest balen we van de slechte service.

a************@h********** 22-03-2022

Condens

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Al 2maal deur vervangen er komt steeds weer condens tussen het dubbel glas. Een 3 keer vervangen zie ik niet zitten, ik koop liever een nieuwe oven.

Astrid 02-10-2019

Niet gebruiksvriendelijk, geen goede warmteverdeling

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Aangeschaft in 2015 maar na vier jaar ergenis vervang ik dit AEG apparaat. De bediening is onhandig en niet nauwkeurig.
- met de knoppen lukt het me niet om de gewenste magnetron tijd of voor verwarmingstijd in te stellen.
- De magnetron verwarmt een gerecht niet gelijkmatig. In het midden is het eten bijna verschroeid, terwijl de rest van het gerecht warm is.
- Geen ontdooi functie.
- De ventilator blijft lang draaien en maakt veel lawaai, ook na gebruik van de magnetronfunctie.
- Na gebruik van de ovenfunctie zit er vocht in de deurplaat. Dit is pas na twee, drie dagen verdwenen.
Geen pluspunten aan dit apparaat kunnen ontdekken. Omdat ik het apparaat na vier jaar vervang uit ergenis is het geen duurzaam apparaat.

looneytune 29-01-2019

Slechte prijs/kwaliteit verhouding.

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Wij hebben een nieuwe keuken gekocht, 4 whirpool apparaten ( 5 jaar garantie ) en 1 AEG ( die zal vast langer mee gaan dan whirpool ) niet dus.
Na 2 jaar en 5 maanden is de ''deursensor'' kapot waardoor de lamp continu blijft branden en de magnetron functie niet werkt.
AEG bied een reparatie aan voor tussen de 99,- en 185,- euro, in ons hogen een hoog bedrag voor een onderdeel waar wij zelf geen invloed op hebben.

Tevens werkt de magnetron functie sowieso niet heel goed, opwarmen duurt veel langer dan met een losse magnetron van een paar tientjes, ook bij het instellen moet je snel werken omdat de magnetron altijd op 1000Watt / 30 seconden direct start.

Pluspunten

• Relatief klein

Minpunten

• Snel defect
  • Magnetron warmt langzaam op

looneytune 28-04-2019

UPDATE....na 2 jaar en 8 maanden, vocht tussen de deur....net zoals veel andere mensen hier.....maar weer contact opnemen met onze keukenzaak maar voor ons nooit geen AEG meer....

looneytune 28-04-2019

looneytune 12-02-2019

AEG heeft de combi inmiddels gerepareerd, de kosten zijn vermoedelijk voor de verkoper ( niet AEG , maar een keukenzaak ).
Kosten 279,85 ( waaronder 15 euro factuuropmaakkosten ) - 79.85 korting ( reparatiebedrag zou nooit hoger zijn dan 185,- euro. )
Magnetronbuis was ook kapot, veertje van de ''deursensor'' was 2 minuten werk om terug te zetten.

Fredje53 19-12-2018

Drama apparaat

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Deze combimagnetron 2 jaar geleden aangeschaft op aanraden van onze keukenleverancier. Stonden er negatief tegenover gezien het feit dat wij een aantal jaren eerder zeer slechte ervaringen hebben gehad met een afwasser van AEG; keuken en kamer tot drie maal toe onder water en de afwasmachine 3 maanden kwijt om te 'testen' bij AEG. Keukenleverancier deelde mede dat dit jaren geleden was en AEG zijn leven had gebeterd. Kortom: Helaas gekozen voor deze combimagnetron. Klachten: Altijd harde stukken in het voedsel bij het opwarmen in de magnetronstand, appeltaarten aan de ene kant aangebrand en aan de andere kant rauw in de ovenstand en altijd condens tussen de glasplaten van de deur. Helaas na al die jaren is AEG nog steeds een sof. Gaan op zoek naar een ander merk. Weten trouwens wat AEG betekend: Altijd Een Gebrek. Nooit meer AEG dus.

Minpunten

• onbetrouwbaar apparaat
  • condens tussen de glasplaten klep
  • bakresultaten lijken nergns op

Frank 20-10-2018

Slecht apparaat

Geschreven voor: AEG KM4400001M

De problemen zijn: magnetron functioneert slecht. Oven functioneert slecht, vocht wordt niet afgevoerd en de deur beslaat. Er lekt water hierdoor is gevolg schade ontstaan. De knoppen voor het instellen van de tijd werken nauwelijks meer. De oven maakt veel lawaai en heeft een lange afkoeltijd.

A.M.Lucas 03-05-2018

AE KM4400001M

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Helaas herken ik ook de negatieve ervaringen van de vorige gebruikers:
tijd instellen geeft problemen
plaatselijk verbranding van de maaltijd
een zeer slechte handleiding
Daar komt bij: vocht tussen de glasplaten bij gebruik als oven (is inmiddels gerepareerd)
Zeer slechte service van AEG Nederland: ik had een mailtje gestuurd over het instellen van de tijd en gevraagd of zij mij daar een DUIDELIJKE handleiding voor wilden mailen. Kreeg een e-mail terug, dat ik de servicelijn kon bellen om e.e.a. op te lossen. Ik had minstens mogen verwachten dat zij met mij telefonisch contact zouden opnemen.
De Keukenloods heeft mij de volledige keuken geleverd en derhalve heb ik het probleem voorgelegd aan deze leverancier. Reactie? GEEN.
"AEG laat je niet in de steek" Andersom nu wel!

Pluspunten

• vormgeving

Minpunten

• werking van de klok
  • verdeling van de warmte
  • handleiding
  • service van AEG Nederland

M.Leemburg 02-03-2018

Slechte oven

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Wij hebben deze combi oven nog niet eens 2 weken, maar al wel een paar keer gebruikt.. maar met de 2de keer is de bakplaat al krom getrokken. Het is heel moeilijk om uit te vogelen hoe de oven en magnetron nou echt ingesteld moeten worden. De handleiding is dan ook erg onduidelijk. Magnetronfunctie gaat heel snel aan en daarna kan je het niet meer veranderen. Maar wij vinden vooral de kromgetrokken bakplaat het ergste!

Wilma 15-02-2018

Gebruiksgemak oven

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Wat een onhandig apparaat. Ik heb deze nu ongeveer een jaar en kan er nog steeds niet mee overweg. Hij oogt prachtig maar is erg onlogisch. Ook met boekje Doe ik het aoms nog verkeerd. Voor mij nooit meer een aeg oven. Liever gewoon een knop voor temperatuur. Een knop voor tijd en een knop voor functie. Niet al die dubbele functies. Doordat deze ongebruiksvriendelijk is bak ik veel minder als voorheen. Lol is er af

Henny 13-02-2018

Magnetron functie

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Ik vind het jammer dat de magnetron functie niet goed werkt.
Eten blijft aan 1 kant koud. Ik had beter 1 kunnen nemen met een draaischijf

Pluspunten

• Oven is ok

Minpunten

• Magnetron

Mike 12-08-2017

Slechte kwaliteit!

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Na 2.5 jaar toch maar een review schrijven.
Slecht apparaat.
Al na een jaar een lekkende deur plaat, complete deur werd vervangen.
Nu na 2.5 jaar een afschilferende micaplaat.
Slecht apparaat.
Bedieningsgemak let je op bij de aanschaf, kwaliteit en duurzaamheid is wat je lange tijd ervaart. Dit staat niet in verhouding.

Minpunten

• Levensduur componenten slecht

Ellen 12-03-2017

AEG KM4400001M

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Oven nu 8 maanden in bezit. 2 x monteur langs gehad; 1 x voor de deur waar vocht tussen ging zitten gevolg nieuwe deur en 1x voor de warmte verdeling van de over; De oven warmt niet egaal, rechts achter gaat harder dan de rest van de oven waardoor de het gerecht achterin soms bijna verbrand. Ik las een opmerking dat het heel normaal was om je eten halverwege om te draaien. Nu ik vind dat niet normaal! Monteur heeft spiraal iets verbogen maar we hebben nog steeds hetzelfde probleem. Ik ga hier weer contact over opnemen met de leverancier.
Tevens duurt het afkoelen van de oven duurt erg lang en maakt dat erg veel herrie.
De timer functie is ook erg omslachtig in te stellen.
Ik zou deze oven niet aanbevelen

Pluspunten

• geen

Minpunten

• ongelijkmatig warmte
  • timer
  • lang afkoelen, herrie

jetschut 13-02-2017

Inbouw combi hetelucht/magnetron

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Product werd aanbevolen door leverancier nieuwe keuken. De handleidingen zijn onduidelijk.
Het duurt te lang voor je door hebt hoe de knoppen precies werken. Vergeleken met 6 andere combimagnetrons die wij eerder hadden, is dit het meest onvriendelijke bedieningspaneel van allemaal. Kortom dit model is echt gebruiksonvriendelijk. Wij overwegen een ander merk te plaatsen na alle ergernis hierover.

Minpunten

• gebruiksonvriendelijk

Petra 12-10-2016

Fijne combi oven

Geschreven voor: AEG KM4400001M

Nu het apparaat bijna een jaar in gebruik. En binnen het jaar was de magnetronfunctie kapot. De monteur van Elektrolux heeft dit netjes opgelost en gaf ook aan dat de bakplaat beter niet kunt gebruiken tijdens het gebruik van de magnetronfunctie, ook al staat het wel in de handleiding. In de handleiding gaan ze er van uit dat de magnetronfunctie maar 20% van de tijd gebruikt word, maar in de praktijk wordt juist de ovenfunctie maar 20% gebruikt.
Voor de rest heel tevreden over dit apparaat.

kuijpje 12-10-2015
Geschreven voor: AEG KM4400001M

Veel keuzemogelijkheden. Opwarmen is relatief snel en handig daarbij is het signaal wanneer het opwarmen voltooid is (piepje/geluid). Het is soms even uitvogelen om de timer op de juiste wijze te gebruiken.

jandore 18-09-2015
Geschreven voor: AEG KM4400001M

Mooi apparaat om te zien maar om mee te werken een ramp!
Enkele maanden in bezit moet nog telkens het handleidingboek erbij pakken en dan nog zeer moeilijk.
Als het lukt met de instellingen dan werkt hij goed.

RobPoels 13-09-2015
Geschreven voor: AEG KM4400001M

Nu een half jaar de combi oven in gebruik en sinds het begin twee zaken die volgens mij wel beter had gemogen:

De knoppen voor het instellen van tijd\klok\ alarm reageren heel slecht, nu na enkele maanden gebruik wordt dit wel beter maar nog niet optimaal. Je moet echt goed en hard drukken voordat de knoppen reageren en voordat je het in de gaten hebt begin de alarmfunctie al terug te lopen.

Een ander groot nadeel is de warmte verdeling in de oven. Als er iets in het midden staat is dit geen probleem, maar vooral bij grote producten\hoeveelheden merk je dat alles wat rechts achter in de hoek ligt snel verbrand. Het is noodzakelijk om de bakplaat halverwege om te draaien om te voorkomen dan producten verbranden.

De hoeveelheid functionaliteiten en de het design is verder prima, maar door de tekortkoming in het bovenstaande zou ik niet snel meer een combi oven van AEG kopen.

trssrt 31-08-2015
Geschreven voor: AEG KM4400001M

in het begin erg moeten wennen. De handleiding liet nog veel aan de eigen fantasie over. Maar intussen goed gewend. Ovenfunctie is naar mijn mening wel ondergeschikt aan de magnetron functie. Want de magnetron functie werkt perfect, terwijl de oven wat minder functioneert. Wij hebben dan ook de oven van Aeg erbij aangeschaft en die oven werkt echt perfect.

faeset 23-07-2015
Geschreven voor: AEG KM4400001M

Voor een wat oudere kan ik het na het lezen van de handleiding niet heel makkelijk bedienen. Het neemt wat tijd in beslag voordat je weet hoe het werkt. Het voorverwarmen vind ik wat langer duren dan een gewone oven. Verder mooi vormgegeven.

hobinik 22-07-2015
Geschreven voor: AEG KM4400001M

Je moet de knopjes heel hard indrukken voordat ze reageren. Bediening is een beetje ingewikkeld. Verder functioneerd het apparaat prima

banus1 16-07-2015
Geschreven voor: AEG KM4400001M

De oven/magnetron in het begin goed kijken waar de functies allemaal zitten. regelmatig het boekje raad plegen. Het voorverwarmen duurt wel lang maar dat is even wennen Het uitzoeken van het gebruik van de magnetron was nog al moeilijk.
Maar als je dit vaker doet went het wel
Wij zijn tevreden over dit product.

karos 11-07-2015
Geschreven voor: AEG KM4400001M

De bediening is onbegrijpelijk en de uitleg in de handleiding geeft daarover geen duidelijkheid. Zo net een piza gebakken, dat kan toch niet moeilijk zijn denk je.
Voorverwarmen?? Moet je dit instellen of gaat dat automatisch? Wel springt de oven op 200grd bij onder en bovenwarmte. Hoe lang voorverwarmen? Kreeg het niet voor elkaar om hiervoor een tijd in te stellen. Dan moest de pizza 20 min in de oven, kon niet de tijdfunctie goed in stellen. Want die ging automatisch op 60 min. Heb maar een oude kookwekker gepakt. Onbegrijpelijk dat AEG bij zoveel klachten hier niets aan doet. Zal binnenkort bellen met AEG.
Omdat ik de mogelijkheden en duurzaamheid nog niet kan beoordelen, score een 5.

Gekara 12-07-2015

Over het voorverwarmen even het volgende:
Dit gebeurt automatisch op het aantal graden dat je instelt.
Dit is te volgen via de knipperende balkjes rechts boven elkaar en als er een kort piepsignaal gaat is de oven voorverwarmd.

Daarna kan je de baktijd instellen via de timer met de pijl tussen de balkjes.
Daarna gaat er weer een pieper en is de baktijd om en kan je de oven uitschakelen.

Afkoelen laat hij weer zien dmv knipperende balkjes rechts

Maria v. G 10-07-2015
Geschreven voor: AEG KM4400001M

Het gebruiksgemak had ik aanvankelijk met een lager punt beoordeeld maar als je eenmaal weet hoe e.e.a. werkt, gaat het prima. Mijn grootste punt van kritiek is mbt de handleiding. Mijn vriend en hebben een behoorlijke opleiding en nooit moeite met het lezen van handleidingen maar de handleiding van onze combi is de minst klantonvriendelijke / onduidelijke handleiding die ik ooit heb gezien. Zelfs na vele malen lezen is het niet duidelijk hoe e.e.a. werkt. Hoe moeilijk kan het zijn een duidelijke handleiding te maken met "print screens" en notities. Dit mag echt wel verbeterd worden. Hopelijk doet AEG hier iets mee.

Made8076 08-07-2015
Geschreven voor: AEG KM4400001M

Oven werkt niet prettig ,als je de instelling conventioneel igebruikt ende temperatuur en tijd aan houd wat er op de verpakking staat komt het eten er verbrand uit.
Temperatuur en tijds instelling lager gezet ,brand niet aan maar gaat ten koste van de smaak.
Grote temperatuur verschil in de voorkant en achterkant van de oven waardoor je eten achterin de oven ook aanbrand.

Instellen van de oven is niet de makkelijkste maar is te doen

Helaas wat teleurgesteld .

Michel__B 08-07-2015
Geschreven voor: AEG KM4400001M

Bij de aanschaf van onze nieuwe keuken hebben wij deze oven geadviseerd gekregen, helaas hebben wij te weinig tijd besteed aan het nagaan of deze oven ook iets voor ons zou zijn.

Zoals te lezen is de bediening niet erg gebruiksvriendelijk, wanneer je hem aanzet gaat hij gelijk opwarmen, tijdens of na het opwarmen (magnetron) kun je niet meer de tijd wijzigen daarvoor moet hij eerst helemaal uit. Het voor verwarmen van de hete lucht duurt ook veel langer dan ik met onze oude whirlpool gewend was.

Maar het vervelendste vinden wij dat de temperatuurverdeling van de hete lucht stand slecht is. Bij een instelling van 225 graden is de over achterin 250 en voorin 200 graden, met als gevolg dat het gerecht aan de achterkant verbrand is terwijl de voorkant nog even moet. Bellen met Electrolux hielp niet, er werd gezegd dat dit normaal is, we moeten het product halverwege omdraaien. Dat lijkt mij uit energie verbruik overweging geen goed idee én maakt het bakken van een cake onmogelijk, die zakt dan in. Ook de monteur die langs is gekomen vond het heel normaal.

Duurzaam heb ik laag gescoord omdat de oven open doen om je product te draaien niet duurzaam is.

Geen aanrader dus.

Gekara 09-07-2015

ik heb deze oven ook en als ik een tip mag geven: bak een cake met onder en bovenwarmte dan wordt hij perfect!

verder vind ik het zelf heel normaal dat je gerechten gedurende de baktijd halverwege om draait, dat is heel normaal en doe je zelfs met vissticks: dan andersom op de bakplaat.