AEG KM4400001M - Reviews

44,8 cm

7,4

Petra 12-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Fijne combi oven

Nu het apparaat bijna een jaar in gebruik. En binnen het jaar was de magnetronfunctie kapot. De monteur van Elektrolux heeft dit netjes opgelost en gaf ook aan dat de bakplaat beter niet kunt gebruiken tijdens het gebruik van de magnetronfunctie, ook al staat het wel in de handleiding. In de handleiding gaan ze er van uit dat de magnetronfunctie maar 20% van de tijd gebruikt word, maar in de praktijk wordt juist de ovenfunctie maar 20% gebruikt.
Voor de rest heel tevreden over dit apparaat.

kuijpje 12-10-2015 Product kwartaal in bezit

Veel keuzemogelijkheden. Opwarmen is relatief snel en handig daarbij is het signaal wanneer het opwarmen voltooid is (piepje/geluid). Het is soms even uitvogelen om de timer op de juiste wijze te gebruiken.

jandore 18-09-2015 Product kwartaal in bezit

Mooi apparaat om te zien maar om mee te werken een ramp!
Enkele maanden in bezit moet nog telkens het handleidingboek erbij pakken en dan nog zeer moeilijk.
Als het lukt met de instellingen dan werkt hij goed.

RobPoels 13-09-2015 Product half jaar in bezit

6,5
Nu een half jaar de combi oven in gebruik en sinds het begin twee zaken die volgens mij wel beter had gemogen:

De knoppen voor het instellen van tijd\klok\ alarm reageren heel slecht, nu na enkele maanden gebruik wordt dit wel beter maar nog niet optimaal. Je moet echt goed en hard drukken voordat de knoppen reageren en voordat je het in de gaten hebt begin de alarmfunctie al terug te lopen.

Een ander groot nadeel is de warmte verdeling in de oven. Als er iets in het midden staat is dit geen probleem, maar vooral bij grote producten\hoeveelheden merk je dat alles wat rechts achter in de hoek ligt snel verbrand. Het is noodzakelijk om de bakplaat halverwege om te draaien om te voorkomen dan producten verbranden.

De hoeveelheid functionaliteiten en de het design is verder prima, maar door de tekortkoming in het bovenstaande zou ik niet snel meer een combi oven van AEG kopen.

trssrt 31-08-2015 Product half jaar in bezit

in het begin erg moeten wennen. De handleiding liet nog veel aan de eigen fantasie over. Maar intussen goed gewend. Ovenfunctie is naar mijn mening wel ondergeschikt aan de magnetron functie. Want de magnetron functie werkt perfect, terwijl de oven wat minder functioneert. Wij hebben dan ook de oven van Aeg erbij aangeschaft en die oven werkt echt perfect.

faeset 23-07-2015 Product half jaar in bezit

6,2
Voor een wat oudere kan ik het na het lezen van de handleiding niet heel makkelijk bedienen. Het neemt wat tijd in beslag voordat je weet hoe het werkt. Het voorverwarmen vind ik wat langer duren dan een gewone oven. Verder mooi vormgegeven.

hobinik 22-07-2015 Product kwartaal in bezit

Je moet de knopjes heel hard indrukken voordat ze reageren. Bediening is een beetje ingewikkeld. Verder functioneerd het apparaat prima

banus1 16-07-2015 Product maand in bezit

De oven/magnetron in het begin goed kijken waar de functies allemaal zitten. regelmatig het boekje raad plegen. Het voorverwarmen duurt wel lang maar dat is even wennen Het uitzoeken van het gebruik van de magnetron was nog al moeilijk.
Maar als je dit vaker doet went het wel
Wij zijn tevreden over dit product.

karos 11-07-2015 Product maand in bezit

5,2
De bediening is onbegrijpelijk en de uitleg in de handleiding geeft daarover geen duidelijkheid. Zo net een piza gebakken, dat kan toch niet moeilijk zijn denk je.
Voorverwarmen?? Moet je dit instellen of gaat dat automatisch? Wel springt de oven op 200grd bij onder en bovenwarmte. Hoe lang voorverwarmen? Kreeg het niet voor elkaar om hiervoor een tijd in te stellen. Dan moest de pizza 20 min in de oven, kon niet de tijdfunctie goed in stellen. Want die ging automatisch op 60 min. Heb maar een oude kookwekker gepakt. Onbegrijpelijk dat AEG bij zoveel klachten hier niets aan doet. Zal binnenkort bellen met AEG.
Omdat ik de mogelijkheden en duurzaamheid nog niet kan beoordelen, score een 5.

Maria v. G 10-07-2015 Product kwartaal in bezit

Het gebruiksgemak had ik aanvankelijk met een lager punt beoordeeld maar als je eenmaal weet hoe e.e.a. werkt, gaat het prima. Mijn grootste punt van kritiek is mbt de handleiding. Mijn vriend en hebben een behoorlijke opleiding en nooit moeite met het lezen van handleidingen maar de handleiding van onze combi is de minst klantonvriendelijke / onduidelijke handleiding die ik ooit heb gezien. Zelfs na vele malen lezen is het niet duidelijk hoe e.e.a. werkt. Hoe moeilijk kan het zijn een duidelijke handleiding te maken met "print screens" en notities. Dit mag echt wel verbeterd worden. Hopelijk doet AEG hier iets mee.

Made8076 08-07-2015 Product half jaar in bezit

5,8
Oven werkt niet prettig ,als je de instelling conventioneel igebruikt ende temperatuur en tijd aan houd wat er op de verpakking staat komt het eten er verbrand uit.
Temperatuur en tijds instelling lager gezet ,brand niet aan maar gaat ten koste van de smaak.
Grote temperatuur verschil in de voorkant en achterkant van de oven waardoor je eten achterin de oven ook aanbrand.

Instellen van de oven is niet de makkelijkste maar is te doen

Helaas wat teleurgesteld .

Michel__B 08-07-2015 Product kwartaal in bezit

5,8
Bij de aanschaf van onze nieuwe keuken hebben wij deze oven geadviseerd gekregen, helaas hebben wij te weinig tijd besteed aan het nagaan of deze oven ook iets voor ons zou zijn.

Zoals te lezen is de bediening niet erg gebruiksvriendelijk, wanneer je hem aanzet gaat hij gelijk opwarmen, tijdens of na het opwarmen (magnetron) kun je niet meer de tijd wijzigen daarvoor moet hij eerst helemaal uit. Het voor verwarmen van de hete lucht duurt ook veel langer dan ik met onze oude whirlpool gewend was.

Maar het vervelendste vinden wij dat de temperatuurverdeling van de hete lucht stand slecht is. Bij een instelling van 225 graden is de over achterin 250 en voorin 200 graden, met als gevolg dat het gerecht aan de achterkant verbrand is terwijl de voorkant nog even moet. Bellen met Electrolux hielp niet, er werd gezegd dat dit normaal is, we moeten het product halverwege omdraaien. Dat lijkt mij uit energie verbruik overweging geen goed idee én maakt het bakken van een cake onmogelijk, die zakt dan in. Ook de monteur die langs is gekomen vond het heel normaal.

Duurzaam heb ik laag gescoord omdat de oven open doen om je product te draaien niet duurzaam is.

Geen aanrader dus.

3361XD 06-07-2015 Product maand in bezit

De oven-magnetron is zeer compact. Enerzijds een voordeel maar anderzijds een nadeel als je iets op wil warmen in een pan die hoger dan 14 centimeter. Overigens is het apparaat gemakkelijk in gebruik en voldoet ruimschoots aan onze verwachtingen. Het is nog te vroeg om iets over de duurzaamheid te zeggen.

Drammer 04-07-2015 Product kwartaal in bezit

Het kostte mij ook even voor ik de werking onder de knie had van met name de oven en de tijdsklok met zijn verschillende functies. Verder een mooie grote oven die goed werkt. Om af te koelen werkt het het snelst om hem gewoon open te zetten.

Gekara 03-07-2015 Product kwartaal in bezit

Prachtig vormgegeven oven: lekker ruime inhoud!

Gebruiksaanwijzing is mij niet duidelijk genoeg, dat kan beter.

Ingewikkelde bediening.

werking is wel prima, met mooi bakresultaat.

riwi1 30-06-2015 Product half jaar in bezit

Prima apparaat alleen de bieding zou wat vriendelijker/gemakkelijker moeten zijn.We hebben ook de solitaire oven van dit merk. Die scoort wel een 10 bij ons.

E de Bie 30-06-2015 Product maand in bezit

De oven/magnetron is erg mooi.
Het gebruik en de gebruiksinstructie vind ik erg ingewikkeld.
De mogelijkheden zijn uitgebreid.
Dat er geen draaiplateau inzit vind ik een pluspunt. Je kunt de ruimte optimaal gebruiken.
Het nakoelen duurt lang, en maakt nogal lawaai.
Dit is niet prettig wanneer je in dezelfde ruimte eet.

Snelrichard 30-06-2015 Product kwartaal in bezit

AEG combi magnetron is een zeer mooi design van hoge kwaliteit.

Een verbeterpunt is de bediening deze vind ik persoonlijk omslachtig.

Het gebruiken van de magnetron begint al te werken terwijl je de tijd nog niet goed hebt ingesteld. Tijd opnieuw instellen kan niet of kan misschien wel maar ik weet niet hoe. Nu doe ik de magnetron uit en daarna weer aan. Wat wel zeer positief is dat het echt veel opties heeft. Het is een zeer krachtige combi magnetron met veel functies

anneclairehug 30-06-2015 Product paar dagen in bezit

Ik had eerst een magnetron/oven. Dit is echt een oven /magnetron. Bediening is wel even wennen, maar als je het eenmaal weet, het is een prima oven. Oven is groot genoeg voor een grote ovenschaal. Handige functie zoals het onderkant grillen, perfect voor pizza of quiche.
Ik gebruik het oven iedere dag als magnetron en oven en ben zeer tevreden mee!

ivoendewi 30-06-2015 Product paar dagen in bezit

De oven/magnetron is in het begin even wennen en even zoeken waar de functies allemaal zitten. Ik heb regelmatig het boekje nog even nodig. de ovenfunctie werkt prima, het voorverwarmen duurt redelijk lang maar dat is niet hinderlijk. Het nadeel van de magnetron vind ik dat hij meteen begint met verwarmen (30 sec) en je daardoor moet zorgen dat je meteen de tijd ophoogt als hij langer moet verwarmen.

Maar desondanks zijn we tevreden over dit product en het mooie design.