Bauknecht EMCHT 9145/IXL - Reviews

40 liter
Kleuren
roestvrijstaal
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Bauknecht EMCHT 9145/IXL op Kieskeurig.nl.

3,2

• Slecht
  • Slecht

j.1952 10-02-2015
  • Product half jaar in bezit

advies niet kopen!
apparaat maakt veel te veel lawaai, is tweemaal nagekeken voor deze klacht (ventilator vervangen overal rubbers tussen geplaatst) daarna is het apparaat voor deze klacht omgeruild. Alleen is het nieuwe apparaat ook weer tweemaal nagekeken en ventilator vervangen maar het lawaai kwam weer terug.
Nu het apparaat omgeruild met bij betaling voor een zeer stil apparaat van de concurrent, wat een verschil 8 maanden herrie in de keuken gehad!

Joan.1968 09-07-2015

Wij hebben pas een inbouw magnetron gekocht. Bauknecht BMTMS 9145 ixelium. Ook onze magnetron maakt een herrie. Helaas hebben wij deze in combinatie met nog een oven gekocht. Zelfde merk en stijl. Was best een dure combi oven. Hebben de monteurs nog wat gezegd over die herrie? Zou het een productie fout zijn?

Henk-Jan 13-09-2017

Waardeloos!

Geschreven voor: Bauknecht EMCHT 9145/IXL

Nooit meer bauknecht. Apparaat weigert om onduidelijke redenen dienst, doet het dan toch weer wel. Automatische functies zijn stuk voor stuk te kort, te lang, te heet of te koud.

fam post 22-11-2018

oven wordt heet

Geschreven voor: Bauknecht EMCHT 9145/IXL

wat een waardeloze oven, nooit weer bauknecht. en ook erg onvriendelijk wanneer je er naar toe belt. onze oven zit boven de koelkast is geplaats door erkend keukenzaak en plaatsen altijd oven boven koelkast. maar bij ons wordt de oven zo heet dat je de koelkast niet open kunt doen want je brand je vingers, ook is de kunststof afdekplaat gesmolten in koelkast en producten in deur vak smelten , ook is de binnenkant van de koelkast gescheurd en aangetast door de hitte die de oven afgeeft. helaas kunnen we niets verhalen omdat deze oven er al in zat toen we dit huis kochten. en bauknecht absoluut nergens toe bereid.

Pluspunten

• vormgeving
  • crisp functie

Minpunten

• blaast hete lucht onderuit
  • komen snel krassen op buitenzijde
  • dat greeploos is

s 04-05-2018

Onding! mooi uiterlijk, maar meer ook niet

Geschreven voor: Bauknecht EMCHT 9145/IXL

Voor onze donkere keuken zochten we ene bijpassende magnetron en oven. We kwamen toen al snel bij deze greeploze RVS serie van Bauknecht. Nou wat een slechte keuze.
Zoals hie rinderdaad al wordt vermeld maakt het ding een herrie, maar daar kan ik mee leven.
Na nog een paar weken vertoonde het apparaat al vreemde trekken en kwam je steeds in een installateurs menu terecht. Hiervoor is een monteur langs geweest. Niet hele veel later weer een soort gelijk euvel, maar wle als gevolg dat daarna heel de magnetron onbruikbaar is geworden en op geen enkele knop meer reageert. Ik wacht al meer dan 5 weken op een oplossing die Bauknecht me niet weet/wil geven. Bij navraag uit eigen bronnen blijkt dit ene ontwerp fout in het apparaat te zijn. In de tijd dat hij het wel deed, vond ik het gebruiks gemak ook erg slecht en niet logisch. Bij aanzetten moet je idd eerst naar dat stomme logo kijken. Vervolgens start hij altijd standaard op in 750W terwijl ik liever 900W als defauylt zou kunnen kiezen. Je moet dit elke keer eerst bevestigen voordat je de tijd in kan stellen. Onnodige handelingen naar mijn idee. qua tijd instellen kun je enkel in de eerste minuut seconden instellen, maar 1 minuut 40 is gewoon weg niet te kiezen. Dat is dan al meteen 1,30 of 2 minuten. Wat een flater van Bauknecht.

Pluspunten

• greeploos

Minpunten

• kwaliteit
  • service van Bauknecht
  • bediening
  • lawaai
  • eigenlijk alles

Henk-Jan 11-06-2017

Fraai uiterlijk, had iets meer verwacht

Geschreven voor: Bauknecht EMCHT 9145/IXL

De magnetron past geweldig in mijn keuken... greeploos, mooi design. Hij doet natuurlijk wat hij moet doen, en doet dat prima. Qua prestaties is er niet veel op aan te merken.

Dat ik toch niet zo heel erg enthousiast ben, komt met name door het bedieningsgemak. Het begint er al mee dat wanneer je hem aanzet, eerst het logo langzaam verschijnt. Je kan wel direct op 'menu' drukken waardoor je verder gaat, maar toch. Dan moet je maar hopen dat het kinderslot er niet op zit, want anders ben je een tijd bezig om dat er af te krijgen. En denk maar niet dat je uit de handleiding haalt hoe je dit er af moet halen... De handleiding is sowieso niet veel soeps. Het begint er al mee dat je, als je meerdere apparaten tegelijk koopt (niet ongebruikelijk in een keuken), dat je moet opschrijven welke handleiding waarvan is, want dat is aan de buitenkant niet te zien.

De handleiding is een technische omschrijving. Het geeft niet aan wat je moet doen om... Bijvoorbeeld, je wilt de oven voorverwarmen... dan moet je de functie 'snel verwarmen' gebruiken. Dit wordt in de handleiding behandeld onder 'quick heat'. Als je dus gaat zoeken op voorverwarmen, vindt je het niet 1-2-3. Het is dus veel uitproberen, en ik denk dat ik nu maar een klein deel van de mogelijkheden benut.

Ook de bediening van de instellingen bij verwarmen is wat omslachtig. Als je een functie hebt met drie parameters, moet je ze alle drie aankiezen, veranderen en bevestigen. Leuk, dat in één scherm alles wordt getoond, maar het is toch niet praktisch om dat met drie toetsen (up, down en ok) te bedienen.

• doet wat-ie moet doen

Minpunten

• handleiding is slecht
  • bediening is omslachtig