AEG BEE435020M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG BEE435020M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marretje 08-04-2024

Goede oven die doet wat ie moet doen

Geschreven voor: AEG BEE435020M

Ik heb de oven nu een kleine maand en het is een vervanger van onze oven die ruim 20 jaar oud was.
De installatie was erg eenvoudig, dit stelde niets voor.

Ik heb bewust voor een grote oven gekozen (bijv. geen combi oven), omdat het handig is met een gezin dat we meerdere gerechten tegelijkertijd kunnen garen. Of bijv. voor feestjes je meerdere dingen wil kunnen bakken.

Tot nu toe bevalt de oven prima, we hebben verschillende gerechten gebakken (koekjes, pizza, worstenbroodjes, aardappelgratin). Het is een oven die eenvoudig in gebruik is, daar kun je niet veel aan fout doen. En het is dus handig dat je bijv. een aardappelgerecht en groentegerecht tegelijkertijd kan bakken. Daar is de oven groot genoeg voor en hij doet prima zijn werk!

Wat een verschil qua geluid (erg stil) en ook qua helderheid vergeleken met mijn oude oven. Ik kan nu zonder de deur open te trekken zien of het eten goed gaart.

Wat wel een minpuntje is, is dat het niet geheel een touchscreen is, maar een touch screen (voor de tijd) en draaiknoppen voor het 'type oven' en de temperatuur.

Die knoppen kun je indrukken, waardoor ze tevoorschijn komen of 'opgeborgen' worden. Die knoppen voelen een beetje losjes/wiebelig aan, ze voelen niet heel stevig aan. Ik hoop dat de knoppen toch wel een tijdje meegaan. Ik zag bij nieuwere oven modellen van AEG dat wel alles touch screen is. Nu weet ik niet of dat per definitie beter is, maar goed, mocht je hierover twijfelen, dan kan dit een punt zijn om het ene of andere model te kiezen.

Pluspunten

• Stil
  • Heldere verlichting
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Draaiknoppen zijn losjes
  • Display laat alleen tijd zien

Simone25 16-12-2020

Prachtige oven

Geschreven voor: AEG BEE435020M

We zijn erg te spreken over deze oven. De grote glazen deur en lichtje dat tijdens bereiding aanblijft geeft goed zicht op het gerecht. Ook na afloop schoonmaken is een fluitje van een cent. Je kan de rekjes aan de zijkant eenvoudig verwijderen en zo apart af wassen. Ook kan je indien nodig het glas van de deur losmaken.

De gerechten die we gemaakt hebben kwamen allemaal mooi bruin en goed gaar uit het apparaat. Fijn dat je uit diverse standen kan kiezen. In de gebruiksaanwijzing en gegraveerd in de deur kun je makkelijk zien wat voor welk gerecht de beste stand is.

1 minpuntje waar we vooraf niet bij stil hadden gestaan: de stand en temperatuur-aanduiding staat aan de bovenzijde van de knoppen. Bij onze keuken is de oven echter op ooghoogte geïnstalleerd waardoor je de knoppen moeilijk af kan lezen. Een display-aanduiding zou dan fijner zijn geweest

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk schoonmaken
  • maakt weinig geluid
  • grote glazen deur

Minpunten

• stand moeilijk af te lezen

m&e 09-12-2020

Mooi design

Geschreven voor: AEG BEE435020M

Mooi design, zonder veel poespas

Een oven die makkelijk te installeren en in het gebruik, de oven heeft een grote glazen deur waardoor je goed zicht hebt op het gerecht die bereid wordt.

Makkelijk de er verschillende delen in de oven kunnen worden verwijderd om goed schoon gemaakt te kunnen worden. Indien bij het bereiden er iets overheen is gegaan is het zo verwijderd en weer schoon.

De gerechten die wij erin gemaakt hebben kwamen er goed uit. Goed krokant ook ovenschotels kwamen er goed uit

Plussen en Minnen.
+ Design, groot raam deel, knoppen die ingedrukt kunnen worden zodat ze weg zijn. twee druip trays en één rooster.
+ Snelle bereiding van de gerechten door de gelijkmatige verwarming van het gerecht.
+ gerechten komen eruit zoals bedoeld.
+ rooster houders makkelijk schoon te maken
+ Glas binnenzijde deur te verwijderen om schoon te maken, gehele deur is te verwijderen
+ duidelijke gebruiksaanwijzing.
+ voor de "standaard" gerechten staat de bereiding duur in de deur.

- Geen melding in het display waar de knoppen op staan, dit staat alleen op de knop zelf en is best wel klein. 8 keuze mogelijkheden.
- indien de oven op oog hoogte gemonteerd is stand moeilijk te zien of onder het keukenblad bij weinig licht zijn de afbeeldingen op de knoppen moeilijk te zien, display optie was beter geweest.

Pluspunten

• grote glazen deur
  • makkelijk schoon te maken
  • goede verdeling van de warmte

Minpunten

• alleen op de knoppen de stand te zien.

Marc 02-12-2020

Goede inbouwoven

Geschreven voor: AEG BEE435020M

Al jaren een AEG inbouwoven in gebruik gehad. Nu dit mooie exemplaar sinds een paar weken in huis. Eerste wat me opviel was dat de binnenmaat "ruimer" is dan zijn voorganger. Buitenkant is de standaard inbouwmaat.

Omdat ik de oven boven de inbouwkoelkast heb moet ik op de tenen gaan staan om te kijken welk programma geselecteerd is, dit staat namelijk niet op de voorzijde van de knop of op de oven zelf maar op de zijkant van de knop. Minpuntje als je de oven iets hoger inbouwt. Maar ach, dat zal wel wennen, kan tenslotte ook blind typen en de oven is iets wat hier in huis dagelijks gebruikt wordt.

Een snel broodje afbakken, gebak of traybakes met complete maaltijd voor het hele gezin komt helemaal goed uit de oven. Geen donkere kantjes / randjes aan 1 kant, maar overal gelijkmatig gegaard en gebakken.

Conclusie een goed inbouwoven die doet wat hij moet doen.

Pluspunten

• grote oven
  • gelijkmatig bakken

Minpunten

• aanduiding van gekozen stand slecht af te lezen

KennyUG88 29-11-2020

Geweldige oven

Geschreven voor: AEG BEE435020M

wat een fantastische oven ik heb de oven nu een tijdje in gebruik en ik moet zeggen hij is ideaal !
super veelzijdig en na jaren gewend te zijn dat alles niet gelijkwaardig gaar was en het ene is klaar dan het andere erin is dit wel een uitvinding.

laat ik alles wat ik zeg even beargumenteren en beginnen met het begin en dat is het design. De oven ziet er goed uit met een groot raam om het eten goed in de gaten te houden. aan de buitenkant 2 draai knoppen voor de functies en de temperatuur. beiden knoppen kunnen ingedrukt worden zodat ze mooi in de bovenkant verdwijnen.

wat voor mij echt een grote plus is dat zijn de functionaliteiten die de oven aanbied. voor elk gerecht is er wel een functie en die werken goed. Pizza word goed gaar aan alle kanten en van boven tot onder. dit is vooral aan de korst en de bodem te merken overal krokant niet alleen aan de zijkanten. Daarnaast met bijvoorbeeld lasagne is niet alleen de zijkant donker kleurig en het midden nog wat wit van de kaas nee gelijkwaardig gaar.

wij hadden lasagna, stokbrood en kip stukjes gelijktijdig in de oven en alles was perfect gaar.

ik kan zeggen dat ik super blij ben met de oven.
heb nog geen minpunten kunnen ontdekken.

ziet er goed uit, hij is stil en doet zijn werk uitermate goed !

Pluspunten

• Mooi
  • Goed werkende functionaliteiten

Paul 25-11-2020

Degelijke grote oven

Geschreven voor: AEG BEE435020M

Deze oven enkele weken in gebruik en de eerste paar gerechten zijn goed bevallen. Het convectie systeem waarmee de hele oven gelijkmatig wordt verhit werkt goed. Meerdere pizza’s worden gelijkmatig goed gaar. Het instellen van de oven en haar functies werkt eenvoudig zonder allerlei digitale menu’s, dit is erg makkelijk waardoor je snel de oven kunt voorbereiden voor je gerecht. Ook voelen de knoppen degelijk aan. de verlichting is ook erg helder en daardoor heb je altijd goed zicht wat je gerecht doet. Het is een fijne en mooie oven die netjes ingebouwd kan worden.

Pluspunten

• Ruimte
  • Gelijkmatig verwarmen
  • Degelijk
  • Eenvoudig in gebruik

Twinmanfred 24-11-2020

design, zonder veel poespas

Geschreven voor: AEG BEE435020M

Een heerlijke oven, makkelijk te installeren en in het gebruik, de oven heeft een mooie grote glazen deur die vrij zicht geeft op het gerecht die bereid wordt.
Handig is dat de verschillende delen in de oven kunnen worden verwijderd om schoon gemaakt te kunnen worden buiten de oven zelf, zoals de Etage tray houders, indien bij het bereiden er iets overheen is gegaan is het zo verwijderd en weer schoon.

De gerechten die wij erin gemaakt hebben zijn perfect eruit gekomen, in de oude oven kwamen b.v. de pizza's niet met een volledig knapperig bodem eruit, nu wel, Ovenschotels perfect.

Pluspunten

• Design, groot raam
  • knoppen die ingedrukt kunnen worden
  • Glas binnenzijde deur te verwijderen
  • duidelijke gebruiksaanwijzing.
  • Snelle bereiding van de gerechten

Minpunten

• Geen melding in het display welke stand
  • Stand oven moeilijk te lezen bij weinig licht