Bosch HBC84H500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch HBC84H500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

naam 1475 04-05-2015
Geschreven voor: Bosch HBC84H500

Gebruiksgemak: Lastig dat bij de magnetron functie bij 900 Watt 1 minuut voorgeprogrammeerd staat. Als je b.v. maar 30 sec wilt verwarmen moet je wel vaak de min-knop gebruiken. Bij de vorige Bosch magnetron kon de vereiste tijd gelijk ingetoetst worden.
Vormgeving: Display zou wat groter en duidelijker mogen zijn.
Duurzaamheid: De vorige magnetron heeft het 21 jaar uitgehouden, als deze het ook zo lang doet, overleeft
hij ons waarschijnlijk.

groenhen2 16-03-2015
Geschreven voor: Bosch HBC84H500

Deze combi magnetron in maart 2012 gekocht. Met name vanwege het bedieningsgemak gecombineerd met de goede naam die Bosch heeft.
Echter dit model valt mij wat tegen. In de begin fase was de keramische meenemer stuk. Deze is onder garantie vervangen. Nu ruik ik af ten toe een brandlucht (elektronica verbrand?)en werkt de magnetronstand niet. Vindt dit erg snel voor een magnetron in die prijsklasse. Ga contact zoeken met Bosch om na te gaan wat de mogelijkheden om dit onder garantie te gaan verhelpen. Los van de oplossing raad ik af om dit apparaat aan te schaffen ondanks de gebruiksvriendelijkheid en het design.

groenhen2 05-07-2015

De brandlucht is inmiddels gelokaliseerd. Bleek een overgangsweerstand in een steker te zitten die er voor gezorgd heeft dat deze was verbrand, waardoor de magnetronfunctie niet goed functioneerde. Door een lokaal bedrijf laten verhelpen voor EUR 45,-. Dus dat viel mee. Hoop dat het hier bij blijft.

ruqeryha 09-12-2014
Geschreven voor: Bosch HBC84H500

dit toestel is in 28 maanden 5 keer kapot gegaan .5 maal de meenemer vervangen 4 maal door bosch en 1 maal zelf.de moter van het draaiplateau is vervangen door bosch.en nu buiten de garantie de ventilator vervangen.door een monteur van een bedrijf gevonden op internet.kosten 118 euro.eerder bosch gebeld .die zij geen garantie meer .kunnen ook langs komen .de voorrij kosten zijn 86 euro plus arbeidsloon 84 euro per uur.plus ventilator ??

Officiële reactie van Bosch 10-12-2014

Beste Ruqeryha, We vinden het vervelend voor je dat je oven kapot is gegaan en gemaakt moest worden. Alleen de tarieven die je voor Bosch service doorgeeft kloppen niet. Bekijk voor onze tarieven de website: http://www.bosch-home.nl/tarieven.html. Groet, Bosch Home

Reinardo 10-12-2014

Het is echt schandalig dat het apparaat zo slecht ontworpen/gemaakt is dat je om de haverklap achter zo'n meenemer aan moet of met een dure reparatie zit. Ik begrijp dat uw exemplaar het voorlopig weer doet. Ik heb binnen dezelfde termijn nadat hij het weer begaf het ding ergens anders 'ingebouwd' nl. in de grijze container.

ruqeryha 12-12-2014

de reactie van bosch kloppen inderdaad.de bedragen zijn 105 euro voor 25 minuten arbeidsloon.daarna 8.25 euro voor elke 6 minuten. voorrijkosten zijn maar 59.50.maar het is schandalig
dat na derde of vierde keer dat het toestel kapot ging .deze niet in ze geheel werd vervangen.

groenhen1 08-04-2012
Geschreven voor: Bosch HBC84H500

Omdat het prijs verschil van een solo magnetron (voor deze nismaat) en een combimagnetron erg klein was ben ik op zoek gegaan naar een type die gebruiksvriendelijk is voor de kinderen. Daarvoor heb ik diverse magnetrons bekeken en deze sprong er op dit vlak uit.
Echter na een maand is de aandrijfnok gebroken en draait het plateau niet meer. Je moet dus erg voorzichtig zijn met het verwijderen en plaatsen van het plateau (doe je alleen bij het reinigen) Het vervangen van deze nok stelt niks voor maar ik vind de constructie erg fragiel.

reina23 11-01-2012
Geschreven voor: Bosch HBC84H500

Deze magnetron gekocht in oktober 2011 vanwege de maten. Paste nl.precies in de nis waar onze vorige magnetron uit kwam. Ook de grote inhoud van de magnetron is een duidelijk pluspunt. Na het installeren heb ik de overbodige, buitenlandtalige bladzijden uit de gebruiksaanwijzing verwijderd en er bleef zowaar een lezenswaardig boekje over. De gebruiksaanwijzing kon overigens hier en daar wat duidelijker, maar is toch voldoende.
Helaas. Na een paar dagen bleef het draaiplateau stilstaan. Dit bleek te liggen aan de 'meenemer', een uitneembaar porceleinen verbindingsstukje tussen de as en het draaiplateau. Hoewel het garantiewerk had kunnen zijn, zelf maar zo'n dingetje gekocht voor een paar eurootjes.
Maar weer helaas bleef op een gegeven moment de magnetron steenkoud. Servicedienst gebeld. Binnen no time werd dit euvel onder garantie verholpen. Losse contactjes vastgesoldeerd.
Hij doet het dus weer maar het vertrouwen is er niet meer volledig.
Het apparaat doet het verder goed. Zowel de oven als de magnetron zijn goed in te stellen en doen hun werk vervolgens nauwkeurig.
Onhandig is het weer terugzetten van het draaiplateau in de magnetron, omdat deze precies over de 'meenemer' moet vallen.
Ook onhandig is dat de magnetron niet automatisch doorgaat als je tussentijds even de klep opent om te kijken hoe het er voor staat met de opwarming. Je moet dan opnieuw op de startknop drukken.

Reinardo 28-11-2014

Nog even een aanvulling op mijn eigen review over dit product. Ik schreef dat het vertrouwen in deze magnetron er niet meer volledig was, gelet op de mankementen meteen aan het begin.
Nou gisteren heeft hij inderdaad definitief de geest gegeven. Ik laat hem ook maar niet meer repareren. Toch wel erg kort na zo n 3 jaar.