ETNA T2144RVS - Reviews

Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)
Inhoud
44 liter
Magnetron

4,2

• Slecht

Maurice 21-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Slechte kwaliteit en slechte service

We hebben dit apparaat sinds 2012 in gebruik en waren best tevreden over het gebruik.

Al snel was het mechanisme van het draaiplateau defect. Nog niet zo'n groot probleem, want het apparaat functioneerde verder prima. Vervolgens zijn de rubber dopjes onder het rooster verbrand, hierdoor begon het rooster bij de magnetronfunctie te vonken. Nieuwe dopjes gekocht en probleem was opgelost. Daarna begon de rechter bedieningsknop steeds slechter te reageren op bediening. Nu is het haast niet meer mogelijk om het apparaat juist in te stellen. Mijn keukenleverancier van Wanrooij stuurt mijn email door naar een servicenummer van Etna. Zij kunnen het probleem verhelpen, kosten zijn: bedieningspaneel a €166; as a €5; voorrijkosten €69; monteurskosten €17. Totale kosten als de monteur het in 10min oplost: €257 !!!

Wat een waardeloze duurzaamheid en service. Nooit meer Etna apparatuur voor mij.

Pluspunten

• Gebruik

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Service

Johan van der Schelling 21-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Slechte kwaliteit plastic draaiknoppen

Oven was naar verhouding behoorlijk duur. Oven werkt op zich nog goed (we hebben hem nu 5 jaar). Maar al heel snel vielen de plastic draaiknoppen er spontaan af. We hebben deze inmiddels 2 keer laten vervangen en ook nu is de draaiknop weer nagenoeg los. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt met een oven. Mijn volgende oven wordt zeker geen Etna.

Pluspunten

• Werkt nog steeds na 5 jaar

Minpunten

• Plastic draaiknoppen
  • prijs

Andrew 17-04-2016 Product paar dagen in bezit

Defecte oven

4,2
In het begin was dit best een goede combi-magnetron ook piepte en maakte hij veel geluid bij koelen. Nu na 2 1/2 jaar doet de oven het niet meer. Na mailen met etna krijg ik het antwoord dat ik 70€ voorrijkosten moet betalen om het te laten repareren. Dit vindt ik een zeer slechte service, volgens mij mag je er toch vanuit gaan dat een combi-magnetron met normaal gebruik toch langer dan 2 1/2 jaar meegaat.

Kalsbeek 29-01-2016 Product jaar of meer in bezit

1,8
Een leuke Combi oven om te zien, en tijdens de eerste 2 jaar deed hij het ook goed, ook al maakt hij veel lawaai bij het afkoelen. Maar Na 2.5 jaar is hij er spontaan helemaal mee opgehouden, Ik lees dat dit veel vaker voorkomt met dit apparaat, en omdat het buiten de garantie periode valt is het gewoon pech volgens Etna.
Slecht product van zo'n apparaat verwacht je dat het wel wat langer mee gaat.

D 26-11-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben een ervaren keuken/meubel bouwer die nogalwat
apparaten verkoop aan klanten.
Deze Etna heb ik voor eigen gebruik aangeschaft in 2012. Ontdooi stand is waardeloos. Vanaf een half jaar na aankoop draaimotor plateau kapot, wel garantie.
nu 2015 is er iets (doorgebrand zo de ruiken en de gerechten worden niet meer gaar),,,rare geluiden
kortom weer een defect. Geen garantie meer,,,,
Ik twijfel voor een monteur of rechtstreeks milieustraat maar dit apparaat is zwaar weggegooid geld.
daarom adviseer ik klanten doorgaans een MIELE.
Stevige prijs, maar wel kwaliteit!!!

van Eeden Interieurs.

Koos0789 25-02-2015 Product jaar of meer in bezit

4,5
Wij hebben deze oven nu iets meer dan 2,5jaar in huis. in het begin beviel het zeer goed, alles functioneerde uitstekend. enige aanmerking is het ontbreken van een functie voor snel voorverwarmen, dit neemt bij 200 graden zo'n 10 minuten in beslag.

Echter sinds een halfjaar is de gevoeligheid van de draaiknoppen sterk verminderd, waardoor het steeds moeilijker wordt om de juiste tijd in te stellen. Daarnaast is sinds twee weken de blaaskast kapot. Die reparatie is zo duur dat we maar hebben besloten om een duurdere Siemens oven te kopen.

tdeboer 14-02-2015 Product jaar of meer in bezit

Dit is een ruime combi magnetron waar we gedurende de periode dat het ding werkte plezierig mee gekookt hebben. De bediening met de draaiknoppen is matig, met name het kiezen van de juiste tijd is erg omslachtig.
Kort nadat we de oven twee jaar in normaal gebruik hadden viel hij helemaal uit. Na onderzoek door een reparateur blijkt de printplaat achter het bedieningspaneel defect te zijn. Deze moet worden vervangen, wat een complex en kostbaar proces zal worden. Apparaat dus maar weggedaan en een ander gekocht omdat we hier geen vertrouwen meer in hebben. Vanzelfsprekend een erg teleurstellende ervaring.

Bertassi 21-06-2014 Product jaar of meer in bezit

3,2
Na 3 reparaties nu weer kapotte motor net buiten garantietermijn (2 jaar en 4 maanden). Wordt niets vergoed door Etna en Arma keukens (Nunspeet). Ben het nu spuugzat met dit apparaat en de slechte service van deze bedrijven. Printplaat is al vervangen en een nieuw voorfront. Onderdeel van het draaiplateau was gelijk al stuk waardoor hij niet draaide. Is daarna nog een keer stuk gegaan. Nu weer een motor. Waardeloze aankoop!

marco420 03-04-2013 Product paar dagen in bezit

2,5
Dit is nu de 4e reparatie of vervanging van de oven binnen 2 jaar tijd. 600 euro afschrijven in 2 jaar. Nooit weer een ATAG,ETNA of PELGRIM. Want deze zijn allemaal uit dezelfde fabriek waarbij wij het slechtste/goedkoopste product van hebben. Nu wordt het een dure samsung oven of een miele. Met beide merken goede ervaringen. de laatste oven is minder dan 6 maanden bij ons is heeft al een chinese motor vervanging gehad. Helaas goedkope chinese onderdelen, Dit is een weeergave van de feiten. Doe je voordeel met deze info!

marco420 08-03-2013 Product jaar of meer in bezit

3,5
bagger apparaat.

magnetrom verwarmt zeer ongelijkmatig.
Oven jankt ,fluit,piept,bromt en kraakt enz.

AstridE 28-12-2011 Product maand in bezit

Deze combimagnetron is gebruikersvriendelijk.
Hij is goed te gebruiken als je geen ingewikkelde kookprogramma's wilt gebruiken. Daarom hebben wij ook voor deze combimagnetron gekozen.
Hij heeft geen lange tijd nodig om te koelen na gebruik; ook geen hinderlijk geluid.
Hij bevalt ons prima en daarom ook schrijf ik deze review.