ETNA T2144RVS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA T2144RVS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,2

J.V. 20-04-2020

irritant apparaat

Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Magnetron al een keer uit elkaar geweest wegens een irritante resonantie, verder een halve minuut manetronnen is een minuut koelen , een bijzonder slechte verlichting , rubber voetjes branden in het metalen draaiplateau, daarom al een schaal geplaatst uit een sharp (wat overigens wel een goed apparaat is) , een matige gebruiks aanwijzing en lastige bediening, kortom hij is nog niet stuk maar hij gaat wel op marktplaats.

Pluspunten

• geen
  • geen

Minpunten

• irritant apparaat

Officiele reactie van Atag 21-04-2020

Beste J.V.

Wat vervelend om te lezen dat je ervaring van deze combimagnetron zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, zeker ook op gebruiksgemak. Wij streven ernaar dat onze klanten veel en natuurlijk ook lang plezier mogen beleven van onze apparatuur. Wij betreuren het dan ook zeer wanneer een klant niet tevreden is.
Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Webcareteam ETNA

Bart 09-12-2018

Werkt prima, tot hij stuk gaat

Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Prima combi in gebruik. Na 4 jaar was de ventilator kapot. 110 euro aan reparatie. Sinds gister zit er ergens kortsluiting in de oven die de hoofdzekering eruit deed vliegen. Kortom: troep

Pluspunten

• Ruim
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Troep

Officiele reactie van Atag 10-12-2018

Hallo Bart. Ik lees dat je inmiddels contact hebt gehad met onze service afdeling. Wanneer een toestel buiten de garantie valt, zijn er inderdaad kosten aan verbonden. Zonder je gegevens kan ik helaas niet meekijken, zou graag even willen checken of er niet iets over het hoofd is gezien, nu ik lees dat de vorige service 10 maanden geleden was? Of was dit een geheel ander euvel? Graag even een mailtje naar webcare@atagbenelux.com met je naw gegevens.
Webcare Team ETNA

Officiele reactie van Atag 10-12-2018

Hallo Bart, wat vervelend dat er na de reparatie toch nog problemen zijn met je combimagnetron. Ik neem aan dat je al contact hebt gehad met onze service afdeling? Anders zou ik toch aanraden dit te doen, zodat we kunnen kijken of we hierin nog iets kunnen betekenen.
Webcare Team ETNA

Bart 28-12-2018

Inmiddels is de oven gerepareerd na een schappelijk coulance-voorstel van ETNA webcare.
Het probleem zat in de schakelaar van de ovenklep. Als je deze open trekt als de oven aan staat gaat deze schakelaar na verloop van tijd kapot en heb je kortsluiting. In de handleiding had wel met iets meer nadruk mogen staan dat je de klep alleen maar open mag doen als de oven uit is of op 'stop' staat.

Bart 10-12-2018

Hallo Webcare Team ETNA,
Zojuist contact gehad met de service-afdeling. Wat jullie kunnen betekenen is een monteur langssturen voor €71,- aan voorrijkosten, €14,30 per 10 minuten arbeid en daarbovenop nog de materiaalkosten.
Als ik iedere 10 maanden zo'n reparatie mag laten uitvoeren, wordt deze oven wel erg duur in gebruik.
Groet,
Bart

WillemJ 13-01-2018

Combimagnetron ziet er mooi uit

Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Na een 1 jaar was de motor van de magnetron kapot, gratis vervangen door ATAG. Na 4 jaar het bediening scherm kapot kosten 200 Euro, nu na 5 jaar de ventilator van de hete lucht defect kosten 95 Euro. Het apparaat ziet er mooi uit maar het is een ondeugdelijk product. Het apparaat wordt door ons amper gebruikt. ATAG geeft niet thuis als ik om coulance vraag. Ik beveel dit product niet aan.

Pluspunten

Minpunten

• Zeer slechte duurzaamheid

Officiele reactie van Atag 15-01-2018

Vervelend om te lezen dat u zoveel pech heeft met uw toestel. Zou u uw NAW-gegevens kunnen mailen naar webcare@atagbenelux.com, zodat wij hier inhoudelijk kunnen ingaan.

Hans 24-09-2017

Chinese kwaliteit in Hollands jasje

Geachte lezer/lezeres,
Dit type combimagnetron welke onder de merknamen Etna, Pelgrim en Atag verkocht worden komen rechtstreeks uit China.
Op zich is het ontwerp niet slecht en ze zien er ook nog netjes uit maar ze hebben alle een zwak onderdeel en dat is de microcontroller. Deze microcontroller bevindt zich op de print achter het display. Deze microcontroller geeft al snel de geest met als gevolg dat het hele bedien gedeelte niet meer functioneert terwijl de overige onderdelen nog in prima conditie zijn.
Deze microcontroller gaat gegarandeerd kapot, kijk u eens op de 2e hands sites hoeveel combimagnetrons van dit type er met dit euvel aangeboden worden. Ik heb er momenteel een stuk of 8 staan met het zelfde euvel, alle onherstelbaar defect vanwege deze microcontroller. De microcontroller is niet vervangbaar vanwege de firmware die erin geladen moet worden. Je zou haast gaan denken dat er in de microcontroller een timer meeloopt die na een aantal gebruiksuren de boel stillegt!
Ik ben van mening dat de printen waar deze microcontrollers op gemonteerd zijn, kosteloos vervangen dienen te worden.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Besturingselectronica
  • Reparatieprijzen

Willem 13-09-2017

ETNA T2144RVS

Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Combi oven is er bij de nieuwbouw 4 jaar geleden in gezet. Ik heb opgezocht dat de nieuw prijs van dit product €749,- is. Voor dat geld verwacht je een degelijke combi oven die lang mee gaat maar nu is hij ineens uitgevallen en niet meer aan de praat te krijgen. Inderdaad na 2 jaar geen garantie meer tenzij je je aan alles committeert. Nooit meer ETNA voor mij.

Patrick 15-05-2017

Bagger!

Geschreven voor: ETNA T2144RVS

In drie jaar tijd nu voor de derde keer stuk
Ontzettend wanproduct
Lawaaierig
Magnetron werkt slecht

Nu de hoofdprintplaat stuk, hij gaat bij het oud ijzer

Minpunten

• Lawaai
  • Korte levensduur

Joost Balder 30-03-2017

Doe het niet!

Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Wat een troep is Etna. Nadat ik vorige week de afwasmachine naar de milieu straat heb kunnen brengen is nu de Combi magnetron (T2144RVS) aan de beurt. Allemaal van dat waardeloze merk Etna. Wil graag duurzaamheid bevorderen, maar dan niet met deze Etna rotzooi. Apparaten moeten toch langer dan 5 jaar mee kunnen? Nou die van Etna niet dus. Tijdens garantie vier maal defect geweest, maar nu problemen met de draaiknop voor de tijdsinstelling, deze functioneert nauwelijks en zonet is het magnetron gedeelte ook ermee uitgescheden, dus apparaat niet meer bruikbaar. Kortom, eruit met dat hopeloze ding, uithuilen en verder met een betrouwbaar merk, Miele of Siemens. Ga morgen opnieuw naar de Expert, nou die hebben mazzel. Jammer dat de keukenverkopers Bruynzeel dit als goed Nederland merk hebben verkocht. Ze wisten toch echt wel beter! Dus Bruynzeel keukens raad ik ook niemand aan.

Minpunten

• zeer korte levensduur
  • draaiknoppen reageren slecht
  • in garantietijd al vier maal gerepareerd

Maurice 21-10-2016

Slechte kwaliteit en slechte service

Geschreven voor: ETNA T2144RVS

We hebben dit apparaat sinds 2012 in gebruik en waren best tevreden over het gebruik.

Al snel was het mechanisme van het draaiplateau defect. Nog niet zo'n groot probleem, want het apparaat functioneerde verder prima. Vervolgens zijn de rubber dopjes onder het rooster verbrand, hierdoor begon het rooster bij de magnetronfunctie te vonken. Nieuwe dopjes gekocht en probleem was opgelost. Daarna begon de rechter bedieningsknop steeds slechter te reageren op bediening. Nu is het haast niet meer mogelijk om het apparaat juist in te stellen. Mijn keukenleverancier van Wanrooij stuurt mijn email door naar een servicenummer van Etna. Zij kunnen het probleem verhelpen, kosten zijn: bedieningspaneel a €166; as a €5; voorrijkosten €69; monteurskosten €17. Totale kosten als de monteur het in 10min oplost: €257 !!!

Wat een waardeloze duurzaamheid en service. Nooit meer Etna apparatuur voor mij.

Pluspunten

• Gebruik

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Service

Johan van der Schelling 21-10-2016

Slechte kwaliteit plastic draaiknoppen

Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Oven was naar verhouding behoorlijk duur. Oven werkt op zich nog goed (we hebben hem nu 5 jaar). Maar al heel snel vielen de plastic draaiknoppen er spontaan af. We hebben deze inmiddels 2 keer laten vervangen en ook nu is de draaiknop weer nagenoeg los. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt met een oven. Mijn volgende oven wordt zeker geen Etna.

Pluspunten

• Werkt nog steeds na 5 jaar

Minpunten

• Plastic draaiknoppen
  • prijs

Andrew 17-04-2016

Defecte oven

Geschreven voor: ETNA T2144RVS

In het begin was dit best een goede combi-magnetron ook piepte en maakte hij veel geluid bij koelen. Nu na 2 1/2 jaar doet de oven het niet meer. Na mailen met etna krijg ik het antwoord dat ik 70€ voorrijkosten moet betalen om het te laten repareren. Dit vindt ik een zeer slechte service, volgens mij mag je er toch vanuit gaan dat een combi-magnetron met normaal gebruik toch langer dan 2 1/2 jaar meegaat.

Kalsbeek 29-01-2016
Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Een leuke Combi oven om te zien, en tijdens de eerste 2 jaar deed hij het ook goed, ook al maakt hij veel lawaai bij het afkoelen. Maar Na 2.5 jaar is hij er spontaan helemaal mee opgehouden, Ik lees dat dit veel vaker voorkomt met dit apparaat, en omdat het buiten de garantie periode valt is het gewoon pech volgens Etna.
Slecht product van zo'n apparaat verwacht je dat het wel wat langer mee gaat.

D 26-11-2015
Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Ik ben een ervaren keuken/meubel bouwer die nogalwat
apparaten verkoop aan klanten.
Deze Etna heb ik voor eigen gebruik aangeschaft in 2012. Ontdooi stand is waardeloos. Vanaf een half jaar na aankoop draaimotor plateau kapot, wel garantie.
nu 2015 is er iets (doorgebrand zo de ruiken en de gerechten worden niet meer gaar),,,rare geluiden
kortom weer een defect. Geen garantie meer,,,,
Ik twijfel voor een monteur of rechtstreeks milieustraat maar dit apparaat is zwaar weggegooid geld.
daarom adviseer ik klanten doorgaans een MIELE.
Stevige prijs, maar wel kwaliteit!!!

van Eeden Interieurs.

Koos0789 25-02-2015
Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Wij hebben deze oven nu iets meer dan 2,5jaar in huis. in het begin beviel het zeer goed, alles functioneerde uitstekend. enige aanmerking is het ontbreken van een functie voor snel voorverwarmen, dit neemt bij 200 graden zo'n 10 minuten in beslag.

Echter sinds een halfjaar is de gevoeligheid van de draaiknoppen sterk verminderd, waardoor het steeds moeilijker wordt om de juiste tijd in te stellen. Daarnaast is sinds twee weken de blaaskast kapot. Die reparatie is zo duur dat we maar hebben besloten om een duurdere Siemens oven te kopen.

tdeboer 14-02-2015
Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Dit is een ruime combi magnetron waar we gedurende de periode dat het ding werkte plezierig mee gekookt hebben. De bediening met de draaiknoppen is matig, met name het kiezen van de juiste tijd is erg omslachtig.
Kort nadat we de oven twee jaar in normaal gebruik hadden viel hij helemaal uit. Na onderzoek door een reparateur blijkt de printplaat achter het bedieningspaneel defect te zijn. Deze moet worden vervangen, wat een complex en kostbaar proces zal worden. Apparaat dus maar weggedaan en een ander gekocht omdat we hier geen vertrouwen meer in hebben. Vanzelfsprekend een erg teleurstellende ervaring.

Bertassi 21-06-2014
Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Na 3 reparaties nu weer kapotte motor net buiten garantietermijn (2 jaar en 4 maanden). Wordt niets vergoed door Etna en Arma keukens (Nunspeet). Ben het nu spuugzat met dit apparaat en de slechte service van deze bedrijven. Printplaat is al vervangen en een nieuw voorfront. Onderdeel van het draaiplateau was gelijk al stuk waardoor hij niet draaide. Is daarna nog een keer stuk gegaan. Nu weer een motor. Waardeloze aankoop!

marco420 03-04-2013
Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Dit is nu de 4e reparatie of vervanging van de oven binnen 2 jaar tijd. 600 euro afschrijven in 2 jaar. Nooit weer een ATAG,ETNA of PELGRIM. Want deze zijn allemaal uit dezelfde fabriek waarbij wij het slechtste/goedkoopste product van hebben. Nu wordt het een dure samsung oven of een miele. Met beide merken goede ervaringen. de laatste oven is minder dan 6 maanden bij ons is heeft al een chinese motor vervanging gehad. Helaas goedkope chinese onderdelen, Dit is een weeergave van de feiten. Doe je voordeel met deze info!

marco420 08-03-2013

bagger apparaat.

magnetrom verwarmt zeer ongelijkmatig.
Oven jankt ,fluit,piept,bromt en kraakt enz.

AstridE 28-12-2011
Geschreven voor: ETNA T2144RVS

Deze combimagnetron is gebruikersvriendelijk.
Hij is goed te gebruiken als je geen ingewikkelde kookprogramma's wilt gebruiken. Daarom hebben wij ook voor deze combimagnetron gekozen.
Hij heeft geen lange tijd nodig om te koelen na gebruik; ook geen hinderlijk geluid.
Hij bevalt ons prima en daarom ook schrijf ik deze review.

Es1971 22-04-2012

Hallo Astrid,
Wij overwegen deze combi magnetron te kopen. Hoe is de oven en grillfunctie? Heeft u er bv weleens een cake in gebakken?
Gr., Esther