De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens BF550LMR0 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Eric 14-09-2022

Iq300 inbouwmagnetron

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Bevalt prima alleen zicht in de magnetron is beperkt

alex 28-03-2022

inbouwmagnetron

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] prima product, alleen tijd moeilijk af te lezen/in te stellen

H.P. van Zutphen 21-03-2022

Inbouwmagnetron

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Prima apparaat
Past goed in elke keuken
Makkelijk te bedienen
Simpel schoon te maken

Rob 07-03-2022

Nette magnetron met eenvoudige bediening

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

Een mooie magnetron welke past in de productlijn van Siemens.
Tevens is de magnetron eenvoudig in gebruik met de 2 draaiknoppen.
Dus geen moeilijke digitale menus om het juiste programma te selecteren.

Pluspunten

• Past in combinatie met andere siemens producten
  • Zeer eenvoudig in gebruik

Mariel 18-01-2022

Simpele retro magnetron

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Siemens staat bekend om innovatieve apparatuur. Voor onze keuken schaften wij diversen Siemens apparaten aan. Allemaal prima, maar de magnetron is een geval apart. Een ouderwetse draaitimer, in plaats van een digitale timer en display. Nauwkeurig de tijd instellen is daardoor niet mogelijk. Na afloop klinkt er een heel raar jaren 80 pingeltje.
Bizar dat dit in deze tijd nog voor zoveel geld verkocht wordt.

a**7@u**l.nl 18-12-2021

aankoop

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

werkt snel en doet voor wat deze bedoelt is en is makkelijk om schoon te maken
prijs en kwaliteit goed en makkelijk te monteren

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • werkt snel

Minpunten

• geen digitale aflezing tijd

M. Peters 16-11-2021

basis magnetron

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een hele mooie magetron die prima zijn werk doet. Jammer: de bediening. De tijd is niet in te stellen op de seconde (zoals ik bij mijn oude Siemens magnetron gewend was). De grote draaiknop geeft alleen bij benadering de minuten aan. Dat voelt engiszins goedkoop en ouderwets. Als ik dit van tevoren had geweten, dan had ik een andere magnetron uitgekozen.

Martin 15-06-2021

Teleurstellend

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb een losse oven en een losse magnetron. Magnetrons hoeven van mij geen programma's te hebben. Die gebruik ik toch niet. Ik heb dit simpele model uitgezocht bij de keuken, omdat ik verwachtte dat Siemens haar basis goed op orde heeft.

Tot mijn grote verbazing heeft deze magnetron een draaiknop voor de tijd. Het is zeer nostalgisch om een ping te horen zodra deze klaar is, maar ik had echt verwacht dat dit bij Siemens niet meer voor zou komen. Vooral de kinderen hebben moeite met de weinig precieze timer.

Aan de binnenkant zit een soort kartonnen plaatje. Die is op de eerste dag stukgegaan, omdat we dachten dat het verpakkingsmateriaal was.

Buitenkant is vatbaar voor vlekken. De deur opent pas na stevig drukken. Niet handig met kinderen.

Verder doet ie wat ie doen moet. Wattage instellen en erbij blijven staan tot het klaar is.

Sweet&Spicy 03-05-2021

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Basic model gekozen. Werkt goed. Alleen jammer dat de magnetron niet op de 30-secondenstand werkt.

Anoniem 30-04-2021

Onhandig

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

Open maken van de deur gaat stroef vergeleken met andere modellen. Ik denk dat er een goedkoop en eenvoudig model is geleverd door het keuken bedrijf.

Johann 24-03-2021

Matige betrouwbare degelijkheid

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

Deze magnetron doet wat hij moet doen. Verwarmen op de gok. Zo ging dat eind jaren '80 ook. Vermogen instellen, met een grove draaiknop de tijd instellen en in een donker luikje (ook na opening van de deur) staren of er iets is gebeurd..... Beetje erg basic voor het geld.

anonym 14-12-2020

not happy

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] if i use microwave for more than 10 min the door gets overheated and it does not open.

Femmy 03-11-2020

Geen fijne magnetron

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Groot nadeel aan deze magnetron is dat je geen exacte tijd kunt instellen. Nog minder dan dec1e magnetron van 25 jaar geleden

TomL 19-07-2020

Siemens iQ300

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] fijne magnetron alles werk zoals het moet.
Alleen het instellen van de tijd is niet duidelijk in te stellen op halfe minuten.

Magnetron 01-02-2020

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De minuten instelling is heel ouderwets, anoloog tegenwoordig is alles digitaal. had zeker verwacht dat bij dit apparaat ook zo zou zijn. tevens zit er ook geen verlichting in de minutenknop zodat je heel moeilijk de instelling kan zien.

Sanne 06-08-2019

Strak design

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

Deze magnetron past perfect bij de oven uit dezelfde serie. Wij hebben gekozen voor afzonderlijk een oven en magnetron. Dit was een goede keuze, want zo kunnen wij tijdens het grillen van de kip alvast de borden warmen in de magnetron of bijv. de pindasaus warmen. De magnetron ruim opgezet, er past een babyflesje in, en heeft 5 standen. Wel wat jammer dat de tijdsinstelling gaat met een draaiknop, op deze manier kun je niet precies aangeven hoe lang je iets in de magnetron wilt zetten en moet je dus wel een beetje opletten.

Pluspunten

• strak design
  • ruime inhoud

Minpunten

• tijdsindicatie per draaiknop

Casino 10-02-2019

Gedateerd front en werking

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

Mijn vorige magnetron heeft 19,5 jaar zijn werk gedaan. Daarop zat een digitale klok die per 10 seconden was in te stellen. Als de tijd om was dan klonk er een aantal keren een piektoon. Mijn nieuwe magnetron heeft geen tijdsaanduiding.Je kan de tijd instellen met een zwarte draaiknop en de tijdsindeling staat op een zwarte achtergrond dus niet goed zichtbaar. Na afloop klinkt slechts eenmaal een "ping".

Freek 20-05-2018

Slecht voor korte programma's

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

Er zit hier geen digitaal scherm op en je kan seconden niet goed instellen. Ik gebruik de magnetron behoorlijk veel voor brood ontdooien en dat word hierdoor erg lastig gemaakt.

Pluspunten

• 2 knoppen dus makkelijk te bedienen

Minpunten

• Kan geen seconden instellen

JvD1 21-01-2018

Basic en onhandig in gebruik

Geschreven voor: Siemens BF550LMR0

Het apparaat verwarmt, maar het is onhandig in gebruik door twee gebreken. In de eerste plaats beschikt het niet over een digitaal display, waarop de tijd is af te lezen. Het instellen van het tijdsverloop is bovendien slechts bij benadering te doen. Hierdoor moet ik er een stopwatch bij houden. In de tweede plaats ervaar ik het als een gemis dat dit apparaat geen stand heeft voor 700 of 800 watt. Wel 600 en 900, die ik eigenlijk nooit gebruik. Wie weleens kant-en-klaar maaltijden in de magnetron bereidt, weet dat dat volgens de gebruiksaanwijzing op 700 of 800 watt gebeuren moet. Kortom: twee fundamentele gebreken waardoor ik liever de oude, merkloze magnetron gebruik.