Siemens CM836GPS1 - Reviews

Inhoud
45 liter
Kleur(en)
inox

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 129 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens CM836GPS1 op Kieskeurig.nl.

marijke 13-01-2017

Goed apparaat

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

2 maanden in gebruik tot nog toe degelijke oven met een hoop toepassingen , mooi design. Enkele min puntjes 1: blijft lang en luidruchtig afkoelen zelfs na 30 sec gebruik van microgolf 2: draaiknop voelt niet echt stevig en is te glad 3: microgolf tijd instelling verspringt met amper 20sec dus als men de microgolf 15 a 20 min wil laten bollen moet men de draaiknop 20keer ronddraaien (is vervelend) 4: had graag een afwerkingslijstje gezien onder de deur want als men op een stoel zit is op ooghoogte een opening van 1 cm tussen deur en kast .

Pluspunten

• Degelijke afwerking
  • mooi design
  • snelle opwarming
  • veel keuzemogelijkheden (bakken &braden)

Minpunten

• Luidruchtige en lange koeltijd
  • draaiknop te glad en niet al te stevig
  • omslachtige tijd instelling microgolf
  • Kier tussen deur en kast .

J.W. Slagmolen 05-04-2018

eenvoudige bediening

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

Het apparaat werkt heel goed en is makkelijk te bedienen. Maaltijden zijn warm op basis van de ingevoerde temperatuur en tijd. Ook het keuze menu is gevarieerd en goed te begrijpen.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • gevarieerd keuze menu

Minpunten

• prijs, is vrij duur

Gerarddijk033 22-03-2018

Afrader: een onnodige windblazer in je keuken

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

Deze oven blaast verschrikkelijk bij magnetron en oven gebruik (koude lucht, ook lange tijd na gebruik). Hierdoor niet te gebruiken voor ons. Daarnaast is de oven van binnen niet goed schoon te maken door lagen in deur en inrichting van binnen. Wij hebben hem omgeruild voor een AEG. Deze blaast een stuk minder en is van binnen echt veel beter schoon te maken.

Minpunten

• zeer hard en (onnodig) lang blazen richting keuken
  • lastig van binnen schoon te maken

G.J. 29-03-2018

ik sluit mij er bij aan, idd een windblazer in je keuken, niet normaal hoe dit duurt voor een beetje opwarmen...

abdel 21-12-2017

Mooi design, touchscreen en handig in de bediening

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

de combi oven wordt door ons dagelijks gebruikt, voor zowel het opwarmen van de maaltijden als het klaar maken van gerechten gaan super goed. dankzij de kleuendisplay en vooraf ingestelde gerechten is de combioven makklejk in gebruik.
- punten, na het gebruik van de magnetron gaat de magnetron afkoelen. dit hoor je en kan als vervelnd ervaren worden.

Pluspunten

• Duidlijk in de bediening
  • Oven wordt snel warm

Minpunten

• magnetron afkoelen, geluid kan vervelend zijn

Monique 06-12-2017

Duidelijk programma en werkt super

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

De combi-magnetron werkt als een echte oven. Werkt fantastisch en er wordt ook een temperatuurmeter voor het vlees meegeleverd, deze kan je gelijk in de oven prikken en vlees prikken, dan bakt de oven tot een bepaalde temperatuur. Verder is het een zeer duidelijk en overzichtelijk programma.

Pluspunten

• 4D hetelucht
  • Temperatuursensor
  • Mooi ontwerp

Vogel 18-06-2016

Siemens inbouwoven

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

Mooi apparaat, een aanwinst voor je keuken
Makkelijk menu en voorzien van duidelijke instructie
Mooie strakke vormgeving
Met bijgeleverde vleesthermometer

Badzout 05-11-2015

Eigenlijk had ik de CM633GBS1 van Siemens besteld bij Veiligkopen.nu(VK499078) . Ik kreeg een mail dat ik de nieuwe opvolger van dit model kreeg. Dit is een luxere versie met veel positieve reviews. Eigenlijk nog positiever dan de CM633GBS1. Een betere service kun je niet krijgen!
De Combimagnetron is super eenvoudig te installeren en de bediening is kinderlijk eenvoudig. De oven wordt niet heet en luchtuitvoer is aan de voorkant. Dit is prettig want hierdoor wordt de binnenkant van de kasten niet te warm. De extra Vleesthermometer is ook erg handig. Alleen zit deze op een onhandige plek in de oven.
De oven warmt snel op en tot nu toe erg tevreden.
Over Duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.

Groet Albert

eam 20-11-2015

Wij hebben dit apparaat sinds begin oktober. Ons valt op dat het apparaat zo hard blaast nadat we hem gebruikt hebben. Is dat bij u ook het geval?

Badzout 21-11-2015

Ja dat klopt en dat is precies in je gezicht. Inderdaad een beetje vervelend. Gelukkig staat hij op een plek waar ik er geen last van heb.
Bij mij is Siemens langs geweest voor een reparatie. Het bakblik mag er niet in Blijven als je de magnetron aan doet. Dat staat niet in de gebruikt handleiding. Het schuif mechanisme was daardoor gaan oxideren en als ik de magnetron aanzette ging dit vonken.
Verder een prima combi. Verrassend hoe koud het glas blijft. Ook als je de oven op 275 graden zet.

Officiële reactie van Siemens 01-12-2015

Beste Eam en Badzout. De duur van het na ventileren is eventueel softwarematig door ons aan te passen. Hiermee zal bij bijvoorbeeld magnetrongebruik de na ventilatietijd verkort worden. Bel voor een afspraak voor een monteurbezoek even met ons contactcenter op 088-4244020 optie 1.

M-Bob 01-10-2020

Keukenhulp met Charakter

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

Het is wel wennen, opeens denkt jouw oven voor jouw mee, tenminste is hij voorgeprogrammeerd voor allerhande standaard gerechten. Het is net een nieuwe telefoon of andere apparaat , uitproberen en ervaring opdoen.
De programma's van de oven zijn duidelijk en overzichtelijk. Het keuzemenu van de gerechten is ff om te wennen , maar je leert het snel. Praktisch ook de Touchscreen en/of de keuzeknop, Alles komt goed.
Het thermometer werkt bijna van zelf bij gebruik en is erg praktisch.
De combifunctie van de magnetron/oven is ook praktisch en helpt snel en efficiënt je eten te bereiden.
De magnetronfunctie is minder prettig dan gedacht. Ongeacht dat je de bakplaat of de pizzaplaat iedere keer eruit moet nemen, het rooster op de middelste stand (zonder ladefunctie) en het te ontdooien eten in het midden op het rooster en achterin zetten , wordt het moeilijk om te bepalen hoeveel Watt en tijd nou het beste zijn. Hier zou het prettig zijn geweest als in het menu ook voor de magnetron deze functie beschikbaar zouden zijn ( denk aan gevroren vlees kip etc. dan het gewicht nog aangeven en de magnetron doet haar werk en piept als je moet draaien of als het klaar is. )Ook kant en klaar gerechten voor de magnetron worden niet zoals de verpakking heeft aangegeven qua tijd en wattages klaar in deze magnetron.
Ook missen wij toch het draaiplateau zoals in enkele magnetrons aanwezig.
Ook missen wij de zelfreinigende functie , zoals bij een eerdere oven. Hij is niet echt makkelijk schoon te maken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 12-12-2019

gewoon goed

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

fijne bakoven met allerlei funktie's
strak design. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Alex 27-10-2019

compact

Very compact and quick!
I highly recommend this one for small families or single households.
However, the microwave started to spark inside the oven so I am contacting Siemens customer support and I am curious how they will pick it up.

Pluspunten

• compact and fast
  • I have been extremely happy with it.

Minpunten

• the microwave part recently started to spark.

Laura 11-09-2019

oven/magnetron

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

Fijne oven/magnetron. Verwarmt snel voor. Handig in gebruik met touchscreen. Mooi compact apparaat met chique uitstraling.

Pluspunten

• handig in de bediening
  • verwarmt snel voor
  • chique uitstraling

Minpunten

• bord of kom wordt erg warm

K vd Hoeven 05-09-2019

Mooi apparaat, duidelijk af te lezen scherm

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

Goede oven, grill, magnetron.
Alleen het instellen van de tijd zou iets handiger kunnen. Als je de pech hebt om dat bv om 21:00 uur te doen, ben je wel even aan de knop aan het draaien.
De nalooptijd van de ventilator is wel wat lang.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Mooi verdeelde warmte

Minpunten

• Tijd instellen is lastig
  • Ventilator loopt lang na

Carolien 01-08-2019

Snel, makkelijk in gebruik en goede bakresultaten

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

heel snel op temperatuur, goede bakresultaten, maar ook de magnetron is een aanrader hiervan! Heel goed merk, degelijk materiaal! Heel tevreden

WvdBerg 02-03-2019

Uitstekende Combi oven

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

Al 2 jaar probleemloos in gebruik voor onze bakoven en magnetron behoeftes. Instellen van magnetron had iets simpeler gekund

Frank 15-10-2018

Slechte bedining

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

de bediening is zo onwijs slecht, nog nooit eerder zo een slecht ontworpen gebruikers interface gezien

Minpunten

• Extreem slechte bedining

M.de.J. 19-12-2018

Inderdaad, om te huilen zo slecht.

Kookgek 31-08-2018

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

Een fijne oven die makkelijk in gebruik is. In het begin wel even met de gebruiksaanwijzing erbij omdat er heel veel functies op zitten. De gebruiksaanwijzing is heel duidelijk omschreven dus het kan niet mis gaan. De magnetron werkt ook goed. Het enige wat even wennen is, is dat tijdens het bakken en afkoelen er flink wat lucht uit geblazen wordt. Wij hebben een parallel keuken. Bij ons voel je dus letterlijk de wind in je nek blazen als je bij het aanrecht bezig bent en de oven aanstaat.

Fosia 26-08-2018

eenvoudig en efficient

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

Zowel oven als magnetron werken uitstekend. bediening erg eenvoudig. Voorgeprogrammeerde programma's voor diverse gerechten zijn er handig.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • snelle opwarmtijd

jaap1954 14-08-2018

wat komt er na uitstekend ? ik mis nog wat sterren

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

mijn kookkunsten beperkten zich tot magnetron en de Chinees
nu op mijn 64e kan ik met de oven om gaan: nooit gedacht dat ik zover zou komen
zelfs een mooi receptenboek ontvangen > dit is echt helemaal super
ik ga vanaf beginneling nog wel een prof worden in koken !

Peter de Fietser 06-08-2018

Goede combi/magnetron

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

De ovenfunctie levert smakelijke produkten op. Er zijn veel mogelijkheden. Prettig is het uitschuifbare rooster zodat hete produkten makkelijk kunnen worden opgepakt. Magnetron functioneert ook prima. Wel is het jammer dat het nablazen na gebruik van de magnetron niet kan worden uitgeschakeld.

P. Hoogendoorn 13-07-2018

Zeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens CM836GPS1

Zeer duidelijk en makkelijk bedienbaar lcd-scherm met voldoende oven- en magnetroninstellingen.
Oven warmt snel op en werkt uitstekend.

Pluspunten

• Uitstaling
  • Bedieningsgemak
  • Snelle opwarmtijd
  • Duidelijke display