Whirlpool AMW 505/IX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool AMW 505/IX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

monique 07-10-2022

niet betrouwbaar in gebruik

Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

We hebben de magnetron 4 jaar. Mooi design, ruim en ideale maat voor onze keuken. Helaas kregen we problemen 2 maanden na verstrijken van de garantietijd. De magnetron en ovenfunctie werkte plots niet meer. Omdat het buiten de garantie viel hebben we een service lidmaatschap van 29 euro per maand genomen. De dag voordat de monteur zou komen, werkte de magnetron spontaan weer. We konden ons lidmaatschap pas na 6 maanden opzeggen. Daarna kregen we steeds vaker het probleem dat de magnetron/oven het plots niet meer deed. Het hielp als we het apparaat 1 dag van de stroom haalde, maar dat is erg vervelend als je hier van tevoren niet op berekend bent. Inmiddels hebben we de magnetron 4 jaar en nu werkt dit trucje niet meer waardoor we een nieuwe moeten kopen. Voor ons was deze magnetron dus geen betrouwbaar exemplaar. Onze vorige magnetron hadden we 19 jaar.

Pluspunten

• design
  • ruim van binnen

Minpunten

• niet betrouwbaar
  • dure service voor reparatie

Kleijn 03-02-2021

Oven defect temp regeling

Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

Na 3jaar gebruik door alleenstaande wordt de oven niet warmer dan 120 graden.
Keukenloods gebeld deze deelde mede dat reparatie zinloos is vanwegen de hoge prijs.
Even googelen en ja wij zijn niet de enige.
Nooit meer Whirlpool...ook hier geld goedkoop is duurkoop

Pluspunten

• makkelijk in gebruik

Minpunten

• na 3 jaar definitief defect

Boudewijn 14-01-2019

Levensduur Whirlpool AMW 505/IX

Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

In dec 2014 hebben we een nieuwe keuken gekocht met Whirlpool apparatuur waaronder een combimagnetron Whirlpool AMW 505/IX. Net 4 jaar later zijn we aan onze 3e Whirlpool AMW 505/IX combimagnetron toe. De eerste is 3x gerepareerd totdat steeds dezelfde monteur zich begon te schamen voor de kwaliteit. Hij stelde het bedrijf voor een nieuwe Whirlpool AMW 505/IX te plaatsen. Die hebben we in jan 2017 gekregen. In december 2018 kregen we weer problemen; de Whirlpool AMW 505/IX schakelde zich zelf uit terwijl het bakproces ingesteld was; de instelling van de pre-heat hield er ook op random momenten mee op. De Whirlpool AMW 505/IX was alleen betrouwbaar alleen goed als je erbij blijft staat. Jan 2019 gaat de display van de Whirlpool AMW 505/IX flikkeren na een bakproces en daarna was de Whirlpool AMW 505/IX DOOD!
Whirlpool gebeld; geen garantie want de keuken was van 2014, Ik had 3 opties: 1. Ik kon wel de monteur laten komen voor €120 en een kwartier werk (excl. materialen) maar geen garantie op een werkend Whirlpool AMW 505/IX omdat onderdelen mogelijk niet meer leverbaar zijn (na 4 jaar?) 2. Een abonnement nemen voor €24,95/maand en dan waren alle risico's voor Whirlpool en al het toch niet gerepareerd kon worden kreeg ik een nieuwe en 3. Ik kon gewoon een nieuwe kopen in de winkel!!!
Ik stelde voor om uit coulance de voorrijkosten pas te betalen wanneer ik een werkend combimagnetron Whirlpool AMW 505/IX zou hebben, dus pas na reparatie. Daar konden ze niet aan beginnen. Wat een KLANTENservice.

Pluspunten

• mogelijkheden
  • vormgeving

Minpunten

• Service
  • Levensduur
  • schakelt zich zelf random uit
  • oven maakt brommend geluid
  • draaiplateau piept bij inschakeling magnetron

paulduyn 05-09-2017

Prima apparaat

Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

Na 17 jaar was het tijd om onze Whirlpool combimagnetron, die tot volle tevredenheid gefunctioneerd heeft, te vervangen. Een mooi uitziend apparaat gekocht van een ander merk, zonder draaiplateau. Deze beviel niet (ongelijkmatige werking magnetron) en hebben we geretourneerd. Vervolgens toch weer voor Whirlpool gekozen en wel de Whirlpool AMW 505/IX. Inmiddels hebben we het apparaat in gebruik en zijn wederom zeer tevreden: zie de pluspunten

Pluspunten

• fraai design
  • intuïtieve bediening: handleidng niet echt nodig
  • gelijkmatige werking magnetron
  • crisp- en 6th sense-functie
  • snel warm

Marjan 11-01-2017

Grote inhoud, makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

Royale inhoud, groot glazen ronddraaiplateau plus de mogelijkheid een plaat te gebruiken. De bediening is zeer duidelijk en makkelijk. We hebben deze combimagnetron nu een week, en zijn nu al zeer tevreden. De oven is snel voor te verwarmen dankzij het speciale programma. Luxe uitstraling.

Pluspunten

• Royale inhoud
  • Makkelijk te bedienen

Ergun 17-12-2016

Crisp

Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

Ik gebruik al jaren crisp magnetron. Pizza, aardappeltjes, brood afbakken, kroket , frietjes etc. Producten worden goed warm en krokant en in een korte tijd. En de crisp plaat is makkelijk te reinigen. Echte een aanrader!

Pluspunten

• Crisp
  • Makkelijk in gebruik
  • Ideaal voor gezinnen

ell 09-04-2016

whirlpool deurtje stug

Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

Ik heb deze whirlpool sinds 8 april pas in huis, helaas klein schuurtje in rubberen ring aan binnenkant deur rondom t glas. En deur gaat makkelijk open maar daarentegen stug dicht. Wellicht andere koper ook dit opgemerkt. Over gebruik enz nog niets te melden want wil eerst even response hebben van de verkoper over t rubber en stugge deur. Heeft wel mooie look ieder geval.

W 04-12-2015
Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

Ben zeer tevreden over deze magnetron.
De inhoud is een veel groter. Makkelijk schoon te maken.
In het begin, instructie boekje nodig!

Mevr. Verschuren 04-12-2015
Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

Lekker grote combi magnetron met vele mogelijkheden. Voorverwarmen gaat erg snel. Toch even gebruiksaanwijzing bij gepakt om het optimale uit de combi te halen. Daarna gaat de bediening simpel.

G Veldsink 04-12-2015
Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

Een fijne ,vooral ruime combi magnetron! In het begin even het boekje er bij om het uit te vogelen maar al gauw gaat het vanzelf. Duidelijke display. Een erg fijn apparaat!

Anoniem 04-12-2015
Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

Hele fijne mooie combi-magnetron met heel erg veel mogelijkheden. In het begin is het even wennen gezien er veel standen op zitten, maar daarna is hij erg makkelijk te gebruiken.

HG 13-09-2015
Geschreven voor: Whirlpool AMW 505/IX

Zoals gewend van Whirlpool fantastische piza's met de bijgeleverde crisp bodem. Verder vinden wij de bediening erg prettig met de zeer licht draaiende centrale knop. Daarnaast vindt je vrij gemakkelijk de andere opties met de touch screen toetsen.
Wij zijn na 1 maand gebruik heel tevreden met deze aankoop.
Uiterlijk ziet er heel fraai uit en het RVS laat nog steeds geen vinger printen zien. Als enig min puntje zou je kunnen noemen de brom toon die je hoort wanneer de magnetron in schakelt. Voor de rest zijn wij heel tevreden met deze aankoop.