Bosch CMG636BS2 - Reviews

Inhoud
45 liter
Kleur(en)
inox

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Andirem 18-09-2015
  • Product kwartaal in bezit

Voor de aankoop perfect geïnformeerd over de mogelijkheden.
Ziet er zowel van binnen als buiten erg goed uit.
Het apparaat doet wat het moet doen, niets dan lof!
Achteraf toch veel spijt van deze aankoop!
Bij het gebruik van de magnetron gedurende 15 sec (bijv. voor het ontdooien van enkele sneden bevroren brood) wordt de interne elektronica dermate opgewarmd dat de ingebouwde ventilator ca. 13 minuten nodig heeft om e.e.a. af te koelen. De naloop van de ventilator is dan ook duidelijk hoorbaar.
Bij eerdere oudere combi magnetrons (Siemens 1994 / Sharp 1994) bleek dit totaal niet het geval te zijn.
Uit navraag bij Bosch blijkt dat het apparaat zo is ingesteld.
Bij bakken of braden gedurende een wat langere periode kan ik me een langere looptijd voorstellen, maar 15 sec?

Hans 02-02-2017

Degelijke en fraaie combi-magnetron

Mooi apparaat, gemakkelijk te plaatsen. We hebben deze aangeschaft ter vervanging van 13 jaar oude combi-magnetron (ook Bosch). Ovenruimte is erg ruim, dus ook goed te gebruiken voor pizzas of grote schalen. Bediening Is gemakkelijk, wel moet je het apparaat eerst aan zetten.

Pluspunten

• Ovenruimte
  • Bediening
  • Gemakkelijk in te bouwen

Minpunten

• Irritant deuntje bij inschakelen
  • Sleuf van 3mm aan onderzijde
  • Lucht blaast in je gezicht

Emil 16-10-2015

Mooie Compacte bakoven met magnetron

Vind het design erg mooi en de oven en magnetron werken prima, heb veel gemak van de indeling met schuif rek en bakplaat.
Heb twee opmerkingen 1: snoer is aan de korte kant ten opzichte van het stopkontakt.
2: de draai ring om de tijd in te stellen is erg glad het zou handig zijn deze van kartels te voorzien aan de buitenkant van de ring of op een punt een uitholling waar je je vinger in kan zetten.
Verder alle lof.

Rudi Wijnen 17-05-2018

Duidelijk en overzichtelijk

Het display is duidelijk en wat die moet doen doet die goed, waarschijnlijk ga ik hem meer gebruiken, maar nu doe ik voornamelijk voorgebakken broodjes afbakken, en met het onder en boven warmte gaat dat heel goed.
klein puntje van kritiek, het draaiwiel ging in het begin erg stroef, misschien komt het omdat ik de gebruiksaanwijzing niet of nauwelijks had gelezen maar dat ik met mijn nagels onder het wiel ging, ik dacht misschien moet die er iets uit, maar dat was niet zo, uiteindelijk gingham wiel er helemaal af en nadat die weer is teruggeplaatst ging het een stuk beter dus nu gaat het wel soepel.

tot nu toe een top apparaat.

Jonas 14-04-2018

juweeltje

een heel mooi apparaat past perfect in de inbouwkast.
een klein minpuntje is de draaikeuze menu deze glijd onder je vinger weg.
Een holletje of een paar ribbeltjes zou dit probleem oplossen.
dit heb ik gedaan door er een ringetje op te plakken. zie foto

Gezin met 3 kinderen 26-03-2018

Perfecte oven

Deze oven doet alles wat je nodig hebt en meer
Na 17 jaar onze oven vervangen door deze Bosch. Het valt meteen op dat de binnenruimte groot is. Het inbouwen was eenvoudig, en binnen 5 minuten zelf gedaan. Als je de oven deur opent valt deze niet, er zit een rem op, en bij het sluiten zorgt de soft close er voor dat de deur automatisch sluit. Het menu is niet alleen duidelijk maar ook mooi. De oven is stil en verwarmt snel voor, ondertussen is de status duidelijk op het display af te lezen. Het design is erg mooi om te zien. We hebben de over nu een week. De magnetron functie is dagelijk gebruikt, de oven functie 4 keer. Het valt ons op dat de Magnetron functie de gerechten (oven lasagne die we over hadden van de dag ervoor) egaal verwarmd zonder dat de buitenkant begint te verpieteren. Zondag eitjes gekookt en daarvoor de kookwekker van de oven gebruikt. Ook dat werkt prima. De prijs is hoger dan de meeste ander merken, maar maak de deur open, pak de bakplaat of het grilrek vast en je voelt het verschil. Dit is een oven die lang mee gaat!

Jpm2924 03-01-2018

Prachtige oven en eenvoudig in gebruik

Mooi ontwerp, eenvoudige bediening en heel veel mogelijkheden in zowel manier van verwarmen als magnetron.

Charlotte DS 03-01-2018

Veel opties

We hebben voor dit product gekozen, omdat mijn vriend alleen maar de Bosch kwaliteit wilt. Verder ben ikzelf heel erg tevreden van alle opties en het instellen van de oven. De oven verwarmt ook super snel voor (ik kan geen pizza voorbereiden op de tijd dat de oven voorverwarmd). De oven is zo stil, dat je gaat twijfelen of de oven wel op staat ...
De optie van telescopische rails is ook geweldig. Ik ben fan.

Pluspunten

• Veel opties
  • Snel voorvewarmen

Minpunten

• Lezen van gebruiksaanwijzing is aan te raden.

Riet 30-10-2017

Gemakkelijk te bedienen oven magnetron combinatie

Eenvoudig te bedienen. Mooie uitstraling. Verlichting display duidelijk. Geluidsignaal zeker niet hinderlijk. Bakresultaat prima. Lucht die uit de oven komt blijft koel. Je hebt niet door dat de oven van binnen zo heet is. Ik mis wel een bakplaat bij de standaard levering

Petert 30-03-2017

Mooi apparaat

Bedieningsring is een drama voor dat geld verwacht je een app wat perfect in te stellen is. Ring is niet te draaien en loopt regelmatig vast

Pluspunten

Minpunten

• Bedienigsring

Officiele reactie van Bosch 31-03-2017

Beste Petert, Uiteraard moet de bedieningsring gewoon goed functioneren. Waarschijnlijk is er dan toch iets mis met de ring van je combioven. Neem alsjeblieft hierover even contact op met ons contactcenter op telefoonnummer 088-4244010 optie 1.

Laura 13-12-2016

beoordeling oven

Hele mooie oven. Wel iets minder hoog als verwacht, maar wel heel mooi diep en breed. Jammer dat het inschuiven van de bakplaat/rooster een vervelend/krassend geluid maakt.

Petra 04-04-2016

Fijne oven.

Heb deze oven nog niet zo lang dus beetje lastig maar heel makkelijk te bedienen. Doet wat ie moet doen. Heb nog geen ingewikkelde gerechten gemaakt. Verder nog uitzoeken hoe te gebruiken bij bepaalde gerechten. Maar ben er wel tevreden over.

Gabie 23-02-2016

Bosch cmg676bs1 mooi apparaat

Goed apparaat. Moet nog verder uitdokteren hoe lles werkt. Klein nadeel is dat de tiptoets soms niet werken.

schipper 20-12-2015

Prachtig design en erg stil

Onlangs deze fantastische combi oven/magnetron gekocht. Veel mogelijkheden en hij werkt fantastisch. Echt een aanwinst voor elke keuken. Beetje goed shoppen en dan is hij veel voordeliger te kopen dan op site vermeld staat

Arthur 22-11-2015
  • Product kwartaal in bezit

6,2
De draaiknop om temperatuur en tijd te regelen is niet erg handig, beter zou zijn knoppen met toetsen

Maarten 08-11-2015
  • Product half jaar in bezit

Wat een mooi, degelijk apparaat! De Assist functie is erg handig, vooral als je even niet meer weet hoe je iets klaar moet maken. Wel jammer dat de magnetronfunctie alleen via het menu te bereiken is ipv. één directe toets.

Paul 10-12-2015

Je kunt overigens wel de magnetron als startscherm instellen. Zeker wanneer je deze functie frequent gebruikt een handige keuze.

John 04-11-2015

Het apparaat ziet er mooi uit en heeft veel mogelijkheden. De bediening van het apparaat zou met een aantal eenvoudige softwarematige aanpassingen nog beter/eenvoudiger kunnen.

Nobody60 25-09-2015

Een alleskunner.

De oven heeft eindeloze mogelijkheden, een aanwinst voor elke keuken. Langzaam of snel een gerecht maken, zelf of met hulp van de aangeboden mogelijkheden......top!

bugsie 24-09-2015

Zeer makkelijk overzichtelijk gebruiksmenu.

Deze combi gekozen omdat deze een zeer makkelijk gebruikersmenu heeft, heel duidelijke weergave, zeer prettig in gebruik
geweldig apparaat zijn er heel blij mee

Liesbeth 24-09-2015

Gebruiksvriendelijke combi oven-magnetron

Een fijne combinatie van oven-magnetron. Heel gebruiksvriendelijk en als je er zelf even niet uitkomt zit er een handig assist programma op, die je helpt je keuze te maken.