Siemens HB84H501 - Reviews

Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)
Inhoud
44 liter

Beoordeling op basis van 58 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,1

Debby 31-05-2016

draaiplateau / bakplaat is ramp!

7,3
Wij gebruiken de ovenfunctie in de Siemens HB84H501 veelvuldig en wat echt een groot nadeel is, is het draaiplateau. Daar moet koekjes beslag op, pizzadeeg enzz... maar de plaat is zo moeilijk in en uit de oven te krijgen zéker als de oven heet is. Je kan er maar amper bij, dat komt ook omdat de deur niet 90 graden open gaat.

Is hier geen alternatief voor te bedenken? Het is eigenlijk gewoon gevaarlijk!

stef 17-06-2016

Op de foto is te zien dat de deur wel 90 graden openkan.

kkkoooeeennn 31-10-2016

Lekt condensatie van het voedsel.

Ik kan deze oven niet aanraden, ondanks de andere goede reviews.

Ik had me dus gebaseerd op alle goede reviews van deze oven om deze aan te kopen. Ook had de oven alle functies die ik wenste. De oven ziet er mooi en degelijk uit.

Maar bij het gebruik van de oven lekte deze vocht, afkomstig van het condenseren van de etenswaren. Dit zou leiden tot schade aan de onderliggende kastjes.

Siemens heeft dan er "alles" aan gedaan om mij ervan te overtuigen dat er niks mis was met de oven,... Ik heb dan maar een filmpje gemaakt waarin ik een simpele kip heb opgewarmd, net zoals er beschreven staat in de handleiding. Op het filmpje zie je dat de oven lekt en heel wat water over de onderliggende kastjes loopt. Water en elektriciteit zijn ook niet de beste vriendjes,...

Na uiteindelijk "3" maanden mocht ik deze oven inruilen voor een nieuwe van hetzelfde type. Dat heb ik dan maar NIET gedaan. Ik heb een andere, duurdere oven besteld en bijbetaald. Ikzelf betrouwde het zaakje niet en vreesde ervoor dat ik opnieuw een lekkende oven zou krijgen, vandaar.

hier staan enkele foto's en filmpjes er over.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• lekt condensatie van etenswaar

274au 16-06-2015

Mooie strak vormgegeven combi-oven. Gezien we een grote oven in het fornuis hebben zitten, is deze qua inhoud perfect voor ons. Niet dat ie klein is overigens, prima geschikt voor vrijwel alle taken.

De combi-oven laat zich eenvoudig bedienen: gezien de vele functies is dit zeker prettig. Ook handig is de meegeleverde sticker die in de oven geplakt kan worden, waarop een kort en bondig overzicht van alle functies staat.
Alle functies voert het apparaat perfect uit: ontdooien van verschillende producten gaat goed, en ook geen klachten over het bakken. De oven is ook lekker snel op temperatuur en klaar voor gebruik.

Het enige nadeel aan deze oven vinden we het feit de deur maar 80 graden geopend kan worden, en niet 90 graden (haaks). De geopende deur staat dus wat omhoog, waardoor als de oven op hoogte ingebouwd is en je wat kleiner bent, je moet opletten dat je niet met je armen/ellenbogen tegen het hete uiteinde van de deur komt bij het plaatsen of uitnemen van dingen.
Waarom er door Siemens voor gekozen is de deur niet de standaard 90 graden te laten openen is me een raadsel..

jos 22-05-2016

uit blaas warme lucht

De oven is gooed ik kan geen punten noemen die niet voldoen voor deze prijs.
Ik wil wel een grote ergenis noemen en dat is uitblaas van warme lucht.als de oven boven de koelkast is ingebouwd blaast hij in je gezicht als je in de oven wilt kijken (bakresultaat)dit is niet leuk.

ricardo 15-09-2015
  • Product half jaar in bezit

de oven als zowel de magnetron doen uitstekend zijn werk.

met de velen opties van de oven kan u veel gerechten bereiden.

het is ook fijn dat de oven snel is afgekoeld zodat u de magnetron snel kan gebruiken.

fijn apparaat waar voor u geld !!

RoelofGR 20-08-2015

Eerder 20 jaar genoten van een Bosch Gourmet.
Op zoek naar vergelijkbare apparaten troffen wij de Siemens SIEMENS HB84H501 in het assortiment, volgens mij uit de zelfde stal als onze eerdere Bosch. Besteld bij BCC via internet en de volgende dag in huis.

Een uur na bezorgen staat de over te draaien met heerlijke "tomate provencale". Morgen weer wat anders. Grote belangstelling voor de stoominzet en heb al voor ogen wat we daar mee gaan doen.

Danny 19-08-2015

De oven lijkt van buiten groot maar is van binnen kleiner
maar verders ziet deze er mooi uit en werkt goed

Johan671 05-07-2015

Ik heb de oven nu een paar dagen in gebruik en wat mij vooral opvalt is het bedieningsgemak en de zeer korte tijd die nodig is om de oven voor te verwarmen. De enige verbetering die ik zou aanbrengen is aan de deur, deze gaat nu niet helemaal vlak open maar wellicht zit hier een gedachte achter die ik zo één twee drie niet kan bedenken.

walburga 19-11-2016

hete lucht in gezicht

niet blij met de enorme wolk hete lucht die in je gezicht blaast als je de oven opent. Ook de boven plaat waar de pannen op staan is niet prettig, hij is te smal denk ik, pannen glijden er makkelijk af. En jammer dat er geen timer op zit. Al met al niet blij, vooral elke keer die hete lucht in mijn gezicht...Vraag me soms af of hij een mankement heeft?

wessel 25-10-2015
  • Product maand in bezit

De Magnetron/oven gedeelte is zeer ruim en makkelijk schoon te houden. Duidelijke display en gebruiksvriendelijk. Een nadeel er is geen railgeleiding voor een extra uitschuifbare bakplaat.

Toos 24-10-2015

Mooi apparaat. Heeft veel mogelijkheden. Maakt weinig geluid. Het enige minpuntje is dat deur niet 90 graden open kan.

HB84H501 30-09-2015

Ook al heb ik dit apparaat nog maar net, hij doet het prima, is gemakkelijk schoon te houden. Ik gebruik hem voor koken, bakken en braden en ontdooien. Over de duurzaamheid kan ik nog niet oordelen, de oven is wel snel op temperatuur.

anoniem 27-08-2015

Mooi degelijk apparaat, enige jammere is dat de deur niet helemaal open kan tot volledig horizontaal. Aangeizne hij boven mijn koelkast gemonteerd zit is dit niet zo handig.

hjwlogt 26-08-2015

4,2
Prima combi, echter een heel groot nadeel, de uitblaas van warme lucht haalt de 65 graden, mogelijk schade aan overige kasten waartussen de magnetron is ingebouwd !!!

Mich 28-12-2015

Heb het apparaat nu een week in gebruik en herken het probleem; heb inmiddels inderdaad schade aan de folie van de kastdeur onder de combi-magnetron!
Hoe heb jij dit opgelost?

Thyson70 01-05-2015
  • Product maand in bezit

Bedieningsgemak is duidelijk en handig.
Gerechten gemakkelijk te bereiden.
Jammer dat er geen schuilplaat in zit om op verschillende hoogtes in te stellen.
2 ronde roosters en een draaiplateau hebben soms weinig ruimte voor broodjes bakken.
De broodjes worden wel goed gebakken op de roosters.

V Gestel 17-11-2017

Prima combi magnetron. Mooi en makkelijk

Net een paar dagen in bezit. Mooi design makkelijk bediening paneel. Persoonlijk had van mij het instellen van de timer beter gemogen. Maar dat is wennen denk ik. Wij hebben geen last van de deur die niet helemaal 90° open gaat omdat hij bij ons op borst hoogte is ingebouwd. Uitblaas van hete lucht vind ik meevallen. Bij onze vorige atag. Was de lucht veel warmer. Het is tenslotte een hete lucht combi magnetron. Oven is snel warm met de snelle functie. Ontdooit programma's zijn handig en werken goed. Worstenbrood warm maken gaat ook prima. Verder nog geen ervaring met de pizza stand of cake bakken. Maar dat zal ongetwijfeld ook goed gaan. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. Kortom prima apparaat

Pluspunten

• Snel warm
  • Bediening makkelijk

Minpunten

• Geen echte minpunten

Reinier 29-09-2017

Mooi, strak en goed apparaat

Apparaat doet het goed, veel vermogen. Staat prachtig in de keuken. We hebben 'm nog niet zo lang, dus nog niet alle functies uitgeprobeerd.

• Vermogen

Minpunten

• Klep gaat net geen 90 graden open, wat onhandig

ja46wo 19-09-2017

Complimenten

Combimagnetron, die geleverd is voldoet aan al onze verwachtingen. De monteur die het ingebouwd heeft heeft dit perfect gedaan.
Een 100% vakman.

CarolineB 01-09-2017

oven lekt

Magnetron werkt prima, maat koekjes of iets anders bakken is een ramp. Draaiplateau helaas niet uit te schakelen, bakvormen passen vaak niet op het draaiplateau onder tegen de kanten aan te stoten en ik mis dus echt schuif om bakplaat in te schuiven. Deur kan niet helemaal open en als ik oven gebruik lekt deze op de kastdeuren eronder.

Marcornel 24-08-2017

Prima combimagnetron

Makkelijk bedienbaar door duidelijke gebruiksaanwijzing.
Handige snel voorverwarm functie.
Diverse ontdooi, kook en bakprogramma's.