ETNA Avance combi-magnetron oven met digitaal display

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA Avance combi-magnetron oven met digitaal display op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

peter quint 18-03-2012

Mogelijkheden en vormgeving zijn zonder meer goed.
Het gebruiksgemak is wat complex en omslachtig omdat alles met een (draai)knop wordt bediend. Dat is dus veel draaien en herhaald de knop induwen voordat je van start kan gaan met een aantal programma's. Dat is zeker even wennen.
De duurzaamheid is een teer punt. 7 weken na de installatie, als onderdeel van een gloednieuwe keuken, was deze combi-magnetron al kapot. In deze prijsklasse verwacht ik stukken meer degelijkheid. Het kan pech zijn. Maar ik ben er niet gerust op dat dit apparaat, ondanks zijn prijs, een bovengemiddelde levensduur is beschoren.

Anton1961 02-01-2009

Ik heb deze ETNA combi-oven sinds een week in mijn nieuwe keuken zitten. Hij was door mijn keuken leverancier aanbevolen en ik kende het ding niet en heb hem dus ook niet met 'collega' combi's vergeleken.
De bediening is zowel grappig als wennen: je doet eigenlijk alles met 1 knop + een stop/startknop. Op de grote knop kan je drukken en en je kan 'm draaien en zo kan je programma, temp/watt en tijd instellen. Nu ik er een paar keer me gewerkt heb, denk ik dat 't wel eens handig en vlug kan werken.
Er waren 2 dingen waar ik naar heb moeten zoeken: (1) als je iets intesteld hebt en wilt opnieuw beginnen moet je de START knop 3 sec ingedrukt houden. Dan doet ie een soort RESET. (2) als je de oven op een bepaalde temp insteld en je drukt op start dan verschijnt er bij de temperatuur, rechts onder een punt. Deze punt gaat uit als de ingestelde temp bereikt is. In de praktijk werkt dit echter niet zo lekker.
Mijn voorlopige conclusie:
VOOR: Mooi apparaar om te zien, met een bediening die even wennen is, maar best handig kan werken. Redelijk wat ruimte binnenin.
TEGEN: Bij magnetron gebruik schieten de vonken rondom de roosters en moet ik ze eruit halen. Dat hoefde bij m'n oude apparaat niet. Je kan bij ovengebruik niet zien wat de temperatuur binnen is.
Het is me nog niet duidelijk waarom dit ding nu zoveel moest kosten en ik zou, voordat ik deze koop, eerst wat vergelijkend onderzoek doen.