Miele H 6400 BM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele H 6400 BM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Nieuwenhuize 30-12-2019

Goede oven, sterke magnetron, matige bediening

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Apparaat is nu twee jaar in gebruik. Over het algemeen tevreden over de prestaties. Het design is mooi en heeft een grote, bruikbare ruimte zonder draaiplateau.

Het bedieningsmenu is onnodig ingewikkeld. Het ontbreekt aan eenvoudige Start- en Stop knop. Steeds de vraag om de uitgevoerde taak te bewaren is hinderlijk.

Helaas heeft mijn apparaat hetzelfde probleem wat 'Evgeny' ook meldt: De zekering in de meterkast slaat soms door bij het inschakelen van de magnetron.

Pluspunten

• Oven warmt vlot op
  • Duidelijk display met tijd, temperatuur
  • Magnetron is sterk en effectief

Minpunten

• Magnetron inschakelen trekt teveel stroom
  • Bediening is te complex

Floris 18-12-2017

Mooi en praktisch in gebruik

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Deze nieuwe oven is een verademing te opzichte van de oude Siemens oven die wij hadden. Hij is makkelijk in gebruik en qua mogelijkheden ook veel uitgebreider. De mogelijkheid om eigen programma's op te slaan tot een snelle opwarming van de oven maken het voor ons erg handig.
Verder is hij ook qua design een mooie toevoeging in onze keuken.

Pluspunten

• Persoonlijke programma's
  • Licht aan en uit
  • Makkelijk in gebruik

Irma 20-06-2017

Duidelijke bediening, mooie vormgeving, snelle bereiding

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Het eerste recept wat ik in deze combi magnetron/oven maakte was een hartige taart. De bereidingstijd was veel korter dan normaal en de bediening heel eenvoudig. Het resultaat was geweldig, heerlijk krokant en perfect gaar ondanks een kortere bereidingstijd. De combinatie tussen oven en magnetron heeft me echt positief verrast.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • vormgeving

Evgeny 10-06-2017

It's ok

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Oven works fine, no issues there.

But sometimes when microwave starts, there is a sounds as if the whole oven is about to blow up. Sometimes it also triggers the circuit breaker in the meterkast (oven is on it's own power line) and it turns off. So, looks like something is wrong with electrical circuits in the microwave.

Miele already tried to fix it some time ago by updating a firmware of the oven and it was better for a little while, but now it's not so good again.

Pluspunten

• Looks nice

Minpunten

• Microwave

Andrea 08-06-2017

Mooie uitstraling

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Het is een mooie combi oven, jammer echter dat het lastig schoonmaken is voor kleine mensen. Doordat de deur als klep fungeert en niet zoals mijn vorige magnetron met een scharnier naar links opengaat kan ik lastig achterin de magnetron komen voor het reinigen. Ook vind ik hem voor de wat hogere schalen net iets te klein. Dus achteraf had ik toch liever geen combi oven gehad , daar ik vaak beide ,magnetron en hete lucht oven tegelijkertijd wil gebruiken. Ik heb wel een stoomoven ernaast geplaatst en hier geldt ook hetzelfde voor , ik kan hem lastig( vanaf de zijkant nu ) droogmaken na gebruik.
De bediening had ik liever met tip toesen gehad, zoals mijn oude Miele magnetron, je moet veel aan de knoppen draaien en met rheumatische handen is dat niet prettig.
Verder zijn het mooie ovens en ik hoop wel dat ik er net zo lang mee doet als mijn oude magnetron, die het overigens nog goed doet op de studenten kamer van mijn zoon!

Pluspunten

Minpunten

• Reinigen oven achterin lastig voor kleine mensen
  • Deur niet naar links of rechts draaiend
  • Liever tip toetsen dan draai knoppen

Daisy 06-06-2017

Meer heb je niet nodig

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Het is een mooi ruime, diepe ruimte van binnen.
De heteluchtoven maakt het helemaal waar.
Verder zijn de mogelijkheden (zo lijkt het) eindeloos qua grillstand, combinatieprogramma's en magnetrontoepassingen.
Er zijn tal van eigen programma's in te stellen dus bij een gerecht wat vaker wordt gegeten is het een kwestie van jouw programma kiezen en klaar is kees.

De graden alsmede de tijd zijn met één enkele handeling tijdens een programma te wijzigen, kan bij sommige bereidingen heel erg handig zijn.

Ook een ontzettend voordeel is het glas aan de voorzijde van de oven, deze is zó gemakkelijk te reinigen daar is totaal gen werk aan.
Dat brengt mij echter ook bij het volgende nadeel:

het glas aan de binnenzijde, de deur, is wat lastiger te reinigen door de rubberen afdichtingsstrip. Om dat hygiënisch te houden moet je iets beter je best doen.

In ons geval is de positie, boven de ijskast, ongelukkig gekozen in geval van schoonmaak: de oven is dus lekker diep- maar dat maakt de achterzijde aan de binnenkant lastig te reinigen. Dit met name omdat de klep deur daar nog voor geopend is. Dat is diep reiken!

Kortom:
een zeer gebruiksvriendelijk product waar je veel plezier van zult hebben.
De enige nadelen zitten 'm in het onderhoud: dit is op een aantal vlakken lastig- maar niet onmogelijk!

Pluspunten

• Super bereiding van gerechten
  • Glas aan voorzijde (zeer) gemakkelijk te reinigen

Minpunten

• Glas aan binnenzijde lastiger te reinigen
  • Let op positie (hoogte) ivm reinigen

Igor 02-06-2017

Miele Oven

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

De oven werkt in grote lijnen zo goed als je van Miele mag verwachten kwa robuustheid en kwaliteit! erg tevreden.
Echter, heb ik na twee jaar al wel een reparatie nodig gehad aan een sensor (die nooit stuk gaat), gewoon pech. Miele loste het netjes op tegen een gereduceerd tarief omdat de garantie nog maar net verlopen was. Dat is dan weer heel erg Miele...
Als ik dan toch twee minpunten moet noemen: 1) de oven warmt snel voor, maar heeft dan niet de temperatuur die hij aangeeft, soms 50 graden kouder. De truc is dan het voedsel erin te leggen en oven uit en weer aan zetten en de temperatuur weer in te stellen.
2) als je een van de programma's kiest zoals ontdooien of verwarmen, en je drukt op start, dan vraagt hij o'm de deur te sluiten, terwijl deze al dicht is. Je moet de deur dan openen en sluiten om verder te kunnen... vervelend, geen halszaak

Pluspunten

• Robuust
  • Luxe

Minpunten

• Opwarmen oven gaat met trucjes
  • Programma's vragen steeds om de deur te sluiten.

Erica 31-05-2017

Miele combimagnetron

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Ik ben zeer tevreden over dit apparaat, bakken, koken, grillen, alles gaat perfect.
Er is voor mij enkel 1 minpunt, dat is het schoonmaken.
Ik heb dit apparaat nu 3 jaar en de achterzijde is zeer slecht schoon te krijgen, ik heb alles al geprobeerd, ook de oven reiniger van Miele, maar de achterwand krijg ik niet mooi zuiver.

Officiele reactie van Miele 01-06-2017

Beste Erica, Dank voor de review, Vervelend te vernemen dat u niet tevreden bent over het reinigen van de combi-magnetron. Graag willen wij in contact met u komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw gegevens te mailen naar webcare@miele.nl? Alvast hartelijk dank!

Astrid 31-05-2017

Solide maar niet gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Wij hebben deze combi magnetron/oven 1,5 jaar en hij wordt dagelijks gebruikt.
Het is een degelijk apparaat, MAAR de software/bediening is onlogisch. Als je b.v. iets ontdooit en je zet het in de magnetron doet de deur dicht en kiest je programma dan geeft het apparaat als melding dat je het product in de magnetron moet plaatsen. Dus dan moet je de deur weer open en dicht doen weer op oké drukken dan krijg je nog een melding dat je geschikt servies moet gebruiken dan moet je weer op oké drukken voordat de magnetron het doet. Ook vraagt hij steeds of je handelingen wilt opslaan wat hoogst irritant is.
Taarten, cakes of overschotels bruinen niet gelijkmatig als je de ovenfunctie gebruikt.

Pluspunten

• Degelijk
  • Alles in 1

Minpunten

• Onlogische software / bediening
  • Niet gebruiksvriendelijk
  • Ongelijkmatige verwarming oven

Officiele reactie van Miele 01-06-2017

Beste Astrid, Hartelijk dank voor uw review. Graag komen wij met u in contact over de nadelen die u ondervindt en beschrijft. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw gegevens te mailen naar webcare@miele.nl? Alvast hartelijk dank.

pearly&jentyl 30-05-2017

Miele H 6400 BM een 'must' in uw keuken

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

In mijn vorige keuken had ik de voorganger van Miele H 6400 BM. Ook daar was ik zeer tevreden over.
Daarom heb ik in m'n nieuwe keuken opnieuw voor Miele gekozen!

Miele H 6400 BM: goede bak- en kookresultaten, duidelijke display, royale inhoud, mooi uiterlijk.

Frederik 30-05-2017

Duitse degelijkheid

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Deze combi oven/magnetron voldoet geheel aan de verwachtingen. Bakken, opwarmen en grillen doet die als de beste. Het enige wat een beetje tegenvalt is de cleansteel uitvoering. Dit zou makkelijker schoon te maken zijn. Maar de achterwand krijg ik moeilijk schoon. Het voordeel van de cleansteel zie ik dus niet. Verder super keuze

Pluspunten

• Bakken, opwarmen en grillen
  • Binnenruimte is handig in te delen

Minpunten

• Cleansteel is niet perfect

Officiele reactie van Miele 01-06-2017

Beste Frederik, dank voor uw review. Graag komen wij met u in contact betreffende het reinigen van de achterwand van uw Miele combi-magnetron. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw gegevens te mailen naar webcare@miele.nl? Alvast hartelijk dank.

Rossum 29-05-2017

Snelle opwarmtijd, altijd gaar.

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Makkelijke bediening, lijkt niet fout te kunnen gaan.
Mooie bruine korst en droge krokante bodems.
Zelfs de lemon cheese cake kan niet fout.

Pluspunten

• Compact
  • Veel functies
  • Ontdooistand

Maureen 29-05-2017

Slechte toets bediening aan front. Aan/uit knop hapert nogal

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Leuke Miele keuken gekocht maar dut apparaat valt ronduit tegen. Aan/uitknop gaat nauwelijks aan, ondanks reparatie en vervanging. Bij start magnetron hoor je een geluid alsof het apparaat stuk gaat, iedere keer weer. Glasplaat ging daarbij ook echt stuk. Die moesten we voor eigen rekening vervangen ook al was het apparaat nog geen jaar oud. Eigenlijk is de enige reden voor een voldoende dat het Miele is en de overige 5 apparaten uit onze keuken wel goed zijn. En tot die glasplaat ook met goede service.

Minpunten

• Toetsenpaneel
  • Opstartgeluiden

Officiele reactie van Miele 01-06-2017

Beste Maureen, Wat vervelend om te vernemen dat u de combi-magnetron tegen vindt vallen! We zouden graag met u in contact komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw gegevens te mailen naar webcare@miele.nl? Alvast hartelijk dank.

Hanneke 29-05-2017

Mooie, witte uitvoering, topkwaliteit

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Een uitstekende oven die natuurlijk niet tot de goedkoopste behoort, maar zijn geld zeker waard is. Wij hebben voor de witte uitvoering gekozen, wat heel mooi staat in onze witte keuken. Hij voelt in het gebruik degelijk aan en je kunt er de lekkerste gerechten in bakken/braden/grillen/opwarmen/ontdooien.
Een klein minpuntje is dat ik de bediening niet zo intuïtief vind, maar natuurlijk ben ik inmiddels helemaal gewend en kan ik alle functies met gemak gebruiken.

Pluspunten

• perfecte oven
  • mooie kleur (wit)

Minpunten

• bediening mag intuïtiever

Erika 29-05-2017

Gemakkelijk bediening magnetron perfect en ook de oven

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Ik heb deze magnetron gekozen omdat er ook in kon bakken hij werd bij miele ook aanbevolen ik heb daarbij ook een stoomoven

Pluspunten

• temperatuur perfect
  • makkelijk schoon te houden

Minpunten

• niet
  • niet

margareth 03-01-2017

combi magenton

Geschreven voor: Miele H 6400 BM

Mooi apparaat om te zien, makkelijk schoon te maken, weinig geluid, 1e resultaten met oven en magnetron zijn prima.