Whirlpool MAX 49 MB - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool MAX 49 MB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Merel 14-07-2021

Nog altijd tevreden!

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Super blij! Alles wat ik nodig ben kan met deze magnetron, van stomen tot grillen, tot ontdooien en simpelweg opwarmen.
Ik heb alle functies al een keer uitgeprobeerd en gebruik deze dan nog altijd met alle tevredenheid, zelfs na enkele weken testen!
Via de stoom functie al meerdere malen makkelijk groentes kunnen stomen, via de ontdooi ook al meerdere malen even snel wat ontdooid
Zelfs hebben we er al pizza’s in klaargemaakt, eerst verwachtte ik van die slappe magnetron pizza’s. Maar dat was alles behalve waar!
Dankzij het compacte formaat past deze magnetron in elke ruimte, iets wat onhandiger voor grotere producten maar voor de formaten voor een 1-3 persoons huishouden is hij ideaal!

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Minder geschikt voor oa grotere borden

Leoniek13 04-07-2021

Compact, veelzijdig, mooie vormgeving

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Ik heb de afgelopen tijd de Whirlpool MAX 49 MB Combi magnetron mogen testen en ik ben overwegend positief.

De vormgeving is erg mooi. Beter dan de oude witte (inmiddels beige) magnetron die ik jaren geleden van mijn broertje had gekregen omdat de mijne de geest had gegeven. Deze van Whirlpool is een stuk compacter. Smaller en rond aan de achterzijde, maar (helaas) ook hoger, waardoor ik ‘m niet in het “magnetronkastje” kon plaatsen. Ik moest dus even wat ruimte maken en nu staat ‘ie naast onze airfryer. Ziet er eigenlijk gewoon mooi uit.

Qua functionaliteit moest ik echt even zoeken hoe en wat te testen. Ik gebruik een magnetron normaal gesproken voornamelijk om eten te ontdooien of op te warmen. Dit gaat overigens prima. Je hebt “normaal” ontdooien, waarbij je zelf wattage en tijd instelt, maar je kunt ook de “Jet Defrost” functie gebruiken, waarbij je het gewicht in moet geven en dan geeft de magnetron halverwege aan dat je het even om moet draaien. Het wordt mooi gelijkmatig ontdooid. Ook opwarmen met de standaard magnetronfunctie werkt gewoon prima en zoals het hoort.

De stoompan heb ik nu 2 keer uitgeprobeerd, maar daar moet ik me nog wel even verder in verdiepen. Ik denk dat ik iets niet goed doe. Er zijn 4 “standen”, 1 voor aardappelen/knolgroenten, 2 voor zachte groenten, 3 voor bevroren groenten en 4 voor visfilets. Als ik voor 2 kies, voor bijvoorbeeld broccoli, geeft ‘ie (volgens mij) 4,5 minuut aan en ik kan dat niet aanpassen, tenminste, niet dat ik heb kunnen ontdekken. Dus nu heb ik steeds maar weer opnieuw de stoomfunctie ingesteld op 2 en gestart tot ik vond dat het klaar was. De beschrijving is ook erg summier. Ik had de eerste keer wortels geprobeerd en omdat ik het gewicht moest ingeven, dacht ik dat de tijd die gegeven werd voldoende zou zijn, maar de wortels waren nog erg hard. Ik heb geen ervaring met stomen, dus ook “regulier stomen” zou nieuw voor me zijn.

De crispfunctie heb ik eenmaal gebruikt om de pizza van m’n vriend te bakken. Normaliter moet deze een minuut of 13 op 220 in de oven. Dit keer had ik ‘m dus op de crispplaat gelegd en in de Whirlpool gedaan. Na een minuut of 8-9 was het kaas bovenop de pizza al onwijs aan het borrelen en na 10 minuten heb ik de pizza maar verwijderd, want ik denk dat als het er langer in had gezeten, dat deze bovenkant verbrand zou zijn. Maar de bodem was helaas niet heel krokant, begreep ik. De smaak was verder wel goed. Dus ook daar gaan we nog een keer mee testen.

De combi-grillfunctie eenmaal gebruikt, maar ik vond dat erg lastig, ik had een paar stokjes kipsaté op het bijgevoegde rooster gelegd, maar dit rooster is vrij hoog, waardoor het keren van de stokjes erg lastig ging. Op de tekening van de snelle referentiegids lijkt het alsof het rooster lager is.

Ik vind het wel vervelend dat ik nergens echt kan vinden hoe je die crispfunctie (en alle andere onderdelen) goed kunt gebruiken. Ik lees voor de crispfunctie dingen als quiche, patat, pizza etc, maar de pizza is redelijk recht toe, recht aan, dus durfde ik wel te proberen, maar de rest dus niet.

Al met al ben ik toch zeker wel tevreden. Ik ga gewoon nog een tijdje door met testen.

Pluspunten

• Vorm
  • Veelzijdigheid

Minpunten

• Summiere handleiding

e*********@l****** 29-06-2021

Klein & fijn model

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Hele fijne en vooral compacte magnetron. Daarnaast kan hij naast vermarken ook stomen en heeft hij een crisp functie. Ook komen er aardig wat accessoires bij voor deze functies. En verder kun je hem natuurlijk overal kwijt!

menmeik 18-06-2021

fantastische magnetron

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Ik heb de magnetron nu een aantal weken en ik ben zeer tevreden. Er zitten verschillende functies op en elke functie werkt super. Ook het formaat en de vorm van de magnetron zijn erg fijn!

Pluspunten

• snel
  • duidelijk
  • meerdere programmas

Els1985 14-06-2021

Compacte alleskunner

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Zeer fijne magnetron. Zeer compact, en leuke extra's zoals stomen en crisp functie. Volgens de gebruiksaanwijzing kun je er ook pizza's in bakken, dit hebben wij nog niet geprobeerd, maar broodjes gaat prima. De defrost optie is ook fijn, met name omdat je het gewicht kunt instellen. Nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Pluspunten

• compact
  • crisp en stoom functie
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• grote bakjes passen niet

Gaby1974 13-06-2021

Compacte alleskunner

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Een hele fijne compacte magnetron. Verrassende vormgeving. Ideaal in een kleine keuken. Naast magnetronfunctie heeft de magnetron ook een ontdooifunctie (handig!), een crispplaat en een stoomfunctie. De meegeleverde crispplaat is ideaal voor het bakken van hamburgers, eieren en pizza’s. Die zijn binnen een handomdraai klaar. Met de handige klem kan je de crispplaat eruit halen. Met de meegeleverde stoommandjes kan je groente, vis en vlees stomen. Handig als je gezond wilt eten. Groente smaakt vele malen beter als het gestoomd is. Niet twijfelen maar kopen! Je krijgt er geen spijt van!

Pluspunten

• Vormgeving
  • Compact
  • Veelzijdig
  • Crispplaat
  • Stoomfunctie

Minpunten

• Geen recepten meegeleverd

LH 12-06-2021

Klein maar zeker een fijn apparaat

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Het was even wennen en uitzoeken hoe het allemaal werkt met alle functies die erop zitten en de moderne knoppen van deze combimagnetron, maar eigenlijk spreekt het allemaal voor zichzelf, ook doordat je voor een eigen taal kunt kiezen. Met zijn mooie, strakke zwarte design en een aparte ronde achterkant hebben wij een mooi exemplaar in de keuken staan. Wij gebruikten al jaren een ander apparaat, die behoorlijk gedateerd was. Maar wij willen de oude vertrouwde niet meer terug. Wat een mooi, hip en vooral erg handige combimagnetron is dit. Ruimte besparend en past perfect op onze zwarte koelkast. Wij gebruiken de combimagnetron nu ruim een week en wij hebben al meerdere keren koud geworden maaltijden mee opgewarmd, heerlijke chocolade melk in opgewarmd, baby hapjes opgewarmd,vijgen havermout koekjes gebakken, eten in ontdooid en een overheerlijke groente pizza met kaas gebakken met de crisp functie, de pizza was door de crisp funtie lekker knapperig geworden. Dit zijn allemaal positieve ervaringen. Enige minpunt of eigenlijk wat ik apart aan het apparaat vind, en of dit wel normaal is in gebruik, is dat de draaiplateau schokkende bewegingen maakt tijdens het gebruik.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• Aparte schokkende bewegingen draaiplateau
  • Grote maat vierkante borden passen niet

Rafman 12-06-2021

Super modieus klein handig ding.

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Meestal als je een magnetron aanschaft dan is dat zo’n groot log ding die altijd in de weg staat en veel ruimte in neemt.
En dat terwijl je alleen er maar iets in opwarmt of ontdooit. Hey grootste wat erin gaat is een bord avond eten. Dit is een super leuk handig klein maar toch ook modieus ding en het staat nog mooi bij mn interieur ook. Zeker wel een aanradertje.

• Niet zo groot
  • Handig te bedienen

Minpunten

• De prijs is te duur.

Lisa2912 10-06-2021

Klein maar fijn

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Ik ben zeer blij verrast met deze kleine alleskunner. Het is een beetje apart model maar is daardoor wel een echte blikvanger in de keuken. Wanneer de deur opengaat is het gewoon een volwaardige magnetron met een grote hoeveelheid mogelijkheden. Grillen, ontdooien, stomen en natuurlijk gewoon verwarmen deze magnetron kan het allemaal. Ik ben zeer enthousiast en vind het een echte aanrader.

Pluspunten

• Apart design
  • Veel functies

Annette 10-06-2021

Compact met grote draaischijf

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

De magnetron in weliswaar smal maar de draaischijf is groter dan die in mijn vorige magnetron. Het stoommandje werkt goed, o.a. gebruikt voor groente en een bapaobroodje. Op de crispplaat kun je een driepvriespizza opwarmen, in dezelfde tijd of iets korter als in een oven. Alleen hoef je niet voor te verwarmen dus gaat het toch sneller. Ook een zelfgemaakte pizza wordt krokant. Ik heb zowel kant-en-klaar pizzadeeg gebruikt als Libanees brood. Ging beide prima.

Pluspunten

• smal
  • grote draaischijf
  • crispplaat werkt goed
  • eenvoudige bediening
  • met stoommandje

Minpunten

• geen

strijkkonijn 09-06-2021

Zeer moderne magnetron

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Het uiterlijk van dit apparaat is even wennen.... de vorm lijkt op een oude tv of een allereerste pc... De ruimte binnenin is echter prima!! We hebben het apparaat vooral getest om eten op te warmen en ontdooien van een plastic bak met soep uit de vriezer. Worstenbroodjes zijn in korte tijd lekker warm, de kinderen verorberen ze! Het bedienen was even wennen, was een draaiknop voor het aantal watt gewend en een drukknop voor minuten. Op deze whirlpool is genoeg in te stellen en met de korte handleiding lukt het vrij goed. Het display geeft een blauwe kleur. De crisp functie geeft een lekker randje aan de broodjes en de quiche, dit had ik niet verwacht!!

Pluspunten

• Crispfunctie
  • Schalen en deksel erbij

Minpunten

• Uiterlijk moet je van houden

Van Sluis 09-06-2021

MAX in uitstraling en eenvoud

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

We zijn positief verrast door de Whirlpool MAX 49 MB. Ten eerste door de ongebruikelijke compacte vormgeving van de magnetron. Hij is smaller en hoger dan de gebruikelijke magnetron en heeft een bolle achterkant. Maar het spreekt mij bijzonder aan. Hij is daardoor makkelijker in een hoek te plaatsen op bijvoorbeeld je aanrecht. Wij hebben ervoor gekozen om hem op een plank te plaatsen aangezien wij geen kast konden bij bestellen. Maar met zijn zwarte kleur en compacte vormgeving past hij uitstekend in onze keuken.

We zochten een magnetron voor met name de simpele taken in de keuken. Ontdooien van vlees, snel opwarmen van eten. Maar met het maken van popcorn en broodjes gesmolten kaas heeft hij de harten van onze kinderen gestolen. Het apparaat is simpel in het gebruik. Mede door het hebben van een beperkt aantal functies. Hierdoor wijst alles vanzelf en heb je het gebruik met de kort handleiding zo onder de knie.

Als het deurtje niet tegen de onderkant had aangeschuurd bij het openen en sluiten, had ik het apparaat een 9 gegeven. Dus wat ons betreft nog steeds een aanrader.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Gebruikersvriendelijk
  • Compleet met accessoires

Minpunten

• deurtje schuurt bij ons

Berend XX 09-06-2021

mini magnetron geweldig vormgegeven

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Deze kleine alleskunner met stoom en crispfunctie is een aanrader.
Hij staat in mijn kleine keuken in de hoek van het aanrecht waar hij door de ronde achterzijde geen sta in de weg is.
Ondanks de korte gebruiksaanwijzing toch snel door hoe hij werkt en alles lukt : pizza, ontdooien, opwarmen, popcorn, groenten stomen.

Pluspunten

• mooie kleine vormgeving
  • eenvoudig in gebruik
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• sumiere gebruiksaanwijzing

Leviep 08-06-2021

Fijne combi met een perfect ontwerp voor een kleine keuken

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Ik heb deze magnetron nu enkele maanden en hij bevalt zeer goed. Hij warm goed consistent op en heeft een fijn design. Qua formaat is hij ideaal voor een kleine keuken! Een nadeel is wel de gebruiksvriendelijkheid, want de handleiding is echt minimaal, waar sommige functies niet zo snel logisch zijn.

Pluspunten

• Design is zeer mooi
  • Snelheid van bereiding
  • Veel accessoires
  • Prijs kwaliteit verhouding
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Zeer beperkte handleiding
  • Relatief klein volume

Chantal 08-06-2021

Ideaal

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Ik heb ervoor gekozen om deze te testen omdat ik net zou ga verhuizen. Ik ben verhuisd naar een klein appartement en het is echt ideaal. Hij is niet te groot en mega mooi in mijn interieur

Pluspunten

• Klein
  • Compact
  • Mooi
  • Goede functies

Hans020 08-06-2021

Aanrader

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Ik heb de magnetron mogen testen, ik heb hem nu ongeveer een maand of 2 in gebruik. Het ontwerp van de magnetron vind ik heel mooi. Compact en handig en toch is de inhoud net zo groot als die van een doorsnee magnetron. Het heeft vele functies, die erg handig zijn. Het ontdooien gaat stukken makkelijker dan met mijn oude magnetron, deze ontdooit veel gelijkmatiger. Over de crisp functie ben ik erg tevreden, al duurt het wel ene poosje voordat de magnetron opgewarmd is. De stoomfunctie is ook heel handig, groenten is op deze manier makkelijk klaar te maken. Daarnaast heeft de magnetron uiteraard ook de gewone functies die op elke magnetron zitten, dat werkt allemaal prima.

Pluspunten

• vormgeving

Minpunten

• opwarmtijd

Saarmia 08-06-2021

Handige kleine magnetron

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Hele fijne, kleine magnetron met vele opties. Hij staat bij ons op het aanrecht in de hoek. Het formaat is super handig. Wij zouden m alleen graag in een andere kleur zien.
De crispplaat werkt perfect, ontdooien gaat snel en gelijkmatig en de magnetron functie werkt ook helemaal goed.
Wij zijn zeer tevreden

Pluspunten

• Klein
  • Veel opties

Minpunten

• Kleur

Monique 06-06-2021

Mooi en compact

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Ik mocht deze testen. Het is mooi en compact. Er zitten verschillende accessoires bij.
Het ontdooien gaat makkelijk en goed. Verder is het nog uitproberen wat je er allemaal mee kunt doen.

Pluspunten

• compact
  • handige ontdooistand

Minpunten

• gril kan geen hoge broodjes onder
  • een beknopte gebruiksaanwijzing

Capes 05-06-2021

Perfecte compacte Whirlpool Max combimagnetron!

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

We hebben deze compacte Whirlpool combimagnetron nu een aantal weken in bezit en vrijwel alle functie uitgeprobeerd. De algehele conclusie is wel dat deze grenst aan perfectie voor de doelstellingen die wij ermee hebben.
Het eerste wat opvalt is natuurlijk het design. In 1 oogopslag kan je wel zien dat deze Whirlpool Max 49 MB past in iedere keuken en ieder huis. Hij is erg compact maar dat gaat niet ten koste van de functionaliteiten. De kleur en de vormgeving is helemaal van deze tijd en je kan hem eigenlijk overal plaatsen waar je zou willen.
Er worden vele functionele accessoires bijgeleverd zoals uiteraard een glazen draaiplateau, crispplaat, crisphandgreep, grillrooster en een stoompan. Alles kan/mag in de vaatwasser.
Het vermogen van 700w voor de magnetron is prima en met de Jetstart functie kan je super snel de tijd instellen per 30sec en je product opwarmen. Het vermogen is ook aan te passen als je niet met het maximale vermogen wil opwarmen.
De Jet Defrost functie is ook eenvoudig in te stellen en aan te passen aan het product en het gewicht. Halverwege de ontdooi cyclus stopt de magnetron en geeft hij aan ‘turn food’ om het product gelijkmatig te laten te ontdooien.
De stoomfunctie vonden wij helemaal geweldig want nu kunnen we ook een kleine maaltijd stomen ipv onze grote stoomoven te gebruiken en met name weer helemaal schoon te maken. Door de handige meegeleverde stoompan kan je verse groente en aardappelen tegelijktijdig stomen en heb je in een zeer korte tijd een heel gezonde maaltijd klaar! Het enige wat je moet schoonmaken is de bijgeleverde plastic stoompan ;-)
Met de speciaal meegeleverde Crispplaat hebben we ook al heerlijke producten gemaakt zoals: pizza, vlees, gebakken ei, krokketten, McNuggets en aardappelen. Ze komen er stuk voor stuk super krokant uit en zijn erg snel klaar. Met de speciale crisphandgreep kan je veilig de crispplaat verwijderen uit de combimagnetron.
Verder heb je nog de Grill en Combi-Grill functie. Met de Combi-Grill functie hebben we een Lasagne gemaakt die er heerlijk krokant en gaar uitkwam.
Om het helemaal af te maken zit er ook een kookwekker functionaliteit op en een handige snelle referentiegids waar in het kort alle functionaliteiten vermeld staan en hoe je bepaalde instellingen dient te gebruiken.
Zoals bij elk apparaat zijn er ook een paar minpuntjes. Bij ons schuurt het deurtje aan de onderzijde langs de behuizing, is niet heel erg maar hoort niet. Door de compacte vorm is de ruimte in de hoogte beperkt wat het soms lastig maakt om een magnetrondeksel te gebruiken tegen spetters als het product heet wordt. Bij de Grill of Crisp functie kunnen vetspetters in de magnetron komen, met name het metalenplaatje aan de linkerzijde is onmogelijk om schoon te krijgen en dat is geen fraai gezicht.
Al met al zijn wij buiten gewoon verrast door deze Whirlpool Max 49 MB en vinden wij het een aanwinst in onze keuken ter vervanging van onze oude Whirlpool combimagnetron van 25 jaar oud die eigenlijk nog steeds werkt!

• Vele mogelijkheden
  • Diverse handige accessoires
  • Stomen in magnetron

Minpunten

• Relatief laag max. vermogen

k*********@p*********** 01-06-2021

Grappige magnetron

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

de standaard modellen. Voor mij is juist dit model ideaal omdat hij in een hoekje op m’n aanrecht staat. Weinig ruimte nodig in de breedte. Het apparaat werkt prima. Het is een verademing om weer een magnetron te hebben. Ontdooien gaat eenvoudig, met een signaal waarop je het product even om kunt draaien. In een mum van tijd is ook het eten weer even opgewarmd. Handig en leuk om te zien.

Dunkie5 30-05-2021

Mooie alleskunner

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

We waren al enige tijd op zoek naar een compacte combi magnetron en in de MAX 49 hebben we alles gevonden.
De afmeting,de hippe looks en natuurlijk het gebruiksgemak.
We zijn zeer tevreden met deze alleskunner en zelfs mijn man kan er mee overweg.
Een heel klein minpuntje is de harde piep tijdens het instellen.

Pluspunten

• De vele mogelijkheden
  • Zijn looks

Minpunten

• Klein puntje...de harde piep

Jennifer 29-05-2021

Mooi ontwerp en snel je vlees ontdooien

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Het ontwerp van de magnetron is qua design compact en speels omdat het geen vierkant blok is. Ik gebruik de magnetron vooral om mijn vlees te ontdooien en dat gebeurt op een gelijkmatige manier zonder dat het vlees aan de ene kant nog bevroren is en aan de andere kant al half gebraden. De magnetron geeft aan wanneer je het vlees moet omdraaien. Ook gaat het popcorn maken uiteraard top. Hij is makkelijk bedienbaar. De knoppen spreken voor zich ondanks de vele mogelijkheden.Ik ben er zeer tevreden mee!

Pluspunten

• ontwerp
  • vele functies
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• prijzig

Ben 28-05-2021

Klein van stuk, maar grote prestaties !

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

De Whirlpool MAX49MB is handig, compact en ziet er super uit.
Deze kleinere combi-magnetron is een echte eye-catcher in de keuken en past door z'n afgeronde achterkant ook nog prima op de hoek van een keukenblad. Het is qua performance echt een krachtpatser. Er past een groot/vol bord in, dus wees gerust. We zijn hier met z'n drieën en het gebruik van de magnetron met haar functionaliteiten levert geen enkel probleem op om het eten (3 borden dus) gelijk op te dienen.
Het apparaat is veelzijdig, zoals gemeld: krachtig (snel klaar), gemakkelijk te bedienen en compleet (wordt geleverd met o.a. Crisp-plaat voor bv. frietjes met handig knijphandvat, stoompannetjes, verhoger voor 2 verdiepingen.
Kortom: een aanrader !

Pluspunten

• krachtig
  • veelzijdig (crisp-/stoom-/defrost-functie)
  • mooi ontwerp
  • compact

Minpunten

• minimale gebruiksaanwijzing bijgeleverd

Ben 29-05-2021

Betreft een review over de Whirlpool MAX 49 MB, doch door de redactie abusievelijk bij een andere versie, de Whirlpool MAX 34 MB geplaatst...

d***********@h********** 27-05-2021
  • Product gekregen

Mooi design. Past in de hoek van de aanrecht.

Geschreven voor: Whirlpool MAX 49 MB

Het meest gebruik ik de magnetron functie. Soms de ontdooi stand. Maar deze magnetron heeft meer functies. De crisp en de steam bijvoorbeeld. Hij kan mooi in de hoek op het aanrecht. Wat ik heel jammer vind is dat er een hele summiere handleiding bij zit. Dat moet je zelf maar uitzoeken. Er past net geen maatkan in. Hij is iets minder hoog. Maar hij werkt prima.

Pluspunten

• Verschillende functies.
  • Past in een hoek.

Minpunten

• Iets minder hoog van binnen
  • Heel summiere handleiding.