Liebherr IGS 1624 - Reviews

Deurscharnieren
rechts

Paul 18-09-2018

Tegenvallend product

Liebherr heeft in de markt een goede naam voor koelen en vriezen. Maar de zgn SmartFrost serie valt erg tegen. De afkortingen van de modellen zeggen iets over de functies. De S van IGS betekend wat ik begrijp SmartFrost.
Je hebt ook een IGN, dat is NoFrost. Het verschil zit hem in de prijs, maar vooral in de hoeveelheid ijs die wordt afgezet in het apparaat. Ze noemen het SmartFrost, omdat het ijs makkelijk kan worden verwijderd door de gladde wanden. Maar in de praktijk hebben wij hier veel last van, elke drie weken moet je de vriezer leeghalen (laden eruit) om al het ijs eruit te bikken. Een monteur van Liebherr heeft het apparaat bekeken en geen fouten gevonden. Ook de klantenservice komt met geen oplossing. Dit is niet wat je mag verwachten van een A-merk. Hadden we dan toch maar NoFrost gekozen, SmartFrost is naar mijn mening een hele slechte productlijn. Weggegooid geld dus.

Minpunten

• ijsvorming
  • uithakken ijs
Geschreven voor: Liebherr IGS 1624

Officiele reactie van Liebherr 19-09-2018

Beste Paul,

Bij de aanschaf van de inbouwvriezer is blijkbaar een verkeerde verwachting gewekt. Traditionele vriezers zijn uitgevoerd met vaste verdamperplaten tussen alle laden waar de vriesleidingen doorheen lopen. In deze verdamperplaten gaat altijd veel ijs zitten en het kost veel tijd om al het ijs tijdens het ontdooien tussen de platen en leidingen te verwijderen. SmartFrost is een systeem waarbij deze verdamperplaten tussen de laden zijn verwijderd en de leidingen in de wand van de vriezer verwerkt zijn. SmartFrost biedt daardoor een aantal voordelen:

- Makkelijker en sneller reinigen door een gladde afwerking van de binnenwanden
- Invriezen en bewaren is in iedere lade mogelijk
- Sneller invriezen
- VarioSpace, een extra grote binnenruimte kan gecreëerd worden voor grotere verpakkingen of producten
- Lager energieverbruik

IJsvorming ontstaat doordat vocht uit warme lucht of producten zich afzet op de koudste delen in de vriezer. De hoeveelheid ijsvorming is van vele factoren afhankelijk. Een aantal belangrijke factoren zijn:

- Het aantal deuropeningen
- Hoe lang de deur open staat
- In welke mate de vriezer gevuld is
- Temperatuur van zowel de vriezer als de omgeving
- Luchtvochtigheid.

De S in IGS staat overigens niet voor SmartFrost maar voor Sleepdeur, het deurmontagesysteem van deze inbouwvriezer.