AEG SCE81911TS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de AEG SCE81911TS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Steven 14-11-2018

hoge fluittoon

Geschreven voor: AEG SCE81911TS

Initieel voor deze koel/vries gekozen vanwege no-frost vriesfunctie, DynamicAir functie, de temperatuur displays en instellingmogelijkheden en de grootte. Ondanks de beloofde "zeer stille koelkast van maar 39dB" vind ik het apparaat veel geluid maken. Tegen het hinderlijke aan. Maar omdat ik aanneem dat e.e.a. met de no-frost en DynamicAir functies te maken hebben, neem ik dat op de koop toe. Echter, de koelkast produceert een, voor mij, harde en hoge fluittoon. Gebeld met AEG. Die meldt dat veel geluiden (inclusief fluittonen) tegenwoordig normaal zijn door regelgeving over vleoistoffen etc.. Lees: buiten de garantie vallen. Ik kan een monteur laten komen maar als de fluittoon "normaal" is moet ik 99 euro voorrijkosten betalen. De vraag of ik ergens kan luisteren nar een inwerkingzijnde, zelfd type koelkast wordt ik verwezen naar "de grotere keukenzaak". M.a.w. ik moet zelf gaan leuren en verkopers lastigvallen.

TL;DR Het apparaat maakt een zeer irritante fluittoon.

Pluspunten

• grootte
  • temp aanduiding
  • no-frost
  • DynamicAir

Minpunten

• geluid
  • fluittoon