Siemens KI31RSD40 - Reviews

Inhoud koelruimte
172 liter inhoud
Uitvoering
kastmodel koelkast

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens KI31RSD40 op Kieskeurig.nl.

Ralphy75 16-07-2019

Lichte teleurstelling voor Siemens

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

Gekocht als onderdeel van onze nieuwe keuken. We konden de koelkast niet bekijken, omdat deze niet op voorraad was.
-Kleiner dan verwacht en onhandig ingedeelde koelkast!
-Heel kleine groentelade
-Chroomstrips van de glasbladen is heel krasgevoelig (ook matig afgewerkte lijstjes)
-Niet zo stil

Pluspunten

• zuinig in gebruik

Minpunten

• matig afgewerkte chroomestrips
  • hele kleine groentelade

Robert 20-08-2020

Stil & zuinig, mag nog wat degelijker & handiger

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

Deze Siemens is de opvolger van een andere degelijke Duitser met 3* vriesvak met uiteindelijk 17 jaar trouwe dienst.
Deze Siemens is duidelijk stiller. Ook is zijn compressor opvallend klein: de helft kleiner dan zijn voorganger! Innovatie is ook wat dat betreft bij deze Siemens goed te zien.

Deze keer hebben we bewust gekozen voor meer koelruimte, wat deze 102cm inbouwmaat voor ons in de praktijk bruikbaarder maakt.
Het 3* vriesvakje van zijn voorganger was m.n. handig voor ijsblokjes. Daardoor werd echter het koelgedeelte voor ons regelmatig te klein voor onze wekelijkse boodschappen en moesten we die ook deels in onze andere koelkast onderbrengen. In deze Siemens zonder vriesvak, passen onze boodschappen voor de hele week er meestal wél in. Ook fijn dat onze groenten in 1 ‘hyperFresh’ lade over de volle breedte er nu meestal wel normaal in past. Dit was bij de vorige Duitser, met 2 smalle lades vaak niet het geval.
Door de benodigde extra isolatie voor de A+++ rating is het totale binnenvolume iets kleiner en ook de groentelade wat ondieper dan de minder dik geïsoleerde ‘A’ voorganger van ‘M’. Die voorganger had echter bij temperaturen boven de 30 graden de grootste moeite om op temperatuur te blijven. Deze Siemens blijft perfect 4oC ook bij een langdurige hittegolf.
Kortom de binnenruimte is voor ons, gezin van 3, bij normaal dagelijks gebruik goed. Onze 2e koel-/ vriescombinatie in de garage is voor vriezen, feesten & partijen nog steeds onmisbaar maar wordt met deze Siemens in de keuken minder dagdagelijks gebruikt.

We waren in het begin was sceptisch over de veelbelovende ‘hyperFresh’ marketing, echter blijft groente en fruit in de praktijk inderdaad langer houdbaar, voelt langer vers en wordt niet meer vochtig waardoor m.n. sla niet meer gaat rotten. Werkelijk zinvolle innovatie!

In eerste instantie hadden we wat moeite om een handige indeling te vinden voor de deur. Met name om hoge(re) flessen frisdrank en dressing/ specerijen flesjes allemaal kwijt te kunnen. Siemens zou er ons inziens beter aan doen om voor deze deurrekjes meer flexibiliteit qua hoogte-verstelling in de deur te maken. Nu heeft de deur slechts 5 hoogte-posities voor 5 rekjes. Een paar centimeter omhoog of naar beneden per rekje zou uitkomst zijn.
Zoals foto laat zien hebben we ook om deze reden het matig afsluitbare 'StudioLine' rekje met goedkope schuifdeurtjes eruit gehaald. Zoals reviewer’ Marad' terecht opmerkt werken schuifdeurtjes beroerd, voelt weinig ‘studioLine’ premium en dit rekje neemt voor onze wensen te veel hoogte in. Zonder deze onpraktische ‘box’ en met maar 4 rekjes past alles weer prima in de deur.

In tegenstelling tot reviewer’ Johnny02' zijn feedback passen bij ons alle gangbare 750ml wijnflessen met hals naar voren en zelfs extra hoge 1,5 liter plastic frisdrank flessen prima in het fijne flessenrooster. De stang aan de achterzijde van dit rooster zit voor deze normale flessenmaten bij ons niet in de weg. Magnums passen er qua diepte met kurk naar voren niet in. Met kurk naar achteren meestal wel.
Qua duurzaamheid is Siemens op deze NL site onduidelijk of het flessenrooster nu van RVS (zie Highlights) of verchroomd staal (zie Productspec/ Koelruimte) is. Beiden wordt aangegeven en onwaarschijnlijk dit dit rooster én van RVS én verchroomd is! Het flessenrooster oogt echter eerder gelakt of verchroomd, waarbij chroom op den duur waarschijnlijk oppervlakte zal gaan roest krijgen.

Deze koelkast is helaas nog niet ‘Connected’ met je Smartphone om bijvoorbeeld het historisch temperatuur-verloop grafisch te kunnen volgen of hem op afstand iets kouder te zetten. Samen met een meer premium LED display zou dat, net als de concurrentie al wel voor deze 102cm nis-hoogte maat heeft, een welkome volgende verbetering kunnen zijn.

Last but not least: het strakke digitale LCD display met temperatuur indicatie, tiptoetsen, LED binnenverlichting, freshSensor en softClose scharnieren zijn hele fijne ‘premium’ verbeteringen voor ons.

De lat lag hoog om zijn voorganger te overtreffen, maar dat is ruimschoots gelukt.
Wij zijn zeer tevreden met deze aankoop. Aanrader. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

patil 11-08-2020

good built in fridge

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

It is good built in fridge for a couple. sufficient space for storing fresh vegetables, fruits or milk. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Inbouw koelkast 29-07-2020

De "koele"koelkast

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

het apparaat functioneert prima in onze tamelijk warme appartement. We zijn er heel tevreden over. Je hoort hem nauwelijks. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Koelkast 15-02-2020

Koelkast

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

Fijne koelkast met genoeg ruimt en ideaal dat er een rek inzit om flessen neer te leggen [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Mevr L 30-10-2019

Prima koelkast

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

Fijne praktische koelkast. Handige accessoires (voor de eitjes en wijnflessenrekje) en groente en fruit blijft lang vers in de onderste bak. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

RS 06-11-2018

Voldoende ruimte.

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

De inhoud en vakkenverdeling zijn ruim voldoende. Vakken in de deur zijn zeer handig. Prijs en kwaliteitverhouding is goed. Het is een zeer ruime koelkast.

Pluspunten

• Led verlichting in koelkast
  • Veel vakken in deur
  • Ruimte in koelkast is ruim voldoende
  • Zeer stil

Marad 24-08-2018

Kenmerken zijn goed

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

Alles is in orde, geluidloos.
De schuifdeurtjes van de eierrekjes werken erg stroef en als die niet gesloten zijn kunnen de eieren eruit vallen.

P Blankers 07-05-2018

Prima koelkast !!

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

De koelkast hebben wij 3 maanden geleden gekocht en hij bevalt prima. Koel goed, prettig in te delen. Kortom, niets op aan te merken.

Rick 26-02-2018

Prachtige opzet van de inhoud

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

mooie indeling echt een aanrader. De versnelde mogelijkheden om snel te coolen. Hyperfresh mogelijkheden zijn voor mij de pluspunten

Robbier 10-11-2017

Praktische mooie koeler

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

We hebben deze koeler uitgekozen bij de nieuwe keuken. We waren bang dat hij aan de kleine kant was, we hadden het fout alles past er prima in, mede dankzij de handige indeling.En prima koeling.
Wij zij er blij mee

Tollenburg 02-08-2017

Prima koelkast en zeer zuinig

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

Sinds 2 weken in bezit en tot op heden zeer tevreden. Kan nog niets zeggen voor de lange termijn maar tot nu toe super.

Ruud 62 25-05-2017

Mooie koelkast .

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

Vorige week nieuwe keuken laten plaatsen met allemaal Siemens apparatuur.
De koelkast heeft een prachtige en verstelbare afwerking.
De soft close deur. is ook een aanrader

Johnny02 10-09-2016

Mooie koelkast, binnenruimte had beter gekund

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

Sinds vier maanden in gebruik nu. Gekocht vanwege energiezuinigheid. Achteraf gezien net aan de kleine kant (we zijn met zn tweeën).

We zijn er grotendeels tevreden mee: het ziet er gewoon goed uit en de accurate temperatuurinstelling werkt goed. Maar als je het topmodel van een premium Duits merk koopt zijn de verwachtingen hoog. Die worden niet helemaal waargemaakt.

De binnenruimte is aan de kleine kant, dit valt het meeste tegen.
- De hoogte van de binnenkant van de koelkast is slechts 88 cm. Er gaat dus 14cm verloren. De breedte is 47 centimeter. Dit heeft waarschijnlijk met de isolatie te maken van deze A+++ koelkast.
- Ondanks de binnenmaten, loopt ook de groentelade niet helemaal door tot de achterkant. De ruimte is totaal niet berekend op meerdere dagen groente/fruit.
- De breedte van het vak voor flessen in de deur is veel smaller dan de breedte van de koelkast: 47 cm wordt slechts 37 centimeter. Door beter design zou er makkelijk nog een fles bij kunnen.

Met het schuifje boven de groentelade kan de vochtigheid in de lade worden aangepast zodat het beter voor groente of fruit is. We hebben echter bijna altijd groente EN fruit en maar 1 lade...

Het wijnrek is erg handig, alleen de stang aan de achterkant zit eigenlijk in de weg. Daardoor passen niet alle (wijn)flessen, tenzij je ze met de dop eerst erin doet. Dan komt de dop net onder de stang en kan de deur wel dicht. De stang moet waarschijnlijk voorkomen dat een fles tegen de achterkant van de koelkast komt, maar echt handig is het niet. Onder het rek is ruimte voor plakken beleg ed, dat is wel erg handig.

De lade is opzich een goed idee, vooral direct onder het wijnrek, alleen gaat het uittrekken van de lade erg stroef, daardoor gebruiken we het in de praktijk weinig.

Het soft-close systeem van de scharnier is een goed idee. Heel soms bij het dicht 'gooien' van de deur heeft de deur nog een extra zetje nodig voordat het scharnier de deur dicht laat gaan.

De plastic onderdelen zoals in de deur de doorzichtige plastic schuifjes hadden van een kwalitatief beter materiaal gemaakt kunnen worden, het voelt erg fragiel aan. De chromen randjes zien er wel mooi uit.

Monsaba 25-07-2016

Groter verwacht

Geschreven voor: Siemens KI31RSD40

Misschien is het inschattingsfout geweest van onze kant maar we zagen genoeg vakjes om onze voorraad op te bergen maar de hoogte van deze vakjes is ons enorm tegengevallen. De groentelade blijkt ook kleiner dan verwacht. De koelkast functioneert perfect maar het is passen en meten om de boodschappen op te ruimen.