ETNA EEK263VA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA EEK263VA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JanT 13-12-2023

Verkeerde keuze - onbetrouwbare thermostaat en veel herrie.

Geschreven voor: ETNA EEK263VA

In augustus 2017 is onze nieuwe keuken opgeleverd met daarin de koel-vriescombinatie van Etna (type EEK263VA). Voor ons was de koelkast het belangrijkst in de keuze. De grootte was doorslaggevend.
En het koelgedeelte is echt handig en ruim. De glazen schappen zijn makkelijk in onderhoud en ook makkelijk in te delen. Wat dat betreft zijn we positief.
Een nadeel is de kwaliteit van de transparante kunststof bakken ronduit slecht is. De lades en bakken zijn al een keer vervangen vanwege breuken. En het kunststof valt niet onder garantie, maar door coulance van de keukenleverancier is dit destijds netjes opgelost.
Het geluid van de koelkast echt een ding. Altijd geluid in de keuken. De koeler gaat nooit uit. Alleen als we de thermostaat even op 0 draaien en daarna weer op 4 of 5 zetten, is het een tijdje stil in huis.
Daarbij komt dat de vriezer helemaal dichtvriest en datzelfde geldt voor de achterwand van de koelkast. Soms zitten de achterkanten van de flessen vastgevroren aan de achterkant, ondanks dat de fles netjes tegen het randje van de schap ligt. Dit is echt waardeloos.
Nu is de koelkast inmiddels twee keer stilgevallen en ook stil gebleven. Op advies van een monteur die we ingeschakeld hebben, geven we dan een harde klap op de thermostaat en dan begint het geluid weer en gaat de koelkast weer koelen. Dit maakt het apparaat ontzettend onbetrouwbaar. We moeten dus hierdoor (met tegenzin) een andere gaan aanschaffen.

Kortom, we hebben spijt van de aankoop. Als we dit hadden geweten, dan zouden we een andere keuze hebben gemaakt. Want een levensduur van 6 jaar is verre van duurzaam en zegt iets over de kwaliteit van onze koelkast.

Pluspunten

• Ruim koeldeel
  • Makkelijk schoon te maken
  • Handige indeling

Minpunten

• Slecht kunststof
  • Veel herrie
  • Thermostaat die nooit uitschakelt
  • Dikke laag ijs op achterwand van koeldeel
  • Vriezer vriest ontzettend aan

Henny 12-04-2023

Niet doen

Geschreven voor: ETNA EEK263VA

Van alle koelkasten die ik in de afgelopen 50 jaar heb gehad, is dit veruit de onhandigste om te ontdooien. Een enorm geknoei met lapjes, sponsjes en bakjes omdat er geen handige manier is om het dooiwater op te vangen. Dat wordt nog extra lastig doordat de koelleidinkjes zich open en bloot door de koelruimte slingeren. Ik zie me genoodzaakt om een nieuwe koelvriescomb. te kopen, want dit is té tijdrovend.

Officiele reactie van Atag 13-04-2023

Beste Henny,

Vervelend om te lezen dat jouw ervaring met de koel- vriescombinatie zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven. Wij streven ernaar dat onze klanten veel plezier mogen beleven aan onze apparatuur. Wij betreuren het dan ook zeer wanneer een klant niet tevreden is. Mochten wij hierin nog iets voor je kunnen betekenen dan horen wij dat graag. Zo ja, zou je dan contact- en adresgegevens met een kopie van de geplaatste review willen mailen naar webcare@atagbenelux.com?

Ellen
Webcare ETNA

Fam. Loeve 23-09-2018

Grote opbergcapaciteit, maar erg luidruchtig

Geschreven voor: ETNA EEK263VA

Inbouwkoelkast is halve week geleden geplaatst, in boekje van gebruiksaanwijzing staat dat koelkast in het begin luidruchtig kan zijn. Lawaai blijft echter en wordt zeker niet minder, helaas!

Pluspunten

• Grote opbergcapaciteit
  • Verlichting

Minpunten

• Lawaai

Officiele reactie van Atag 24-09-2018

Beste Familie Loeven,
Vervelend te lezen dat de (inspuit) geluiden nog aanwezig zijn. Ondanks dat dit vaak wel even tijd nodig heeft, ontvang ik graag jullie gegevens via webcare@atagbenelux.com zodat ik met jullie mee kan kijken in het systeem, wellicht kan ik hierin nog iets voor jullie betekenen. Gr Ursula Webcare Team Etna

JP 22-08-2018

Goede opbergmogelijkheden maar helaas veel bijgeluiden

Geschreven voor: ETNA EEK263VA

Prima koelkast in de zin van opbergmogelijkheden, verlichting en koelcapaciteit echter hebben wij nog nooit zo'n luidruchtige koelkast gehad. Kraken, piepen en "zandstorm"-geluiden komen allemaal voorbij. Na controle van de Etna-monteur blijkt dit allemaal volstrekt normaal te zijn en maakt iedere koelkast tegenwoordig lawaai vanwege de huidige milieu-eisen. Zal best, maar dit is onze eerste en tevens laatste Etna-koelkast.

Pluspunten

• Verlichting
  • Indeling

Minpunten

• Zeer luidruchtig

Officiele reactie van Atag 23-08-2018

Beste JP, wat vervelend om te lezen dat je de inspuitgeluiden als lawaai ervaart. Graag ontvang ik je gegevens via webcare@atagbenelux.com zodat ik met je mee kan kijken in het systeem, wellicht kan ik hierin nog iets voor je betekenen. Gr Priscilla Webcare Team Etna