Bauknecht KMT 9145 PT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bauknecht KMT 9145 PT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

Marcel Tuk 28-08-2021

Ga niet alleen af op vormgeving.

Geschreven voor: Bauknecht KMT 9145 PT

In 2012 gekocht, We vielen op de mooie vormgeving en dat vinden we nog steeds. Alle andere apparatuur in de keuken heeft dezelfde vormgeving, en dat is dus nu ons dilemma. Na bijna 5 jaar 7 x een monteur geweest om de storingen te verhelpen. Verschillende onderdelen zijn vervangen. Nu na 9 jaar geeft hij zo goed als geen water meer. We vinden het apparaat te oud om nog kosten aan te maken, er zal dus een nieuwe moeten komen. Zelfde apparaat, met als vooruitzicht weer de vele storingen, of afwijkende vormgeving en misschien kwalitatief beter apparaat. De koffie zelf was wel goed.

Pluspunten

• vormgeving
  • kwaliteit koffie

Minpunten

• duurzaamheid
  • verlichting

ALGEMEEN ALARM bij Bauknecht koffiemachine

Gert 10-08-2020
Sinds februari 2012 hebben wij deze machine van Bauknecht in huis. Prima koffie en veel mogelijkheden. Helaas heel veel lawaai bij het malen van de bonen en slecht zicht op het display. Drie jaar geleden kwam er plotseling ALGEMEEN ALARM in het display te staan. Algemene storing en het apparaat weigerde verder dienst te doen. Bauknecht gebeld en die adviseerde mij om de stekker er uit te halen en er 20 sec.later weer in te doen. Dat werkte een poosje, maar helaas kwam de ALGEMEEN ALARM melding voortdurend terug. Bauknecht weer gebeld en zij wilden wel langs komen: € 180,00 voorrijkosten,met het risico dat het niet altijd gemaakt kon worden. Dit advies heb ik niet opgevolgd en heb het apparaat vervolgens naar een plaatselijke elektronicazaak gebracht. Daar is de zetgroep vervangen, nog iets anders is vervangen en daarna deed hij het twee maanden zonder problemen. Flinke reparatie rekening dus. Daarna weer de melding Algemeen Alarm: weer weggebracht en weer diep in de buidel getast. Na een paar weken wederom Algem Alarm. Nu gaan we maar voor een nieuwe,maar nooit meer een Bauknecht!!!!!

Pluspunten

• primakoffie
  • diverse mogelijkheden
  • mooie vormgeving

Minpunten

• te veellawaai bij het malen
  • slecht zichtbaar dysplay
  • ontkalken duurt veel te lang

CharlieB 18-03-2022

Inderdaad exact zoals jij ook zegt. Ook bij mij minimaal eens per jaar een monteur vooral omdat de cappuccino niet meer werkte (geen schuim). Elke keer nieuwe pomp erin, slangen lek, nieuwe melkkan etc. Na 7 jaar zijn die kosten niet meer te rechtvaardigen. Volgens mij is het technisch ontwerp niet goed en ook de bouwkwaliteit ondermaats. Dat is overigens ook zo met inbouwovens van Bauknecht. Daarvan zijn de bakplaten te klein zodat ze bij verhitting van de richel vallen.

nvrijenhoek 24-10-2015
Geschreven voor: Bauknecht KMT 9145 PT

Ik heb deze koffieautomaat sinds 2012. Hij ziet er erg goed uit en werkt bij mij prima. Koffie is heerlijk. Je moet wel even zoeken... ik ben uitgekomen bij de (nota bene goedkope) bonen van de Hema (sterkste biologische espresso boon). Helaas kan je het aantal gram koffie en hoeveelheid water niet per soort instellen.

Het schoonmaken is hel. Ik doe het 1x per maand en dat is een klus... wat al eerder hier gezegd is, koffie (geen prut, gewoon gemalen koffie) zit overal. Ik doe meestal gewoon de stofzuiger erin en daarna even met vochtige doek.

Hij is inderdaad behoorlijk plastic (zeker van binnen), maar ja... dat is misschien ook te verwachten.

De opschuimer gebruik ik niet meer. Het schuim is meer melk waar het systeem belletjes in blaast. Totaal niet te vergelijken met geklopte melk... en daarnaast is het schoonmaken altijd noodzakelijk. Ik heb een losse melkopschuimer gekocht en gebruik een dubbele espresso uit het systeem. Heerlijk.

Al met al... het is geen low maintenance apparaat, maar de koffie is heerlijk.

Overigens vermoed ik dat je bij al deze apparaten behoorlijk onderhoud moet verrichten.

jos.sanden 12-05-2015
Geschreven voor: Bauknecht KMT 9145 PT

Sinds 15 februari 2012 hebben wij dit apparaat in bezit. Na 2 jaar de eerste storing te pakken, ALGEMEEN ALARM en het systeem intern liep vast. Na het uit en weer inschakelen van de machine was het probleem niet verholpen. Inmiddels is er 4 keer een monteur geweest om te bepalen wat het probleem is en zijn we een jaar verder...!!! Het is ze niet gelukt om vast te stellen en gebruiken ons als proefkonijn om de vervangen onderdelen uit te proberen. Uiteindelijk is in juli 2014 de zetgroep vervangen. Dit had geen effect... in augustus 2014 is de zetgroepmotor en het geleidesysteem vervangen. Dit had geen effect... In oktober 2014 is de generator vervangen. Dit had tevens geen effect, na een paar maanden zijn dezelfde meldingen weer terug. Vandaag is er wederom een monteur langs geweest en heeft bepaald dat nu het elektronica gedeelte vervangen moet worden. Net als de andere onderdelen, had de monteur dit niet op voorraad in zijn bus en heeft hij het onderdeel besteld. Dit betekend dus dat ik inmiddels voor de 7de keer thuis moet blijven om als proefkonijn te kunnen dienen. De monteurs hebben geen idee waar het probleem zit en blijven vervangen... Er wordt geen andere actie ondernomen of ook maar enigszins pro-actief onderdelen meegenomen zodat ze ter plaatse alles direct kunnen vervangen en voor eens en altijd het probleem op kunnen lossen.

Mijn advies, koop geen Bauknecht want als je iets vraagt met betrekking tot de service, heeft niemand de autoriteit om het probleem daadwerkelijk op te lossen. Daarnaast hebben wij wat andere apparatuur van Bauknecht (lees: inductiekookplaat, oven, vaatwasser, koelkast) waar ook al wat service benodigd is geweest.

Gert 10-08-2020

Ik heb precies de zelfde ervaring. Sinds februari 2012 hebben wij deze machine van Bauknecht in huis. Prima koffie en veel mogelijkheden. Helaas heel veel lawaai bij het malen van de bonen en slecht zicht op het display. Drie jaar geleden kwam er plotseling ALGEMEEN ALARM in het display te staan. Algemene storing en het apparaat weigerde verder dienst te doen. Bauknecht gebeld en die adviseerde mij om de stekker er uit te halen en er 20 sec.later weer in te doen. Dat werkte een poosje, maar helaas kwam de ALGEMEEN ALARM melding voortdurend terug. Bauknecht weer gebeld en zij wilden wel langs komen: € 180,00 voorrijkosten,met het risico dat het niet altijd gemaakt kon worden. Dit advies heb ik niet opgevolgd en heb het apparaat vervolgens naar een plaatselijke elektronicazaak gebracht. Daar is de zetgroep vervangen, nog iets anders is vervangen en daarna deed hij het twee maanden zonder problemen. Daarna weer de melding Algemeen Alarm: weer weggebracht en weer diepin de buidel getast. Na een paar weken wederom Algem Alarm. Nu gaan we maar voor een nieuwe,maar nooit meer een Bauknecht!!!!!!

mobo68 25-03-2013
Geschreven voor: Bauknecht KMT 9145 PT

Ten eerste is de koffie werkelijk heerlijk. Dat is waar maar verder ben ik toch niet zo heel positief er over. Het is allemaal erg plastic. De melkkan is dus al 1x spontaan kapot gegaan. Deze werd voor deze ene keer gratis vervangen. (we hadden het apparaat een half jaar....) en dan nu sinds aantal weken zuigt hij de melk niet meer op. Af en toe wel maar meestal niet. Heel frustrerend want hij zet wel gewoon koffie. Volgens de service meneer moet ik spoelen en spoelen. Nu ik spoel mezelf drie keer in de rondte maar net deed hij het weer niet. Schoonmaken is ook tijdrovend. Het zit in alle plooien en gaten (de koffieprut). En dan als laatste minpunt. De verlichting. Ik weet inmiddels waar ik moet zijn op het display maar je kan het echt heel moeilijk zien. Ik heb het apparaat nu ruim een jaar en hoop dat hij weer goed gaat werken ooit...als ik nog meer gespoeld hebt?? Volgende keer toch maar weer een senseo....

bholthof 07-10-2012
Geschreven voor: Bauknecht KMT 9145 PT

Sinds september 2011 (een jaar dus) in ons bezit. Inmiddels 2211 koppen koffie, 377 cappuccino’s en 383 koppen thee uit gehaald. Dit zijn onze plus en minpunten:

Pluspunten:

+ Samen met de juiste bonen is de smaak van de koffie erg goed van kwaliteit te noemen. Zeker te vergelijken met de duurdere modellen van de Jura koffiemachines. Wij krijgen vaak complimenten over de smaak van onze koffie.

+ Ruime mogelijkheden ten aanzien van het instellen van de smaak (water hoeveelheid, temperatuur, grofheid van de te malen bonen).

+ Apparaat schoonmaken is echt een fluitje van een cent. Doordat het apparaat een zelfreinigend binnenwerk heeft is het zo nu en dan een doek door het apparaat halen voldoende, in tegenstelling tot veel andere apparaten.

+ Geinig dat er een aantal statistieken uit kunnen worden gelezen.

Minpunten:

- Het apparaat het een verlicht LCD display en aan de voorzijde worden de kopjes en RVS lekbak verlicht door led (ziet er chique uit), ik snap alleen niet dat de Touch knoppen voor de bediening niet verlicht zijn.

- Hoewel wij het niet erg storend vinden, is het geluidsniveau van het bereiden van een kopje koffie niet echt zacht te noemen.

Ik kan nog niets zeggen over de duurzaamheid van het apparaat, vooralsnog ziet het er goed uit. De gebruikte materialen zijn RVS, kunststof en glas en ziet er duurzaam uit.