Whirlpool ACE 010 IX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool ACE 010 IX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

f******************@g******** 14-07-2022

Koffiepadmachine inbouw

Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

De koffiepadmachine is ons uitermate goed bevallen. Helaas na 6 jaar is hij kapot en nu kunnen wij geen nieuwe meer aanschaffennomdat ze niet meer gemaakt worden🤢 Daarom vraag ik me af waarom er dan nog mee geadverteerd wordt...

robin Koudijs 14-06-2020

Prima apparaat door de jaren,

Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

We hebben deze koffiemachine nu ruim 10 jaar in gebruik, deze is geplaatst toen we een nieuwe keuken lieten plaatsen in 2009. Door de jaren heen heb ik af en toe wat moeten vervangen, zo hebben we nu 3x het veertje vervangen die de wateropname buis omhoog trekt van de waterbak, en het handvat met de cup houders zelf. Wij gebruiken hem icm een losse bonen maler met Starbucks koffie en dit is echt heerlijk. Ja de kopjes lopen niet altijd gelijk vol, en de resultaten verschillen soms, (proeft het wat verbrand) maar voor zo’n simpel apparaat vind ik het top. Ik heb nooit het stoompijpje echt goed kunnen gebruiken, het is mij hiermee nooit gelukt om goed schuim te maken.

Na de 10+ jaar begint hij nu alleen in het water reservoir roest te tonen op de plek waar een overdruk druppelaar zit.

Pluspunten

• Eenvoudig en snel
  • Groot water reservoir

Minpunten

• Stopt niet automatisch, je moet er bij blijven
  • Stoompijpje is plastic

Habrajoh 13-11-2013
Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

Bij aanschaf keuken, 6 Whirlpool apparaten aangeschaft. 4 zijn het eerste jaar al defect geweest. Op zich niet erg, 5 jr garantie maar de service is beroerd. Ze hebben geen onderdelen bij maar moeten eerst kijken, hoe duidelijk de klacht ook omschreven wordt.dan minimaal 2 keer terug komen om iets te maken. Moet iedere keer hele dag thuisblijven en laatst voor niets want toen werd de dag van reparatie plan gebeld dat er geen onderdelen waren. voor niets thuis gebleven. Voor mij nooit geen Whirlpool meer.

veurs 14-10-2015

ja helemaal mee eens,
wij hebben ook een whirlpool,overal stroomt het water uit,
behalve waar het uit moet komen,

C-veld 13-08-2013
Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

Levensgevaarlijk apparaat. Na ruim een jaar in bezit was de membraam van de pomp stuk. Zorgde voor een kortsluiting.

LeonvE 22-05-2012
Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

Apparaat gekocht als onderdeel van de nieuwe (ikea) keuken. Eerste voorkeur ging uit naar de Whirlpool originele uitvoering omdat we daar 2 led lampjes in zagen branden. De ikea SMAKRIK EM heeft dit niet. Helaas past de originele versie niet (kwamen we gelukkig vooraf achter). Het apparaatje zit nu in een aantal bovenkastjes met lades ingebouwd. Het geheel oogt strak als een echt koffiebar.

Het apparaat functioneert prima, ondanks tegenstrijdige berichten op deze pagina en andere review sites. (wellicht dat het een update gehad heeft want) Geen van de negatieve ervaringen zijn van toepassing: het apparaat is snel gebruiksklaar. (1 a 2 minuten opwarmen) en 1 of 2 kopjes zijn zogezet. Als je de 2 kopjes laat wachten op de sessie 30cl melk opschuimen met de stoomkap dan is alles zo voor elkaar en nog lekker warm. Met het zetten van 2 kopjes heb je inderdaad dat de linker (of de rechter) sneller doorloopt maar ook dat heb ik eerder gezien bij mijn oude Braun espresso. Ff schuiven met de kopjes, of gewoon 1 voor 1 zetten vinden wij totaal geen probleem.
Opmerkingen over dat Senseo pads niet goed sluiten zijn raar: dit apparaat is NIET geschikt voor senseo pads en dat is ook nergens te lezen: het is geschikt voor koffiepads(!), de internationale standaard voor Espresso pads is ESE. Die moet je dus hebben.
Bij koffiecentrale.nl hebben wij een testverpakking met verschillende ESE pads gekocht om eens lekker uit te proberen. (200 stuks). Illy is o.a. de revu gepasseerd. Heerlijk en geen enkel probleem.
Natuurlijk is het wel zo dat voor het snelle werk gebruik gemaakt voor van de Philips Senseo. Dit apparaatje is onze verwen machine:-) Hopelijk hebben we wat enthiousasme overgebracht zo. Veel koffie plezier gewenst.

Koos tamminga 12-08-2012

Het is inderdaad lekkere koffie, maar als het apparaat anderhalf jaar oud is zeikt het water er bij langs en slaan de stoppen door. Ik heb ervaring, de eerste na anderhalf jaar, binnen de garantie de tweede ook na anderhalf jaar, nu moet ik weer, maar de garantie is over :(

sjoerd_1970 20-05-2011
Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

Ik heb dit apparaat bij IKEA gekocht in een aanbieding. IKEA biedt 5 jaar garantie op apapraten, dus dat kan het probleem niet zijn.

Design is prima, staat mooi in onze keuken.

Voordelen zijn de smaak van de koffie, mogelijkheid om ESE pads te gebruiken (geen senseo), twee houders (1 of 2 koppen) met een goed metalen filter, mogelijkheden van schoonmaken. Het systeem om op te schuimen werkt goed. Ik maak er ook chocomelk mee en het is makkelijk schoon te maken.

Nadeel vind ik hoe je de waterbak moet plaatsen. Hiervoor moet je een slangetje omhoog duwen en die komt steeds terug. Een beetje gepiel.

Ook vind ik de opwarmtijd van 30 minuten fors. Je kunt dit iets versnellen door een kopje een paar keer zonder koffie te vullen tot het lampje uitgaat (en dan bij groen nog een keer).

Wat ik jammer vind is dat deze niet automatisch stopt. Dat zou wel handig zijn voor die prijs. Ik vind het een redelijk dure machine voor de mogelijkheden.

ErikH62 28-01-2011
Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

Het apparaat een jaar in gebruik zonder technische problemen.
Als je even oplet met het vullen van de houder en de koffie goed verdeelt en aandrukt loopt hij wel gelijk bij 2 kopjes. Koffie redelijk warm. meestal wrmen we de kopjes even voor. Melk schuimer echt onhandig. gebruiken we nooit. Door een verhuizing hebben we weer een nieuwe keuken nodig. Dan gaan we toch wel een ander apparaat aanschaffen. Overall zijn we niet ontevreden over het apparaat.

martien roelofs 20-09-2010
Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

Nooit aan beginnen. Na een jaar stuk, nieuw apparaat van Ikea gehad en na relatief korte tijd weer ellende. Vervolgens een monteur over de vloer gehad (Whirlpool) die verklaarde dat het aan de verkeerde kwaliteit pompjes lag. Tijdje goed gedaan en inmiddels weer stuk.
Wat heb je aan vijf jaar garantie als het apparaat voortdurend stuk gaat ? Valt wat mij betreft onder de categorie "miskleunen". Door sparen voor een echte zou mijn advies zijn

JP73 28-08-2010
Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

Prima apparaat. Geniet elke dag van goede koffie. Ruim een jaar in bezit en geen problemen. Gekocht bij IKEA. Je kunt er trouwens prima twee kopjes mee zetten. Stoompijpje werkt ook goed.

Raytje73 06-04-2010
Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

We hebben 'm nu al bijna 2 jaar en hij bevalt meer dan uitstekend. We hebben het apparaat nog maar 3 keer ontkalkt. Het wordt wel weer hoogste tijd. Je hoort dat ie wat meer moeite moet doen. Opstarttijd: 15 minuten is meer dan zat.

Bijvullen is zwaar onhandig en benodigd enige behendigheid. Helemaal als de machine op temperatuur is. Misschien dat we wat mis doen.

Per dag zet de machine gemiddeld 5 koppen keer bijna 2 keer 365.

De smaak is uitstekend.

Misschien dat de anderen, zo te lezen, een maandagochtend model hebben. Zelf ben ik vrij kritisch en heb een hekel aan prut-artikelen.

lex01 19-03-2010

Waardeloos apparaat.

Via Ikea keuken afdeling gekocht. Ingebouwd.
Duurt erg lang voordat water op temperatuur is.
Stopt niet automatisch.
Twee kopjes vullen kan niet.
Zelf met zacht water moet het kreng vaak ontkalkt worden.
Na half jaar kortsluiting.
Kreeg via Ikea wel een nieuw apparaat. Keurig geregeld.
Maar werking is en blijft beroerd.
Na 1 1/2 gerbruik, overigens enkele kopjes per dag, weer kortsluiting.
Reparatie kan alleen via IKEA die een monteur sturen. Kosten € 106,= Laten staan dit kreng van een apparaat,
NOOIT KOPEN!!!!!!!!!

zimmie101 08-03-2010
Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

Apparaat sinds 9 maanden in bezit, gebruik het al 3 maanden niet meer.... 2x monteur over de vloer gehad: lekt/druppelt na, geen schuim op de koffie, lauwe koffie.
- Stopt niet vanzelf, je moet er dus bij blijven.
- Vult 2 kopjes niet gelijk, levert geknoei op.
- Waterreservoir geeft niet duidelijk aan wanneer water bijgevuld moet worden. Ben je te laat, is het een heel gedoe, padhouder moet eraf etc. ook een hoop geknoei dus.
- Moet om de haverklap ontkalkt worden anders duurt het minutenlang voordat een kopje gevuld is.
Hij is wel aardig om te zien, maar pronkt nu nutteloos in mijn keukenwand....

koffiekoops 09-11-2009
Geschreven voor: Whirlpool ACE 010 IX

wat een apparaat, niets meer dan ellende met dit ding. lauwe koffie, lekt na, 2 kopjes te gelijk zetten kan niet de een is half vol en de ander stroomt over dus moet je wisselen met als gevolg een te sterk bakje en een met bocht. nee als ik dit geweten had had ik hem nooit gekocht.